Dilema....

Založil Medicek1, 07.01.2017, 20:57:05

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Medicek1

To foto bylo jen ilustrační

juraj

Tak, ale napchat do kazdeho vagonu este Sbrick, nie je tiez lacne.

Medicek1

Když odečteš ovládání a ir přijímač....A myslím že ovládat tabletem nebo kompem je zajímavější a komfortnější

Medicek1

Takže jsem nemohl usnout.Takhle pitomej motorek jsem v životě neviděl

MiHo

Já bych to viděl asi takto, pro domácí kolejiště: 9V vlaky na provoz, PF lokomotivu na posun - může jezdit nezávisle a souvisle mezi různě napájenými okruhy a přetahovat vagony.

papluh

Citace od: Medicek1 kdy 25.01.2017, 13:25:31
Když odečteš ovládání a ir přijímač....A myslím že ovládat tabletem nebo kompem je zajímavější a komfortnější
Tak za IR príjmač a vlakový vysielač môžeš dostať niekde medzi 20-30 Eur  (BL vs Lego Shop)
Aj v najlacnejšom bundle ta Sbrick pri započítaní dane a pošty stojí okolo 60 Eur.
Dostaneš síce 4 kanály, ale na bežnom vlaku aj tak potrebuješ 2 - motor a svetlá.
Je to len o tom či sa ti to vyplatí priplácať.

Najlepšie z toho vychádza diaľkovo ovládaný vlak na 9V koľaji  ;D ale z pohľadu TLG je to kombinácia práve tých drahých prvkov, takže to ostáva len pre AFOLov na zmodovanie.

fanda

#36
LEGO PF SYSTEM vs. 9V v kovových kolejích - jak to vidím já:

výhody PF:
1) provoz více vlaků na 1 koleji
2) nevadí špinavé koleje
3) žádný kabel v kolejišti

nevýhody PF:
1) dobíjení akumulátorů a snižování jejich kapacity
2) nespolehlivost přenosu infračerveného signálu (myslím, že řeší dokonale S-BRICK rádiovým signálem, ale nemám vyzkoušeno)
3) prakticky nemožné automatické ovládání
4) velké nároky na objem, který je nutno obestavět

Výsledek je, že se čím dál víc těším na postupnou přeměnu našeho (tedy provozovaného s 3 vnoučaty od 1 ;-) do 5,5 let) plastového kolejiště, na 9V kovové koleje.

Na druhé straně si však vzpomínám, jak jsem kdysi měl potíže s čistotou kolejí u H0 (které jsem prodal kvůli nervům s pohledem na vlastní /milované/ děti, manipulující s lokomotivami za 7 a víc tisíc), které jsem provozoval nejprve analogově a poté digitálně.

Asi pro blázny (jako jsem já), bude nakonec nejlepší hybridizace, tj. použít kovové koleje pro trakční výkony a řídící signály přenášet rádiovým signálem vzduchem nebo digitálně kolejemi. On to vlastně napsal Papluh v jedné větě. To vše se však asi stane s minimální podporou TLG.

Jen doufám, že v tomto řešení uvidí díru na trhu (možnost NEHORÁZNÝCH zisků ;-) ) nějaký podnikavec, a já to jen zakoupím s minimálním zatížením mého mozku - nechci modelařit, ale stavět z PURE Lega vozidla, domy a krajinu!!! (U kolejiva jsem se slůvka PURE LEGO vzdal). Není mi jasné, proč už s tím nějaký Číňan nezačal.

Mimochodem už vůbec nechápu, proč Číňané už dávno nevyrábějí modelovější kolejivo s rozchodem 38mm. Víc a víc si myslím, že nás Afolů je žalostně málo a jsme chudí, nikoho tak neuživíme (viz ME-models, BBB-whels atd). Šanci vidím v Číně - když jim stoupne životní úroveň, začnou si hrát s Legem, budou tlačit poptávku na vlaky nahoru a miliarda už má větší váhu, než 300 milionů Američanů (částečně barevných), o nás Evropanech raději mlčím. Rád si koupím čínskou kovovou kolej s poloměrem 104 studů (jinak mě čeká výroba mnoha metrů custom kolejí z kolejnic PECO a pražců Lego - zatím jsem vyrobil první čtvrtkruh, je dokonalý, ale pracný).

Medicek1

Myslím že sbrick je novinka=drahé.Teď jsem třeba na netu viděl něco,že si lokomotiva uměla sama přehodit vyhybku.Vypadalo to sice strašně ale to by se dalo doladit.Takže další kanál navíc...?Ale dejme tomu,máš pravdu že sbrick je zatím nákladná věc.Ale jak teď napsal fandadolega HO lokomotiva 7 a více tisíc....



Někdo tu psal že 9v kolej vypadá lépe než pf koleje.Musím dát za pravdu,včera jsem na koleje nalepil vodivou pásku a úplně jiný vzhled.


A automatické ovládání Pf vlaků by asi nebyl problém,já tedy to mám vymyšleno tak že na ovl.PF vlaku dám servo motor který připojím k mindstorms kostce a budu to ovládat tabletem.To asi půjde,ne?




Medicek1

A teď slovo do pranice

Sharkey

Lepidlem ne, stačí měděná samolepící páska, údajně to funguje dobře:
https://www.youtube.com/watch?v=jdRHwrWnVdU

Klaj

Citace od: Sharkey kdy 26.01.2017, 21:01:54
Lepidlem ne, stačí měděná samolepící páska, údajně to funguje dobře:
https://www.youtube.com/watch?v=jdRHwrWnVdU
wow. genialni :)
Draco dormiens nunquam titiliandus

Medicek1

Ta páska se prý časem prodře.A ja mám teda stříbrnou a už teď vím že to půjde dost blbě dolu.Možná namočit.


Občas mě někdy něco napadne☺

tomaslambo

#42
Někde tady na fóru jsem kdysi viděl, že místo vodivé pásky používal přímo naohýbaný tenký plech. Už si ale nepamatuji jak to ve výsledku vypadalo, ani jestli se to dalo aplikovat i na zatáčky   :-\
Nutno pohledat

Zase až tak složité to nebylo  :D http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=29171.0

Medicek1

Rovné nebude problém ale zatáčky a vyhybky asi nic moc

tomaslambo

To je otázka na Mirka, jestli to jde a s jakým výsledkem  :-\

milanv

Mirek to má ve svém vlákně a pokud to nepadlo za oběť místnímu promazávání obrázků, tak i s obrázkovým návodem.
Pán na Žlutém hradě

tomaslambo

Já jsem to celé Mirkovo vlákno jen tak rychle proletěl. Narazil jsem tam na rovinky a výhybku ale čistě zatáčku jsem tam na fotce nikde neviděl.

peki

Zatáčky nedávají smysl, protože jich je dost a nejsou tak drahé 13 - 23 Kč za 9V kolej
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=2867#T=S&C=10&O={"color":10,"st":"4"}

Což je paradoxně (a v lepším případě cena) plastové zatáčky. Takže převýroba nedává smysl.
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=53400#T=S&C=85&O={"color":85,"st":"4","pi":"5"}

Folie se začne nejdříve protrhávat právě v zatáčce.


martinlx

Citace od: fandadolega kdy 26.01.2017, 18:11:31
... jinak mě čeká výroba mnoha metrů custom kolejí z kolejnic PECO a pražců Lego - zatím jsem vyrobil první čtvrtkruh, je dokonalý, ale pracný).
Věřím že to musí vypadat nádherně, ale kde na to vzít čas? A výhybky budou ještě pracnější...

Já myslím že časem se vyřeší problémy kolem baterií a kromě výstav nebude na co si stěžovat.
Dlouhé výstavy jsou jasné, z hlediska spolehlivosti a údržby asi dlouho budou kovové koleje jediná možnost.
Kdo má kolejivo a motory z minulosti nebo nehledí na náklady nebo má spoustu času (PECO), tak asi taky neřeší.

Když se podíváme kam lego směřuje viz třeba WeDo 2.0 - tak BLTE vítězí nad IR a zmenšování se děje také.
Ostatně kdyby vzali WeDo 2.0 smart hub a upravili ho pro vlaky (zrušili ty kostky na boku, případně umožnili používat hub a baterku samostatně, spojené kabelem, tak už chybí jenom trochu stlačit cenu a je skoro hotovo  ;)

milanv

Citace od: martinlx kdy 27.01.2017, 11:25:19
Já myslím že časem se vyřeší problémy kolem baterií a kromě výstav nebude na co si stěžovat.
Nejsem vláčkař, ale myslím, že nemáš pravdu. Lépe řečeno: jak v čem. Na pouštění vláčků a ovládání z ruky bude vždycky PF výhodnější, to je jasné, na to je to dělané. Plus levnější koleje apod. Ale automatizace kolejiště, i jednoduchá pro domácí použití, bude podle mě pořád složitá, ne-li nemožná. Prostě z principu jak to funguje. Představ si třeba semafor v kolejišti. S napájenými kolejemi je to primitivní: odizoluješ úsek kolejí a dáš spínač spřažený s napájením nového úseku. Nepotřebuješ nic, žádnou elektroniku, dělali si to tátové doma už v sedmdesátých letech. Ale s PF? To dáš ke každému semaforu vysílač, který vyšle signál na kanálech pro všechny vlaky na kolejišti? Nasměrovaný a nakalibrovaný tak, aby ten signál přijal jen vlak těsné před semaforem? No nevím, možná jsem nějaké jednoduché řešení přehlédl, ale přijde mi, že je to prostě nemožné.
Pán na Žlutém hradě

Medicek1

Milanv,také dobrá poznámka.
Já osobně to vidím takhle:mam lokomotivu na 9v,předělat ji na baterie nechci,z důvodu viditelných kabelů atd.9v zatáčky se dají koupit za rozum,rovné koleje si upgraduji i za cenu že to moc nevydrží ale funkční to je a budu se snažit origo koleje sehnat za rozmnou cenu nebo postupně dokupovavat 1 měsíčně si mohu dovolit určitě

Medicek1

Koukal jsi na ten motorek,Peki?

Medicek1

A myslím že když se člověk umí k věcem chovat,tak ty koleje jsou nesmrtelný

martinlx

Citace od: milanv kdy 27.01.2017, 11:44:19
... Ale s PF? To dáš ke každému semaforu vysílač, který vyšle signál na kanálech pro všechny vlaky na kolejišti? Nasměrovaný a nakalibrovaný tak, aby ten signál přijal jen vlak těsné před semaforem? No nevím, možná jsem nějaké jednoduché řešení přehlédl, ale přijde mi, že je to prostě nemožné.
Pro dnešek máš nejspíš pravdu.
Pro dráteníky by měl fungovat obrácený způsob, který chci už roky vyzkoušet, tj. kovová  ;) kolej před semaforem a relé v mašině, které vypne přívod k motoru.
(Doma máme strojvůdce a vyhybkáře, cílem bylo zabránit strojvůdcům sabotovat hru a projíždět semafory na červenou...)
Ale moje vize je jiná - mindstorms s kamerou nebo mobil někde nad kolejištěm by měl dokázat vlaky sledovat a řídit podle potřeby. Žádné dráty, žádná čidla (až na tu kameru), pokud si odmyslím tunely, tak dokonalý přehled, možnost plynule rozjíždět, zastavovat, ...

peki

Citace od: Medicek1 kdy 27.01.2017, 12:11:18
Koukal jsi na ten motorek,Peki?

Zběžně koukal, ale více nestíhám.

Medicek1

A co vyzkoušet 9v kolej,9v motor.Rozebrat motor a mezi napájení z koleji a motor dat ir čidlo

Medicek1

Popřípadě sbrick.Myslím že jednoduché a hlavně by si každý vybral na co má a co potřebuje a co chce.Myslím že tohle lego pos......Jako když by přestali vyrabet tužkový baterky.Všechno bychom mohli vyházet a nebo bastlit a bastlit☺

Medicek1

No ale třeba by nám to bastlení chybělo☺....

peki

Otázkou je jestli neexistuje i něco jiného než lego koleje/motor. Vím že Lego dělalo kdysi do Ruska zakázku kdy "Lego vlaky" jezdí na jiných podvozcích a používají nějaké "modelové/ asi ruské" koleje. Chápu že už je to krok ještě trochu jiným směrem, ale když se tu tak po letech rozeběhla diskuse  ;)
Dělali to pro nějaký obchodní dům nebo co. Nevím co bylo tím skutečným důvodem, ale vím že to fungovalo.






peki

#59