(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky

Založil cendix, 09.05.2009, 19:38:41

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

mirek

Vidím. že se mám v mém věku od vás co učit... pěkná díla.

peki

#121
Citace od: cendix kdy 03.05.2020, 21:20:15
Nedávno jsem prakticky dokončil 2 cisterny a u 2 nápravových vozů jsem udělal otočné podvozky. Jízdní vlastnosti jsou teď nesrovnatelně lepší.

Ještě jednou díky za instrukce k uzavřeným vagonům.Několik jich už mám podle tebe postavených. Vagóny na přepravu aut jsou taky pěkné. Ty cisterny pomocí velkých dílů mi přídou v dnešní době už takové "slabší" - stavitelsky překonané.

Tady je něco pro inspiraci (nebo Mirkovo cisterny, které v jeho vlákně budu hledat asi déle) a peteruv Aral vagon:

https://www.flickr.com/photos/narrow-gauge/25537440507

https://www.flickr.com/photos/narrow-gauge/40620852391/in/photostream/

Na ty podvozky se také chystám. Zatím jsem přemýšlel o gumičce jako tady




cendix

Děkuji za pozitivní reakce. Tan cisternu jsem postavil proto, abych vyzkoušel jak bude pevná. Tank je samonosný a na koncích připevněný
k rámu jen https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=4081b#T=S&C=11&O={%22color%22:%2211%22,%22iconly%22:0}

Přidávám ještě fotku dalších vagonů.

cendix

První pokus o motorovou lokomotivu ř. 742 - modernizovaný Kocour.
Původně šířka 6 studů, ale střecha na kabině vypadala divně, tak jsem kabinu a rám rozšířil na 7.
Uvažoval jsem i nad barvou Medium Blue, ale ta nemá některé díly.
Rám možná časem předělám do DBG.

peki

#124
Tak přesně tento obrázek jsem si dneska prohlížel  ;) Bylo mi divné že je to modernizovaný "Kocour". Pak jsem narazil na toto 742 (741), a bylo mi to jasné


K mašince, supr, zdá se mi je je ta střecha moc tlustá vůči ostatnímu a protahuje (zbytečně) mašinku do výšky

Ongon


cendix

Peki, děkuji za radu. Kabinu jsem snížil jak fyzicky ( o 3 plate ), tak opticky.  Ještě musím objednat Dk Blue díly.

peter

Nevim, ale furt ta celá lokomotiva na mne působí hrozně vysokým dojmem.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peki

#128
Citace od: cendix kdy 04.05.2020, 20:00:06
Peki, děkuji za radu. Kabinu jsem snížil jak fyzicky ( o 3 plate ), tak opticky.  Ještě musím objednat Dk Blue díly.

Určitě to pomohlo.

Citace od: peter kdy 05.05.2020, 07:40:58
Nevim, ale furt ta celá lokomotiva na mne působí hrozně vysokým dojmem.

Asi by to chtělo posadit níže ta boční okna. I na originálu jsou níže (1-2 tíle) Případně okna nahradit (na zkoušku transparetním sklem, takové to přední sklo na auta 2x6) žeklička peki podle KLF


nebo slope 2x2x3 (už se nevyrábí)a pomoci si samolepkou. Použito prybem u velkého Lega


Ono to vlakové okno v barvě je pěkné a svádí k použití, ale je hodně malé. Vnímání velikosti okna pak ovlivňuje to vnímání celkové výšky lokomotivy. Takže vlaky které se budou odlišovat od klasiky 4512


kam to oko pasuje, budou působit vysokým dojmem- Asi by se musela skřín SNOTO na 3 bricky.

Našel jsem nějaký odkaz kde je okótovaná i lokomotiva. Doufám že je to tato

cendix

Děkuji za vaše rady a dojmy. Proto jsem provedl " kosmetické " úpravy - rám v DBG, snížil jsem motorovou část i kabinu a střecha je
o 1 plate nižší. Délku jsem zvětšil o 6 st. Až budu mít potřebné díly, tak udělám zábradlí.
Lokomotiva není postavena na Train Base, ale na rámu z plates, takže podlaha je o 2 plate výše než u továrních modelů.

peki

Citace od: cendix kdy 06.05.2020, 19:38:43
...provedl " kosmetické " úpravy - rám v DBG, snížil jsem motorovou část i kabinu a střecha je
o 1 plate nižší. Délku jsem zvětšil o 6 st. Až budu mít potřebné díly, tak udělám zábradlí.
Supr, úpravy bych nenazval kosmetickými  :) Určitě to pomohlo zreálnit proporce dávám 9 z 10

Citace od: cendix kdy 06.05.2020, 19:38:43
Lokomotiva není postavena na Train Base, ale na rámu z plates, takže podlaha je o 2 plate výše než u továrních modelů.
Ten jeden bod "zatím" strhávám na neznázornění té "trubky" která je nad nádrží v rámu lokomotivy. Zejména když jsi opustil  Trains Base (říkal jsem si že to je asi jeden z hlavních důvodů) tak by to mělo jít.

Já bych potom ještě nějak přidal průhledný brick,nebo okno dark blue do dveří pro strojvůdce abych při čelním pohledu zvětšil to okno (ale to už jsou opravdu jen takové drobnosti).

Opravdu pěkná mašinka. Taky se na ní přes tu modernizovanou 742 (741) dostanu. Musím ale přezbrojit z kostek tmavě červených a žlutých na světle modrou a tmavě modrou. U tmavě modré mám asi jasno dark blue (při nejhorším klasická blue) u té světle modré váhám. Je několik druhů (včetně Maers blue) musím zjistit z jaké je nejvíc dílků a jak jsou dostupné.

cendix

Tak jsem přidal nad nádrž tu "trubku", asi spíš tlakovou nádrž. Protože je zapuštěná do rámu, musel jsem ho upravit a palivovou
nádrž jsem snížil o 2 pl., aby nebrousila koleje.



Vočko

Citace od: cendix kdy 03.05.2020, 21:23:15
Nedávno jsem po dlouhé době dokončil další 2 vagony na přepravu aut.
Velmi, velmi povedené  ;) koukal jsem na provedení - stavební techniku a to mýma rukama nezvládnu... jinak už by byl ve vitríně.

cendix

Kocoura zatím odkládám, dokud nebudou potřebné díly. A co dál ? Třeba Krysa alias Banán.
O tuto lokomotivu jsem se několikrát pokoušel, ale ke konečné verzi jsem se odhodlal po tom, co se objevila okna 3 x 3,
která jsem viděl na motoráku u Pekiho.
Dávám sem i původní verzi, která byla příliš vysoká.
2. verze je stejně vysoká jako osobní vagony.
Snažil jsem se vystihnout prolamovaný plech.

otaznik

Pěkná barevná kombinace. Nápadité pantografy.
To "prolamování" je takové zvláštní. Jsou ty díly fixované nebo se při uchopení lokomotivy vmáčknou dovnitř?


otaznik


hobby

cendixi, že umíš stavět, to víme. Ale ten banán je nepovedený a má velmi špatné proporce, jak celkové (d x š x v), tak v detailu (podívej v reálu ty tmavé obdélníky, jsou výrazně širší než vyšší a u tebe je to obráceně). Něco s tím holt budeš muset udělat! :) 

cendix

Citace od: hobby kdy 12.05.2020, 19:44:00
v reálu ty tmavé obdélníky, jsou výrazně širší než vyšší a u tebe je to obráceně). Něco s tím holt budeš muset udělat! :)

Tmavé obdélníky jsem chtěl udělat původně delší, ale celková délka by tím narostla o 4 study a potom bych ji mohl dát do vitríny.
Takhle mi v pohodě projede na mém kolejišti.

peki

#139
Nestíhám reagovat na všechny stavení kreace  >:D U tohoto typu lokomotivy je to problematické. Sám jsem jí kdysi stavěl tuším podle KLF obrázku v CADu. Postupně jsem přešel na SNOT a předělal Brejlovce a postavil Bardotku. Vždy jsem to stavěl "pocitově" podle obrázku. A vždy jsem bojoval s tím že jsem si vymyslel nějaké "geniální/neotřelé/nové" použití dílku, které sice do řešení pasovalo, ale nemělo dobrý vliv na celkové proporce. S určitým odstupem času, kdy jsem byl ochotný onu geniální myšlenku opustit a díval jsem se na svoje dílo kritičtějším pohledem jsem to rozebral a předělal. Já osobně bojuji s výškou, kdy se snažím vlaky (mašiny) snižovat a protahovat. Pořád v rámci Lego geometrie a 6 studových vlaků (i když zábradlím přesahuji 6 studů).

Před nějakou dobou jsem narazil na síti na atlas lokomotiv. Jsou tam seřazeny snad všechny lokomotivy, motorové vozy. Je tam popsána spousta zajímavostí a fotek. Mnohdy jsou tam i technické výkresy, což je dobré na posouzení proporcí. Překvapilo mne např.,  že žehlička (teď si s ní hraji a předělávám) i se staženým pantografem je asi o 0,6 m vyšší než Čmelák. Stavění Lego vlaků je jak říká hobby (jindy kulantněji :) ) o zkratce. Takže pokud to má jezdit budou kompromisy větší než když postavím model do vitrínky. Za mne zajímavé použití lego oken 3x3. Ten čumák je dobrý. Z obr. si nejsem jistý celkovými proporcemi délka výška. Pomohlo by kdy jsi vyfotil spolu s modrou mašinkou.

Pro inspiraci dávám výkres z atlasu lokomotiv.