Kostky.org

Diskuse o stavebnicích => Trains => MOC => Téma založeno: cendix kdy 09.05.2009, 19:38:41

Název: (vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: cendix kdy 09.05.2009, 19:38:41
Pokusil jsem se postavit tento most postupem, který jsem zatím nikde neviděl.Řekl jsem si, že zkusím modifikovat metodu na stavění kulatých věží.

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: Hardegon kdy 09.05.2009, 22:42:39
Konstrukce je myslím velmi slušně zvládnutá. V praxi by nejspíše i fungovala.  ;) Ale že tam neni žádné kolejové lože, pouze pár "ocelových" profilů, to jakože nevidim.  :-X

Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: Ondrej kdy 09.05.2009, 22:44:06
Konstrukce je perfektní na Brickshelfu jsem lepší jak tu tvoji tedy neviděl.
Krásná stavba do train layoutu.
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: cendix kdy 10.05.2009, 00:00:05
Citace od: Hardegon kdy 09.05.2009, 22:42:39
Konstrukce je myslím velmi slušně zvládnutá. V praxi by nejspíše i fungovala.  ;) Ale že tam neni žádné kolejové lože, pouze pár "ocelových" profilů, to jakože nevidim.  :-X


Ač se to nezdá, je velmi tuhý a pevný - když to funguje ve skutečnosti, proč by to nešlo v LEGU. Je to historický most a na skutečném mostě jsem kolejové lože neviděl, jen pár ocelových profilů, max. pár prken jako lávka.
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: Hardegon kdy 10.05.2009, 00:41:33
Citace od: cendix kdy 10.05.2009, 00:00:05
Ač se to nezdá, je velmi tuhý a pevný - když to funguje ve skutečnosti, proč by to nešlo v LEGU. Je to historický most a na skutečném mostě jsem kolejové lože neviděl, jen pár ocelových profilů, max. pár prken jako lávka.

O ocelových mostech se dá debatovat celé hodiny. Znám z vlastní zkušenosti. Ale i když tam samozřejmě neni klasické kolejové lože ze štěrku, pár profilů, jakýchkoliv, by nedokázalo kompenzovat příčné zatížení. Natož aby vůbec unesly samotnou kolej. viz obrázek

(http://www.pacifikem.cz/foto/210_mosty/v_foto/most_210_09-550_2007-06-10_00.jpg)

Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: mirek kdy 10.05.2009, 08:16:08
Moc pěkný most.
Chystám se na kolejišti na půdě propojit stoly na kterých je kolejiště se skříňkami ve kterých bude vystavené lego a na nich pak koleje koncového nádraží. Proč vymýšlet vymyšlené. Poprosím o plánek.
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: peki kdy 11.05.2009, 10:58:15
Citace od: mirek kdy 10.05.2009, 08:16:08
Moc pěkný most.

Připojuji se k chválení a také prosím o podrobnější fotodokumentaci  ;D Pokud to není tedy autorské tajemství. Tvoje mosty jsou vždy skvělé.
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: hobby kdy 11.05.2009, 13:04:33
Dtto já. Ten most je skvělý a velmi chytře vymyšlen designově i konstrukčně (což mě u tebe nepřekvapuje).
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: grohl kdy 11.05.2009, 13:28:42
Je naprosto nádherný a zatím jsem taky neměl šanci vidět lepší.
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: rukay kdy 11.05.2009, 17:09:53
Opravdu povedený! Vypadá jako skutečný. Už se těším na více snímků.  :)
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: betakaroten kdy 12.05.2009, 01:25:06
Geniálně jednoduchá konstrukce (skoro bych řekl LEGO pravěk - jde jenom o plates spojené za konce a pootočené o obecný úhel, že jo!), ale maximální efekt!
O to víc bych se přimlouval za dotažení spodní části - podle skutečnosti má být nosník pod každým pražcem.
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: hobby kdy 12.05.2009, 09:46:32
Citace od: betakaroten kdy 12.05.2009, 01:25:06
.... jde jenom o plates spojené za konce a pootočené o obecný úhel, že jo ....
Ano, hned jsem si to šel vyzkoušet a je to tak. Opravdu, velmi chytrá konstrukce. Ale snad nám o tom autor řekne více 8).
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: cendix kdy 15.05.2009, 19:30:37
 Královéhradecký železniční most zespodu.
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: cendix kdy 15.05.2009, 19:33:07
Trochu jsem most upravil, aby se víc blížil realitě.

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: cendix kdy 15.05.2009, 19:35:56
Včetně kolejí a lávek, krajní opěry jsem rozšířil ze 12 na 14 stud
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: cendix kdy 15.05.2009, 19:37:03
Detail 1

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: cendix kdy 15.05.2009, 19:41:40
Detail 2

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: cendix kdy 15.05.2009, 19:47:57
Detail uložení- "hrncová" ložiska, umožňují značnou pohyb konstrukce.

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: mirek kdy 16.05.2009, 11:02:39
Geniální stavba.
Spočítal jsem si, kolik kolejí na svůj most mezi stolem a skříňkami budu potřebovat.
Teď vidím, že i ty máš most na na délku 5 kolejí, tedy tolik, kolik potřebuji i já.
Jen ta potřeba kostek je úctyhodná ! 
Název: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: cendix kdy 31.05.2009, 00:07:47
Konečně se mi podařilo "dokončit" most, který jsem měl delší dobu rozpracovaný - zatím to je studie proveditelnosti. Při stavbě jsem se inspiroval Jezernickým viaduktem, zatím vzhledem, délkou možná v budoucnu. :)

Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: cendix kdy 31.05.2009, 00:10:03
Detail konstrukce. Klenba je jako správná klenba samonosná

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: otaznik kdy 31.05.2009, 00:20:04
Velmi pěkné! Jak moc je oblouk (ten spodní červený) stabilní, drží dobře?
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: cendix kdy 31.05.2009, 00:40:19
Ano je stabilní.
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: peki kdy 01.06.2009, 09:30:23
Citace od: cendix kdy 31.05.2009, 00:07:47
Konečně se mi podařilo "dokončit" most, který jsem měl delší dobu rozpracovaný - zatím to je studie proveditelnosti. Při stavbě jsem se inspiroval Jezernickým viaduktem, zatím vzhledem, délkou možná v budoucnu. :)

Paráda. Na LEGu mne fascinuje, když se podívám na nějakou stavbu a řeknu si to "není" možný, jak je to poskládaný?  :o  Tvoje stavby k takovým patří. 
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: Micho kdy 01.06.2009, 09:41:46
Peki presne ako píšeš. Neviem, kde na to cendix chodí. Kde sa mi to zdá už prebádané, tak dokáže stále niečo objaviť niečo nové.  8)
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: mirek kdy 01.06.2009, 11:03:07
Žasnu. Výborně.
Máme světového odborníka přes mosty. Nejprve příhradový, teď klenbový most.
Na co se máme těšit příště ? ;D
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: rukay kdy 02.06.2009, 12:40:40
Citace od: mirek kdy 01.06.2009, 11:03:07
Máme světového odborníka přes mosty. Nejprve příhradový, teď klenbový most.
Na co se máme těšit příště ? ;D

Co zkusit visutý? ;) To by jsi mohl zvládnout! ;)
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: grohl kdy 02.06.2009, 12:45:54
Skvěle vyřešeno. Opravdu znamenitě provedená stavba.
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: peter kdy 04.06.2009, 13:37:29
Citace od: mirek kdy 01.06.2009, 11:03:07
Máme světového odborníka přes mosty. Nejprve příhradový, teď klenbový most.
Na co se máme těšit příště ? ;D

No ještě máme co dohánět ;D

(http://www.brickshelf.com/gallery/Braith/Perth-Train-Show-09/thumb/pals_002.jpg_thumb.jpg) (http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3913255)
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: mirek kdy 04.06.2009, 16:23:22
Ano, možná je největší, ale není samonosný.
Pokud mne zrak slouží, je ve dvou místech přivázán ke stropu.
To snižuje "světovost".
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: rukay kdy 04.06.2009, 16:33:50
Citace od: mirek kdy 04.06.2009, 16:23:22
Ano, možná je největší, ale není samonosný.
Pokud mne zrak slouží, je ve dvou místech přivázán ke stropu.

Tím to vlastně ani za most považovat nemůžeme. Jó, je to velký, ale já radši ty co staví cendix. To jsou pravý mosty. ;)
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: cendix kdy 06.06.2009, 22:44:58
Citace od: Micho kdy 01.06.2009, 09:41:46
Peki presne ako píšeš. Neviem, kde na to cendix chodí. Kde sa mi to zdá už prebádané, tak dokáže stále niečo objaviť niečo nové.  8)
Já se jen snažím stavět modely skutečných mostů a to nejen co se týče vzhledu, ale i statické konstrukce.
Dnes jsem postavil další o něco větší.

Název: (vlastní) ocelobetonový most
Přispěvatel: cendix kdy 06.06.2009, 22:49:39
Tohle je most, který byl nedávno postaven na koridorové trati v záp. Čechách

Název: Re: (vlastní) ocelobetonový most
Přispěvatel: mirek kdy 07.06.2009, 09:17:15
Pokud mohu doporučit, provedl bych vylepšení v oblasti posuvného uložení mostu na jedné straně,
použitím těchto dílků.
Most získá důležitý detail.

3937  Hinge Brick 1x2 Base                     
6134  Hinge Brick 2x2 Top Plate Thin
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: Robbed kdy 07.06.2009, 09:26:02
Citace od: cendix kdy 06.06.2009, 22:44:58
Dnes jsem postavil další o něco větší.

Tohle vypadá naprosto parádně :o.
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: rukay kdy 07.06.2009, 18:25:07
Citace od: cendix kdy 06.06.2009, 22:44:58
Já se jen snažím stavět modely skutečných mostů a to nejen co se týče vzhledu, ale i statické konstrukce.

Můžeš nám ukázat, kterým mostem jsi se inspiroval tentokrát? :D
Název: Re: (vlastní) ocelobetonový most
Přispěvatel: Colonel32 kdy 07.06.2009, 19:03:55
To je ta mostní konstrukce skutečně takhle modrá? Jestli to totiž má být železo, tak by spíš použil light nebo dark bluish gray.
Název: Re: (vlastní) ocelobetonový most
Přispěvatel: Shmade kdy 07.06.2009, 19:24:03
Tak to má nějakej ochranej nátěr... ve mě ta modrá vyvolává pocit ocelové konstrukce dost... a co jsem koukal, tak modrých ocelových mostů je hodně, stejně jako třeba zelených, myslím, že ta barva by tomu mostu taky slušela.

Takhle "barevnější" mi to přijde lepší než kdyby to bylo celý šedý, aspoň je hned jasný, že je to jinej materiál a neni to nuda. :)
Název: Re: (vlastní) ocelobetonový most
Přispěvatel: Robbed kdy 07.06.2009, 19:37:33
Není to tento (http://www.topcon.cz/photos/big/stankov.jpg) most u Staňkova ?
Název: Re: (vlastní) ocelobetonový most
Přispěvatel: cendix kdy 09.06.2009, 13:08:02
Přiznám se, že jsem most stavěl podle fotky z montáže ocelové(modré) části mostu na trati Stříbro-Planá. Po jeho finální podobě jsem nepátral, je to jen moje představa.
Název: Re: (vlastní) klenbový most
Přispěvatel: cendix kdy 12.06.2009, 08:43:46
Citace od: rukay kdy 07.06.2009, 18:25:07
Citace od: cendix kdy 06.06.2009, 22:44:58
Já se jen snažím stavět modely skutečných mostů a to nejen co se týče vzhledu, ale i statické konstrukce.

Můžeš nám ukázat, kterým mostem jsi se inspiroval tentokrát? :D
Co se týče barvy, tak mě inspirovala severní polovina Jezernického viaduktu(tedy ta mladší) a také u Okoře je myslím takový most (2 oblouky). Co se týče velikosti, chtěl jsem zkusit větší oblouk - místo br. 1x4, jsem použil 1x6. Mohl bych použít i 1x8, ale tam by bylo příliš velké nadloží. Na to budu muset vymyslet jinou technologii. ;)
Název: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: cendix kdy 26.02.2010, 19:52:21
Po 14 dnech stavěcí nečinnosti(vinou nemoci), jsem dnes udělal jednu z nejdůležitějších ;D věcí na kolejiště do Roztok.
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: AdamKo kdy 26.02.2010, 22:24:28
Moc pěkné sloupy, hlavně ten do A. ;)
K naší krajině se spíš hodí víc ten A než T. Rovný zavání nekonečnou dálkou amerických prérií, kdežto u nás je trať samá zatáčka. U nás ty sloupy bývaly ukotveny v náspu nebo zvlněném terénu podél trati a takhle měli větší stabilitu.

Líbí se mi využití černých nohou od kostlivců.
Jen se mi zdá, že těch keramických izolátorů je nějak pomálu  ::)  Nechtěl bys ještě trochu přidat?  (sloup viz obrázek)

Kolik sloupů máš v plánu postavit?  :)
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: Colonel32 kdy 26.02.2010, 22:28:27
Jéje, chudák 387.043 . Nejsou peníze na repasi kotle...
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: cendix kdy 26.02.2010, 23:35:37
Těch do T zase můžu udělat 2x víc než A  :)

No nevím jak to bude vypadat, když bude izolátorů víc (ale 22 určitě ne ;D)

Zatím jsem to sem dal, abyste viděli, že se neflákám, ale budu na nich pokračovat až udělám důležitější věci do kolejiště.
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: AdamKo kdy 26.02.2010, 23:48:05
Citace od: cendix kdy 26.02.2010, 23:35:37
Těch do T zase můžu udělat 2x víc než A  :)
No nevím jak to bude vypadat, když bude izolátorů víc (ale 22 určitě ne ;D)
Zatím jsem to sem dal, abyste viděli, že se neflákám, ale budu na nich pokračovat až udělám důležitější věci do kolejiště.

To je jasné, že jich bude 2x míň, A je komplikovanější, daleko hezčí - není jenom prostý kůl.  Šlo mi o to, jestli to bude třeba jen v jednom úseku trati (lokálce) nebo po celé déce?

22 izolátorů je extém ;D to mělo být jen pro názornost.  Myslím, že bohatě postačí 5.
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: cendix kdy 26.02.2010, 23:55:47
Děkuji za pozitivní hodnocení. Detaily budu asi řešit, až budou postavené koleje.
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: cendix kdy 27.02.2010, 09:15:52
Hlavním důvodem, proč tam mám jen 2 izo., je že plánuji také dráty (LEGO nitě).
Natahování si ještě představím, ale jak jich víc udržet napnutých, to je pro mě Vyšší dívčí.
Jinak sloupy jsou vyztužené 3x Bar 6,6L.

Zatím také nevím, jak (na čem) vedení ukončit v přední části kolejiště.
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: otaznik kdy 27.02.2010, 10:58:49
Citace od: cendix kdy 27.02.2010, 09:15:52
Hlavním důvodem, proč tam mám jen 2 izo., je že plánuji také dráty (LEGO nitě).

Tak to bude ovšem hodně luxusní.  :o
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: Togaran kdy 27.02.2010, 11:16:25
S provázky to bude vypadat skvěle :)
Nemůžu si nevzpomenout na romantický výrok jedné slavné osobnosti:

"Jo, Kamilo, je to jen hloupý nápad, ale myslel jsem, že třeba až se zabydlíš a budeš mít chuť, mohl bych ti promítnout svou sbírku fotografií telegrafních sloupů dvacátého století."
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: Věšák kdy 27.02.2010, 11:20:17
Citace od: cendix kdy 27.02.2010, 09:15:52

Natahování si ještě představím, ale jak jich víc udržet napnutých, to je pro mě Vyšší dívčí.


Klid, dráty by stejně neměly bejt napnutý....je to kvůli teplotní délkové roztažnosti :)

Citace od: Togaran kdy 27.02.2010, 11:16:25
sbírku fotografií telegrafních sloupů dvacátého století."
A co teprve Pajzlí sbírka telegrafních sloupů 20.století? :P
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: Hana129 kdy 27.02.2010, 12:10:39
Citace od: cendix kdy 27.02.2010, 09:15:52

Natahování si ještě představím, ale jak jich víc udržet napnutých, to je pro mě Vyšší dívčí.
Jinak sloupy jsou vyztužené 3x Bar 6,6L.

Zatím také nevím, jak (na čem) vedení ukončit v přední části kolejiště.

Pěkné sloupy a co s dráty sice neporadím, ale  "nitě" byly plánovány i do nádraží, které má být i v Roztokách. Ukotvení jsem zkoušela přímo na budovu (koneckonců i do budov vedou dráty), ale i tak tak to nebylo zcela ideální.http://picasaweb.google.com/hana.pustkova/Nadrazi2?authkey=Gv1sRgCMfisu2W9efC9QE#5379050102794086210 Do BŠ jsem to pak ani neposílala, ať to Micho nemusí po cestě rozmotávat   ;D.
S dráty má zkušenosti i Petr se své vesničky v Brně, tak by nám mohl zkušenosti předat.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3164614
Název: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: cendix kdy 11.08.2010, 21:10:57
Kdo si pozorně prohlížel kolejiště v Roztokách, mohl tam vidět také tyto stavby:
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: cendix kdy 12.08.2010, 19:16:22
Pár dalších drobností z kolejiště
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: Luky1987 kdy 12.08.2010, 20:57:16
Parádní silo a šraňky... hlavně to silo, to je můj šálek...
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: otaznik kdy 12.08.2010, 21:38:55
Krásné doplňky, budu se, s dovolením, inspirovat.  ;)
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: mirek kdy 13.08.2010, 08:20:53
Upřednostňuji ladnost a konstrukci vodárenské věže, která je více než realistická.
Vidím, že foto bylo pořízeno přímo v Roztokách v parku.
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: Aki kdy 13.08.2010, 09:22:16
Také jsem nadšený z vodárenské věže, ale i ty malé stavbičky jsou skvělé. Zvlášť to světelné zabezpečení je úžasné.
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: AdamKo kdy 14.08.2010, 18:21:13
Citace od: cendix kdy 12.08.2010, 19:16:22Pár dalších drobností z kolejiště

Šraňky u mě bodují. Ale zatím nemůžu přijít na to, jak jsou postaveny ty clony nad výstražnými světly (mě připomínají obočí) ?
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: Rhox kdy 14.08.2010, 18:50:08
Citace od: AdamKo kdy 14.08.2010, 18:21:13
Šraňky u mě bodují. Ale zatím nemůžu přijít na to, jak jsou postaveny ty clony nad výstražnými světly (mě připomínají obočí) ?
Myslím,že jsou to starý castle pláště....
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: FilipS kdy 14.08.2010, 19:22:50
Přesně tak, jedná se o tento díl
(http://www.bricklink.com/PL/4524.gif?0)
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: AdamKo kdy 14.08.2010, 20:00:30
Citace od: Rhox kdy 14.08.2010, 18:50:08Myslím,že jsou to starý castle pláště....
Citace od: Diidy kdy 14.08.2010, 19:22:50Přesně tak, jedná se o tento díl

Díky za objasnění. ;)    S tímto dílem zatím vůbec žádné zkušennosti nemám. Musím uznat, že se perfektně hodí nejen na minifigy...
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: cendix kdy 16.08.2010, 18:29:59
Citace od: mirek kdy 13.08.2010, 08:20:53
Upřednostňuji ladnost a konstrukci vodárenské věže, která je více než realistická.
Vidím, že foto bylo pořízeno přímo v Roztokách v parku.

Jako vzor jsem měl vodojem u nádr. Pha-Běchovice a identický v kolínských žel. dílnách. Oba sloužily k zavodňování par. lokomotiv. Silo mě inspirovalo to v Přelouči.
Název: (vlastní) MHD HK
Přispěvatel: cendix kdy 24.08.2010, 16:49:01
Před nádražím HK v Roztokách byl k vidění i trolejbus Škoda 15Tr a Citybus 18M
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: Rhox kdy 24.08.2010, 17:23:26
U skladu spěšnin bych udělal na střeše ještě vrstvu tiles, ale schodiště a obzvlášť ten obchůdek se mi moc líbí,máš tam spoustu zajímavých detailů,třeba ty čapky na střeše....
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: FilipS kdy 24.08.2010, 17:28:00
Famózní obchůdek, moc se mi líbí jeho zdobení a netradiční použití dílků.
Název: Re: (vlastní) Stavby do kolejiště
Přispěvatel: Radek Hejret kdy 27.08.2010, 16:28:38
Nádhera!!! Už v Roztokách mne velmi zaujalo silo, některé detaily z kolejiště jsem tam přehlédl. Je super, že to nyní uveřejňuješ, skvělá inspirace pro ostatní.
Název: Re: (vlastní) transformátor
Přispěvatel: cendix kdy 20.02.2011, 19:01:39
Tak se mi od Roztok konečně podařilo něco vytvořit. :P Tento typ transformátoru se vyskytuje v okolí Pardubic (vím zatím o 4) a nápad postavit ho jsem dostal, když jsem rozebíral ten příliš jednoduchý z Roztok. Rozměry jsou celkem obludné, ale chtěl jsem využít štíty  http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=3876, protože skvěle odpovídají izolátorům. Podařilo se mi ho zapojit i do rozvodné sítě (dlouhé asi 20cm  ;D)
Název: Re: (vlastní) transformátor
Přispěvatel: cendix kdy 20.02.2011, 19:03:35
A ještě fotky 2 originálů.
Název: Re: (vlastní) telegrafní sloupy
Přispěvatel: germik kdy 20.02.2011, 19:25:21
Hezký, u nás je taky ;). Jen to měřítko není moc šťastně trefeno ;)
Název: Re: (vlastní) MHD HK
Přispěvatel: kryst.off kdy 18.03.2011, 01:03:31
Velice povedené - jak jsi řešil kloub a "harmoniku"? Jinak se mi moc líbí SNOT řešení dveří. Škoda že není interiér. A autobus vypadá jako neprůchodný - ale nevím jestli to tak skutečně je.
Název: Re: (vlastní) MHD HK
Přispěvatel: cendix kdy 18.03.2011, 15:30:14
 Kloub tam není, je to napevno spojené. Harmonika je taky SNOT,http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=4510 a plate. Průchod je tedy 6x4 study. Busy slouží pouze jako doplněk nádraží. To je dlouhé 180cm, tak jsem oba mohl udělat poměrně dlouhé. ;)
Název: Re: (vlastní) transformátor
Přispěvatel: cendix kdy 05.12.2011, 19:41:27
Trochu jsem to zmenšil, víc to nepůjde.
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: cendix kdy 05.12.2011, 19:51:26
Založil jsem Výzkumný ústav Legových mostních staveb (VÚLMS) a mám teď rozpracovaných několik mostů
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: Kiko97 kdy 05.12.2011, 21:16:44
Ako si urobil  šikmú bosáž?
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: nerow kdy 05.12.2011, 23:48:50
Řekl bych, že přední a zadní část pilíře jsou kolmý na baseplate. A na boční části pilíře mají na sobě bosáš a celé boční části jsou nasunuty na tu přední a zadní část. Teda aspoň takhle bych to udělal já. Musím ti to všechno pochválit. Naprosto mi to vyrazilo zrak. Obzvlášť ten pilíř na třetí fotce.
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 06.12.2011, 15:38:55
Citace od: nerow kdy 05.12.2011, 23:48:50
Řekl bych, že přední a zadní část pilíře jsou kolmý na baseplate. A na boční části pilíře mají na sobě bosáš a celé boční části jsou nasunuty na tu přední a zadní část.

Je to jak říkáš. Obvykle dělám bosáž z Tile 1x1 a 1x 2, tady je 1x2 a 1x3, aby se zakryla nepravidelná mezera na kraji svislých stěn.
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: Luky1987 kdy 06.12.2011, 15:53:52
Zelený a druhý modrý most jsou opravdu super.
Máš na to nějaký výpočet (hrubý) nebo něco takového?
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 06.12.2011, 16:19:12
Citace od: Luky1987 kdy 06.12.2011, 15:53:52
Zelený a druhý modrý most jsou opravdu super.
Máš na to nějaký výpočet (hrubý) nebo něco takového?

Myslíš čas a počet kostek nebo plán výstavby?
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: Togaran kdy 06.12.2011, 17:36:41
Citace od: Luky1987 kdy 06.12.2011, 15:53:52
Zelený a druhý modrý most jsou opravdu super.
Máš na to nějaký výpočet (hrubý) nebo něco takového?

Myslím, že myslí materiálové charakteristiky, průřezové charakteristiky a vnitřní síly.
Mohlo by to být zajímavé, nemáš náhodou E, poissonovo číslo a hustotu lego kostky? Asi by se musel jako matriál brát nějaký průměr kostka+vzduch v ní...
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: Luky1987 kdy 06.12.2011, 17:52:51
Citace od: Togaran kdy 06.12.2011, 17:36:41
Citace od: Luky1987 kdy 06.12.2011, 15:53:52
Zelený a druhý modrý most jsou opravdu super.
Máš na to nějaký výpočet (hrubý) nebo něco takového?

Myslím, že myslí materiálové charakteristiky, průřezové charakteristiky a vnitřní síly.
Mohlo by to být zajímavé, nemáš náhodou E, poissonovo číslo a hustotu lego kostky? Asi by se musel jako matriál brát nějaký průměr kostka+vzduch v ní...

Myslím jako výpočet statiky ;D

"Jednoduchý" výpočet, ktyrý by ti například řekl, že když chceš překonat určitou vzdálenost, jaký bude optimální plný průřez (třeba 4x16studů) aby se to nezhroutilo, nedejbože neprasklo...
Ale na to by se určitě musely znát přesné charakteristiky daných použitých kostek.
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 06.12.2011, 19:01:29
Já nedělám žádné výpočty, jdu na to experimentálně. Většinou si vyberu nějaký skutečný vzor a pak zkouším, aby vyšly hlavně ty šikmé vzpěry a tím je to dané. A hlavně: Lego nastojato vydrží hodně ;D
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: Colonel32 kdy 06.12.2011, 21:14:11
Co nějakej poctivej trestle? Nezvažoval si? http://www.old-picture.com/civil-war/pictures/Locomotive-Trestle-Bridge.jpg
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 06.12.2011, 21:24:20
Zvažuju něco trochu většího ;D
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: Kiko97 kdy 06.12.2011, 22:59:48
 :o No tak to už nemáš až také ťažké. Piliere máš iba ich predĺžiť, dorobiť klenby a vymyslieť zatočenie mosta.
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: Anatyt kdy 06.12.2011, 23:03:53
No ak bude chcieť zachovať mierku k LEGO vlakom, tak tie stlpy budú tak 2m vysoké. ;D
Název: Re: (vlastní) příhradový most
Přispěvatel: mirek kdy 07.12.2011, 08:57:01
Citace od: cendix kdy 05.12.2011, 19:51:26
Založil jsem Výzkumný ústav Legových mostních staveb (VÚLMS) a mám teď rozpracovaných několik mostů
Blahopřeji k tvé aktivitě. Pracoviště máš obrovské. Nevidím však žádné přístroje na měření pevnosti a pružnosti mostů.  ;D >:D
Mosty z tvé dílny jsou perfektní. Jeden jak druhý je nádherný.
Použitím tvých mostů bych z kolejiště na půdě překlenul pomalu berounské náměstí.  ;D
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště
Přispěvatel: cendix kdy 28.12.2011, 22:41:15
Tak se mi podařilo dokončit některé stavby, které byly dlouho rozdělané.

Jako první je nádraží inspirované stanicí Velim. Konečně jsem využil díly z lugbulku. ;)
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 28.12.2011, 22:45:51
A jedno menší skladiště spěšnin.
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: hobby kdy 29.12.2011, 09:53:52
Vidím u těch staveb dalších pár novinek v detailech. OK!
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: mirek kdy 29.12.2011, 10:20:02
Na nádražní budově ti chybí tlampač pro hlášení odjezdů a příjezdů. ;D :D ;) >:D
Jinak vynikající stavby.
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 09.01.2012, 15:54:51
Pohled pod sukni. ;D
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 03.01.2014, 21:34:26
Pro vlakové dioráma na Lipně jsem svůj zelený most rozšířil pro 2 koleje. To mě inspirovalo k tomu, abych zdvoukolejnil i své zkušební kolejiště. Nejsložitější bylo udělat průjezd pod vitrinami. Musel jsem je podepřít jen několika dřevěnými hranolky, které se dají podle situace posouvat :)
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: otaznik kdy 03.01.2014, 23:56:23
Nebylo by, prosím, více fotek těch vagónů (obou typů)?
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 05.01.2014, 13:51:45
Tady jsou detailnější fotky
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: hobby kdy 05.01.2014, 14:51:23
Tradičně výborná cendixova práce 8).
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: peki kdy 05.01.2014, 15:06:38
Citace od: cendix kdy 05.01.2014, 13:51:45
Tady jsou detailnější fotky

Pěkné vagonky. Mohu poprosit i o nějaké fotky vnitřku? Rád by jsem si je také postavil. Díky.
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 05.01.2014, 18:03:39
"Drobné" úpravy a interiér. Bohužel je to v černé.
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 05.01.2014, 18:11:23
A ještě jeden vzor, podle kterého jsem stavěl.
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: honzicek22 kdy 05.01.2014, 20:38:17
Mohl bych poprosit o horní a dolní pohled na autovagón. Děkuji.
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 06.01.2014, 08:43:14
Vzor je stažený z netu, jiný obrázek nemám :(
Název: Re: (vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: peter kdy 06.01.2014, 08:50:35
Já myslím, že další obrázky nejsou třeba. Každopádně ten autovagón je fakt parádní a asi až budu mít někdy čas, tak si jej také sestavím :o
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 27.03.2016, 14:12:01
Díky novým dílům jsem mohl autovagon dodělat do finální podoby.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: mirek kdy 27.03.2016, 15:43:52
Prostě...perfektní.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: davroman kdy 27.03.2016, 17:10:02
Nádhera.
PS: Vejdou se do spodního patra automobily?
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 27.03.2016, 20:15:12
Najet tam mohou pouze tyto http://alpha.bricklink.com/pages/clone/catalogitem.page?S=1255-1#T=S&O={}
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: milanv kdy 28.03.2016, 22:47:45
Krása. Sice nejsem vláčkař, ale s tímhle jsi mě opravdu potěšil. Nádherný SNOT, to by se dalo vyučovat!
Co jsem tak očima procházel jednotlivé spoje, tak to vypadá všechno i pevně do praktického provozu - je to tak?
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 29.03.2016, 15:34:48
Jsem rád, že se vám vagon líbí. Je to asi 6.generace a konečně jsem s ním spokojen. Vejde se na něj 6 aut a i takto plně naložený zvládne jet max. rychlostí po kolejišti.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: zdenek.f kdy 25.04.2016, 15:20:23
Fascinující :)
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: Faire kdy 25.04.2016, 15:36:07
Je to celé parádní, hodně se mi líbí vytvoření toho vzoru prken na poštovním vagónu, vagón pro auta je celý parádní, ale jeden detail mě dostal úplně: použití těch kopí s ploutvema  :o
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 17.10.2017, 12:42:05
Trochu jsem vylepšil uzavřené vagony a dodělal jsem auta.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 17.10.2017, 12:45:33
Když jsem stavěl finální verzi Hradeckého nádraží, chtěl jsem na nástupiště dát samozřejmě i el. vozík, ale 1. verze byla tak velká, že se nevešla pod zastřešení ;)
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 17.10.2017, 12:48:48
I silo jsem trochu zmenšil ;).
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: peter kdy 17.10.2017, 14:56:06
Citace od: cendix kdy 17.10.2017, 12:45:33
Když jsem stavěl finální verzi Hradeckého nádraží, chtěl jsem na nástupiště dát samozřejmě i el. vozík, ale 1. verze byla tak velká, že se nevešla pod zastřešení ;)

Nevím jestli už jsi vytvořil menší verzi, ale kdysi jsem pro jeden svůj model také vymýšlel tento nádražní el. vozík, tak třeba ještěmůže pro inspiraci posloužit.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 17.10.2017, 18:09:06
Menší verzi vozíku jsem vytvořil, byla k vidění na nádraží, detailní fotku teď nemám.
Hlavním důvodem jeho vzniku bylo zakrytí mechanismu posuvných dveří ;)
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: mirek kdy 18.10.2017, 08:41:58
Jako vždy...perfektní práce.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 19.10.2017, 13:53:27
Tak mi to nedalo a vyfotil jsem vozík samostatně ( bez nádraží ).
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: cendix kdy 03.05.2020, 21:20:15
Nedávno jsem prakticky dokončil 2 cisterny a u 2 nápravových vozů jsem udělal otočné podvozky. Jízdní vlastnosti jsou teď nesrovnatelně lepší.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: cendix kdy 03.05.2020, 21:23:15
Nedávno jsem po dlouhé době dokončil další 2 vagony na přepravu aut.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: fanda kdy 03.05.2020, 23:42:52
Špica  :)
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: mirek kdy 04.05.2020, 06:58:56
Vidím. že se mám v mém věku od vás co učit... pěkná díla.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: peki kdy 04.05.2020, 11:34:36
Citace od: cendix kdy 03.05.2020, 21:20:15
Nedávno jsem prakticky dokončil 2 cisterny a u 2 nápravových vozů jsem udělal otočné podvozky. Jízdní vlastnosti jsou teď nesrovnatelně lepší.

Ještě jednou díky za instrukce k uzavřeným vagonům.Několik jich už mám podle tebe postavených. Vagóny na přepravu aut jsou taky pěkné. Ty cisterny pomocí velkých dílů mi přídou v dnešní době už takové "slabší" - stavitelsky překonané.

Tady je něco pro inspiraci (nebo Mirkovo cisterny, které v jeho vlákně budu hledat asi déle) a peteruv Aral vagon (https://www.youtube.com/watch?v=AZxY3900zTQ):

https://www.flickr.com/photos/narrow-gauge/25537440507

https://www.flickr.com/photos/narrow-gauge/40620852391/in/photostream/

Na ty podvozky se také chystám. Zatím jsem přemýšlel o gumičce jako tady
(https://i.pinimg.com/originals/88/f7/2e/88f72e901932b2498bc94a7bc36ec62d.jpg)


Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: cendix kdy 04.05.2020, 13:15:35
Děkuji za pozitivní reakce. Tan cisternu jsem postavil proto, abych vyzkoušel jak bude pevná. Tank je samonosný a na koncích připevněný
k rámu jen https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=4081b#T=S&C=11&O={%22color%22:%2211%22,%22iconly%22:0}

Přidávám ještě fotku dalších vagonů.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: cendix kdy 04.05.2020, 13:55:43
První pokus o motorovou lokomotivu ř. 742 - modernizovaný Kocour.
Původně šířka 6 studů, ale střecha na kabině vypadala divně, tak jsem kabinu a rám rozšířil na 7.
Uvažoval jsem i nad barvou Medium Blue, ale ta nemá některé díly.
Rám možná časem předělám do DBG.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: peki kdy 04.05.2020, 14:33:02
Tak přesně tento obrázek jsem si dneska prohlížel  ;) Bylo mi divné že je to modernizovaný "Kocour". Pak jsem narazil na toto 742 (741), a bylo mi to jasné
(https://www.zelpage.cz/news_n/crd2011_dsc_1107.jpg)

K mašince, supr, zdá se mi je je ta střecha moc tlustá vůči ostatnímu a protahuje (zbytečně) mašinku do výšky
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: Ongon kdy 04.05.2020, 17:37:24
To je batoh 😉
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 04.05.2020, 20:00:06
Peki, děkuji za radu. Kabinu jsem snížil jak fyzicky ( o 3 plate ), tak opticky.  Ještě musím objednat Dk Blue díly.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: peter kdy 05.05.2020, 07:40:58
Nevim, ale furt ta celá lokomotiva na mne působí hrozně vysokým dojmem.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: peki kdy 05.05.2020, 13:48:56
Citace od: cendix kdy 04.05.2020, 20:00:06
Peki, děkuji za radu. Kabinu jsem snížil jak fyzicky ( o 3 plate ), tak opticky.  Ještě musím objednat Dk Blue díly.

Určitě to pomohlo.

Citace od: peter kdy 05.05.2020, 07:40:58
Nevim, ale furt ta celá lokomotiva na mne působí hrozně vysokým dojmem.

Asi by to chtělo posadit níže ta boční okna. I na originálu jsou níže (1-2 tíle) Případně okna nahradit (na zkoušku transparetním sklem, takové to přední sklo na auta 2x6) žeklička peki podle KLF (https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=13923.msg112325#msg112325)
(https://www.kostky.org/forum/index.php?action=dlattach;topic=13923.0;attach=72562;image)

nebo slope 2x2x3 (už se nevyrábí)a pomoci si samolepkou. Použito prybem u velkého Lega (https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=30165.msg135133#msg135133)
(https://www.kostky.org/forum/index.php?action=dlattach;topic=30165.0;attach=90037;image)

Ono to vlakové okno v barvě je pěkné a svádí k použití, ale je hodně malé. Vnímání velikosti okna pak ovlivňuje to vnímání celkové výšky lokomotivy. Takže vlaky které se budou odlišovat od klasiky 4512
(https://lego.brickinstructions.com/04000/4512/023.jpg)

kam to oko pasuje, budou působit vysokým dojmem- Asi by se musela skřín SNOTO na 3 bricky.

Našel jsem nějaký odkaz kde je okótovaná i lokomotiva (https://www.vlaky.net/upload/images/reports/005925/Prospekt.pdf). Doufám že je to tato
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 06.05.2020, 19:38:43
Děkuji za vaše rady a dojmy. Proto jsem provedl " kosmetické " úpravy - rám v DBG, snížil jsem motorovou část i kabinu a střecha je
o 1 plate nižší. Délku jsem zvětšil o 6 st. Až budu mít potřebné díly, tak udělám zábradlí.
Lokomotiva není postavena na Train Base, ale na rámu z plates, takže podlaha je o 2 plate výše než u továrních modelů.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: peki kdy 07.05.2020, 07:33:08
Citace od: cendix kdy 06.05.2020, 19:38:43
...provedl " kosmetické " úpravy - rám v DBG, snížil jsem motorovou část i kabinu a střecha je
o 1 plate nižší. Délku jsem zvětšil o 6 st. Až budu mít potřebné díly, tak udělám zábradlí.
Supr, úpravy bych nenazval kosmetickými  :) Určitě to pomohlo zreálnit proporce dávám 9 z 10

Citace od: cendix kdy 06.05.2020, 19:38:43
Lokomotiva není postavena na Train Base, ale na rámu z plates, takže podlaha je o 2 plate výše než u továrních modelů.
Ten jeden bod "zatím" strhávám na neznázornění té "trubky" která je nad nádrží v rámu lokomotivy. Zejména když jsi opustil  Trains Base (říkal jsem si že to je asi jeden z hlavních důvodů) tak by to mělo jít.

Já bych potom ještě nějak přidal průhledný brick,nebo okno dark blue do dveří pro strojvůdce abych při čelním pohledu zvětšil to okno (ale to už jsou opravdu jen takové drobnosti).

Opravdu pěkná mašinka. Taky se na ní přes tu modernizovanou 742 (741) dostanu (https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=23497.msg279771#msg279771). Musím ale přezbrojit z kostek tmavě červených a žlutých na světle modrou a tmavě modrou. U tmavě modré mám asi jasno dark blue (při nejhorším klasická blue) u té světle modré váhám. Je několik druhů (včetně Maers blue) musím zjistit z jaké je nejvíc dílků a jak jsou dostupné.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště a mosty
Přispěvatel: cendix kdy 07.05.2020, 11:56:00
Tak jsem přidal nad nádrž tu "trubku", asi spíš tlakovou nádrž. Protože je zapuštěná do rámu, musel jsem ho upravit a palivovou
nádrž jsem snížil o 2 pl., aby nebrousila koleje.


Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: Vočko kdy 11.05.2020, 12:32:55
Citace od: cendix kdy 03.05.2020, 21:23:15
Nedávno jsem po dlouhé době dokončil další 2 vagony na přepravu aut.
Velmi, velmi povedené  ;) koukal jsem na provedení - stavební techniku a to mýma rukama nezvládnu... jinak už by byl ve vitríně.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: cendix kdy 12.05.2020, 16:44:22
Kocoura zatím odkládám, dokud nebudou potřebné díly. A co dál ? Třeba Krysa alias Banán.
O tuto lokomotivu jsem se několikrát pokoušel, ale ke konečné verzi jsem se odhodlal po tom, co se objevila okna 3 x 3,
která jsem viděl na motoráku u Pekiho.
Dávám sem i původní verzi, která byla příliš vysoká.
2. verze je stejně vysoká jako osobní vagony.
Snažil jsem se vystihnout prolamovaný plech.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: otaznik kdy 12.05.2020, 19:24:22
Pěkná barevná kombinace. Nápadité pantografy.
To "prolamování" je takové zvláštní. Jsou ty díly fixované nebo se při uchopení lokomotivy vmáčknou dovnitř?
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: cendix kdy 12.05.2020, 19:34:49
Boční stěny jsou z https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=15573#T=S&C=2&O={%22color%22:%222%22,%22iconly%22:0} a https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=32028#T=S&C=2&O={%22color%22:%222%22,%22iconly%22:0}, takže jsou pevné.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: otaznik kdy 12.05.2020, 19:43:42
Zajímavý nápad, to jsem neznal.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: hobby kdy 12.05.2020, 19:44:00
cendixi, že umíš stavět, to víme. Ale ten banán je nepovedený a má velmi špatné proporce, jak celkové (d x š x v), tak v detailu (podívej v reálu ty tmavé obdélníky, jsou výrazně širší než vyšší a u tebe je to obráceně). Něco s tím holt budeš muset udělat! :) 
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: cendix kdy 12.05.2020, 19:57:15
Citace od: hobby kdy 12.05.2020, 19:44:00
v reálu ty tmavé obdélníky, jsou výrazně širší než vyšší a u tebe je to obráceně). Něco s tím holt budeš muset udělat! :)

Tmavé obdélníky jsem chtěl udělat původně delší, ale celková délka by tím narostla o 4 study a potom bych ji mohl dát do vitríny.
Takhle mi v pohodě projede na mém kolejišti.
Název: Re:(vlastní ) stavby do kolejiště, mosty a vlaky
Přispěvatel: peki kdy 14.05.2020, 12:17:47
Nestíhám reagovat na všechny stavení kreace  >:D U tohoto typu lokomotivy je to problematické. Sám jsem jí kdysi stavěl (https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=13923.msg92992#msg92992) tuším podle KLF obrázku v CADu. Postupně jsem přešel na SNOT a předělal Brejlovce (https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=13923.msg184745#msg184745) a postavil Bardotku (https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=13923.msg184523#msg184523). Vždy jsem to stavěl "pocitově" podle obrázku. A vždy jsem bojoval s tím že jsem si vymyslel nějaké "geniální/neotřelé/nové" použití dílku, které sice do řešení pasovalo, ale nemělo dobrý vliv na celkové proporce. S určitým odstupem času, kdy jsem byl ochotný onu geniální myšlenku opustit a díval jsem se na svoje dílo kritičtějším pohledem jsem to rozebral a předělal. Já osobně bojuji s výškou, kdy se snažím vlaky (mašiny) snižovat a protahovat. Pořád v rámci Lego geometrie a 6 studových vlaků (i když zábradlím přesahuji 6 studů).

Před nějakou dobou jsem narazil na síti na atlas lokomotiv (http://www.atlaslokomotiv.net/loko-350.html). Jsou tam seřazeny snad všechny lokomotivy, motorové vozy. Je tam popsána spousta zajímavostí a fotek. Mnohdy jsou tam i technické výkresy, což je dobré na posouzení proporcí. Překvapilo mne např.,  že žehlička (https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=13923.msg112325#msg112325) (teď si s ní hraji a předělávám) i se staženým pantografem je asi o 0,6 m vyšší než Čmelák (https://www.kostky.org/forum/index.php?topic=13923.msg279225#msg279225). Stavění Lego vlaků je jak říká hobby (jindy kulantněji :) ) o zkratce. Takže pokud to má jezdit budou kompromisy větší než když postavím model do vitrínky (https://www.flickr.com/photos/bricksonwheels/24390134199/in/photostream/lightbox/). Za mne zajímavé použití lego oken 3x3. Ten čumák je dobrý. Z obr. si nejsem jistý celkovými proporcemi délka výška. Pomohlo by kdy jsi vyfotil spolu s modrou mašinkou.

Pro inspiraci dávám výkres z atlasu lokomotiv.
(http://www.atlaslokomotiv.net/katalog/350/vykres.jpg)