Kostky.org

Obecné => CAD => Téma založeno: Dadoi kdy 17.12.2014, 17:38:47

Název: LDD stavění do výšky
Přispěvatel: Dadoi kdy 17.12.2014, 17:38:47
Prosím vás o radu. Nějak jsem to tu nenašel. Začínám se učit v LDD a potřebuji poradit jak stavět do výšky. Když vyberu brick ze seznamu položí se mi jakoby na tu podložku. Můžu s ním otáčet jak chci ale nevím jak ho zvednout. Předem díky za odpověď.
Název: Re: LDD stavění do výšky
Přispěvatel: MÍLA kdy 17.12.2014, 17:52:08
Chceš stavět normální zeď nebo stavět ve vzduchu nad tou podložkou ?

1. zeď - normálně pokládej kostky na sebe jako v reálu, akorát že v ruce nedržíš kostku ale myš, vybereš kostku stiskneš klávesu C pro kopírování a pokládáš kostky na sebe, stiskem klávesy V se kopírování zruší.

2. ve vzduchu - začneš jako u zdi ale až položiš druhou kostku na tu první tak tu první smažeš a druhá zůstane viset, nyní už můžeš stavět ve vzduchu, pokud potřebuješ být ještě víš polož znova kostku na kostku a spodní smaž nebo jí zezdola přenes nahoru a opakuj tak dlouho dokud kostka nevisí v požadované výšce.

Spodky kostek se studů chytají automaticky pokud jsou v dosahu a spojení je možné, funguje to v jakékoliv pozici kostky na kterou chceš při cvaknout další kostku jako v reálu, kostka na kostku  :) kromě většiny afolských parádiček se kterými program nepočítá protože na to nebyl připraven.
Název: Re: LDD stavění do výšky
Přispěvatel: Dadoi kdy 17.12.2014, 18:04:34
Díky moc za rady. Díky tomu že jsi řekl, že musí kostky na sebe pasovat jako v reálu, mi došlo že jsem v té předchozí neměl piny takže to nešlo. Já si původně myslel že si budu s kostičkami virtuálně otáčet, zvedat, přikládat a tak. Ale už jsem to pochopil. Takže díky moc :)
Název: Re: LDD stavění do výšky
Přispěvatel: MÍLA kdy 17.12.2014, 18:14:59
Pokud chceš stavět tak že study jsou směrem k podložce tak po vybrání kostky s ní můžeš točit kolem osy pomocí šipek na klávesnici.

Pro otáčení kostek do různých úhlů musíš použit otočené spoje kostek stejně jako v reálu, otáčení například nohou či rukou minifigů či jiná manipulace s kostkami je možná po stisku klávesy H a kliknutím na kostku, pak můžeš hýbat částmi minifigů nebo třeba dveřmi u vozidla také jako v reálu.

Pokus umíš trošku anglicky nebo dobře chápeš obrázky tak v LDD stisknutím klávesy F1 se dostaneš do nápovědy.
Název: Re: LDD stavění do výšky
Přispěvatel: tomaslambo kdy 18.12.2014, 07:13:32
Jestli ti ještě mohu trochu poradit, tak doporučuji, aby sis vykoušel v LDD postavit podle návodu nějaký složitější oficiální set (nejlépe nějaké UCS). Pomůže ti to pochopit jakým způsobem jsou dílky seřazeny, jak pracovat z natáčením dílků a celků a kde má program své limity
Název: Re: LDD stavění do výšky
Přispěvatel: Dadoi kdy 19.12.2014, 11:22:19
Díky moc za rady.Už mi to celkem jde ale mám ješe jeden problém. A to absorber ( pružina). Jde jí nějak natáhnout, nebo je pořád na nejkratší velikost? http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=550866
Název: Re: LDD stavění do výšky
Přispěvatel: tomaslambo kdy 02.01.2015, 16:26:17
Řekl bych že se jedná o chybu kterou snad časem opraví >:D
Momentálně máš v zásadě tři možnosti:
a) podívat se někde na netu jestli se nedá sehnat tento díl takto upravený (na eurobricks foru jsou lidi, kteří LDD opravdu hodně rozumí a dělají různě upravené díly volně ke stažení). Mám takový pocit, že jsem na něj někde narazil
b) udělat si díl v potřebné délce se standardních dílů (je to sice jen taková náhražka, ale funkční)
c) díl prostě vynechat a až se v nějakém upgradu díl objeví opravený, tak ho doplnit