MORAVIA (vl.)

Založil hobby, 06.06.2015, 12:01:01

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

hobby

MORAVIA byla první parní lokomotiva, která přijela do českých zemí, konkrétně do Břeclavi r. 1839. Byla vyrobena v Angli pro Ferdinandovu severní dráhu a do Vídně dopravena   v bednách. Měla dva válce mezi předními koly a zadní hnací osu jako klikovku u aut. Tento konstrukční systém se neosvědčil pro poruchovost a po vlakovém neštěstí ve Franci, jež tato lokomotiva způsobila, byly tyto lokomotivy zakázané. Jezdily tedy cca 10 let a vypadaly nějak takto:
http://www.steamer.cz/pics/mod/mor4.jpg
Už přes rok jsem nic nestavěl, tuhle chci zařadit do chronologické řady vývoje železnic pro Kidsfest Praha (bude třetí od koňky, za RAKETOU) Zároveň jsem si udělal inventuru mých ´par´(nemám zde všechny) i dieslovek a elektrik. A když vidím to všechno, říkám si, že inflace se nevyhýbá ani Legu.

milanv

Krása. A hlavně jsem rád, že jsi rozšířil svou řadu. Pamatuju si, jak mě dostala loni v Berouně, kde jsem ji fotil. Zasloužila by vystavit i s pozadím, plakátem či krátkým povídáním o vývoji, aby vyniklo, jak je to pěkná řada.
Pán na Žlutém hradě

mirek

Moc pěkné. Krásně, jednoduše vyřešeno.

mirek

Hobby, dal jsem Moravii na Facebook a je tam dotaz, z čeho jsou ty dva černé pásky co obepínají hnědý kotel.

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.858315304223253&type=1

hobby

#4
Citace od: mirek kdy 07.06.2015, 07:45:29
Hobby, dal jsem Moravii na Facebook a je tam dotaz, z čeho jsou ty dva černé pásky co obepínají hnědý kotel.
To jsou obyčejné gumičky z cykloduše. Nejsou tam jen pro parádu, ale drží ony´kosé´platle, které tam leží volně (akorát podloženy sirkou :D).
Jsem rád, že se lidé zajímají.

K poznámce Milanav; snažím se, aby každý MOC měl i trochu edukativní hodnotu, tedy ano, bylo by dobré podpořit jej krátkým textem. Jestli by to ale někdo četl. Napsat krátký výstižný text (max.3-4 věty), je víc práce, než článek na jednu A4.
K té MORAVII by šlo uvést: byla to neobvyklá konstrukce, stejná jako lokotka AUSTRIA, jezdila po celé Evropě, způsobila největší železniční neštěstí 18 stol19 stol.: Francie- praskla zadní kliková osa a při následné havárii s požárem uhořelo přes padesát lidí, protože se nedostali z vagonů, které zamykal zvenku průvodčí (aby lidi nevyskakovali za jízdy?), jezdila až 66 km/hod a používaly se jako spřažené pro dlouhé soupravy.
Poznámka:
Hradaři, zámkaři, katedrálisté a MOC-architekti, podávají více než informační hodnotu. Myslím, že v oboru se stávají odborníkem jako je kunsthistorik, památkář apod. 8).

milanv

Citace od: hobby kdy 07.06.2015, 13:34:30
To jsou obyčejné gumičky z cykloduše. Nejsou tam jen pro parádu, ale drží ony´kosé´platle, které tam leží volně (akorát podloženy sirkou :D).
A neuvažoval jsi použít podobný trik jako na věži na vodu na střeše detektivní kanceláře?

Citace od: hobby kdy 07.06.2015, 13:34:30
K poznámce Milanav; snažím se, aby každý MOC měl i trochu edukativní hodnotu, tedy ano, bylo by dobré podpořit jej krátkým textem. Jestli by to ale někdo četl. Napsat krátký výstižný text (max.3-4 věty), je víc práce, než článek na jednu A4.

Já myslím, že nejen četli, ale i by si víc všimli, jak je to pěkná sada, kdyby to bylo vystavené uceleně - jak "hromadný" popisek/plakátek ("Vývoj parních a dalších lokomotiv" a k tomu pár řádek), tak potom cca 2-3 věty na popisce každé lokotky. Něco podobného letos udělal Tomík s výstavkou alternativních modelů - a hned to vypadá úplně jinak. Např. si lidi jasně všimnou, proč jsou tam zrovna tyhle modely spolu :D
Pán na Žlutém hradě

hobby

Věž na vodu má větší průměr, než jsem potřeboval. Ten můj kotel (ovál, ne čistý kruh) je průměru 3 -3,5 studu, šlo by to udělat jistě i jinak, ale tohle je pevné a i jinak vyhovuje.
Máš pravdu, že stručný popis k té vývojové železniční řadě by znamenal bonus (ovšem bez záruky, protože informace na se mohou různit). To znamená ale celé půldne studium a další půldne ´výcuc´z těch informací. No uvidím, zatím jsem uvažoval jen se štítky s letopočtem (opět bez záruky). Jak je na fotce. 

milanv

Promiň za mou umanutost. Asi mě inspiroval Marty743 s tou soutěží na flickru :)

Co takhle, šlo by to? Nemám gumičky, takže jsem tam nemohl dát ty pásky.
Pán na Žlutém hradě

mirek

"Mezi námi děvčaty", ty gumičky bych tam stejně rád viděl. Dávají tomu šmrnc.

peki

Citace od: hobby kdy 06.06.2015, 12:01:01
MORAVIA byla první parní lokomotiva, která přijela do českých zemí, konkrétně do Břeclavi r. 1839.

Koukám že historie páry se rozrostla o další povedený kousek.

milanv

Citace od: mirek kdy 08.06.2015, 07:40:34
"Mezi námi děvčaty", ty gumičky bych tam stejně rád viděl. Dávají tomu šmrnc.

Přesně tak. Však celá ta lokomotiva je moc pěkná, design bych vůbec neměnil. Šlo mi o to, jestli se hobbymu líbí ta stavební/konstrukční úprava nebo to necháme plavat. Kdyby se mu líbila, tak nafotím postup.
Pán na Žlutém hradě

hobby

To víš, že mě zajímá ten stavební postup. Pokud tě to nemrzí nafotit, rád se podívám a jistě nejen já. Ten koš jsem nestavěl a tak nevím, že existuje jiná metoda. Dík, ty jsi fotograf profík, pro tebe to bude hračka 8).

Marty713

Citace od: milanv kdy 07.06.2015, 23:59:21Promiň za mou umanutost. Asi mě inspiroval Marty743 s tou soutěží na flickru :)

Jsem rád, že jsem inspiroval, ještě víc, že se účastníme dva (ještě ass) :)

Hobby, je to krasavice. A ty gumičky k tomu sedí. A jestli si můžu tipnout, myslím, Milane, že jsi to vyřešil pomocí dvou a více travis brick v horizontální ose k sobě natočenými o 45 stupňů 8)

P.S. Je to 713, ale s těma přezdívkama je to k zbláznění takže prostě Marty ;)


milanv

Mám teď doma trošku stavebně (a nemyslím LEGO), tak raději místo focení posílám návod. Dal jsem do něj nejen kotel, ale rovnou i celý kus mašinky ze včerejší fotky, aby ses mohl pobavit, jak jsem (ne)trefil tvou stavbu :)

návod

3D model

P.S.: Marty: Jo, nejlepší bude prostě Marty. Promiň za zkomolení tvého agentského čísla :)
Pán na Žlutém hradě