Kostky.org

Diskuse o stavebnicích => Town => Staré společné projekty => Téma založeno: milanv kdy 03.12.2017, 23:41:01

Název: Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 03.12.2017, 23:41:01
Projekt pokračuje jako Strašidelná krajina (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=52132.msg266729#msg266729)




Původní text je jen pro archiv, inspiraci atp.:


aneb Sousedé po letech

Potýkáte se rádi se všemi problémy, kterých jsme se společně báli? Málo místa, málo světla? Tak to je projekt pro vás! Budeme spolu stavět společný oboustranný strašidelný hrad - atrakci to pouťovou. Atención!

Proč oboustranný? A jak to bude vypadat? A co budeme stavět? A co znamená ten podtitulek?
Odpověď začneme dvěma obrázky:


(http://www.ucw.cz/~milan/LEGO/strasidelny_hrad/ticha_kobka_1_s.jpg) (http://www.ucw.cz/~milan/LEGO/strasidelny_hrad/ticha_kobka_1_m.jpg) (http://www.ucw.cz/~milan/LEGO/strasidelny_hrad/ticha_kobka_2_s.jpg) (http://www.ucw.cz/~milan/LEGO/strasidelny_hrad/ticha_kobka_2_m.jpg)

Ano, takhle to bude vypadat zezadu. Zepředu to bude veliký dům v tomto stylu (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Haunted_Mansion_Hyde_Park_1.jpg), nástupiště s vozíky, amplióny, pokladna atp. Zezadu pak jen černo, ticho a tma - dokud nepřijede vláček vozíků, před kterým se budou postupně rozsvěcovat takovéto "kobky", v každé nějaká strašidelná atrakce. Nejlépe i s něčím pohyblivým, hučícím, blikajícím... Vláček "projede" a rozsvítí se další kobka... A tak dále, cik-cak ve třech patrech kobek až doprava dolů nakonec, kde vláček projede naskrz domem zase dopředu, kde přihlížející uvidí vystrašené zelené pohledy přijíždějících. Což je správně navnadí koupit si lístek hned na další jízdu :)

Společný projekt tedy vyhlašuji (zatím) na zadní stranu projektu: úkolem každého je vytvořit takovouto "kobku" se simulací pohybu vláčku. Funguje to tak, že součástí stavby je okruh z malého pásu, na kterém jsou vozíčky umístěné tak, aby divák viděl jen "rovný průjezd". Pásy pak ve výsledném domě sesynchronizujeme, aby byl dojem plynulého pohybu mezi kobkami dokonalý.
Proto se také později budeme muset shodnout na počtu a podobě vozíků i minifigů. Samozřejmě krom obličejů - vystrašení mohou být pokaždé jinak :)

Uprostřed je pak strašidelná scénka, co si představíte nebo najdete, že by se hodilo do pouťového strašidelného hradu. Předem vyhlašuji, že se budeme snažit o obecné vyznění, takže např. z filmových setů můžete použít některé prvky, ale nestavte z nich celé scény jako z toho filmu. Naopak vlastní fantazii se meze nekladou, když bude výsledek pěkný. Vlastně nepěkný - prostě strašidelně pěkný a pěkně strašidelný.
Stejně tak podporuji každého s nápady na pohyb ve scénce. Poletující netopýr, kývající se kostlivec, mrtvolné dítě vstávající z dětské postýlky... Vzadu za scénkou bude dostatek místa na příp. mechanismus a rád každému pomohu s Technic částí, pokud bude chtít. Scénky bez pohybu by měly být výjimečné a jen v hodně omezeném počtu.
Také pomohu s nasvícením scének, použijeme světélka jako na betlému, takže umístitelná prakticky kamkoliv, několika barev...

Základní rozměr jedné kobky je celkem 24 studů šířka (zbývá 16 na scénku uprostřed), ukázková scénka má 15 studů hloubku plus mechanismus v pozadí. (Přední 4 study jsou na koleje pro vozíky). Můžete se přihlásit i s kobkami lehce jiných rozměrů, já to jedině podporuji, ať nám nevznikne v celkovém dojmu pravidelná šachovnice. Jen se předem domluvte.

V nejbližší době pošlu model technického řešení své kobky jako základní model.

Čelní stěnu zatím řeším s Chairudem a příp. možnosti se stavebně zapojit i do této části (opět jednotlivé atrakce jako průjezd ven přes balkon, průjezd siluet za okny atp.) vyhlásím.

malý lugbulk

Na tento projekt bude možné čerpat malý lugbulk (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=51294.msg253526;topicseen#new), takže se nebojte např. nedostatku pásů.

první výstava

Model bude mít premiéru na začátku října 2018 na Olomoucké výstavě (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=51233.0).

závěrem: hlašte se!

Těším se zase na skvělou společnou a spolupracující atmosféru jako na Filmech a Petronelových Sousedech. Postupně to vyladíme a na výstavě(-ách) to pak bude bomba![/size][/color]
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 03.12.2017, 23:45:09
O pohodlí všech příšer se tedy stará následující tým seznamky:

technický konzultant

stavitelé kobek
stavitelé kobek - náhradníci

stavitelé přední stěny
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 03.12.2017, 23:53:51
Všeobecné poznatky o stavbě jedné kobky.
sem přijdou všechny společné informace a i tipy pro stavitele

Technický základ kobky je vidět na obrázku - vnitřní scénku jsem záměrně částečně skryl, aby byl vidět mechanismus.
Přiložil jsem i ldraw 3D soubor. Pokud nemáte nainstalovaný žádný z ldraw editorů, můžete zkusit otevřít soubor v LDD (ale nevím, jak se zkonvertuje) nebo obsah souboru zkopírovat do schránky a vložit do horního pole na 3D prohlížecí stránce (http://www.lugato.net/brigl/copypaste.html) (místo demo textu, který tam je teď) a po kliknutí na Load se objeví 3D model, se kterým můžete otáčet.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: papluh kdy 04.12.2017, 00:58:33
hmm, pohyblivé, som za

len som nepochopil, vo finále bude erárny pás cez viac modulov, alebo medzi každým modulom bude dosť miesta na otočenie a návrat vozíka spodkom ?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 04.12.2017, 02:12:26
Každý modul bude samostatná buňka s vlastním pásem, vozíky dělají kolečko a vrací se zadní stranou za stěnou.

Podle fotek není vidět jestli je ta scénka funkční, ale jestli se ti podařilo nacpat otočení vozíku do té čtyřstudové stěny a nebude to drhnout o vedlejší modul tak smekám.

Přední fasádu udělá Olomoucká buňka :) Yoshimaka přislíbil pomocnou ruku a ještě budou další  :)
- podle počtu buněk postavíme příslušně velký dům.

Nějaké rychlé poznatky ode mě:
- navrhuji aby byla v pohybu alespoň čtvrtina atrakcí, jinak to bude pro lidi nudné. V reálném domě jezdí taky třeba desítka vozíků najednou v cca půl minutových intervalech.
- Kromě standardních strašidelných scének kostlivců, duchů, chlápka s motorovou pilou.... bych se vůbec nebál scénky nakombinovat se známými horory - It, vetřelec, krotitele duchů.... - o to to bude pro lidi zajímavější. - většinou se lidé nadchnou poznáním něčeho co znají.

- 16 studů šířky na vyjádření scénky mi přijde extrémně malé, takto včetně podlah a stropů větší polovinu pohledového prostoru budou tvořit černé stěny :-\

Řešení:
1. kombinace buněk s většími plochami 32x32
2. odstranění části zdí z 24x24 viz obrázky, prodlouží se tak viditelná část dráhy vozíku a bude i se zatáčkou, takto se to i přiblíží reálné předloze kde vozík kličkuje domem jako v bludišti. (bílá značí trasu vozíku)
při spojení dvou buněk 24x24 zrcadlově pak vznikne krásně velký prostorový náhled i ze stran.
- plocha půjde upravit ještě lépe, tohle je rychlý nástřel ve 2 ráno ;D

Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 04.12.2017, 02:18:05
Citace od: papluh kdy 04.12.2017, 00:58:33
len som nepochopil, vo finále bude erárny pás cez viac modulov, alebo medzi každým modulom bude dosť miesta na otočenie a návrat vozíka spodkom ?
vozíčky se vrací zadem. Přidal jsem obrázek i 3D soubor základu kobky s mechanismem, můžete se podívat.

Ad Chairudo: ano, scénka se mi hýbe, vozíčky se pěkně vejdou do vchodu i východu, najíždějí na koleje... A co jsem testoval plochou stěnou, tak nikam nezasahují a přitom jsou ty kraje široké jen 4 study. To bylo účelem dokázati :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 04.12.2017, 02:34:35
Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 02:12:26
Přední fasádu udělá Olomoucká buňka :) Yoshimaka přislíbil pomocnou ruku a ještě budou další  :)
- podle počtu buněk postavíme příslušně velký dům.
To zní dobře, budeme to tedy řešit spolu, aby to dobře navazovalo - a taky mám nějaké nápady, co bych tam chtěl. Na základním stylu se shodneme, tvoje inspirační foto je jak jsem si to zhruba představoval. Ale bude potřeba si tam pohrát s měřítkem (jako na betlému) - probereme.

Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 02:12:26
- navrhuji aby byla v pohybu alespoň čtvrtina atrakcí, jinak to bude pro lidi nudné
- Kromě standardních strašidelných scének .... bych se vůbec nebál scénky nakombinovat se známými horory
- počet současně jedoucích vláčků se bude dát nastavit i na výstavě, to už je záležitost programu pro krabičku (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=51165.0), ale mimochodem nejsem přesvědčený stejně - podle mě sledování jednoho vláčku je zábavnější. Uvidíme.
- jak jsem psal výše, zatím si ty filmy nedovedu představit a nechci z toho mít přehlídku filmů, na to byl jiný projekt :) Speciálně třeba Krotitelé duchů se podle mě vůbec nehodí do strašidelného hradu. Takže platí, co jsem psal: základ obecné scény (však už jen na videích na youtube se jich dá vidět fůra!) a pokud někdo bude chtít něco filmového, na přední i zadní stranu, konzultujte to se mnou předem.

Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 02:12:26
- 16 studů šířky na vyjádření scénky mi přijde extrémně malé, takto včetně podlah a stropů větší polovinu pohledového prostoru budou tvořit černé stěny :-\

Na tohle téma určitě sbírám i další nápady. Rozhodně ale musíme udržet iluzi vláčku projíždějícího hradem.
Mne napadlo:
- stěny nebudou holé, budou obsahovat dekorace, minijeskyňky s havětí apod. Šly by i triky se světýlky.
- kobky/scénky můžou být různě veliké, to jen tahle je "náhodou" široká 16 - klidně někdo může postavit širší a bude tam větší okno
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 04.12.2017, 02:55:12
Ještě co se týče stěn - černé stěny jsou podle mě až moc tmavé a s tou barvou se nedá moc dále pracovat.
Navrhl bych DBG jako základní stavební materiál na zadní stěny, půjde do toho využít i cihlobrick (https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=98283#T=C) a jiné díly i v kombinaci s jinými barvami, dark blue, dark red... a nebude to jen jednoduchá rovná souvislá vrstva. Přechod mezi vnitřními stěnami které předpokládám budou mít různé barvy podle toho co bude kdo stavět, tím bude lehčí a celkově to bude působit příjemněji.
DBG je pořád dost tmavá a dá se s ní mnohem lépe pracovat.

Ještě pro zajímavost tady jsou nějaké skutečné předlohy
https://www.youtube.com/watch?v=RUqcCsGU7eA
https://www.youtube.com/watch?v=1EXKaE-Apa4
https://www.youtube.com/watch?v=et9oID-PJrg

a Lego modely co si vyhráli jiní.
https://www.youtube.com/watch?v=Yg5BEtpoJqs
https://www.youtube.com/watch?v=yfTk3lQfa74
https://www.youtube.com/watch?v=AJsmVaWn6qo
https://www.youtube.com/watch?v=DqSeC8eYR2c
https://www.youtube.com/watch?v=9uXYtGthNMM

Citacepodle mě sledování jednoho vláčku je zábavnější
- z pohledu jednoho páru očí sledující 1 bod na třeba i metr a půl dlouhém modelu, ano.
Ale počítej s tím, že těch párů očí se u modelu těsná třeba i 10 a více, všichni chtějí něco vidět a na metr a půl dlouhém modelu kde to může hrát životem sledují jednu malou místnůstku z 15. Nudááááááááááá >:D
- jo a lidi u toho nebudou chtít čekat čtvrt hodiny aby si mohli prohlédnout všechny místnosti ;D
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Izabella08 kdy 04.12.2017, 06:20:00
Hlásím se do teamu :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: šipka kdy 04.12.2017, 07:19:57
Super, rád se přidám :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Martins kdy 04.12.2017, 07:53:34
Také se rád přidám, jen nechápu, jak zařídíš tmu?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Hardegon kdy 04.12.2017, 07:53:45
Další Milanův společný projekt vynechat nemůžu. Svezu se s váma  ;)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 04.12.2017, 08:03:32
A jak bude řešen rozvod točivého momentu? Ten dodá Náčelník z centrální motorové ústředny (a podle potřeby (rozdílné hodnoty pasivních odporů mechanismů proti otáčení) připojení pohonů přídavných), nebo si malý 'agregátek' mají jednotlivé moduly přivézt vlastní?

Zkusil jsem si Milane Tvůj modul postavit, a zjistil jsem, že tam není místo pro "rozumné" (uložené rovnoběžně s podložkou) přivedení nějaké hnací osy. To by šlo vyřešit zvednutím o 1br.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: honzicek22 kdy 04.12.2017, 09:00:40
Sousedé byli suproví, jeden modul určitě rád dodám, už teď mám několik bláznivých nápadů. >:D

Dotaz : uvažuje se i o nějakém zvukovém doprovodu ? ;)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Mr.Caramba kdy 04.12.2017, 09:22:08
Zdravím a hlásím, že já spolu s LukaMull se do tohoto projektu také přidáme  ;)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Pool kdy 04.12.2017, 09:50:27
Také se hlásím.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 04.12.2017, 10:57:35
Citace od: Martins kdy 04.12.2017, 07:53:34
Také se rád přidám, jen nechápu, jak zařídíš tmu?

Tma nebude, jen šero a ticho tam kde zrovna vyděšení lidé nepojedou.
I když bych takové mechanizmy vůbec neřešil, protože to asi bude znamenat čidla a časovače do každého modulu.
Uvidíme, jak to Milan vyřeší.

Citace od: HD kdy 04.12.2017, 08:03:32
Zkusil jsem si Milane Tvůj modul postavit, a zjistil jsem, že tam není místo pro "rozumné" (uložené rovnoběžně s podložkou) přivedení nějaké hnací osy. To by šlo vyřešit zvednutím o 1br.

Milan potom určí výšku pater, vzhled interního mechanizmu a další parametry, ale zatím je to otevřené pro diskuzi a vylepšování.
Jelikož dům bude mít s největší pravděpodobností 3 patra, je důležité, aby byly patra co nejnižší, ideálně do 15cm = 15 bricků a 2 plate.
- další nápady jak do buněk nacpat co nejvíce zábavy na co nejméně místa jsou velice vítány.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Jezevec kdy 04.12.2017, 11:11:08
Můžu se účastnit i když nemám technic součástky na ty pásy? Jen prostě materiál na kobku.  :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: peki kdy 04.12.2017, 11:50:12
Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 02:12:26

- Kromě standardních strašidelných scének kostlivců, duchů, chlápka s motorovou pilou.... bych se vůbec nebál scénky nakombinovat se známými horory - It, vetřelec, krotitele duchů.... - o to to bude pro lidi zajímavější. - většinou se lidé nadchnou poznáním něčeho co znají.

Nezapomenout na Scooby do  >:D
Předpokládám že budete pracovat i se světlem tedy nejen pohyb, ale i nějaké to strašidelné podsvícení/případně blikání modulu.
Doporučil bych pak zvážit celkové ozvučení projektu (ne jednotlivých scének). Určitě to dotvoří kulisu
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 04.12.2017, 11:59:22
Citace od: peki kdy 04.12.2017, 11:50:12
Nezapomenout na Scooby do  >:D

2 týdny zpátky jsem si koupil ten strašidelný hrádek (https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=75904-1#T=S&O=%7B"iconly":0%7D) a čerpám inspiraci ;D


Přidávám návrh úpravy vozíků, vím že bojujeme s nedostatkem místa ale pokud to jen trochu půjde zavřel bych je ze všech stran.
Takto šířka vychází na cca 3,75 studu. Původní vpravo.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: peki kdy 04.12.2017, 13:32:41
Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 11:59:22
2 týdny zpátky jsem si koupil ten strašidelný hrádek (https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?S=75904-1#T=S&O=%7B"iconly":0%7D) a čerpám inspiraci ;D

Supr, to jsem měl na mysli. My (tedy Zuzka) dostaneme k vánocům ten setík s autíčkem. Šlo to mimo mě, ale Zuzka na to kouká, a je to hodně v tom duchu, strašidla záhady atd.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 04.12.2017, 13:44:30
 
Citace od: Chairudo kdy 04.12.2017, 10:57:35


Milan potom určí výšku pater, vzhled interního mechanizmu a další parametry, ale zatím je to otevřené pro diskuzi a vylepšování.
Jelikož dům bude mít s největší pravděpodobností 3 patra, je důležité, aby byly patra co nejnižší, ideálně do 15cm = 15 bricků a 2 plate.
- další nápady jak do buněk nacpat co nejvíce zábavy na co nejméně místa jsou velice vítány.

Osobně bych byl rád, když by rozvodná osa, či kabeláž k motorům, vedla pokud možno mimo dráhu vozíku. Budeme také muset standardizovat, kde bude případná osa pro pohon vyvedena ven z modulu (ideálně ve výšce 2 br, aby bylo možné na ni v modulu jednoduše připojit převod na kuželová kola, která budou pak přímo pohánět vozík. (Minimalizace třecích odporů v rozvodu, redukci bych nechal někde centrálně jedinou u pohonu) - také sjednoceno. A vozík uchycený na plate 1x2 za střed na round brick (RB) 1x1 nedrží, vlivem vibrací mi po třech otočkách po dráze spadl, navrhuji tedy RB1x1 chytit za středový antistud vespod plate 2x2.

Takže, standardizovanými prvky, na kterých bude třeba se dohodnout budou určitě:
Rozměry modulu, jak bylo naznačeno, možná dohoda se sousedním modulem
Poloha rozvodné osy (RO), jestliže bude použit rozvod od jednoho motoru k více modulům (konečně, pro mechanickou synchronisaci nezbytnost, syn. Pomocí senzoriky moc nerozumím a nevěřím)
Napojení RO od rozvodu na modul A jeho poloha- zde aby se zabránilo poškození při instalaci, navrhuji umístit Technic connector do klece (pevně spojené s rámem modulu) mezi 2 technic brick-y (s pin hole), přičemž jedna strana connector-u povede dovnitř modulu, a druhým otvorem bude při instalaci prostrčena oska (axle) vedoucí k motoru
A v neposlední řadě i převod mezi rozvodnou osou a pásem, resp. tvar a délka a uložení pásu.
Atd.


Pohyblivý SP je jistě obrovská výzva, a troufám si říct i neznámá, a hodně věcí bude muset být dle mého názoru pevně daných.

Ideální (ale zároveň i trochu utopistické) by také bylo, když by každý účastník alespoň rámcově každý modul lišící se od normálu vytvořil i digitální přepis svého modelu, aby bylo možné takový modul zasadit do sestavy celého projektu ještě před instalací.  :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Mr. Cube kdy 04.12.2017, 13:45:39
Citace od: peki kdy 04.12.2017, 11:50:12
Doporučil bych pak zvážit celkové ozvučení projektu (ne jednotlivých scének). Určitě to dotvoří kulisu

Kdyby byl zájem, mohl bych splácat nějakou atmosférickou hudební kulisu (vlastní tvorba).
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Ivansliz kdy 04.12.2017, 13:53:04
Hlásím se do projektu jako pomocník - pokrývač, klempíř.  :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 04.12.2017, 15:09:54
Citace od: Ivansliz kdy 04.12.2017, 13:53:04
Hlásím se do projektu jako pomocník - pokrývač, klempíř.  :)

Paráda, tak už jsme na přední stěnu 3  :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: yanice kdy 04.12.2017, 15:52:05
to zni super, rada se pridam (aspon se bych se priucila neco technickeho).

Omluvte, prosim, chybejici diakritiku, pisi z nahradniho pracovniho pocitace, ktery ma jen anglickou klavesnici.

J.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: matka kdy 04.12.2017, 16:20:54
Taky se hlásím.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Hacislav kdy 04.12.2017, 16:22:51
Já bych se přidal.

Téma mé kobky bude oživení Frankensteinova monstra.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: skywalker007 kdy 04.12.2017, 17:20:30
Hlásím se,jestli je ještě zájem,udělám zombie svatbu.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Hroch kdy 04.12.2017, 17:29:23
Pěkný projekt, rád bych přispěl jednou kobkou.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Pool kdy 04.12.2017, 17:41:34
Já bych tu svou naladil na halloween.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Jezevec kdy 04.12.2017, 18:07:45
Tak tedy taky snad zvládnu přispět jednou kobkou - Drákulův obývák.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Sihaja kdy 04.12.2017, 19:20:59
Já chci, já chci, já chci!
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 04.12.2017, 19:27:16
Až se mi úspěšně podaří odstranit neduhy pohonu pásu, vydám se směrem abstraktním.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: patkutil kdy 04.12.2017, 19:28:41
Také bych se rád zúčastnil 8)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 05.12.2017, 01:34:34
Díky všem! Jste senzační. Tomu říkám rychlost: přihlášky, nápady, nabídky...

Takže jak dál aneb "co teď a co potom":

1. týmy:
* aktualizoval jsem seznam stavitelů (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=51303.msg253669#msg253669). Co se kobek týče, vyhlašuji prozatímní uzavření týmu - dalším přihláškám nezaručuju přijetí dokud nevydám mapu domu - viz níže. (aneb: byli jste fakt rychlí!)
* myslím, že Chairudo by naopak ještě spolustavitele ocenil na přední stěně, ale raději nechám jeho, ať se vyjádří
* moc děkuju Martinovi (HD), že i na tomto projektu se pustil do role Technic konzultanta a spoludesignera
* Mr. Cube: zvuk určitě plánuji, už mám najité i technické řešení, ale se zvukem samotným budu rád za pomoc, jestli máš zkušenosti

2. konstrukce kobky, plán domu:
* kobku určitě chci od každého kompletní, tedy: scénku, jízdu vláčku, čelní stěnu. Ale od toho bude malý LB, abychom si pomohli k většímu množství některých chybějících dílů, jako třeba pásy. Není potřeba se bát.
* určitě v plánování počítejte s tím, že budou ještě v technické části týmu diskuse o provedení mechanismů, takže určitě se vyplatí stavět scénku zvlášť, mechanismus zvlášť a čelní stěnu zvlášť - budu od vás chtít v budoucnu úpravy, jak se budeme domlouvat.
* nezapomínejte prosím na pohyb ve svých scénkách! Budu tu k dispozici minimálně já a HD na rady a tipy, plus si budeme pomáhat všichni navzájem - ať je výsledek skvělý!
* jedna z věcí k řešení je spolehlivost pohybů v delším provozu - proto zatím počítejte s tím, že součástí každé kobky bude i váš motor (jakýkoliv 9V) - na řízení počítačem. Pokud později vymyslíme mechanické pure LEGO řešení, dáme vědět, ale počítač vypadá nejspolehlivěji.
* velikosti scének - mně osobně přijde, že mnou uvedených 16 studů je minimum - kdo bude chtít víc, domluvte se předem se mnou, ať to zapracuji do mapy a víme, jestli na to bude ještě místo
* mapa domu: co nejdříve pošlu náčrtek mapy domu, jak nás všechny poskládat a jak bude velký výsledný dům - důležitá informace pro stavitele čelní stěny

3. společné části designu, malý LB
Na společné části i na části opakující se každému v jeho kobce bude možno čerpat podporu malého LB, tedy: do konce roku se shodneme na výběru dílů pro náš projekt včetně ověření a prioritizace, následně nám peki a Igorus pomůžou s objednáním u TLG a někdy na přelomu března a dubna bychom měli mít díly k dispozici.

Veškeré návrhy na zakoupení dílů a diskusi k nim, směřujte do vlákna pro náš malý LB (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=51310.new#new), které jsem k tomu založil.

Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 05.12.2017, 02:16:37
Společná zeď zadní části

Jedna z věcí, kde je potřeba se shodnout a podle toho pak nejen stavět, ale i objednat díly do malého LB, je ta základní zeď zadní části, ve které všechny kobky jsou.

Na mé ukázkové kobce je černá. Zkoušel jsem i DBG a moje zkušenosti jsou následující: černá vypadá podstatně, o mnoho, lépe než DBG v té větší ploše. Chtělo by ji to ale sem tam ozdobit, aby nebyla holá. A tam je otázka, jestli nebude potřeba mít možnost i podkladu pro černé ozdoby (netopýři atp.).

Proto navrhuji, že uděláme zeď dva study tlustou (bude i pevnější) a občas tam bude i DBG nebo jiný brick, a budou ozdoby nejen na ní, ale občas i v ní (tj. jeden stud hluboký výklenek, ve kterém bude ozdoba). A i tyto výklenky budou buď černé nebo někdy DBG, aby v nich vynikl např. netopýr.

Co vy na to?


Ještě praktická poznámka: na tomto je vidět, že si budeme vzájemně pomáhat a také musíme být naopak ochotní i později něco málo předělat. Třeba podle vzájemného umístění v mapě domu se sousedi domluví, že kus té čelní zdi někdo z nich udělá vcelku, aby tam mohly být ty ozdoby. Proto je také důležité mít od začátku tu kobku na části: scénka, technická s pásem a vozíky, čelní stěna.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 05.12.2017, 02:44:09
Co by se dalo udělat s tmou a nasvícením domu je tmu vytvořit.
Je to už úsilí na dalším levelu a nepočítám s tím, že to bude na každé výstavě, ale na některých by to realizovat šlo.
Taková přenosná (částečná tma se dá udělat následovně:
Zahradní stan (https://www.kokiskashop.cz/cz/zahradni-party-stan-3-x-6-m-zeleny-P399/?gclid=Cj0KCQiAgZTRBRDmARIsAJvVWAsHa_oiPO0IpLfYbxtURH3dwBaDCDHeHzygGmhuDzDcwlNIlBCRi7AaAnOPEALw_wcB) přehodit černou plachtou, dát zástěny pro vchod a východ a při dobrém vnitřním i venkovním nasvícení diodami může být výsledek cca takovýto.

(http://c8.alamy.com/comp/F6W4RN/london-uk-19-november-2015-a-haunted-mansion-hyde-park-winter-wonderland-F6W4RN.jpg)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Martins kdy 05.12.2017, 08:29:12
Napiš mi tam "Duchy, vylétající z hrobů"... zúročím zkušenosti z GBC... :) Bude to děsně děsivé, technicky i prakticky  >:D

Jinak souhlasím s černou a případnými "ozdobami" ve zdi, myslím taky, že to bude lépe vypadat než v DBG.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Foton kdy 05.12.2017, 13:54:26
Počítejte se mnou na stavbu čelní zdi. Pokud mě napadne i kobka, zeptám se zdali je místo.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Hroch kdy 05.12.2017, 15:21:56
Přemýšlím nad scénokou a chci se zeptat, zda musí být všechno ve stylu kostlivci, rakve, monstra, upíři nebo je přípustné udělat třeba podmořskou scénku s útokem žraloka?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 05.12.2017, 15:38:40
Citace od: Hroch kdy 05.12.2017, 15:21:56
Přemýšlím nad scénokou a chci se zeptat, zda musí být všechno ve stylu kostlivci, rakve, monstra, upíři nebo je přípustné udělat třeba podmořskou scénku s útokem žraloka?

Mě napadlo Sharknado  >:D, ale pan architekt má spýše konzervativní přístup ke scénkám.
Strašidelné domy mají hodně širokou škálu žánrů, na tom vzoru z Hyde Parku (http://1.bp.blogspot.com/-1Tv_B03kN4A/Ttvw6WHkdpI/AAAAAAAAGDU/OJCu3LPY0Wk/s1600/Winter+Wonderland+Hyde+Park+London+haunted+house.JPG) jsou třeba pavouci, ježibaba, čerti, zombie, mumie, netopýři a spousta dalších zvířat a pohádkových bytostí. Jsem zvědavý jaká pěkná škála bude u nás.

Koupil jsem si dnes
gopro-hero4-session (https://www.svetandroida.cz/gopro-hero4-session-recenze-201510/) - je to kostička 3,7x3,7x3,7cm = délka 4,6 plate.
- chci ji otestovat na pohled ze sedaček horské dráhy a kdyby byly průjezdy domu dost široké, mohla by natočit i průjezd domem (video samozřejmě sestříhané). Tak by se tam taky v klidu vlezly i uzavřené vozíky.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 05.12.2017, 15:56:50
Fantazírování mě baví :)

Rozhodně tam nemusí být všechno jen v kostlivčím duchu: napadá mě třeba šílený vynálezce a duchové vylézající ze zkumavky, zvířecí potvory všeho druhu... Třeba ti noví světélkující pavouci by byli boží! Vůbec udělat scénku za použití trans-neon barev schovaných ve tmě, ale rozzářících se po nasvícení UV diodou...
Z toho, co psal Chairudo, tak určitě ježibaba (lítací!), čerti (lítací, potápějící nebožáka v kotli), zombie (už je hlášená svatba :) ), netopýři (padají do ranku zvěř)...

Jediné, co si fakt nedovedu představit, je cokoli mořského. Ani prakticky - jak to postavit, aby to bylo uvěřitelné. Akvárko asi nevyděsí :) Ale pokud máš nápad, pochlub se!
(Možná prosklená stěna přes celou scénku, s poklidně plujícím potápěčem a najednou rána a zprava vystřelí hlava obřího žraloka přímo proti vozíkům, ukousne potápěči hlavu a zase zmizí, na skle zůstane obří krvavý flek...)

Jinak z detailů mě napadá třeba otočná hlava minifiga. Představte si usměvavou minifižku, ke které přijde zombie, ulomí ji ruku a jí se otočí hlava na nějaký šílený výraz - do toho ji místo oranžóvé nasvítí odspoda mrtvolně modré světlo :)

A padlo už tu téma upírů?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 05.12.2017, 16:02:21
Citace od: Martins kdy 05.12.2017, 08:29:12
Napiš mi tam "Duchy, vylétající z hrobů"... zúročím zkušenosti z GBC... :) Bude to děsně děsivé, technicky i prakticky  >:D
Výborně. Maturuješ v pravý čas, to ti povím! :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 05.12.2017, 16:07:13
Mimochodem, byl jsem dotázán, co je ta moje scénka. Měl jsem za to, že je to jasné, ale pro jistotu: viz podtitul projektu :)
Kdyby se chtěl někdo přidat i s tímto ulítlým nápadem, takovým interním žertíkem, který pochopí jen kostkaři, tak taky může :)
(popravd ale nevím, jestli já tuto scénku nechám jen tak, protože bych raději měl nějakou pohyblivou.)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 05.12.2017, 16:07:45
Citace od: Foton kdy 05.12.2017, 13:54:26
Počítejte se mnou na stavbu čelní zdi. Pokud mě napadne i kobka, zeptám se zdali je místo.
Díky, počítám s tebou tedy na pomoc při stavbě v Olomouci.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Foton kdy 05.12.2017, 16:40:41
Nápad se žralokem se mi líbí. Pokud žralok na chvíli zakryje celý obraz s potápěčem, tak ho stačí "otočit" na tui drsnější variantu.
Nebo útok chobotnice na vozíček.
A co pes Baskervilský?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: LukaMull kdy 05.12.2017, 16:58:10
Já mám v hlavě "(zl)obra" vlastně velkou plastiku hlavy a pohybující se ruce a paže které by "utočili" na vozík
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: LukaMull kdy 05.12.2017, 16:59:18
Citace od: milanv kdy 05.12.2017, 15:56:50
Vůbec udělat scénku za použití trans-neon barev schovaných ve tmě, ale rozzářících se po nasvícení UV diodou...

Super nápad!!
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Jezevec kdy 05.12.2017, 17:09:44
Napadá mě ještě nějaká mumie, faraonova pomsta nebo něco na ten způsob.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 05.12.2017, 18:00:03
Taky bych rád viděl strašidlo/mrtvolu za zrcadlem - zrcadlo (průhledný panel) se nasvítí a hueeeeeeeeee
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 05.12.2017, 18:12:02
Nepadla tu ještě klasická otevírající se rakev...

Ad trans-neon barvy: představte si stěnu z vyskládaných trans-orange a trans-neon-orange barů (tj. z předního pohledu mřížka malých koleček, všechna stejná). A po nasvícení se objeví zlověstný obraz, protože se rozsvítí jen ty neonové.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 05.12.2017, 18:37:02
Strávil jsem chvíli u plotny a usmažil jsem nové návrhy na kobky.

Vlevo je Milane tvůj původní, obrovskou změnu co bych udělal - téměř vůbec nehnat vozíky vnitřky stěn, udělat jen obvodové a zadní stěny a vnitřky si pak majitelé kobek můžou upravit podle svých potřeb.

Druhý obrázek je pak 32x32 - dají se udělat 2 velké samostatné scénky.

- nemusí se řešit šířka vozíku do 3 studů, může být klidně i 5 a tím využít Gopro ;D a vylepšit design vozíků.
- vozíky tím zůstanou po většinu trasy venku a budou vidět jak jezdí.
- Zdvoj až ztrojnásobí se délka průjezdu scénkou.
- razantně se zvětší pohledový prostor a reálnost celé stavby.
- zminimalizuje se plocha černých stěn zepředu.
- trasa vozíku se nastaví jakkoli podle vnitřních stěn kopky - scénka může být na vnitřní, nebo na vnější stěně jak se komu hodí., využití vnitřku je pak neomezené.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Izabella08 kdy 05.12.2017, 19:28:17
Já bych si ráda zamluvila téma hmyzí hnízdo...doupě pavouků a  jiných breberek:)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: patkutil kdy 05.12.2017, 19:29:47
A já bych rád připravil  STRAŠIDELNÉ HRAČKÁŘSTVÍ >:D
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Jezevec kdy 05.12.2017, 19:45:54
Citace od: milanv kdy 05.12.2017, 18:12:02
Nepadla tu ještě klasická otevírající se rakev...

Ad trans-neon barvy: představte si stěnu z vyskládaných trans-orange a trans-neon-orange barů (tj. z předního pohledu mřížka malých koleček, všechna stejná). A po nasvícení se objeví zlověstný obraz, protože se rozsvítí jen ty neonové.

Rakev bych rád měl s Drákulou, mám minifiga i s rakví, tak to nějak zakomponuju do toho jeho obýváku.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 05.12.2017, 21:20:43
To je super, že je zde nápady hýřící atmosféra, ale nad některými z nich si ZATÍM, jako čerstvě jmenovaný technický poradce, myji ruce.  ;D

Uvědomme si, že funkčnost a spolehlivost jsou základem úspěchu. Estetickou stránku nesmíme zanedbat, to je druhá, stejně důležitá polovina úspěchu. Ale když se vozík zasekne o atrakci, tak se uloupne kus scénky, atd.

Takže, vymýšlejme, ale mějme na mysli, že rozvod pásu sežere hodně místa, nutno je počítat i s místem na pohon, rozvod pohonu k jednotlivým strašnostem a hrůznostem strašidelným atrakcím ( :D ), atd., a u všeho počítat od začátku zpracování nápadu s tím, aby to vydrželo nějakou dobu snášet vibrace a dynamické rázy obecně (a že jich tam na pásu (záběr oz. kol) a v jednotlivých mechanismech bude na rozdávání)

Nicméně, pokud budete někdo někdy v koncích či mít pochybnosti s mechanismy (pás, atrakce), vyladěním pohybu, pomoc s lokalizováním tření a jiných pasivních (či parazitních :D) odporů, pište SZ či mail, budu se snažit pomoci - ale zároveň nechci nikoho připravit o radost ze stavby, a tak opravdu jen jako poslední záchranu :P.
(A dopředu říkám, že budu chtít schéma, fotku nebo video daného problému, slovní popis jen v případě realizace nápadu (podle povahy probíraného problému)).   

Byl by zájem o "ideabook" s kinematickými a silovými převody?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 06.12.2017, 15:21:19
@ Chairudo (a modifikace scénky)

Osobně jsem pro to, aby na jednom pásu  byly dva vozíky vláčky, přičemž jakmile se jeden schová za roh, za na začátku průjezdu bude připraven pro další kolo vláček druhý - to umožní tzv. rychlý reset scénky, tzn. nebude muset běžet celý mechanismus strašení naprázdno po dobu, než se vozík přepraví zadem na začátek scény. Toto je jen těžko proveditelné tehdy, když je odhaleno víc než přibližně 20% dráhy Potom je potřeba oddělit nějakým časovačem (mechanický (1 motor) či počítač(motory 2)) ovládání pásu a atrakcí.
Pokud tedy není uměleckým záměrem nechat strašit i v prázdné kobce (když vláček bude na druhém konci domu, nebo i pseudonáhodně) - což by, když si s touto myšlenkou tak pohrávám, nemuselo být na škodu - spustit samostatnou scénku, zatímco vozík by cestoval v zákulisí - to by opravdu jakoby strašilo... Nechávám k diskusi.

Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 06.12.2017, 15:51:06
@HD: pochopil jsem dobře, stručně a mými slovy vyjádřeno, že ti jde o problém, jak vypínat strašení ve scénce, když vozíky nejsou vidět?
Ano, tak jsem to původně zamýšlel. Včetně toho, že když vozíky nejsou vidět, tak je scénka zhasnutá. A máš pravdu (pokud jsem tě dobře pochopil), že ještě nemám vymyšleno do detailu, jak to technicky provést. Ale doufal jsem, že tohle hlavní video (https://www.youtube.com/watch?v=RtGZ_0Gb86w) by nás mohlo přivést na nápad...
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 06.12.2017, 16:08:14
Na tento problém vidím 2 řešení:
1) vzadu kde vozíky čekají dát čidlo, při dojetí vozíku k čidlu vypne elektřinu do celé buňky a zapne vedlejší buňku.
To by znamenalo čidlo pro každou buňku a nějaký jednoduchý program - v tom se Milane ty vyznáš?

2) Stejný mechanizmus ale místo čidla jednoduchá mechanická páka - při dojetí vozík přepne páku a přeruší proud do buňky.
S trochou přemýšlení by mělo být možné tento systém propojit se všemi buňkami na 1 patře.
Tím se dá taky stanovit počet aktivních buněk - 1 nebo 2 cykly na každé patro.

Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 06.12.2017, 16:27:52
Co se týče pohonu jak vozíčků, tak i dalších pohyblivých věcí ve scénce, vše by měl bez problému zvládnout tento motor (https://shop.lego.com/cs-CZ/Pohonne-funkce-motor-M-8883), používám ho na téměř všechny své atrakce a při správném převodu vydrží několik měsíců.

Spíše se ale přikláním k použití tohoto motoru (https://shop.lego.com/cs-CZ/Pohonne-funkce-motor-L-88003) který jsem letos začal používat například na vytažení vozíku Horské dráhy (https://www.youtube.com/watch?v=R-MqCtJw5Kk).
- je téměř 2x silnější, přitom je skoro stejně veliký, má jistější úchyty na technic piny a jen o pár % pomalejší.

Další Afol day na začátku února je můžu pro zájemce nakoupit ve Vídni za cca 200,- a 300,- kč

A asi bychom se měli na používání shodnout na 1 typu motoru.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 06.12.2017, 16:58:55
Chairudo: to všechno už samozřejmě řeším s HD. Zatím jsou všechny varianty otevřené: možné, ale každá má svá plus a minus. Ale teď psal HD o jiném problému: jak vypínat strašení jindy než vozíky a přitom nepotřebovat dva motory na každou scénku místo jednoho. A jako zajímavé legové řešení takového "programování" jsem posílal právě odkaz na to video.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 06.12.2017, 17:21:17
Když už se diskuse stočila tímto směrem - Vzhledem k problému s napájením a ovládáním jsem (a ne sám) pro používání 9V motorů (nebo obecně - každý modul by měl být s 9V systémem kompatibilní - nebude potřeba pro každý modul rozstříhat (drahý vzhledem k jeho funkci) prodlužovací kabel, či kabel u motoru.
Pokud ale někdo bude chtít takto učinit, překážkou určitě nebudu (protože sám asi zužitkuji jeden svůj PF motor s kabelem již překrouceným).

@Chairudo a nápad s pákou - a jak bude u "páky" řešen reset?

@MilanV a JKBrickworks - nikdy jsem Jasonovy/Kristaliny sochy neměl sestavené, ale konkrétně u této pochybuji o tom, že by vydržela nepřetržitý provoz.

@HD a problematika spouštění scénky - vláček může zatáčet při průjezdu scénkou, pokud bude pás dostatečně dlouhý, aby se druhý vláček schoval za zdí.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 06.12.2017, 19:32:03
Citace od: HD kdy 06.12.2017, 17:21:17
@Chairudo a nápad s pákou - a jak bude u "páky" řešen reset?

Nějak technicky :) Řešení určitě existuje a né jedno. Když budete chtít vám s tím příští rok pomůžu, ale teď se musím věnovat jiným povinnostem a hlavně vymyšlení fasády domu a výběru dílů na lugbulk, na to máme necelé 3 týdny.


Našel jsem super ukázky ze strašidelného domu co by se daly celkem jednoduše realizovat
https://youtu.be/ytb_XEOMFvE?t=205
https://www.youtube.com/watch?v=dyJeQsKFr88
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 06.12.2017, 19:49:56
Tohle video je asi nejlepší co jsem zatím našel
https://www.youtube.com/watch?v=gT0Uev7CC70

- spousta pohyblivých strašidel a skoro všechny se dají udělat z Lega, krásně cihličkové, tapetové a jiné stěny a do toho moc pěkná hudba kterou bych ideálně okopíroval.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 06.12.2017, 19:51:26
Řešení určitě existuje, ale zabere hodně místa a o spolehlivosti vzhledem k vůlím a poddajnosti plastu mám pochybnosti.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 06.12.2017, 19:52:48
@HD a JKBrickWorks: ta hlava je celkem fuk, ne? Jde o ten nápad s "programováním" pomocí mechaniky. Jak máš jeden trvalý pohon (zde klička) a některé "atrakce" se spouštějí později, pak zase vypínají.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 06.12.2017, 20:06:28
Citace od: milanv kdy 06.12.2017, 19:52:48
@HD a JKBrickWorks: ta hlava je celkem fuk, ne? Jde o ten nápad s "programováním" pomocí mechaniky. Jak máš jeden trvalý pohon (zde klička) a některé "atrakce" se spouštějí později, pak zase vypínají.

Jo, já tomu rozumím, že jde o možnosti mechanického programování, ale přestože vzadu za modulem místo bude, bude ho opravdu tolik?

Jasně, že se chce trochu zamyslet, a vše půjde, když to budeme chtít prezentovat na sestříhaném videu, tak davy budou šílet, žasnout, a přijde nejedna žaloba za ublížení na zdraví (vykloubená čelist  >:D) Ale tady je potřeba, aby nebyly nutné po dobu provozu - a nevíme, jak dlouho, kde a jestli s dozorem bude potřeba aby celek běžel, jestliže bude oboustranný, tak bez možnosti pohodlné údržby, která byla možná u Betlému. Jdu tedy cestou spolehlivého a hlavně jednoduchého  řešení. (čím menší převodovky a rozvody pohybu obecně, tím vyšší pravděpodobnost, že to nějakou dobu poběží bez poruchy) A to máme štěstí, že se jedná více-méně jen o pohon pohybů, nikoli výkonů.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: honzicek22 kdy 07.12.2017, 09:15:24
A co udělat "reset" tedy pokud to beru jako nastavení do výchozí pozice pomocí infrazávory ? Zaslepit jednu díru v pásu a točit motorem dokud není "tma".
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 07.12.2017, 10:45:18
To myslím klidně půjde vyřešit i časovačem (nicméně senzor je mnohem spolehlivější varianta), ale mě šlo o to, aby se scénka nehýbala bez vozíku. Otázkou je ale záměr, jestli by nesmí, nebo by měla. To ještě bude určitě předmětem diskuse.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Foton kdy 07.12.2017, 11:36:11
A co vyřešit "spuštění scénky" mechanicky podobně jako to udělali tady https://www.youtube.com/watch?v=RtGZ_0Gb86w.
Tj. na vozíku by byl přidělaný "ozubený plate", a ten by roztáčel schovaná ozubená kola scénky.  Samozřejmě, že načasování by muselo být takové, aby při výjezdu byla scénka v počátečním stavu.
Rozsvěcení a zhasínání by se muselo řešit spínačem/ čidlem.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 07.12.2017, 12:06:17
Další super video kde si návštěvníci střílením z vozíků na terče pod atrakcemi rozpohybují atrakce sami  :)
https://www.youtube.com/watch?v=uOUb2nr-Xwc


Jinak navrhuji přidat podmínku alespoň 1 pohyblivá věc na kobku.
Napadají mě třeba houpací obrazy, točící stoly nebo cokoli jiného, sedací-lehací kostlivci, mumie, kývající se nábytek, létající netopýři, duchové ...........................
Takové pohyby jsou velice jednoduché a nikdo by s tím neměl mít problém a kdyby ano, rád poradím jak tyto pohyby udělat.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 07.12.2017, 12:55:30
Citace od: Foton kdy 07.12.2017, 11:36:11
A co vyřešit "spuštění scénky" mechanicky podobně jako to udělali tady https://www.youtube.com/watch?v=RtGZ_0Gb86w.
Tj. na vozíku by byl přidělaný "ozubený plate", a ten by roztáčel schovaná ozubená kola scénky.  Samozřejmě, že načasování by muselo být takové, aby při výjezdu byla scénka v počátečním stavu.
Rozsvěcení a zhasínání by se muselo řešit spínačem/ čidlem.

jasně, teoreticky by to určitě šlo, reálně možná. Stačila by nepatrná odporová síla v mechanismu atrakce, a hřeben (plate se zuby) by z ideálního záběru uhnul ven. To by potřebovalo zajistit vhodně tuhé vedení z druhé strany, které ale zákonitě bude koukat ošklivě ven.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: ogar49 kdy 10.12.2017, 17:58:36
Hlásím se do projektu jako pomocník při stavbě fasády domu, ...
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 12.12.2017, 15:17:47
Pracuji na Designu domu, nejdůležitější je zvolit barvu fasády, oken a střechy - máme už jen pár dní na navržení dílů do lugbulku.
Zatím testuji Tan stěny s dark red, nebo sand green místy s opadanou omítkou - podle úvodní předlohy (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/08/Haunted_Mansion_Hyde_Park_1.jpg)

Ocenil bych ale i jiný pohled na věc od dalších lidí.
Pokud máte v hlavě nějaký pěkný stavební styl/barvy - co se vám líbí a hodilo by se to na strašidelný dům, dejte sem prosím nějaké info.

díky.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Petronel kdy 12.12.2017, 19:30:39
Já bych volil prověřenou klasiku - a to sand green popř. s nějakými detaily v jiných barvách.
Možná by fasáda nevypadala špatně, kdyby byla tvořena z klasických bricků a po segmentech rozdělena pomocí:
https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=4216&idColor=48#T=C&C=48
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 13.12.2017, 13:16:51
Díky všem, zpracoval jsem další várku vašich přihlášek a reakcí:

Izabella08: hmyzí hnízdo
LukaMull: zlobr
Hroch: žralok (chceš to tak, že? Můj dotaz byl jen na realizovatelnost, nic jiného.)

ogar49: stavitel přední stěny


Teď jediné, co opravdu, zato hodně, spěchá, je malý lugbulk. Prosím věnujte se diskusi ve vlákně malý LB pro Strašidelný hrad (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=51310.msg254147;topicseen#new). Do konce tohoto týdne bych chtěl mít jasno v nominacích, v průběhu příštího musím s dalšími organizátory připravit objednávku.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Hroch kdy 13.12.2017, 17:12:11
Citace od: milanv kdy 13.12.2017, 13:16:51
Hroch: žralok (chceš to tak, že? Můj dotaz byl jen na realizovatelnost, nic jiného.)
Na žralokovi netrvám, byla to spíš jen obecná otázka. Nápad to byl takový, že by ve scénce byl potapěč a okolo by se hýbaly mořské potvory. Žralok, chobotnice, ... Pokud to nevyhovuje konceptu, tak vytvořím něco klasického (kostra, netopýři, myši, hroby, ...).
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Pool kdy 13.12.2017, 17:29:35
Omlouvám se organizátoru výstavy, že nezvládnu zrealizovat dílo do tohoto společného projektu, a proto z něho radši hned odstupuji :(. Milane doufám, že nebudeš mít problém takhle zpočátku ještě přeorganizovat uspořádání nebo zda ještě otevřeš nominace na případného náhradníka za mě??
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 13.12.2017, 17:48:05
Citace od: Hroch kdy 13.12.2017, 17:12:11
Citace od: milanv kdy 13.12.2017, 13:16:51
Hroch: žralok (chceš to tak, že? Můj dotaz byl jen na realizovatelnost, nic jiného.)
Na žralokovi netrvám, byla to spíš jen obecná otázka. Nápad to byl takový, že by ve scénce byl potapěč a okolo by se hýbaly mořské potvory. Žralok, chobotnice, ... Pokud to nevyhovuje konceptu, tak vytvořím něco klasického (kostra, netopýři, myši, hroby, ...).
Já myslím, že takový vyskakující žralok je děsivý až až, skvělý nápad. No a kdyby ještě ukusoval toho potápěče, tak jedině dobře :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 13.12.2017, 17:49:57
Citace od: Pool kdy 13.12.2017, 17:29:35
Omlouvám se organizátoru výstavy, že nezvládnu zrealizovat dílo do tohoto společného projektu
Viz SZ. Hlavní je klid a pohoda a nestresovat se, vždyť jde o pidimaličkosti.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Pool kdy 13.12.2017, 18:09:51
Citace od: milanv kdy 13.12.2017, 17:49:57
Citace od: Pool kdy 13.12.2017, 17:29:35
Omlouvám se organizátoru výstavy, že nezvládnu zrealizovat dílo do tohoto společného projektu
Viz SZ. Hlavní je klid a pohoda a nestresovat se, vždyť jde o pidimaličkosti.

Díky, pokusím se co to půjde a snad se zadaří, a nebude tam pak místo mě jen černá díra  ;D.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 13.12.2017, 21:09:44
Citace od: milanv kdy 13.12.2017, 13:16:51
Díky všem, zpracoval jsem další várku vašich přihlášek a reakcí:

ogar49: stavitel přední stěny
[/i]

Ještě ti tam chybí Foton
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 13.12.2017, 21:32:15
Citace od: Chairudo kdy 13.12.2017, 21:09:44
Ještě ti tam chybí Foton
Díky, doplnil jsem.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Pool kdy 13.12.2017, 23:29:40
Jak se bude zadní stěna vyzdobovat výklenky apod., tak se chci zeptat, jestli bude muset být zarovnaná a nic nesmí přečuhovat? Nebo na malém prostoru,kde nebude místo na výklenky, lze použít i takovou tu jednoduchou výzdobu něčeho umístěného na stěně (viz např. foto).
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 14.12.2017, 05:41:32
Určitě obojí: na stěně i ve výklencích. Fantazii se meze nekladou. Jen to musí držet, aby se to pak dalo převážet.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 14.12.2017, 07:10:52
A nezapomenout na ro, že tam bude jezdit vozík.  :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Sihaja kdy 18.12.2017, 18:33:52
Kolik a jakých dílků bude potřeba na technické zázemí jednoho strašidelného modulu?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 18.12.2017, 18:45:45
Záleží na velikosti modulu, na objetí základního modulu 16×8 (? ten dle Milanova iniciačního) bych počítal takových 80-90 dílů pásu. Ostatní díly dle osobních preferencí.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 18.12.2017, 18:48:31
malý LB pro stavitele kobek (zadní stěna)

Jak už zkušenější vědí, každý LB je o nákupu velkého množství kostek od každého druhu, pro opravdu velké modely, což jedna scénka není. Snažím se to vymyslet technickou část co nejjednodušeji, takže žádné velké počty. Co je potřeba:

ten pás (na mojí scénku bylo potřeba 82 dílů, na širší bude o to víc),
černé bricky na čelní stěnu, která bude dvojitá, připomínám - ale uvažte, jestli z LB, protože spotřeba je opravdu malá. Zvlášť pokud budete to různě zdobit.
černé bricky 1x16 - na pevnou konstrukci "rámu" kobky

dále bude povinný strop - buď ho uděláte ze dvou vrstev menších plate nebo si můžete koupit ty černé 8x16, pokud máte později využití pro zbytek lotu.

Vnitřní scénka bude mít stěny jako základ tmavě šedé, ale je otázka, jestli je tam něčeho nutné tak velké množství. Možná brick 1x2.

To by mělo být snad všechno.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 18.12.2017, 18:53:10
Taky je otázka jak velkou budeš mít základnu, jestli 24x24 nebo 32x32.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Jezevec kdy 18.12.2017, 19:20:53
To není stanoveno jednotně pro všechny, jestli bude základna 24x24 nebo 32x32?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 18.12.2017, 19:48:14
Tak ještě vyjasnění základny:

hlavní část jde do hloubky cca 16 a za ní bude ještě prostor pro technické zázemí - až tam bude místo na všechny převody, motor atp. Takže pak celková hloubka bude 32. A šířka je jak jsem psal - základní je 24, ta je na ukázce mé scénky. A pro různé vaše scénky se bude hodit asi i širší, to mi každý nahlásíte. Tedy také až do 32.

Celkem tedy půdorys scénky bude 24x32 až 32x32.

Strop bude povinný v přední polovině (tedy 24x16 až 32x16), v zadní to bude záviset na domluvě na technické části a taky pro horní patro bude nutná domluva se staviteli přední části. To teď ještě nebudeme řešit, zbytečně bychom se do toho zamotali. Pro vás je důležité, že pokud chcete mít jistotu dílů na strop, zvažte plate až do plochy 32x32.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: papluh kdy 19.12.2017, 16:41:25
môj plán na scénku - múzeum/zbierka
modely a funkcia - kostra dinousaura (otočenie), obrazy (kývajúce sa), zbrojnoš/múmia/.. (padajúci zo stojana/sarkofágu)
počet funkcií podľa toho ako mechanizmus zvládne a čo sa zmestí
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 19.12.2017, 19:00:47
Citace od: papluh kdy 19.12.2017, 16:41:25
môj plán na scénku - múzeum/zbierka
Skvělý nápad, moc se těším! Už jsem si tě poznamenal do seznam u v prvním příspěvku.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Igorus kdy 20.12.2017, 09:57:59
Připomínám termín 20.12.2017 24:00, kdy musí být finální a uzavřené objednávky v rámci malého LB.

Neuzavřené objednávky budou vymazány!!!
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: honzicek22 kdy 21.12.2017, 10:07:46
Mám dotaz, hraji si trošku s mechanickou\elektrickou podobou koje a osvětlení se bude napájet z motoru nebo se uvažuje samostatný přívod ?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 21.12.2017, 10:21:05
Citace od: honzicek22 kdy 21.12.2017, 10:07:46
Mám dotaz, hraji si trošku s mechanickou\elektrickou podobou koje a osvětlení se bude napájet z motoru nebo se uvažuje samostatný přívod ?
Jé, to trošku předbíháš vývoj :) Ale je to prima, že si s tím hraješ. Plánuji to takto: každá kóje bude mít za zadní stěnou scénky příslušné převody a motor, aby byla kompletně soběstačná. Proto máme prostor až do hloubky 32, i pro toto "technické zázemí". Vzadu pak z každého modulu budou koukat konektor k motoru a nezávisle i "hřebínek" k LED osvětlení. Jednotlivé (skupiny) LED pak připojím přes rozšiřující modul (https://www.adafruit.com/product/815) k Arduinu. Takže do LED části půjde 3,3V, zatímco k motorům cca 9V, jak je zvykem u lega. Pomocí toho modulu můžu pak ovládat každý port zvlášť a dělat tak světelné efekty, na kterých se domluvím se stavitelem každé scénky.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: LukaMull kdy 21.12.2017, 12:19:03
Citace od: milanv kdy 21.12.2017, 10:21:05
Citace od: honzicek22 kdy 21.12.2017, 10:07:46
Mám dotaz, hraji si trošku s mechanickou\elektrickou podobou koje a osvětlení se bude napájet z motoru nebo se uvažuje samostatný přívod ?
Jé, to trošku předbíháš vývoj :) Ale je to prima, že si s tím hraješ. Plánuji to takto: každá kóje bude mít za zadní stěnou scénky příslušné převody a motor, aby byla kompletně soběstačná. Proto máme prostor až do hloubky 32, i pro toto "technické zázemí". Vzadu pak z každého modulu budou koukat konektor k motoru a nezávisle i "hřebínek" k LED osvětlení. Jednotlivé (skupiny) LED pak připojím přes rozšiřující modul (https://www.adafruit.com/product/815) k Arduinu. Takže do LED části půjde 3,3V, zatímco k motorům cca 9V, jak je zvykem u lega. Pomocí toho modulu můžu pak ovládat každý port zvlášť a dělat tak světelné efekty, na kterých se domluvím se stavitelem každé scénky.

Chápu to správně že jeden motor bude hnát vozíky a další motor(y) budou pohánět scénku a budou řízéné arduinem v závisloti na poloze vozíku (ve scénce nebo za zdí)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 21.12.2017, 14:10:25
Citace od: LukaMull kdy 21.12.2017, 12:19:03
Chápu to správně že jeden motor bude hnát vozíky a další motor(y) budou pohánět scénku a budou řízéné arduinem v závisloti na poloze vozíku (ve scénce nebo za zdí)
To je ještě předčasné, budeme vymýšlet s HD, jak to udělat, aby každý potřeboval jen jeden motor. Zatím to ale ještě vymyšlené není.

Celkově o organizaci projektu platí:

každý modul se skládá ze tří částí: scénka, technická část a čelní stěna. Abychom vše pohodlně stíhali, musíme řešit věci paralelně: vy se teď věnujte scénkám (např. mi začněte psát nejen náměty, ale třeba i jak byste svou scénku chtěli širokou). Ve scénkách samozřejmě můžete řešit rovnou i pohyblivé části, dokonce je to žádoucí - ale nemusíte se starat o to, jak vám to kdo rozpohybuje. Stačí řešit to, co je PŘED kulisami. Dokonce až do té míry, že když např. potřebujete, aby se osička pro tento pohyb točila pomaleji než jiná a další se jen kývala, nemusíte teď vymýšlet převody vzadu na to, pokud je z hlavy neumíte. Zkoušejte si to rukou a koukejte se jen na tu scénku, jestli to dělá, co chcete. Budeme to řešit později.

Čelní stěnu si můžete vymýšlet také, nezapomeňte že narozdíl od mé ukázky bude čelní stěna tlustá 2 study. Ale upozorňuju, že ještě nejsem 100% rozhodnutý o způsobu skládání modulů k sobě, takže se může stát, že po vás budu na čelní stěně chtít později malé konstrukční úpravy.

No a já s HD (a příp. dalšími dobrovolníky) budeme zatím vymýšlet technické řešení, aby bylo spolehlivé a pro vás jednoduché na stavbu. Pak dodáme návod a vy si do něj jen přidáte svou scénku.

S čím počítat:

Určitě bude povinný strop, vozíky (s jednotným vzhledem a minifigy - později domluvíme), motor. Dále napojení na počítač, tj. kabely od motoru a příp. LED končící "ustřižené", aby se ten druhý konec dal dát konektor k počítači.
Další věci se uvidí podle mapy - např. krajní scénky nejen čelní, ale i boční stěny.

No ale abychom se do toho nezamotali, tak teď řešte prosím ty scénky. Další věci až na ně přijde řada :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 01.01.2018, 20:35:20
Použijeme tedy do modelů tento  (https://shop.lego.com/en-US/LEGO-Power-Functions-M-Motor-8883)motor + konverzní kabel (https://shop.lego.com/cs-CZ/50-cm-dlouhy-prodluzovaci-kabel-k-pohonnym-funkcim-8871)?
Objednávám díly na další Afol Day s 15% slevou a můžu pro zájemce koupit, předání asi v Dubnu na třídění malého Lugbulku.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 01.01.2018, 22:06:15
Motory chci domluvit co nejdřív - pokud to půjde, tak tento týden. Do kdy potřebuješ vědět objednávku?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 01.01.2018, 22:23:37
Citace od: milanv kdy 01.01.2018, 22:06:15
Motory chci domluvit co nejdřív - pokud to půjde, tak tento týden. Do kdy potřebuješ vědět objednávku?

Ideálně abych v pátek objednal, ať je stihnou naskladnit. Když tak alespoň zarezervuji a vezmu co aktuálně mají.
další Afol Day je pak 14.4, to by se mohlo ještě do třídění lugbulku stihnout.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 05.01.2018, 10:38:08
Motorizace modulů v zadní stěně

Na konkrétním provedení technické části se bude ještě pracovat, poměrně dlouho, jak jsem avizoval. Ale pro všechny, kdož by chtěli využít Chairudovu nabídku nákupu z Vídně už nyní, jsem zavedl po úvaze toto pravidlo pro motorizaci modulů:

každý modul bude poháněný jedním nebo dvěma PF M motory (https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=58120c01#T=C) - podle toho, jestli si vymyslíte, jak pohánět vaši scénku stejným motorem jako pás nebo ne. Kvůli obsluze na výstavách jsou povinné motory jen tohoto typu.

Zároveň kvůli napojení na počítač bude konec kabelu ustřižený a nahrazený jednoduchým dvojpinovým konektůrkem pro počítače. Proto doporučuji, abyste nemuseli stříhat kabel motoru, zakoupit si i jeden prodlužovací kabel (https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=60656#T=C), který pak rozstřihnete napůl a budete mít tak prodlužky i ke dvěma motorům. Konektůrky k počítači dodělám já.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Jezevec kdy 05.01.2018, 11:04:34
Jestli ta cena z katalogu v odkazu od Chairuda zaokrouhlených 7,5$ (160 Kč) za motor a 130 Kč za kabel plus mínus bude odpovídat. Tak bych bral 2x motor a 2x kabel. Stačí to napsat sem nebo se to bude řešit nějak jinak? :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: papluh kdy 05.01.2018, 11:28:14
Pre prípad, že má niekto problém s odstrihnutím funkčného kábla (ako ja), tak konektor sa dá aj rozobrať
https://www.youtube.com/watch?v=nTU8ZGdjVLM
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 05.01.2018, 11:49:01
Citace od: Jezevec kdy 05.01.2018, 11:04:34
Jestli ta cena z katalogu v odkazu od Chairuda zaokrouhlených 7,5$ (160 Kč) za motor a 130 Kč za kabel plus mínus bude odpovídat. Tak bych bral 2x motor a 2x kabel. Stačí to napsat sem nebo se to bude řešit nějak jinak? :)

To je chyba, naskočily mi tam americké ceny, za ty to u nás není sehnatelné.
Normální cena motorku  (https://shop.lego.com/cs-CZ/Pohonne-funkce-motor-M-8883)je 250,- , na Afol day v lego store podle kurzu +- 200,-
Káblíky jsou délky 20 a 50cm normálně za 99,- a 129,- ve vídni opět o 15-20% levnější, nevím které budou dostupné, prioritně budu brát ty kratší.

Když budete chtít někdo vzít napište mi zprávu, předání pak v Praze v Dubnu. 
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 05.01.2018, 11:57:44
Citace od: papluh kdy 05.01.2018, 11:28:14
Pre prípad, že má niekto problém s odstrihnutím funkčného kábla (ako ja), tak konektor sa dá aj rozobrať
https://www.youtube.com/watch?v=nTU8ZGdjVLM
Díky, to jsem hledal. Obecně souhlasím - cokoli raději neničit. Jen je pokažde otázka, aby si člověk nepoškrabal ty plastové díly. Např. jde otevřít přímo ten motor a vyměnit kablík, ani pak nemusíš kupovat tu prodlužku vůbec. Ověřil jsem. Ale neumím to bez poškrabání těch plastových "paciček", takže raději obětuju prodlužku než poškrábat motor. Až budeme řešit tu technickou část, tak rozhodně budeme sbírat všechny takové tipy a dáme hlavy dohromady. Možná na to založím zvláštní téma, aby se nemíchalo pořád všechno dohromady...
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 05.01.2018, 12:01:42
Raději bych za každého oželel jeden káblík, než potom při každé výměně motoru nový rozebíral a předělával, to je dost nepraktické.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 05.01.2018, 12:03:36
Citace od: Chairudo kdy 05.01.2018, 12:01:42
Raději bych za každého oželel jeden káblík, než potom při každé výměně motoru nový rozebíral a předělával, to je dost nepraktické.
Máš pravdu, zapomněl jsem na to a vzpomněl jsem si hned po odeslání: to co jsem psal, platí obecně, ale ne pro náš Hrad :)
Kvůli snadným výměnám ať jsou právě všechny motory nejen stejné, ale i nemodifikované.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: HD kdy 05.01.2018, 12:53:38
Citace od: milanv kdy 05.01.2018, 12:03:36
Citace od: Chairudo kdy 05.01.2018, 12:01:42
Raději bych za každého oželel jeden káblík, než potom při každé výměně motoru nový rozebíral a předělával, to je dost nepraktické.
Máš pravdu, zapomněl jsem na to a vzpomněl jsem si hned po odeslání: to co jsem psal, platí obecně, ale ne pro náš Hrad :)
Kvůli snadným výměnám ať jsou právě všechny motory nejen stejné, ale i nemodifikované.
A na modulu snadno zvenčí dostupné
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Sihaja kdy 05.01.2018, 19:11:13
Zítra, tedy v sobotu pojedu do lego shopu a Antverpách a mám tam 15% slevu. Mohu vzít motory + kabely co budou mít. Chce je někdo? Kolik? pište prosím sms na 775 213 212.

Pokud byste chtěli ještě něco, můžeme se případně domluvit.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 06.02.2018, 14:53:55
Káblíky ve Vídni neměli žádné, motorků jen pár co zůstaly u mě pro vlastní potřebu. Do třídění v Dubnu ale ještě pojedu nakupovat a snad budou, případně to můžeme vyřešit hromadným nákupem.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Chairudo kdy 14.07.2018, 22:45:57
Probouzím spícího lva  >:D

Hrál jsem sdi nějakou chvíli s designem a Strašidelný dům bude vypadat nějak takto, pokud to kompletně nepřekopu :) Každopádně začínám stavět a nějak to dopadne.
První fáze a první hrad bude mít základnu 50x150 a cca 40-45 bricků výšky, tak se do něj vejde až 21 buněk 24x24

Asi jsem slepý ale nenašel jsem ve vlákně info o výšce buněk.

Milane, občerstvi prosím info o buňkách - rozměry, ať můžu správně udělat stěny.
Musíme se taky domluvit kudy půjde kabeláž ven z modelu a další drobnosti.

Staví už někdo? ať to do Olomouce stihneme :)
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: yanice kdy 06.08.2018, 15:47:13
Já se tak nějak mentálně chystám začít stavět svou kobku. Trošku mám obavy, neb jsem Technicem nepolíbená a v životě jsem nic hýbajícího se/svítícího nestavěla...tak uvidím, co ze mne vypadne.

J.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 11.10.2018, 22:49:58
Strašidelný hrad: pozastavení a příp.  změna projektu

Ve vlákně se dlouho neobjevila ode mě žádná aktualizace, a to z toho důvodu, že jsem stále nenašel žádné dostatečně jednoduché řešení, jak tolika lidem poskytnout "technické zázemí" nutné pro jejich modul, plus jak celkově uorganizovat tak složitý projekt. Proto vyhlašuji jeho dočasné zastavení a pokusím se v co nejbližší době projekt přepracovat do jednodušší formy a restartovat.

Moc děkuju všem, kdož mi doteď s projektem pomáhali (i mimo toto vlákno), a těším se, že v novém projektu budeme mít větší šanci ho úspěšně dotáhnout do konce a mít z něj společnou radost. Společně probírat to můžeme už na třídění a stejně tak i sem do vlákna - budu moc rád za vaše příp. nápady a pak provedu rozhodnutí, jak projekt znova nastartovat.

Těším se na shledání v "novém kabátě"!
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: Foton kdy 12.10.2018, 09:18:32
Milane, jestli správně chápu základní konstrukci, tak každý modul měl mít svoje PF M motory a svůj (vizuálně shodný) vozíček s lidmi. Případnou potřebu změny rychlosti či typu pohybu jste chtěli také řešit v rámci samotného modulu. Je to tak?
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: peki kdy 12.10.2018, 10:07:38
Nebylo by vhodnější to pojmout jako strašidelný park? Mělo by to větší plochu také by to šlo dělat modulově. V Dánsku takto někdo pojal Scooby Do. Mohl by tam jezdit vláček atd.

Ta původní koncepce mi přišla taková nešťastná (v malém prostoru hodně věcí co se hejbe). Pokud to dělá jeden člověk jako ty u betlému, tak si to dokážu představit (ne postavit  ;) ) Ale u těch malých modulů mi připadá že je na to ve skutečnosti málo prostoru, Než by si to zasloužilo.

Najdu ještě jednu fotku něčeho jiného. Ani nevím jak to nazvat.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: peki kdy 12.10.2018, 10:11:46
Tady se rozsvěcovalo světlo, někde se i něco hýbalo. Bylo toho hodně na jednom místě, hodně tlačítek "pro děti"
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 12.10.2018, 11:35:54
Díky za tipy, peki. Přemýšlím o tom, protože mojí prvotní inspirací bylo hrát s temnotou - temný vnitřek domu, kde se pomocí světel objevují postupně strašidelné scény. Takže jedna z možností je to udělat jenom pomocí světel, bez mechaniky. Zase tipy od tebe jsou úplně, zamyslím se. Kdybyste měl někdo ještě další tipy, co bych mohl vzít do úvahy, budu jedině rád, díky předem.
Název: Re:Společný projekt - Strašidelný hrad
Přispěvatel: milanv kdy 12.10.2018, 11:36:54
Citace od: Foton kdy 12.10.2018, 09:18:32
Milane, jestli správně chápu základní konstrukci, tak každý modul měl mít svoje PF M motory a svůj (vizuálně shodný) vozíček s lidmi. Případnou potřebu změny rychlosti či typu pohybu jste chtěli také řešit v rámci samotného modulu. Je to tak?
Je to přesně jak píšeš, ale týkalo se to té původní koncepce.
Název: Společný projekt - Strašidelný hrad pokračuje novým projektem
Přispěvatel: milanv kdy 21.01.2019, 00:32:25
Projekt Strašidelný hrad se rozrostl do kraje a zve nebojácná strašidla k osídlení území

Aneb srdečně vás zvu do obnoveného projektu, tentokrát nejenže bude hrad "opravdový", ale i s krajinou kolem něj:

  Krajina strašidel (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=52132.msg266729#msg266729)

Malý lugbulk máte, o nápady se u vás nebojím - tak s chutí do toho!

Těším se na vás, ani nevíte jak! Bude to krásná práce ve výsledku s zase něčím novým, co bude ozdobou na výstavách. Tak pojďte do toho, bububu! :)