Interaktivní motory Boost - úhlové řízení

Založil pulpy, 18.02.2019, 22:10:01

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

pulpy

Ahoj,

Zvažoval jsem, jestli příspěvek dát sem nebo do starého vlákna Boost 2017, ale vzhledem ke specifičnosti dotazu jsem se rozhodl pro "robotickou" sekci ;-).

O co jde: interaktivní motory ze sady Boost lze řídit i úhlem natočení. Problém nastává ve chvíli, kdy potřebuju nastavit vždy stejnou výchozí polohu, tzv. "pevnou nulu", protože následné úhlové řízení je vždy relativní změna vůči stávajícímu stavu. V dostupných blocích programovacího prostředí je možnost "vynulovat" motor v jakékoli poloze, nicméně bych potřeboval poslat motor do jeho "hardwarové" nuly, bez ohledu na to, jak je hřídel aktuálně natočena. V modelech stavěných podle originálních návodů a programovaných bloky specificky vytvořenými pro daný model to nějak vyřešeno je, ale protože do těch bloků není vidět (jsou to uzavřené hotové procedury), nemůžu přijít na způsob, jak toho ze standardních bloků docílit.

Máte s tím někdo zkušenosti? zkoušel jsem i něco vygooglit, ale buď jsem se blbě ptal, nebo to zatím nikdo nezveřejnil.
Dětem to trochu kazí dojem z jinak moc pěkně zpracovaného setu, protože je napadají stavby strojů, které nejsme ani společně schopni naprogramovat.

Díky za radu.
Honza
Honza