LEGO Technic Truck Trial - diskuze

Založil peter, 16.09.2006, 12:17:17

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jste pro povolení vyššího napětí pro napájení vozidel než je 9V?

NE
1 (7.7%)
ANO
6 (46.2%)
Je mi to jedno
6 (46.2%)

Celkem hlasů: 13

peter

Čas se neúprosně krátí a tak je na čase zmínit další motivaci pro již přihlášené soutěžící a sice v podobě ceny pro vítěze závodu. Bylo tomu tak i v minulých dvou závodech a tak tento nemůže zůstat pozadu. Tentokráte je pro vítěze dalšího kola 1. Mistrovství KTT připraveno, krom 10 bodů opět malá Lego stavebnice v podobě MISB a sice set č. 4915.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

#91
REPORTÁŽ ZE TŘETÍHO ZÁVODU 1. MISTROVSTVÍ KTT

Třetího závodu se opět zúčastnilo velké množství posádek a to včetně dalšího nováčka Ladi. Diváci se tedy mohli opět těšit na další opravdu nabitý závodní den. Do tohoto kola se celkem přihlásilo 7 posádek, avšak kvůli nemoci Otaznika se samotného klání nakonec zúčastnilo těchto 6 posádek: Ass - Blue Lightning, Bejver - Bej III., Laďa - Racing 1, JardaL - Platypus, Michal Moučka - MAX 4T a Peter - Rákosnik II..

Srovnávací tabulka vozů:



Vozidlo
Délka
Šířka
Hmotnost
Rozvor
Stoupavost
Nájezd vpředu
Nájezd vzadu
Brodivost
Kola
Blue Lightning
336mm
210mm
1295g
262mm
48°
90°
90°
75mm
68,8 x 36H
Bej III.
312-413mm
222mm
950g
243mm
42-53°
90°
90°
79mm
68,8 x 36H
RACING 1
320mm
230mm
1100g
220mm
45°
90°
90°
80mm
81,6 x 38R
Platypus
370mm
222mm
1098g
245mm
54°
68°
68°
95mm
81,6 x 38R
MAX 4T
260mm
220mm
1170g
175mm
35°
90°
90°
70mm
81,6 x 34ZR
Rákosnik II.
311-360mm
220mm
1650g
193-201mm
40°
83°
62°
43mm
68,8 x 40Q



Jako v minulých závodech se v úvodu dne rozlosovalo mimo startovního pořadí i posloupnost sekcí. Jako první na závodníky tentokrát čekala sekce Bejvera,

která byla následována sekcemi Ladi, Asse, Michala Moučky, JardyL a na závěr vyšla sekce Petera.

1) Hned první sekce předznamenala, že opravdu důkladně otestuje všechny schopnosti jednotlivých vozů. Po výjezdu za startovní brankou čekala na závodníky hluboká díra vyplněná papírovými kuličkami (místo velmi dobře napodobující hluboké bahno). Poté na závodníky čekal přejezd prudkého hrbu vytvořeného ze smotaného ručníku a trasa dále pokračovala na vysoký kopec. Pod kopcem za velmi prodkou levotočivou zatáčkou ještě na závodní stroje byl připraven výjezd na cca 8cm vysokou krabici, kde byla umístěna kýžená cílová branka.

První se díky úvodnímu losu na trať vydal nováček tohoto závodu - Laďa. Již od počátku ukazoval, že jeho vůz je dobře připraven na nástrahy KTT a tak s překonáním papírové lázně neměl větší problém. Po následném překonání i navazujícího hrbolu se však začala pomalu otvírat děsivá propast. Bohužel jak se dalo očekávat pád byl nemilosrdný a tak vozidlo skončilo své první učinkování křtem v podobě první boudy. Laďa tedy svoji první sekci zakončil ziskem 240 t.b. a jak se později ukázalo byl to druhý nejlepší výsledek. Další závodníci se více méně dostali jen za první branku. Bohužel bylo pro ně nepřekonatelným problémem brod v papírových kuličkách s následným přejezdem hrbolu. K tomu však již nedošlo a tak sekci museli předčasně ukončit Ass s 486 t.b., Peter se 498 t.b., JardaL s 501 t.b. a Michal Moučka s 520 t.b. Druhým a zde posledním jezdcem, kterému se toto úvodní místo podařilo překonat byl už jen sám autor Bejver. Poučen z 2. závodu KTT bylo Bejvrovo vozidlo vybaveno novinkou v podobě pneumaticky ovládaného vyklápění zadní nápravy. Tato novinka zajistila jeho vozu hladký průběh při sjezdu do propasti a i následném výjezdu na krabici. Bejver tedy tuto svoji sekci projel bez ztráty kytičky, tedy s 0 t.b.

2) Druhou sekcí v pořadí, se stala sekce nováčka Ladi. Na druhém závodě byl jako divák a ze svého pozorování si odnesl nejen jistě mnoho zážitků, ale především nápad na svoji sekci. V úvodu totiž soutěžícím připravil do cesty opět lavor, tentokráte však otočený dnem vzhůru. Po překonání lavoru na soutěžící čekala trojice nepříjemně se tyčících vln vyrobených z lina.

První se tentokrát do sekce podíval JardaL. Po projetí startovní branky čekal na Jardu již zmíněný lavůrek. Jeho povrch však nebyl zrovna z těch nejdrsnějších, ba právě naopak a tak i po sáhodlouhém pokoušení zdolat tuto překážku, musel Jarda sekci opustit se 428 t.b. Druhý se do sekce vydal Bejver. Po zkušenosti z první sekce se očekávalo, že lavor problém dělat nebude. Krom pár drobných dotyků Bejvrovo auto tuto část projelo a vydalo se vstříc třem hrbolům. Hned v úvodu čekal ten největší. Bohužel i lino ukázalo, že je velmi kluzké a tak po neskutečných snahách s několika změnami směru jízdy se Bejvrovo vozidlo zastavilo těsně za čtvrtou brankou v rokli mezi hrboly. Bejver tedy tuto sekci nedokončil, ale připsal si "jen" 212 t.b. Třetí se na strastiplnou cestu vydal Peter. Petera pozlobil již samotný přejezd lavoru, ale nakonec po delším úsilí a s jedním kolem na hraně lavoru totu překážku zdolal. Bohužel během průjezdu se mu uvolnil kabel od motoru jednoho předního kola a tak své učinkování musel ukončit se ziskem 297 t.b. Další se do sekce vydal Ass. Ass za pomocí podobné techniky jako Peter, tedy jízdou po hraně, nakonec lavor též zdolal. Avšak opět první hrbol v podobě vlny Assovo vozidlo důkladně otestoval, avšak byl pokořen. Co však pokořeno nebylo, byly další dva menší hrboly, které dokázaly vzdorovat jakémukoliv dalšímu snažení Assova vozu. Ass tedy ze sekce odstoupil se ziskem 254 t.b. Předposlední se do sekce vydal Michal Moučka. Bohužel pro Michalův speciál byl nepřekonatelný již úvodní lavor a tak musel své učinkování ukončit již hned za startovní brankou se ziskem 400 t.b. Poslední se na trať vydal sám Laďa. Podle očekávání překonání úvodního hrbolu bylo spíše zahřívacím kolem. Totéž bylo očekáváno i na hrbolech. Bohužel hrboly si dnes usmyslely, že nikoho do cílové branky nepustí a tak po dlouhém snažení musel i Laďa své učinkování předčasně skončit se ziskem 182 t.b.

3) Třetí sekcí byla opět jako ve druhém závodu KTT Assova. Oproti minulému závodu však doznala mnoho změn a svým koleginím nezůstala rozhodně už nic dlužna. Po projetí startovní branky ny závodníky byla připravena menší prohlubeň, ze které následoval velmi strmý výjezd na bednu, ze které byl zase velmi strmý sjezd. Po otočení na jezdce opět čekal průjezd již známou prohlubní, opět zakončený strmým stoupáním. Pokud se závodníci dostali až sem, čekal na ně další prudký sráz. Sekce byla zakončena menší skalnatou pasáží.

První se do sekce vydal Bejver. První strmý výjezd na bednu však jeho vozidlo včetně pneumatického vyklápění zadní nápravy velmi důkladně otestoval. Po velmi dlouhém snažení, však kopec ustoupil a Bejverovo auto mohlo pokračovat dál. Při další cestě už však vozidlo nemuselo čelit tak náročnému úseku a tak tuto sekci Bejver zakončil se 74 t.b., nasbíraných za několik zlomených brankových tyčí a změn směru jízdy. Další se na trať vydal Peter. Vědom si svého slabšího potenciálu v podobě výjezdů do prdudkých kopců, zvolil strategii Start-Cíl. bohužel snaha o projetí jen lehčích branek své ovoce nepřinesla a byla potrestána opětovným uvolněním kabelu. Peter tedy sekci musel opustit se 492 t.b. Třetí se na sekci vydal sám Ass. Tam kde se Bejver trápil nejvíce si Ass poradil dobře. Bohužel však špatným nájezdem doplatil na zrádný sjezd. Bohužel došlo k uvolnění jednoho z hnacích kardanů a tak po boji, kdy se ještě snažil vozidlo dotáhnout i se zadřeným jedním kolem do cíle, musel nakonec sekci opustit předčasně se 328 t.b. Další se do sekce podíval Michal Moučka. Bohužel ani jemu se nevyplatila Peterova strategie a tak nakonec uvízuvší na skalnaté závěrečné pasáži musel odstoupit s 543 t.b. Poslední se do sekce vydali JardaL a Laďa. Oběma se však stalo místo prohlubně, kde nakonec oba své učinkování museli ukončit. Laďa však bojoval co mu síly stačili, avšak jeho snaha o vyproštění se ze svízelné situace byla odměněna jen boudou. JardaL tedy sekci opustil s 403 t.b. a Laďa s 452 t.b.

4) Čtvrtá sekce připadla tentokrát na Michala Moučku. Opět byla z valné většiny připravena z montážní pěny. První část sekce byla tvořena průjezdem po dvou tenkých svářecích elektrodách, kde se velmi otestovalo přesné řízení vozů. Druhá část byla zase zaměřena na boční náklon, kdy začátek sekce sliboval velmi efektní průjezd vozů nakloněných ve velmi nebezpečných úhlech. Pokud se vozy dostali až na konec čekal na ně kolmý sjezd do propasti, kde už byla jen cílová branka.

První se do sekce vydal Peter. V první části všek svoje vozidlo plně nekontroloval a tak byl nucen zlomit jednu brankovou tyč. Naštěstí se mu kola nedostaly pod dráty a tak první část nakonec zdolal. Ve druhé části se mu poprvé nájezd nepovedl a jeho vozidlo se propadlo do škvíry mezi nájezdy. Musel tedy zkorigovat svoji dráhu a o nakloněný průjezd se pokusit znovu. Tentokrát se mu však již průjezd povedl a tak se dostal až na vrchol před propast. Vědom si svých budek z druhého kola KTT, i Peter připravil na svém voze jednu novinku. Z přední části vysunul dvě vzpěry, zabraňující případné převrácení přes předek vozu. S vystrčenými vzpěrami se pustil z krkolomného srázu. Naštěstí vzpěry zafungovaly a tak se vozidlo nepřevrátilo a Peter tak mohl sekci dokončit. Za několik změn směru jízdy a pár zlomených tyčí si zapsal 58 t.b. Další se na trať vydal Ass. Ass předvedl velmi soustředěnou a precizní jízdu. Celou trať tak projel více méně bez zaváhání, pouze se dotkl jedné brankové tyče, takže si připsal jen 8 t.b. Další se na svou pouť vydal Michal Moučka. nejspíše poučen z minulého závodu, kde svoji trať neprojel zrovna nejlépe si dal tentokrát záležet a trať projel bezchybně. Další se do sekce podíval Laďa. Bohužel i on se nevyhnul několika korigacím v podobě změny směru jízdy a pár dotykům, ale navíc při závěrečném sjezdu neodhadl plně možnosti svého vozu a tak vůz převrátil potřetí na střechu. Sekci tedy opustil se 108 t.b. Předposlední se do sekce vydal JardaL. Se sekcí si krom pár oděrků celkem poradil a tak si připsal jen 42 t.b. Poslední se do této sekce podívalo vozidlo Bejvera. V úvodu si vedl celkem dobře, avšak závěrečná pasáž v podobě jízdy po nakloněném svahu mu jeho cestu trochu zkomplikovala. Bohužel první výjezd skončil zapadnutím do průrvy, ale ani druhý pokus nebyl o moc úspěšnější. Nakonec se sice Bejvrovo auto dostalo až k závěrečnému kolmému srázu, avšak bylo již tolik poškozeno, že další pokus o zdolání předposlední branky vyústili jen ve vylomení jednoho předního kola a tak si Bejver musel připsat za tuto sekci 232 t.b.

5) Předposlední sekce byla JardyL. Bohužel musel své učinkování na 3. závodním dnu předčasně ukončit a tak se tato sekce zrušila.

6) Poslední sekcí, která na závodníky čekala byla sekce Petera. Hned po sestavení bylo vidět, že i Petera napadl stejný nápad jako Michala Moučku. Začátek byl tvořen výjezdem do velké výšky, kde na jezdce byla připravena propast, přes kterou byla napnuta jen dvě lanka, po kterých mala auta tuto průrvu překonat. Když se vozy dostali na druhou stranu, čekal na ně prudký sjezd. Závěrečnou pasáží byl průjezd přes kufr s hlubokými přihrádkami.

První se na respekt vzbuzující trať vydal speciál Michala Moučky. Z počátku hrozivě vypadající pasáž s dvěma lanky, se stala celkem snadnou pasáží a tak Michala potrápil až závěrečný kufr s dírama. Bohužel se stal natolik neprůchodným terénem, že Michal musel své učinkování předčasně zakončit a se třetím závodním dnem se rozloučil 252 t.b. Druhý se na svoji poslední sekci v tomto závodě vydal Laďa. Bohužel jeho vozidlo mělo trošku širší rozchod kol a tak se mu cesta po lankách stala osudná. Snaha vyprostit se ze spár propasti však vedla ještě k větším problémům a tak Laďa nakonec odstoupil a se svým premiérovým závodem a poslední sekcí se rozlozučil s 328 t.b. Další se na svoji závěrečnou cestu vydal Bejver. Opět předvedl jízdu jemu vlastní a tak krom pár drobných prohřešků svoji poslední sekci 3. závodního dne zakončil 28 t.b. Předposlední se na trasu vydal Peter. První část tratě obsolvoval velmi rozvážně a menší problémy mu přichystal až kufr. Avšak i ten nakonec zdolal a tak sekci zakončil 32 t.b. Úplně posledním závodníkem, který se vdal na dráhu 3. závodního dne KTT byl Ass. První pasáž taktéž zdolal bez problémů a tak ho potrápil až kufr. Bohužel špatná volba trasy skrz díry měla za následek poničení zadního náhonu a tak muselo být vozidlo ze sekce odtaženo a tak Ass ukončil svoji pouť 186 t.b.

Takový byl tedy průběh třetího závodu 1. Mistrovství KTT a celkové výsledky a body do celkového hodnocení jezdců jsou následující:









Jezdec
t.b.
body
celkem bodů v KTT
Bejver
546
10
28
Laďa
1261
8
8
Ass
1262
6
8
Peter
1377
4
16
Michal Moučka
1715
3
11
JardaL
1903
2
5

Poslední cenou je vyhlášení budkaře závodu. Díky celkem třem budkám, které ve třetím soutěžním dnu předvedl tento titul právem patří Laďovi.

Závěrem ještě pár obrázků jednotlivých soutěžních vozů. Zbytek obsáhlé fotogalerie najdete v galerii KTT na BS.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

Ještě bych chtěl tedy jednou pogratulovat vítězi 3. kola, kterým se opět stal Bejver. Zároveň chci také pogratulovat našemu nováčkovi Laďovi, který za námi nepřišel z fóra, ale z venku a hned se mu podařilo umístit na senzační druhé příčce.

Vítěz obdržel opět malý setík v nejoblíbenější podobě MISB. Avšak tentokrát už neodešel nikdo ze soutěžících s prázdnou. Od tohoto závodu se zapojili i naši sponzoři a tak Colonel poprvé každému soutěžícímu věnoval kredit $2.0, pro nákup v jeho BL obchodě.

Jelikož jsem měl na závodech i svoji dnes už stařičkou kameru, udělal jsem několik záběrů alespoň ze stativu. Předem se omlouvám za kvalitu, ale pro malinkou ochutnávku to snad je postačující. Ten kdo chce vidět více, musí se zajít podívat osobně, nebo se rovnou zúčastnit ;)

Video je opět komprimováno DivX 6.1.1 v rozlišení 320x240 a můžete si jej stáhnout odtud (cca 12MB).
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Úžasný video, škoda, že jsem to neviděl naživo!  :'(

bejver

   Video i soundtrack jsou skutečně parádní. A úroveň náročnosti překážek a vozů stoupla natolik, že se docela ztratil fakt, že nebyl přítomen jeden z nejtěžších soupeřů - Otazník (Ovšem do budoucna doufám, že se to nebude opakovat).
   Prostě trucktrialový den jak má být. Díky organizátorům a sponzorům a taktéž soupeřům.

otaznik

Citace od: bejver kdy 11.03.2007, 18:04:56
   Video i soundtrack jsou skutečně parádní. A úroveň náročnosti překážek a vozů stoupla natolik, že se docela ztratil fakt, že nebyl přítomen jeden z nejtěžších soupeřů - Otazník (Ovšem do budoucna doufám, že se to nebude opakovat).
   Prostě trucktrialový den jak má být. Díky organizátorům a sponzorům a taktéž soupeřům.

Opakovat se to snad nebude, ale tak nějak mám dojem, že vašim kreacím nebudu stačit. Některé vozy jemně laškují s pravidly (kola na osách, nepřesný prostor pro startovní číslo a nápis kostky.org), ale pro tuto "sezonu" to necháme, přecejen to je zahřívací kolo pro všechny - pro závodníky i pořadatele.

Ale od 2. mistrovství čekejte přísnější (přesnější) pravidla a další větší či menší změny (budeme se snažit, aby byly k dobrému).  ;) 

ass

Super závod, všem díky za účast  :) Jen bych dal jednu radu, vozidlo před závodem (doma) důkladně otestovat, protože já jsem na to (nedostatečné upevnění určitých převodů) doplatil 3x.

Michal Moučka

Já také gratuluji všem na bedně! Obzvláště Laďovi, který bez velkých zkušeností obsadil hned napoprvé druhou příčku! ;)  Všem děkuji za perfektní závod, příjemnou atmosféru a těším se na další závod!  :)

MildaPajda

Právě jsem zkouknul video... je to super! obdivuju Vaši píli a cílevědomost... nějaxi řikám, že na to fakt nemam!
jste to kluci šikovný!!! Tiše závidim a přebírám kostičky...  :-[ :o
na LEGO mam porad malo casu... :(
http://steinbachovi.org http://steinbachovi.org/mimis - novinky od Kubíčka a Anežky. ;)

peter

#99
Velikonoce jsou za námi a tak si myslím, že je dobré připomenout další kolo závodu 1. Mistrovství KTT. Jak bylo již zde na fóru zmíněno, všechny další závody se budou konat venku, takže atraktivita jistě nabírá ještě více na obrátkách. Tato novinka má i jedno velké pozitivum a sice, že účastníci se nemusejí starat o překážky, jelikož o to se už postarala přiroda sama. Zbývající čas tedy můžete plně věnovat vašim strojům, do konání 4. závodu k dnešnímu dni ještě zbývá 17 dní.

Jelikož se závody pojedou venku, bylo by dobré, kdybychom počet účastníků věděli trochu více dopředu. Pokud tedy vše vyjde, 4. závod se bude konat na ostrově Štvanice. Přesné místo závodu a srazu bude včas oznámeno.

Termín přihlášek je zkrácen a nejzazším termínem pro přihlášení je 22.4.2007! Proto neváhejte a přihlašujte se - nikdo neodejde s prázdnou, každý vyhrává ;)

Samozřejmě uvítáme, když se na závody přijdou podívat diváci. Povzbuzující diváci, jsou tou nejlepší vzpruhou pro samotné soutěžící, takže pokuste si na nás udělat také nějaký ten čas :D

Listina přihlášených soutěžících:


  • Peter s vozem Rákosníček II.b
  • Ass s vozem Blue Lightning II
  • Bejver
  • Otaznik a ŠIROKO
  • Michal Moučka
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

K dnešnímu dni už do závodního dne zbývá jen 9 dní! Dnes se přihlásil druhý soutěžící a sice Ass a podle přihlášky s upraveným, už tak úspěšným vozem Blue Lightning II.

Zatím jsou tedy přihlášeni pouze dva soutěžící. To jim necháte první a druhé místo se spoustou bodů k tomu? Doufám, že ne! Neváhejte proto a přihlašujte se! Nezapomeňte, že přihlášky můžete podávat "jen" do 22.4.2007.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

Tak to vypadá, že se to konečně začalo trochu hýbat :D Dalším přihlášeným je zatím vedoucí soutěžící startovního pole - Bejver.

Jinak v přihlášce Bejver vznesl pár dobrých dotazů, takže si je dovolím zmínit a odpovědět na ně v kostce i zde.
1) Občerstvení - Zatím na tuto otázku neznám odpověď, ale příští týden půjdem s Otaznikem na místo, takže toto bude během příštího týdne upřesněno.
2) Lokalita - Jelikož se nejedná o závod v našem již dobře známém prostředí bude hlavní sraz na dobře známém místě. Nejspíše se bude jednat o místo před Delvitou o výstupu ze stanice metra B - Florenc. Poté se všichni přesuneme na místo konání závodů, které bude taktéž příští týden upřesněno.
3) Zkušební jízdy - V čase pro sestavení sekce (promyšlení) a rozmístění branek není povolena žádná zkušební jízda.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik


Petrjr

Citace od: peter kdy 19.04.2007, 19:06:00
2) Lokalita - Jelikož se nejedná o závod v našem již dobře známém prostředí bude hlavní sraz na dobře známém místě. Nejspíše se bude jednat o místo před Delvitou o výstupu ze stanice metra B - Florenc. Poté se všichni přesuneme na místo konání závodů, které bude taktéž příští týden upřesněno.
Nahoď sem potom prosím GPS cílového místa konání.

   Uvažuji, obzvláště když se jedná o venkovní lokalitu, že vezmu i drobotinu. V takovém případě se mi ale jeví hromadný sraz, a pak přesun někam, jako nevhodný - kdo kdy zažil jak to vypadá, když čtyřleté mrně začne stávkovat, tak jistě chápe. Takže bych preferoval, že já dorazím až přímo na cílové místo.

peter

Citace od: Petrjr kdy 19.04.2007, 22:19:45
Citace od: peter kdy 19.04.2007, 19:06:00
2) Lokalita - Jelikož se nejedná o závod v našem již dobře známém prostředí bude hlavní sraz na dobře známém místě. Nejspíše se bude jednat o místo před Delvitou o výstupu ze stanice metra B - Florenc. Poté se všichni přesuneme na místo konání závodů, které bude taktéž příští týden upřesněno.
Nahoď sem potom prosím GPS cílového místa konání.

   Uvažuji, obzvláště když se jedná o venkovní lokalitu, že vezmu i drobotinu. V takovém případě se mi ale jeví hromadný sraz, a pak přesun někam, jako nevhodný - kdo kdy zažil jak to vypadá, když čtyřleté mrně začne stávkovat, tak jistě chápe. Takže bych preferoval, že já dorazím až přímo na cílové místo.

Co se týká srazu, tak ten se především týká účastníků (soutěžících) samotného závodu. Samozřejmě pokud na místo srazu přijdou i další zájemci, vezmeme i je. Každopádně co se týká GPS souřadnic, tak v tom mile rád vyhovím. Je pravda, že pro později příchozí to je nejlepší varianta a jakmile je budu vědět (doufám, že již během pondělí), tak je zde umístím.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

Citace od: Petrjr kdy 19.04.2007, 22:19:45
Nahoď sem potom prosím GPS cílového místa konání.

Citace od: peter kdy 20.04.2007, 07:10:47
Každopádně co se týká GPS souřadnic, tak v tom mile rád vyhovím. Je pravda, že pro později příchozí to je nejlepší varianta a jakmile je budu vědět (doufám, že již během pondělí), tak je zde umístím.

Takže jak jsem slíbil, tak plním. GPS souřadnice místa konání pro později příchozí jsou:
Loc: 50°5'47.76"N,14°26'45.87"E
Další podrobné info, ještě dnes doplní Otaznik ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Dneska jsme s peterem prošli Štvanici a rozhodli se 4.kolo uspořádat ve východní části ostrova, blíže severního břehu.
Místo vypadá poměrně zajímavě, myslím, že ani nebude potřeba vést branky přes překážky, o to se postará poměrně vysoká tráva, která dá určitě autům velmi zabrat.  :)
V místě je několik menších svahů, které jistě využijeme. Je zde také několik vysokých stromů, díky kterým je místo i za slunečného dne příjemné.

Bohužel na místě není ani občerstvení, ani toalety. Obojí by šlo pravděpodobně dohledat v blízkém tenisovém areálu, ale obávám se, že pouze pro ty, co si kurty zaplatili.

Sraz pro účastníky 4.kola je v sobotu 28.4.2007 ve 13:00 před výstupem metra stanice Florenc (trasa B i C) směrem ke Karlínu, před Delvitou. Na nikoho nečekáme!  ;)

Ještě několik fotek zajímavých míst pro umístění sekcí.


Ravenhorn

#107
Takže. Kdo se hlásí, že má u mě nějaké dílky a rád by si je vyzvedl na Kostky Truck Trial? Budu tam od 13:00 do cca 14 hod. Pak budu muset pryč. (dorazím přimo tam). Takže krom těch co si již vybrali, tak vezmu zbytek dílků a třeba si klidně něco vyberete než se rozjede soutěž. Ostatní zase zpětně žádám taky, ať něco vezmou, třeba se zase něco bude hodit mně :-)

Castle, Pirates a Star Wars.

peter

Jinak mě tak napadá, že možná, že by se mohlo zkusit večer klidně i to opékání buřtů. Co vy na to, myslíte že to je možné? ???
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik

Citace od: peter kdy 24.04.2007, 08:22:21
Jinak mě tak napadá, že možná, že by se mohlo zkusit večer klidně i to opékání buřtů. Co vy na to, myslíte že to je možné? ???

To asi neklapne, pouze bychom na sebe poštvali Policii. Ve veřejném parku se oheň rozhodně rozdělávat nemůže.

Llevelyn

Jedině, že by se další kolo udělalo u nás :) na tankodrom tu je, zmenšenina kdekoliv , překážek hafo, ruiny, rozvaliny a přírodní překážky...  ;)
Prodej DUPLA a LEGA http://www.mimibazar.cz/bazar.php?user=9365
Dobří holubi se vracejí :-))

Petrjr

Fotografie z části 4. kola jsou k nalezení zde.
Fotografie neupravované (pouze zmenšené), vyřazené jen rozostřené kusy.

Petrjr

A rozhodně zde nesmí chybět jedna zvětšenina.

  Hned po příchodu jsem se rozhlédl kolem na zeleň a stromy a sarkasticky poznamenal, že to bude mít otazník blbý, když tu nemá 220. Dle mých předchozích zkušeností totiž otazník nespoléhal na baterky, ale nosil si trafo. No, po chvíli mi spadla čelist. Pravda, technicky vzato to baterie/akumulátor je, ale ...  ;D

Jindroush

Mno, tohle bych tedy v rámci spravedlnosti nepřipustil... 9V ze sítě a 9V z baterek, to je rozdíl jako blázen v neprospěch baterek... Divný pravidla.  ::)
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Petrjr

Citace od: Jindroush kdy 28.04.2007, 21:38:13
9V ze sítě a 9V z baterek, to je rozdíl jako blázen v neprospěch baterek...
Určitě v neprospěch? Kapacitně ano. Ale jinak zdroje obvykle bývají měkčí než akumulátory.

otaznik

Citace od: Jindroush kdy 28.04.2007, 21:38:13
Mno, tohle bych tedy v rámci spravedlnosti nepřipustil... 9V ze sítě a 9V z baterek, to je rozdíl jako blázen v neprospěch baterek... Divný pravidla.  ::)

Takhle jezdíme už od začátku? To sis nevšimnul?  ::)
A v čem je tak markatní rozdíl baterek proti train trafu?

Jindroush

Train trafo nedochází, baterky ano. Kde máš ty celou dobu stejný příkon, maj bateriisti klesající. Příjde mi to divný, není to 'lego samostatné' řešení, když je to závislý na externím zdroji (není myšlen LEGO zdroj, je myšlena zásuvka). Kdybych to zabsurdizoval ještě o kousek dál, proč nepřipojit k dálkovýmu ovládání třeba PC, aby to řídílo.

(Je to mi buřt, nesoutěžím, ale přijde mi to nefér)
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

otaznik

Citace od: Jindroush kdy 28.04.2007, 22:04:00
Train trafo nedochází, baterky ano. Kde máš ty celou dobu stejný příkon, maj bateriisti klesající. Příjde mi to divný, není to 'lego samostatné' řešení, když je to závislý na externím zdroji (není myšlen LEGO zdroj, je myšlena zásuvka). Kdybych to zabsurdizoval ještě o kousek dál, proč nepřipojit k dálkovýmu ovládání třeba PC, aby to řídílo.

(Je to mi buřt, nesoutěžím, ale přijde mi to nefér)

Nechápu, že to píšeš až teď.
Nicméně já si nemyslím, že mě to zvýhodňuje z hlediska spotřeby energie, zatím nikdy nikomu na KTT baterky nedošly a ani si nikdo nestěžoval na klesající výkon vozu. Většina soutěžících používá nenáročné motory, které vydrží jezdit na baterie hooodně dlouho - několikanásobně déle, než trvá jeden KTT závod.
Já trafo používám spíše z toho důvodu, že mi dovoluje zpomalovat a zrychlovat (a to chci spíše z estetických důvodů, bateriovými "přískoky" dosáhnu v sekci totéž).

Samozřejmě si myslím, že pravidla neporušuji a ani se nezvýhodňuji, každopádně i peter toto řešení schválil a to je pro mě nejdůležitější.

peter

#118
REPORTÁŽ ZE ČTVRTÉHO ZÁVODU 1. MISTROVSTVÍ KTT

Čtvrtým závodem se seriál 1. Mistrovství KTT přehoupl do své druhé poloviny. Pro samotné účastníky, ale i diváky tento zlom přinesl jednu zásadní novinku. Tou novinkou je přesunutí závodů do venkovních prostor, čímž se seriál KTT opět o něco více přiblížil skutečným závodům. Již nyní si dovolím říci, že tato novinka byla uvítána oběma stranama, tedy jak jezdci, tak i diváky.

Čtvrtý, avšak první venkovní závod se za krásného, slunečného počasí konal na ostrově Štvanice. Do závodu se přihlásilo celkem pět soutěžních posádek. Mezi posádkami se tak objevil dosavadní favorit Bejver s vozem Bej III, ale opět také jeho největší soupeř Otaznik, který si dal ve třetím závodě menší pauzu. K dalším posádkám patřil vůz Blue Lightning II. řidiče Ass, Peter s opět trochu vylepšeným vozem Rákosník ve verzi II-b a v neposlední řadě Michal Moučka, který přijel se svým úplně novým rozpracovaným prototypem Pinokio.

Srovnávací tabulka vozů:



Vozidlo
Délka
Šířka
Hmotnost
Rozvor
Stoupavost
Nájezd vpředu
Nájezd vzadu
Brodivost
Kola
Blue Lightning II.
346mm
210mm
1370g
262mm
48°
90°
90°
80mm
81,6 x 38R
Bej III.
312-413mm
222mm
950g
243mm
42-53°
90°
90°
79mm
68,8 x 36H
Rákosnik II-b.
325mm
210mm
1350g
224mm
44°
67°
82°
43mm
68,8 x 40Q
Pinokio
365mm
230mm
900g
270mm
40°
80°
80°
100mm
81,6 x 38R
ŠIROKO
321mm
225mm
1037g
240mm
?
?
?
?
81,6 x 38R



V úvodu soutěžního dne bylo opět vylosováno startovní pořadí jezdců a následně i pořadí sekcí. Oproti první polovině mistrovství se jednotliví soutěžící nemuseli zabývat tvorbou vlastních sekcí. Tento úkol za ně již vyřešila sama příroda. Jediným úkolem pro toho, kdo připravoval závodní sekci, bylo rozmístění branek na vybraném místě v časovém limitu 20minut a to bez možnosti vyzkoušení.

1) Jako první se do výběru místa a následného umístění branek díky losu pustil Otaznik. Pro svoji sekci si vybral ohromné torzo starého pařezu stromu, kde rozmístil všech šest povolených branek. Dvě branky byly umístěné přímo na pařezu, kde jedna vedla trať vzhůru a druhá dolů. Další dvě byly umístěné při stranách pařezu, které nutily většinu vozů projet brankovým polem ve velkém náklonu.

Při prvním pohledu trať nevypadala zas až tak náročně, avšak již první soutěžící zjistil, že první zdání klame. Velmi nestabilní povrch tvořený kamínky, prachem, hroudami hlíny, klacíky apod. udělal z celkem nenáročného výjezdu skoro neřešitelný problém. Bohužel Asse, Moučku a i Bejvera tato pasáž natolik potrápila, že jejich vozy skončily uvíznuté. Bejver sice své vozidlo z nástrah pařezu vyprostil, avšak vzápětí menší nepozornost zapříčinila pád jeho vozu v podobě kotrmelce a tak jeho vozidlo muselo být pomocí Pinokia převráceno ze střechy zpět na kola. Ass tedy sekci zakončil se 416 t.b., Moučka se 411 t.b. a Bejver se 426 t.b. Peter a jeho vozidlo zpočátku postupovalo k vrcholu docela plynule, avšak i on uvízl na nestabilním povrchu a tak se rozhodl obě vrchní branky obětovat a projet alespoň ty zbývající. Plán se podařil a tak jeho vozidlo mohlo projet cílovou brankou s 224 t.b. Ani tvůrci sekce Otaznikovi se problémy s nestabilním povrchem nevyhnuly, avšak po urputném boji se jako jedinému podařilo vrchní branku projet. Bohužel v dalším postupu nutném k projetí i druhé vrchní branky mu zabránil drn trávy, musel tuto branku vynechat. Otaznik však projel i zbývající dolní branky a tak tuto sekci vyhrál se ziskem "jen" 194 t.b.

2) Druhou sekci měl za úkol sestavit Ass. Jeho sekce spíše připomínala náročné překážky ze závodů první poloviny KTT. Celá se odehrávala na dřevěném nosníku a trať byla vedena přes díry nebo kameny.

Bohužel sekce se stala přímo pohřebištěm všech závodních posádek. Ani jediné vozidlo se nedokázalo  dostat dál než za druhou branku. Všichni včetně autora sekce a Michala Moučky, který zvolil strategii jet jen rovně nakonec uvízli ve velké díře u druhé branky. Sekce tedy skončila se ziskem velkého počtu trestných bodů pro všechny posádky, Otaznik 334 t.b., Bejver 285 t.b., Moučka 280 t.b., Peter 349 t.b. a Ass 334 t.b.

3) Třetí sekce byla vytvořena ve svahu v okolí betonové plochy. Peter umístil branky tak, aby umožňovaly různou strategii jejich projetí. Dvě branky byly umístěné při kamenitých kolmých nájezdech, dvě branky zase v bočním náklonu a zbylé dvě branky ve svahu, kde jedna z nich byla umístěna ve svahu přes 40°.

První se do sekce vydal Bejver. Většina branek mu nečinila žádné větší problémy a tak se pustil i do branky v prudkém svahu, kterou ovšem taktéž zdolal bez větších problémů. Jediná branka, která mu jeho krasojízdu trochu zkomplikovala byla cílová. Branka byla umístěná při sjezdu z betonového podkladu na kamení v mírném bočním náklonu a ve svahu. Po dvou změnách směru jízdy však i tuto branku pokořil i když asi 1 cm za ní se jeho vozidlo opět převrátilo na střechu. Bejver tedy tuto sekci zakončil jen se 14 t.b. Stejnou krasojízdu ještě předvedl i Ass, který taktéž projel všemi brankami a též si připsal jen 14 t.b. Obdobně si vedl i Otaznik, avšak i jeho jako Bejvera potrápila branka cílová. Bohužel i on musel několikrát provést několik změn směru jízdy, ale nakonec i s dotykem tuto branku projel a sekci zakončil se 43 t.b. Peter obávající se pádu obětoval branku v prudkém svahu a tak sekci díky několika dotykům a změn směru jízdy dokončil se 108 t.b. Jediný kdo na této sekci uvízl byl Moučkův Pinokio. Bohužel se Michalovi podařilo projet jen startovní brankou a tak se se sekcí musel rozloučit ziskem 420 t.b.

4) Předposlední čtvrtá sekce byla losem určena Bejverovi. Pro sekci si vybral místo těsně u Vltavy. Branky umístil jak na jednodušší místa, tak i na velmi obtížné v podobě pařezu. Naštěstí díky pravidlům bylo možné branky projet různou technikou a tak nebyla nouze o tzv. "kolečkáře".

Jako první kdo osvětlil pojem "kolečkář" byl Michal Moučka. Se svým vozem obkroužil nejtěžší branku umístěnou na vrcholu pařezu a zamířil rovnou k brankám jednodušším. Jelikož však další branka byla umístěna tak, že bylo nutné couvání, udělal Michal další kolečko kolem pařezu aby si k ní najel bez nutnosti změnit směr jízdy. Nakonec však v dalších částech trati se změnám nevyhnul a tak se s touto sekcí rozloučil v podobě zisku 226 t.b. Další se na trať vydal Peter. I on se v úvodu vyhnul náročné brance a jel nejprve zdolat jednodušší branky a též využil jednoho kolečka. V závěru se pokusil zdolat i onu nejtěžší branku, ale nakonec ji vzdal a sekci ukončil se 138 t.b. Dalším v pořadí byl Ass. Oproti minulým dvěma závodníkům se vydal hned na onu nejnáročnější branku. Po neskutečném boji ji však zdolal a tak zbytek branek už nebyl problém. Ass tedy tuto sekci projel ze všech soutěžících nejlépe se ziskem 55 t.b., za což se mu dostalo potlesku od ostatních soupeřů. Otaznik, který byl další v pořadí se raději také vyhnul náročné brance a tak jen díky jednomu couvání a dotyku tuto sekci zakončil s 91 t.b. Poslední se na trať vydal autor Bejver. Stejně jako Ass i on chtěl zdolat onu nejtěžší branku. Bohužel po urputném boji ji musel vzdát a tak spolu s kolečkem projel zbylé lehčí. Před možným zakončením sekce se ještě obrátil na svoji teamovou kolegyni a ta mu poradila ať to ještě zkusí. Vyplatilo se! Bejver skutečně na druhý pokus onu nejtěžší branku umístěnou na vrcholu pařezu zdolal a tak sekci zakončil "jen" se 68 t.b.

5) Poslední sekcí, která na závodníky prvního venkovního závodu čekala byla sekce Michala Moučky. Michal sekci vytvořil ve velmi náročném terénu svahu plném trsy trávy, plevelu, listí, větví, kamení a dalšího nepříjemného povrchu. Sekce byla naštěstí koncipována jako sjezd, takže autům pro zdolání trasy mohla pomoct jejich samotná váha.

První se na trať vydal Peter. Na této trati se naplno ukázala síla jeho vozu. Vůz neměl větší problémy se zdoláváním nepříjemných drnů a trsů trávy. Sekcí více méně proplul bez větších obtíží a tak cílovou branku opustil suverénně s nejmenším počtem trestných bodů - 26. Další se na trať vydal Ass, který zvolil pro průjezd sekce couvání. Bohužel však vozidlo uvízlo v pro něj nepropustném terénu a tak musel sekci zakončit se 186 t.b. Další se na sekci vydal Otaznik. Vědom si svého postavení v závodu, zvolil taktiku jistoty. V jedné z úvodních branek to sice chvíli vypadalo, že jeho vozidlo bude muset své počínání ukončit, ale nakonec se ze spárů trávy vymanilo a mohlo pokračovat dál. A tak přes několik dotyků, zlomených brankových tyčí projelo cílovou brankou se 74 t.b. Předposlední se do sekce vydal Bejver. Bejver si však s nástrahami tratě také poradil a tak svoji poslední sekci tohoto závodu zakončil 49 t.b. Úplně posledním kdo se vydal na trať tohoto čtvrtého závodu KTT byl Michal Moučka. Bohužel rozpracovaný vůz si i zde vybral svoji daň a tak musel své počínání ukončit předčasně s 269 t.b.

Takový byl tedy průběh čtvrtého závodu 1. Mistrovství KTT a prvního závodu venku. Věřím, že všichni tuto změnu uvítali, a že již nyní se těší na závod pátý, který se bude konat v lesní oboře Satalice. Zde jsou ještě výsledky a body do celkového hodnocení jezdců:








Jezdec
t.b.
body
Otaznik
736
10
Bejver
842
8
Peter
845
6
Ass
1005
4
Michal Moučka
1606
3
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Petrjr

Citace od: peter kdy 29.04.2007, 13:31:13
... Všichni včetně autora sekce a Michala Moučky, který zvolil strategii jet jen rovně nakonec uvízli ve velké díře u druhé branky. ...
To jsem tam ještě byl, tak to vykecám.

   Po pár sekundách jízdy Michalovi "vyskákalo" z vozu pár dílků (bohužel, nestihnul jsem nafotit), někde od přední nápravy. Řízení se zablokovalo - tedy alespoň natolik, aby vzdal pokusy o zatáčení. Tak to napálil rovně (tak jak byla kola naposledy nastavena), kam až dojede. No, vyjel si první místo v sekci.  ;D

P.S.: Při pohledu na Assovu trať, krátce po jejím postavení, jsem prohlásil, že jestli tohle někdo projede, tak sežeru koště. Jsem rád, že mohu slib dodržet a tvářit se, že bych ho samozřejmě spořádal ... kdyby to býval někdo projel.  :P  8)