Opět vás všechny zdravím,
protože často stavím auta, offroady a jiné stroje rozhodl jsem se založit tento topic abych nemusel každému stroji zakládat téma. Často se totiž stává, že vozidlo zůstane ve fázi prototypu popř se stane dárcem na jiný Moc.
Jako první jsem se rozhodl představit aktuální fialovou krásku.
Kódové označení je The Purple One
(https://farm1.staticflickr.com/969/41774537701_0ec6c27484.jpg) (https://flic.kr/p/26DtqE2)
Využil jsem nové fialové "blatníky", ikdyž jsou trošku větší na autě si myslím sedí perfektně. Jedná se o jakýsi hybrid mezi buggynou a závodním autem. nejblíže má asi k Rallye Fighteru. Bohužel jsem vyčerpal zásobu fialových dílů, myslím že víc by jich neuškodilo.
(https://farm1.staticflickr.com/973/40875230165_73f0d29a8a.jpg) (https://flic.kr/p/25h1eRF)
Přední náprava je nezávislá a samozřejmě s negativním náklonem, použil jsem ji už na svých dřívějších modelech a je od osvědčeného stavitele RM8.
Zadní náprava je zajímavější, použil jsem přepákování a horizontálně uložené tlumiče. Výhodou je výborná odezva a "křížení" , nevýhodou pak křehkost celého zavěšení, v terénu ale vše funguje.
(https://farm1.staticflickr.com/980/41733251492_02cfb3d0ac.jpg) (https://flic.kr/p/26zPPGQ)
Jako pohon slouží jeden Buggy motor, na zatáčení servo.
(https://farm1.staticflickr.com/909/40875230335_4b23175b5d.jpg) (https://flic.kr/p/25h1eUB)
Vím že by bylo lepší video ale k tomu se teď bohužel nedostanu, doufám že se na něj dostane, stejně jako na lepší fotky ideálně venkovní.
Díky za koment a případnou kritiku
Ten vypadá dost dobře a rychle. Líbí se mi přední nárazník a tvar střechy. :)
Díky, k té rychlosti... Abych řekl pravdu je to zvláštní, použil jsem druhý (silnější ale pomalejší) výstup z buggy motoru, stejně auto nemá vůbec sílu a sebemenší kopec ho zastaví. Čím to může být? Používám V2 přijímač a malý 6xAAA Battery box. Mysíte že to auto je prostě těžké? nebo špatné baterky?
Osobně si myslím, že na vině budou ty baterky a jejich Bbox, který nedovolí motoru dát to co si žádá.
dnes vyzkouším úplně čerstvé baterky. Nabíjecí Bbox bohužel nemám, ten by byl asi nejlepší že?
Nejlepší je auto s buggy motorem pohánět buď přes původní RC sadu, nebo napřímo propojený s Bboxem dráty, který navíc má přemostěnou proudovou ochranu. Chápu, že to asi není co by člověk chtěl, ale jinak si moc plného výkonu buggy motorů neužiješ :-\
Jaká je hmotnost vozidla?
Zkontroloval bych, jestli je to opravdu pomalý výstup (ten dál od el-motorku) (viz. obrázek) - podle dostupných fotek se mi zdá, že hnací hřídel Ti jde až někam nahoru k rychlému výstupu. (to byla nevyřčená prosba o foto podvozku a jestli je to možné, i odstrojeného auta :P )
Hnací hřídel také vypadá zbytečně příliš zalomený, takže jestli na něm máš jediný U-kloub, tak ten taky může způsobovat kolísání přenášeného momentu.
S malým BB zkušenost bohužel nemám. Lego Li-po BB mi ale pro srovnatelně velký model na pohon stačil (neměl jsem vysoké nároky na rychlost).
(http://www.brickshelf.com/gallery/Philo/Motor-5292/5292-1.jpg)
No tak v tom případě je jasno, myslel jsme že pomalý výstup je ten blíže k motoru. Takže dnes to zase posunu zpátky a při té příležitosti nafotím odstrojené auto. Díky za rady
Tak jsem včera vážil, stavěl atd. A jak to dopadlo?
Auto váží 800 gramů, komplet nazbrojené. Motor jsem tedy posunul na správný výstup, baterky dal raději nové.
Výsledek je pořád stejný, na rovině už to celkem frčí ale stačí kopec, nerovnost a auto stojí. Opravdu je ten motor takto slabý? nečekám žádný trial nebo tak něco ale doufal jsem v lepší výsledek. Přidávám ještě slíbené fotky podvozku a karoserie, ta by ještě mohla projít odtučňovací kůrou, šlo mi hlavně o pevnost a aby se nic nekroutilo.
(https://farm1.staticflickr.com/828/41824862762_c0cec44f0d.jpg) (https://flic.kr/p/26HVmxu)
(https://farm1.staticflickr.com/949/41824863052_25c0e6fab7.jpg) (https://flic.kr/p/26HVmCu)
Tak bych ještě zkusil menší kola, nebo AA namísto AAA. Jinak netuším. :\
No tak problém vyřešen, opravdu je na vinně AAA batery box, dal jsem velký a hned to jede skoro 2x rychleji kopec, nekopec.
Teď tedy nějak nabastlit ten bbox do auta.
Díky za rady
Ak si už technické problémy vyriešil, skúsil by som na tvojom mieste trochu popracovať na designe. V prvom rade by som sa zbavil tých hrôzostrašných vyčnievajúcich axlí.
To je bohužel čistě praktická věc, jde o to aby kola neklouzaly dolů popř se snadno sundavaly. Vím že to není nejhezčí ale funkční.
Ještě pár fotek z venku, přepracoval jsem trochu přední světla. Ten vyčnívající motor je bohužel věc kterou taky vyřešit nedokážu.
(https://farm1.staticflickr.com/831/41867957992_1f2aa1f392.jpg) (https://flic.kr/p/26MJefG)
(https://farm1.staticflickr.com/912/41193639744_cb01f753ef.jpg) (https://flic.kr/p/25L9aW1)
Funkčnost lze zajistit i použitím os kratších - předpokládám, že vepředu by stačila 3L nebo i 4L, 5.5L není potřeba, a vzadu vynecháním jedné spojky (connector) před připojením 5.5L osy (a aretací proti posunutí vůči uložení v náboji kola pomocí pin-spojky, nebo 1L liftarmu, resp. standardních podložek (bush)) lze osu vzadu posunout dovnitř až o 2dj (délkové jednotky, pravděpodobně 'study').
Osobně se mi více líbila přední světla původní.
(https://farm2.staticflickr.com/1784/42830025222_d2223ab08e.jpg) (https://flic.kr/p/28fK5jJ)
Tento parádní moc od Maddoca jsem se snažil upravit jako expediční speciál, přidána zahrádka, větší kola, rezerva, a kanystr s benzínem, a další nezbytné věci pro přežití v nehostinné džungli.
(https://farm1.staticflickr.com/892/29006283938_fcb8e3f04a.jpg) (https://flic.kr/p/LcbMDL)
Pro pohon slouží 2x L-motor, a M-motor na zatáčení. Síly má tedy dost a nebojí se terénu.
(https://farm2.staticflickr.com/1769/42830025142_f9561b2b8f.jpg) (https://flic.kr/p/28fK5im)
aktuálně již pracuji na verzi unlimited která má o dva páry dveří více a delší rozvor, to si vyžádá větší zásah do podvozku a bude upraveno i odpružení, v plánu je také obytná nástavba, popř expediční vozík
Ten vypadá luxusně! kapota by mohla být jednobarevná, na druhou stranu mu ale dodává osobitost. Líbí se mi, jak máš vyřešenou zahrádku. A na verzi Unlimited se těším. Budeš stavět podle fotek od RM8, nebo půjdeš vlastní cestou?
Takže až někdy (snad brzy) bude expedice Kostky Trophy 2, jedeš? :D
Vidím správně, že jsi jel i v dešti?
No jdu vlastní cestou, karoserie už je hotová, ale zdá se mi moc dlouhá, uvidíme jak to bude vypadat s podvozkem, teď v létě na to ale není moc čas, takže práce postupují pomalu. Také jsem omezen nedostatkem červených dílů, černá se mi nelíbí, přijde mi že zanikají detaily. Proto ta červeno černá. Jinak na fotkách to není ale zadní část se nechá otevřít, vycházel jsem ze skutečných rámů atd.
A ano fotil jsem za deště, i když to bylo spíše mrholení, fotkám dodává tu exotiku, na to že je to focený u nás za vsí ;D
Jinak pokud bude expedice 2.0 měl bych se opravdu zúčastnit, už o prvním ročníku jsem silně uvažoval. Musel bych vyřešit naviják a pokud možno zpevnit zatáčení, které není úplně stoprocentní co se terénu týče.
Dobrá expediční úprava. Taky jsem zvědav na Unlimited.
A fotky vypadaj přesně jak z tropický afriky. To se ti fakt povedlo :D
Jo, fotkám přidává barva půdy, a vlhká atmosféra, ta z toho přímo kape a je pro expediční speciál jak dělaná. :D
Otevírá se kanystr společně na jednom křídle s pneumatikou, nebo každý na druhou stranu?
Když jsem stavěl svůj pokus o Wrangler, tak se mi zdál po přestavbě příliš vysoký a široký. Takže Ti jen tiše závidím "dlouhou karoserii" :D
Video plánuješ až u Unlimited verze?
S podvozkem přeji hodně zdaru, stavět podvozek do hotové karoserie je těžká disciplína (ale o to větší zábava).
No fotky se opravdu povedli, zvlášť když je to jen telefonem. Asi ideální podmínky.
Zadní část se otevírá zvlášť, jsou tam dvě křídla, měli jsme to takhle na expedičním autě tak jsem se inspiroval. Jinak stavět první karoserii se zprvu zdálo jako dobrý nápad, teď když je hotová tak zjišťuji že nevím jak to tam vše dostanu, mám v plánu zachovat modulární koncepci, stejně jako je to na originálu. A líbí se mi modulárnost samotného jeepu, tzn. že jde sundat hardtop, vyměnit dveře atd, proto přemýšlím nad obytnou nástavbou, prostě se dá místo střechy a zadní části. Snad se to povede dostavět do nějakého stavu, kdy se to dá prezentovat\natočit video. Opět bojuji s problémem, že nemám řidiče popř kameramana a v jednom člověku je to náročné
Tak po včerejší dlouhé noci je na světě nová prodloužená verze Unlimited
(https://farm2.staticflickr.com/1798/29089344408_f6c1f9acd1.jpg) (https://flic.kr/p/LjwuCQ)
Byly přidány dveře a prodloužená karoserie, nestavěl jsem úplně podle měřítek ale myslím si, že finální rozměry se docela povedly. Kola konečně vypadají normálně, povedlo se vyřešit problém s podběhy kde se kola zasekávala.
(https://farm2.staticflickr.com/1811/42961914031_0dda91a906.jpg) (https://flic.kr/p/28sp3gH)
Další novinkou je integrovaný naviják, věc kterou by měl mít každý správný expediční speciál. Ten by se vešel i do krátké verze a je poháněn jedním M-motorem, v další verzi přijde upgrade na L-motor. Syntetické lano má cca 1,5 metru.
(https://farm2.staticflickr.com/1803/42961915571_417eb500ec.jpg) (https://flic.kr/p/28sp3Jg)
Jako další se musí doladit barvy, bohužel nemám některé díly v červené barvě takže bude následovat přestavba popř jiné úpravy. Poté přibila na střeše výsuvná markýza, u té ještě nevím zda zůstane na finálním modelu.
(https://farm2.staticflickr.com/1824/42961915651_435962251e.jpg) (https://flic.kr/p/28sp3KD)
Děkuji za případné komentáře a konstruktivní kritiku (po 4 hodinách spánku jsem nic lepšího nevymyslel a nenafotil)
Zadní dveře (mezi B a C sloupkem) bych asi o 1 stud prodloužil. Velmi se mi líbí naviják pod kapotou, a nasvícení fotek, obzvláště té první.
Ukážeš prosím i fotky samotného podvozku? Prodlužoval jsi i ten, nebo se jedná o původní?
A jak jezdí? Jak ukazuješ křížení náprav (na druhé fotografii), zvládne tuto terénní překážku zdolat?
A kolik váží?
Váží 1,4 kg
(https://farm2.staticflickr.com/1772/29107078388_ec63594a27.jpg) (https://flic.kr/p/Lm6ok7)
Překážky přejíždí v pohodě, 2-L motory mají výkonu dost. Však brzy bude video.
Podvozek jsem samozřejmě prodlužoval, tuhost není ideální ještě jsou potřeba úpravy.
(https://farm2.staticflickr.com/1836/29107078458_6857896215.jpg) (https://flic.kr/p/Lm6omj)
(https://farm2.staticflickr.com/1784/28110998997_56b9feba87.jpg) (https://flic.kr/p/JQ5dCv)
Dveře už jsou červené, vypadá to hned o něco lépe
(https://farm2.staticflickr.com/1838/29107078318_2af7257f26.jpg) (https://flic.kr/p/Lm6oiU)
No, parádní auto! Expedice 2.0 určitě příští rok bude, ale o tom více jinde a jindy ;) Každopádně model je to fakt pěkný a jestli to i dobře jezdí jak píšeš, tak už se na tebe moc těším.
Já smekám klobouk. Auto je nádherné, skoro jako by ses mi snažil dokázat (a dalším nevěřícím :) ), že i z Technic jde dělat designově pěkné modely :) Fakt paráda, tohle bych si jako stavebnici koupil stokrát raději než Porsche nebo to nové modré. Opravdu, v mých očích je to kvalitou mnohem, mnohem výš.
A navíc ty fotky! Skvěle nafocené, je v tom vidět ta pečlivost a práce. Nejen pěkně technicky (ostré, dobré světlo), ale i všechny ty detaily jako krajina naschvál tak, aby seděla s měřítkem vozu. Třeba ta "cesta"... Fakt radost koukat!
Děkuji moc za kladné přijetí, co se fotek týče, sám jsem překvapen jak pěkné fotky z toho telefonu lezou. Vše je bez filtrů pouze s HDR. Uvidíme jak bude natáčet video. Snad to té doby nebude sucho, mám v plánu nějaké bahno a jiné vylomeniny.
Tak video je konečně hotové, nejsem moc extra řidič a ani kamera není úplně ideální ale nakonec to není tak špatné.
https://www.youtube.com/watch?v=Z9lF7b9sqSc
Teď je v plánu postavit úplně nový podvozek, klasický, konvenční s normálním odpružením
Z videa je vidět, že nový podvozek určitě si určitě zaslouží, a že šumavská expedice by obsahovala pěkná (eh..) brodění. :D
Citace od: HD kdy 23.06.2018, 09:41:25
Zadní dveře (mezi B a C sloupkem) bych asi o 1 stud prodloužil.
S tímto jednoznačně souhlasím. Zadní dveře by měly zasahovat až nad zadní blatník a okno u nákladového prostoru by mělo být menší (kratší).
Také by bylo vhodné upravit odpružení, z videa je patrné, že má auto v tomto směru až příliš velkou volnost - ale psal jsi, že bude podvozek nový, tak uvidíme. :)
Po delší době mám zase jeden upravený moc a to Fj Crawler od Madocy.
(https://farm2.staticflickr.com/1899/29588433587_eecc4d3033.jpg) (https://flic.kr/p/M5CssF)
Poháněná je 1xl motorem, má dvourychlostní převodovku (4,2:1 a 12,6:1) ovládanou M-motorem), naviják pomocí M-motoru a servo pro zatáčení.
(https://farm2.staticflickr.com/1855/44525782091_279c7ac09e.jpg) (https://flic.kr/p/2aQAgL8)
Tentokrát jsou úpravy jen lehké. Zahrádka na střeše, nezbytný kanystr a lehounce upravená maska s pevnostním nárazníkem. Zadní část by ovšem chtěla doladit.
(https://farm2.staticflickr.com/1848/44476040462_932314aa3d.jpg) (https://flic.kr/p/2aLckiQ)
(https://farm2.staticflickr.com/1875/44476056712_783ec2de84.jpg) (https://flic.kr/p/2aLcq91)
Video asi nehrozí, neboť to prostě neumím :D :D ale terénní vlastnosti jsou skvělé, hlavně kvůli převodovce kdy má auto neuvěřitelnou sílu
Díky za pozornost
Pecka, krásné vozidlo do terénu, nejlepší jsou ty fotky v blátě. ;)
Citace[size=0px]Video asi nehrozí, neboť to prostě neumím [/size]
Zato fotky Ti jdou výtečně. Jak když by se brodil skutečným deštným pralesem (nebo jen deštivým lesem? :D ) Nejvíce se mi líbí ta se zaháknutým lanem.
Líbí se mi žebřinové řešení střešního nosiče, i když lampy bych z něj asi vypustil (na můj vkus jsou příliš rozměrné).
Díky,
musím říct, že příroda okolo fotkám dost pomáhá, to ráno co jsem fotil bylo po dešti a všude mlha (cca v 7 ráno). Fotky nemají žádný post-procesing, filtry atd.
Ta zahrádka se mi fakt líbí z celého auta asi nejvíce, světla by mohly být menší ale zas bez nich je to takové prázdné. Na střechu by se ještě hodila síť ale tu nemám, stejně jako krabice popř další expediční doplňky.
a pro milovníky vody ještě bonusová fotka
(https://farm2.staticflickr.com/1854/44678796011_2048470098.jpg) (https://flic.kr/p/2b57vta)
Fotky jsou vážně super, co se mi ale moc nelíbí je přední okno. Oproti zbytku auta mi přijde hrozně vysoké a malé :-\ Možná bych ho zkusil dát o ten jeden beam dolu a k třeba ještě celou červenou nástavbu rozšířit.
No vidno že sa s ním nemazneš :D Nechcelo by to inakšie pneu? (čítaj predné z Tumblera (https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=18450&idColor=11#T=C&C=11)) Balónové nemám moc rád.
Děkuji všem za podněty a postřehy. Včera večer jsem našel trochu času a pustil se do úprav.
Výsledek můžete vidět níže na fotkách, popř na mém flickrovém účtu. Poladil jsem přední okno které bylo opravdu malé a tohle větší sluší autu více, také byly odstraněny světla na zahrádce a přidáno rezervní kolo. Další jsou šekly na předním nárazníku a přidaný zadní nárazník.
(https://farm2.staticflickr.com/1854/44659434722_b048fc8f6b.jpg) (https://flic.kr/p/2b3ph2Q)
(https://farm2.staticflickr.com/1874/44659434852_b01ed0053b.jpg) (https://flic.kr/p/2b3ph55)
(https://farm2.staticflickr.com/1876/44659434732_969114d932.jpg) (https://flic.kr/p/2b3ph31)
A samozřejmě balonová kola nejsou idealní ale na offroad asi lepší než Tumbler kola. A ani je nemám takže nemohu posoudit jak by to vypadalo vzhledově. Ideální by byly nějaké Mud pneu nebo Super Swamper
Konečně se mi povedlo dát dohromady dílky na tento skvělý moc od Madocca 1977. Jedná se o naší českou Tatru T-813.
(https://farm5.staticflickr.com/4903/46169868744_ccb1f56b94.jpg) (https://flic.kr/p/2dkSDrJ)
Opět jsem provedl nějaké změny.
Konkrétně se jedná o výměnu XL motorů za dva L motory. Ty časem čekají 2 další, místa mám dost.
Dála jsem nahradil velká 36 kola za menší. Tatra je i tak dostatečně výkonná a v další fázi bude výkon 2x takový.
Dále jsem upravil zadní korbu aby více ladila s trial verzí.
(https://farm8.staticflickr.com/7825/45980100175_8c0d9d4f47.jpg) (https://flic.kr/p/2d472RR)
V plánu jsou ještě navijáky a ideálně i samolepky.
(https://farm5.staticflickr.com/4885/46169868994_2577a18031.jpg) (https://flic.kr/p/2dkSDw3)
Tento moc opravdu doporučuji postavit, Tatra je opravdu velká a skvěle funkční
Luxus. Měl bych pár otázek.
Náhrada 36z kol za menší mě zajímá -
- Znamená to tedy změnu převodového poměru a konstrukce uložení náprav?
(Originální MOC, pokud si to pamatuji dobře, se vyznačoval zejména tím, že oproti většině LEGO vozidel s 'tatra podvozkem' nespočívala váha celého vozidla na hnacím hřídeli, nýbrž jen na samostatném čepu - hnací hřídel byl odlehčen a přenášel jen točivý moment - čímž se eliminovaly ztráty třením v pohonném řetězci, i za cenu nepříliš ideálního záběru oz. kol (který ale vlastně není u LEGO kuželových soukolí, s redukcí jinou než 1:1, nikdy dosažen)).
- Jak máš řešené uložení kyvných polonáprav?
- Zůstala v podvozku dálkově ovládaná dvoustupňová převodovka?
- Čím ji napájíš (velký 6AA/6AAA BB, Li-Po BB (+počet)) a ovládáš (PFIR, S-brick (+počet)), nebo nějaké 'custom' řešení?
Poskytl bys prosím , pro nás zvědavce, foto podvozku (zespodu, i prosím svrchu, bez budky a korby).
Co se výkonu týče, asi nebude dvojnásobný, nutno počítat s konstatními ztrátami (nezávislými na přenášeném P), ale to je, pravda, opravdu jen technický detail. :D
(Moc se omlouvám za hromadu otázek, ale tento MOC si mi vždy líbil a líbí se mi i Tvůj přístup k němu. :) )
Pokusím se odpovědět a i dodat nějaké fotky.
- Konstrukci uložení jsem neměnil, jen jsem změnil velké 36 kolo za 20 zubové (viz foto).
- Dvoustupňová převodovka zůstala ale na rychlejší převod má smysl jezdit pouze po silnici, vzhledem k L-motorům. Po přidání dalších dvou už bude mít smysl.
- K napájení používám jen jeden 6AA BB a jeden V2 ir(pohon) + normální ir (zatáčení), po upgradu to bude chtít ještě jeden 6AA BB
Dále přidávám fotky podvozku, jak je vidět místa je opravdu dost. Celkově je vše pevné, ale jak píšeš nejvíc výkonu se ztrácí v převodu 20/12. Bohužel jiné řešení mě nenapadlo. Na nějaký větší úpravy se zatím nechystám.
(https://farm8.staticflickr.com/7894/46843473552_3079fc7435_n.jpg) (https://flic.kr/p/2enp3FJ) (https://farm8.staticflickr.com/7864/46170524074_5b7dc43da1_n.jpg) (https://flic.kr/p/2dkW1fw)
Snad jsem ukojil tvou zvědavost, pokud máš nějaké otázky sem snima :D
Ok, díky. Tak to si někdy budu muset takovouto alespoň jednu testovací nápravu postavit. :) Díky za inspiraci.
bláto a voda nééé
ale jak jsem psal na fb nádherný stroj
Citace od: martindavid kdy 27.01.2019, 18:30:46
bláto a voda nééé
Proč ne? Bez toho by to nebylo ono! >:D >:D
Konečně jsem se dostal k natočení videa.
Od té doby jsem Tatru trošku upravil, pár menších změn v desingu ale podstatnou změnou prošel podvozek, kde byly použity 36z kola, stejně jako v originálu. Auto má opravdu obrovský výkon/kroutící moment což je vidět ve videu. To jsem schválně nezrychloval ať je vidět práce podvozku atd.
https://youtu.be/0rQ4DI66Erg
díky za zhlédnutí a konstruktivní kritiku
Dobře Ti to jezdí. Na některých překážkách jsem byl překvapen, že se vozidlo nezaseklo, že to ustály u-klouby.
Ukážeš prosím i fotky provedených modifikací?
Je to věc vkusu, a technicky asi neproveditelná (max. propérování, detaily, atd.), ale kabina je na můj vkus moc vysoko. :\ (Vím, už jsem to psal, ale nemůžu se toho zbavit) ;)
Popravdě jsem fakt překvapen kolik toho zvládne a nic se nezlomí/neukroutí.
Modifikace je spíše vizuální. Jediná úprava jsou vyměněné 2x Xl motory za 4x L-motory. Až budu mít sundanou nástavbu tak rád nafotím.
Kabina je opravdu trošku mimo, chtěla by alespoň o stud dolů ale obávám se že tam moc místa není. Je to hold cena za funkčnost
To je to auto opravdu takhle pomalé?
Jede na pomalejší stupeň, převody si teď nevybavuju. Je tam ještě rychlejší převod, na ten už to jede lépe. Ale je to šnek :(
Já jsem laik, ale sleduju hodně rád videa z LTTT a u tohoto auta mě zaujala ta "přilnavost k terénu". Hodně modelů aut (LEGO i RC) se terénem nechá rozhodit do neskutečných poloh, kdežto tohle auto vypadá velmi skutečně a uvěřitelně při průjezdu terénem, jako reálné auto.
Nemůžu posloužit kritikou k modelu (necítím se být tak dobrý v Technic), k videu bych měl pár drobností: to barevně blikající písmo na začátku, ať už je to chyba nebo záměr, prosím nahradit normálním staticky bílým: obě dvě oči z mých dvou ti pošlou děkovný dopis! :D No a na konci ten úhel kamery zbytečně uškodil modelu: člověk si říká, proč to jede tak příšerně pomalu, jen čistě rovně kupředu - a pak přejede kamera odzadu na bok a je teprve vidět, jaký je to krpál! Předtím to vypadá, že se jen tak po rovině plouží z posledních sil baterií...
Na rovinu... Video fakt není můj šálek čaje a jsem rád že jsem to dostal do této podoby, nemám řidiče, takže vše musím natáčet a ještě řídit ;D
Na texty si dám příště pozor a budu se snažit lépe umisťovat stativ aby bylo vše vidět. Mě do toho ještě lítal pes, takže to nebylo úplně snadné :D
DAlší tatra je hotová. Jedná se o moc od uživatele Touchobut. Fotonávod není úplně přesný ale o to větší výzva to je. K pohonu slouží 1-XL Motor a jeden M-motor pro zatáčení. Rád bych ještě prodloužil kabinu o jedny dveře.
https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/117474-moc-tatra-t-813-dakar-8x8/ (https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/117474-moc-tatra-t-813-dakar-8x8/)
Na fotkách jsou spolu s vetší sestrou.
(https://farm8.staticflickr.com/7886/32564639847_504ed2f18f.jpg) (https://flic.kr/p/RBChTH)
(https://farm8.staticflickr.com/7881/47454109012_0791de7781.jpg) (https://flic.kr/p/2fimHkj)
Více fotek je na Flickru popř Instagramu
Más 2 skvelé tatry :D takže dúfam že spravíš aj video v ktorom ich budeš porovnávať.
Která jezdí lépe? :D A jaké modifikace jsi prováděl u té menší?
Úpravy jsem prováděl pouze u vzhledu, oproti originálu jsou ještě jiná kola.
Jinak popravdě mám radši tu menší. Je lehčí a celkově agilnější. U té větší jsou při delší jízdě problémy s napájením.
Srovnávací video určitě bude. Jen musím vychytat nějaké mouchy.
Stále sa prikláňam k Madocovej 813-ke. Balónové pneu proste nemám rád :(
Naviac mi na tej novej príde kabína akási vyššia ako by mala byť.
Tak další moc je v přípravě. Možná že je to základ na Expedici, která byla nedávno oznámena. Čekám hlavně na pravidla. Nejhorší bude vymyslet kam umístit naviják, vzhledem ke konstrukci podvozku ( opět Tatra ), to není úplně jednoduché.
(https://live.staticflickr.com/65535/32858135087_1c8e3806e6.jpg) (https://flic.kr/p/S4ywNt)
Dnes proběhly první testy venku, moc je lehký a tomu odpovídá chování v terénu, rychlost je dostatečná stejně jako prostupnost. Až jsem byl překvapen.
Ještě zbývá doladit pár neduhů. Především přitvrdit přední odpružení, moc se mi nelíbí jak moc vypadá. Možná ještě "zpomalit" zatáčení.
(https://live.staticflickr.com/65535/33924532748_9fb95fe161.jpg) (https://flic.kr/p/TFN6F3)
Základem bylo aby bylo auto co nejvíce spolehlivé, s co nejmíň "zničitelnými" prvky a to se myslím povedlo. Aktuálně je nejslabší článek asi táhla na zatáčení ale myslím, že jsem našel řešení.
(https://live.staticflickr.com/65535/33924532658_c0d6c1c1ba.jpg) (https://flic.kr/p/TFN6Du)
Jen dodám, že k pohonu slouží 2L-motory a M-motor pro zatáčení. Vše napájí AAA-BBox skrze V2 přijímač.
Hmmm... Vypadá dost dobře. Fotku podvozku máš? Jak píšeš o eliminaci dílů nespolehlivých, podařilo se eliminovat i křížové klouby? Jaká je hodnota převodu od motorů až ke kolům?
Předlohou byla T805? ;)
Fotky podvozku dodám až doladím odpružení, kardany tam jsou, na pohon přední nápravy, ale měly by vydržet, ten výkon tam není takový. Poměr z motorů je 8.337:1.
A ano předlohou byla 805 ale radši jsem se k ní nehlásil ;D
Aktuálně jsem střechu zvedl o dva study a celkově změnil proporce, najednou to začíná dávat smysl. Odpoledne pošlu fotky
Krásné kousky, na výstavu v Plzni to nestihneš? Rád bych si je prohlédl :D
Ok, držím palce ať se přestavba podaří. Přijde mi ale, že převod 8,3:1 bude pro expedici v kombinaci s L motorem vhodný jen pro terénní úseky, na přesuny mezi stanovišti mi to dle charakteristik z Philohome vychází čistě teoreticky o polovinu pomalejší než můj jednorychlostní wrangler s XL motorem a převodem 1,6667:1. ;) A i ten byl pomalejší než běžná chůze, což byl požadavek u první expedice. Nebo jsem někde něco přehlédl?
Cívka navijáku může být i poměrně daleko od výstupu z vozidla, ne?
Citace od: Chairudo kdy 08.05.2019, 11:46:06
Krásné kousky, na výstavu v Plzni to nestihneš? Rád bych si je prohlédl :D
Tak v Plzni bych je rád ukázal, mám to kousek tak snad se domluvíme.
K té rychlosti, ta se dá lehce upravit, měl jsem tam původně jen převod 1:3 ale zdálo se mi to rychlé. Fakt nemám představu jak by to mělo jet. Snad jsem ten poměr napsal dobře. zkusím něco natočit, popř změřit rychlost.
(https://live.staticflickr.com/65535/47013899424_e0763bf1d8.jpg) (https://flic.kr/p/2eCswmQ)
Vzhledem ke konstrukci je umístění navijáku podle mě nemožné, nedaří se mi najít místo kde by byl "výstup" s hákem. zřejmě budu muset přepracovat podvozek.
Níže přidávám fotky z úprav. Byla přidána pořádná ochraná klec a expediční zahrádka. Ještě musíme připevnit rezervu, nájezdové plechy a jiné dopňky.
(https://live.staticflickr.com/65535/47803048861_c283d2fe73.jpg) (https://flic.kr/p/2fQc7ZB)
(https://live.staticflickr.com/65535/47803048741_0e837026eb.jpg) (https://flic.kr/p/2fQc7Xx)
Na první expedici byl rychlostní limit určen jako přibližně rychlost chůze. Můj, tehdy nejpomalejší ale stále ještě dostačující wrangler jel zhruba 1,34 km/h (otáčky motoru předpokládám 146 RPM, převod 12/20, kola o průměru 81mm, tření zanedbáno).
Teď na auto ještě detailněji koukám (vypadá vážně dost dobře, asi si takovou malou kačenu taky zkusím někdy postavit :D ), rám předního okna je tvořen jen pneu trubičkou, nebo je vevnitř zpevněná drátkem?
PS: Vzorec pro výpočet přibližné rychlosti se zanedbáním ztrát třením by tedy byl (D=průměr pneu v mm; N=otáčky motoru v min-1 a i je převodový poměr (motor/kola), nejedná se o přesnou hodnotu, vlivem zaokrouhlování vychází trochu (0,01km/h) vyšší než by měla být ;D )
v=0,000189*D*N*i [km/h]
Díky, s rychlostí budu ještě experimentovat. Rád bych aby to také něco zvládlo v terénu, ale chci se vyhnout nějaké pohyblivé převodovce. Takže budu volit kompromis.
Jinak jsem zapracoval na navijáku a zdá se že se ho povedlo umístit. Sice trochu punkově ale vypadá to funkčně. Avšak nemám ani jeden motor abych ho mohl otestovat. Narazil jsem na svůj motorový strop >:(
Rám předního okna je bez drátků ale není to tak vzhledově čisté jako u tvé tatry, kde jsi myslím drátky používal.
Po zvýšení střechy už se mi taky líbí více ale pořád je to hrozná krabice. Oproti hezky kulaté 805. Ale stím asi nic neudělám
U expedice je potřeba najít vhodný kompromis mezi rychlostí a sílou na kolech. Převodovka mohla být ovládána ručně, ne dálkově jako u trialu. Samozřejmě, že každé další oz. kolo v mechanismu snižuje jeho účinnost.
Jestli je uložení navijáku punkové, snad nevadí, alespoň nebude "dead". ;D
Ano, drátky jsem na T603 používal, ale tady, koukám, drží rám bez problému i bez nich.
Drží ale nevypadá to tak čistě.
Manuální převodovka mě, přiznám se, vůbec nenapadla. To by mohlo být řešení. Myslel jsem, že vše musí být RC.
Ještě musím sehnat 4 kousky pneumatik abych mohl nafotit a ideálně natočit všechny 3 Tatry spolu.
Dneska se konečně povedlo vytáhnout všechny auta společně, i když jen na chvilku, počasí bylo opravdu špatné. Navíc jsem na 8805 musel dát větší kola, takže vypadá trochu divně. Snad se bude líbit i netradiční přeprava aut na místo focení.
(https://live.staticflickr.com/65535/47781631152_362b851c53.jpg) (https://flic.kr/p/2fNimfL)
(https://live.staticflickr.com/65535/47833686561_0fd7947039.jpg) (https://flic.kr/p/2fSU9vP)
(https://live.staticflickr.com/65535/47781631442_f2e73d125f.jpg) (https://flic.kr/p/2fNimkL)
(https://live.staticflickr.com/65535/33956427078_b34820fbbc.jpg) (https://flic.kr/p/TJByKh)
Chystám i menší video ale počkám až dorazí menší kola a seženu další řidiče, v tomto počtu aut už to začíná být problém.
Nádhera, radost pohledět. I přes ten déšť to prosluní celý den. ;D ;D Takový malý soukromý truck trial. :D
Nejhezčí jsou ty kolečka ve kterých jsou naložený tatry.
je vidět že se nebojíš nějakých oděrků
a jak jinak paráda
Tak se hlásím s dalším kouskem
(https://live.staticflickr.com/65535/48565306951_b9b20c3b65.jpg) (https://flic.kr/p/2gZxTLt)
Madoca vydal další verzi tatry a já ji samozřejmě musel hned postavit. Nakonec jsem použil jen podvozek, kabinu jsem narouboval z předchozí tatry. Bohužel stále nemám s-bricky takže výkonostní rezerva tam určitě je. Ale musím říct, že tech 6 L motorů má opravdu sílu. Ikdyž celý model važí skoro 4 Kg.
(https://live.staticflickr.com/65535/48565330186_28f8c289d1.jpg) (https://flic.kr/p/2gZy1F5)
JEště zbývá doladit desing, nějaké kostky a sladit barvy a doplnit interiér.
Nakonec se povedlo natočit krátké video.
https://youtu.be/2W5ueYi6m4E
při natáčení nebyl zničen ani jeden motor
Stále mi rozum neberie, ako je možné, že to vládze zaberať aj keď sú kolesá po osi zapadnuté v bahne.
Inak čo sa to tam mihlo za zviera? Dúfam že len niečí pes. Nedoporučujem testovať Lego Tatrovky v teritóriu nejakého diviaka alebo medveďa :D
Citace od: stricekfido kdy 18.08.2019, 13:21:12
Tak se hlásím s dalším kouskem
Madoca vydal další verzi tatry a já ji samozřejmě musel hned postavit. Nakonec jsem použil jen podvozek, kabinu jsem narouboval z předchozí tatry. Bohužel stále nemám s-bricky takže výkonostní rezerva tam určitě je. Ale musím říct, že tech 6 L motorů má opravdu sílu. Ikdyž celý model važí skoro 4 Kg.
(https://live.staticflickr.com/65535/48565330186_28f8c289d1.jpg) (https://flic.kr/p/2gZy1F5)
JEště zbývá doladit desing, nějaké kostky a sladit barvy a doplnit interiér.
Nakonec se povedlo natočit krátké video.
https://youtu.be/2W5ueYi6m4E
při natáčení nebyl zničen ani jeden motor
Naprostý :D koncert, jak fungují nápravy. Rád zeptal jakou dáváš modelu následnou servisní péči po bahenní lázni?
Na videu ještě všiml třech IR ovladačů spojené centrální lištou, můžeš poskytnou obrázek dík.
Mám návrh. Čo tak postaviť toto? https://www.auto.cz/kamaz-chysta-novy-extremni-special-bude-to-obytnak-na-sibir-121608
Ou, ta vypadá luxusně. Tatra i lázeň. :D
Motor a elektrické části jsem nastříkal nano-sprejem. Potom motory vždy vysuším a vše otřu. Zatím to vše drží.
Ovladače jsou klasické, pouze spojené lift-armem.
Citace od: sohibil kdy 18.08.2019, 13:58:24
Stále mi rozum neberie, ako je možné, že to vládze zaberať aj keď sú kolesá po osi zapadnuté v bahne.
Inak čo sa to tam mihlo za zviera? Dúfam že len niečí pes. Nedoporučujem testovať Lego Tatrovky v teritóriu nejakého diviaka alebo medveďa :D
Pejsek je náš, občas se ráda účastní natáčení ;D ;D A to že zabírá i v blátě je dáno trakcí a celkově velkou váhou. Prostě funguje
Tak jsem ještě natočil jedno video
https://youtu.be/Dt7QxXoTC_c
Zdravím z dalším kouskem.
(https://live.staticflickr.com/65535/49041551138_f3cf3362f6.jpg) (https://flic.kr/p/2hHCLz9)
Jen co se HD pochlubil s kabinou V3S, jsem si ji musel vypůjčit a naroubovat na 4x4 crawler. Vzniklo překvapivě svižné a pohyblivé vozítko. Zatím mě trápí jen prokluzování gum na ráfku ale nic co se nedá vyřešit
Pro pohon slouží L-motor na každé nápravě a M-motor na zatáčení. Podvozek je opravený kousek z rebrickable. Použil jsem ovšem velké žluté pružiny a trošku upravil zavěšení. Výsledkem je tvrdší a více funkční podvozek.
Video vám ukáže více.
https://youtu.be/YhCC8bFJNe0
Díky
Dobře jezdí... :D V3S 4×4 vypadá překvapivě dost dobře.
Mohl bych Tě poprosit ještě o odkaz na zmiňovaný podvozek?
Skoro si říkám, že tu svoji Vejdu bych měl už taky vytáhnout ven k testování...
Citace od: HD kdy 11.11.2019, 09:50:10V3S 4×4 vypadá překvapivě dost dobře.
Na posledním závodě v Jihlavě letošního mistrovství ČR v Truck Trialu se ve skupině "P" takový stroj objevil ;)
(https://trucktrial.cz/images/phocagallery/2019/jihlava/thumbs/phoca_thumb_l_132.jpg)
Citace od: HD kdy 11.11.2019, 09:50:10
Skoro si říkám, že tu svoji Vejdu bych měl už taky vytáhnout ven k testování...
Mne by priam stačila fotka celej V3S ako menšej tak väčšej ;) Hlavne menšej aké má použité pneumatiky. Aj by som uvital pár info naviac.
Citace od: peter kdy 11.11.2019, 13:24:43
Na posledním závodě v Jihlavě letošního mistrovství ČR v Truck Trialu se ve skupině "P" takový stroj objevil ;)
Díky, ta je opravdu parádní, to jsem ani nevěděl.
Zdravím přátelé,
pojďme se společně otrhnout od Corona šílenství a podívat se na další kousek z mé garáže.
Po delší době jsem se dostal k upravě překrásné Toyoty z dílny RM8. Původní úprava spočívala ve výměně přední nápravy za nezávislou a přidání motorů. Nakonec se to zvrhlo v kompletní přestavbu kde zůstala původní snad jen část karoserie a přední nárazník. Přesně v duchu úprav skutečných tzv Trophy Trucků popř Prerunner Trucků. Za povšimnutí také stojí zavěšení zadní nápravy inspirované Baja auty.
(https://live.staticflickr.com/65535/49655630256_a84b1d10a1.jpg) (https://flic.kr/p/2iDU5U9)
Brutální výkon zajišťují 2 přímo napojené Buggy motory. Kdo je zná ví jak dokáží auto rozhýbat. Avšak zbývá dořešit napájení které není úplně dostatečné a na plný výkon dokáže auto pohánět max 30 sekund. Avšak už pracuji na nápravě. Proto zatím jen statické obrázky.
(https://live.staticflickr.com/65535/49655091198_155303b06a.jpg) (https://flic.kr/p/2iDRjE3)
(https://live.staticflickr.com/65535/49655630291_119835275b.jpg) (https://flic.kr/p/2iDU5UK)
Ještě přidám nedobrovolnou fotku podvozku, jak je vidět je potřeba zatáčet s citem, neboť je opravdu rychlá a snadno se kutálí >:D
(https://live.staticflickr.com/65535/49655153053_24ae340527.jpg) (https://flic.kr/p/2iDRD3v)
Snad se vám bude Toyotka líbit
No, vypadá vážně dobře. Podvozek je vlastní konstrukce, nebo je inspirován nějakým již existujícím? ;)
Ta přední náprava je taky od rm8 a zadní je spíš takový freestyle ikdyž základ ze stejného auta jako přední náprava. Jen jsem předělal zavěšení a vnitřní rám. Je to takový paskvil ale docela funkční po mechanické stránce. Elektrická je horší ale snad vím kde jsou chyby
Dal jsem dohromady kratší video. Asi nejhorší natáčení, protože je model strašně rychlý takže kvalita nic moc. Ale můžete si udělat obrázek o rychlosti
https://youtu.be/qaF0KpUKBEg
Model vypadá opravdu skvěle. Je vidět, že karoserie Toyoty od RM8 má mnoho využití. Co se týče napájení, tak nejlepší by bylo asi použít buwizz. Je sice trošku dražší, ale k pohonu buggy motorů je asi nejlepší. Sám ho mám v corvette 42093 a v kombinaci buggy motoru a buwizz jezdí fakt rychle. >:D
Díky, buwizz asi budu muset pořídit, to je poslední dílek do výkonové skládačky ;D
Celkově jsou věci od Rm8 ideální k úpravám. Možná je to i typem auta, protože upravených Toyot je všude strašně moc.
Tak další menší update
(https://live.staticflickr.com/65535/49666412706_0d021c41b5.jpg) (https://flic.kr/p/2iERm9s)
Nová, širší kapota, kterou doplňují i širší blatníky. Celkově auto zmohutnělo a má celkem drsnější look. Ten doplňují i řetězy a jiné detaily.
(https://live.staticflickr.com/65535/49666413696_15a3634e03.jpg) (https://flic.kr/p/2iERmrw)
V zadní části jsou vyměněné tlumiče a další drobné úpravy ( třeba výfuk, kotvení nápravy)
(https://live.staticflickr.com/65535/49666413171_4c5932990d.jpg) (https://flic.kr/p/2iERmht)
Doufám, že se vám úpravy líbí, ještě jsem s tímto vozem neskončil >:D
Hezkou neděli všem,
další menší úpravy a detaily se povedlo dodělat. Stále čekám na Custom napájení, po té připravím nějaké lepší video. Prozatím dvě fotky z dnešního rána.
(https://live.staticflickr.com/65535/49710558013_06ab1f2278.jpg) (https://flic.kr/p/2iJKB1r)
(https://live.staticflickr.com/65535/49711417802_732235f6d4.jpg) (https://flic.kr/p/2iJQ1Ao)
Byla přepracována zadní část, kolo se povedlo dát do vnitřního rámu. Provedl jsem menší úpravu přední nápravy, ta je teď o dost pevnější a podařilo se mi eliminovat vůli v zatáčení. Provedl jsem také potřebné zpevnění vnitřního rámu, model je teď o něco pevnější a stabilnější.
Brzy se zase přihlásím s dalším updatem
Pěkná atmosféra fotky, to muselo být velmi dobré poježdění. :)
Fotky upravené nápravy by nebyly? ::) ;)
Jo mám tyhle rána rád, atmosféra super.
Hele není to nic složitého ta přední náprava, oproti originálu jsem použil nový "biscuit" dílek a tím se celkově zpevnilo uložení hřebene a ozubeného kola. náprava už nepřeskakuje a ani nemá vakl.
(https://i.ibb.co/cYsyLBy/naprava.jpg) (https://ibb.co/cYsyLBy)
foceno na rychlo, snad bude něco vidět
Jo, vidím. Díky. Vypadá to vážně pevně, budu taky muset zkusit tyto "sušenky" někde použít. ;D
Tak včera jsem namontoval novou baterku. Jedná se o 7 AAA NIMH článků. Při plném nabití to dává 10V což je víc než dost. Více je vidět ve videu.
https://youtu.be/dJEr-X8jE_g
Vzhledem ke stabilitě auta a rychlosti jakou teď jezdí jsem musel upravit a rozšířit celý podvozek. Autu to dodalo opravdu super vzhled. Konečně se také nepřevrací v plné rychlosti, celkově je jízda zábavnější.
(https://live.staticflickr.com/65535/49743478442_51aa48edd8.jpg) (https://flic.kr/p/2iMEk73)
Radost sledovat jak se tento projekt vyvíjí. Jezdí výborně, a vypadá taky suprově.