Po zkušenostech z Berouna musíme dát hlavy dohromady:
Musí to být odolné.
Počítat s nezkušenou obsluhou
Bude nutné použít Krágl ;D
Důrazně doporučuji konstrukci 1 modul= 1 vlastni motor
Kuličkodráha je atraktivní je o to zájem.. Byla by škoda jí tam nemít a LP o ní projevilo zájem.
Já jsem poněkud skeptický. V Berouně jsem jen na opravy byl 4x, a to tam máme Mirka a je to kousek. Jak to dělat na 4 hodiny vzdáleném Lipně bez Mirka, to fakt zatím netuším. Samostatný motor pro každý modul nepomůže, ale naopak způsobí mnohem větší průšvihy. Což bylo jasně vidět v sobotu: stávalo se, že běžela jen zadní polovina dráhy a přední ne. Ještěže zrovna napojení mezi nimi je tak bez síly. I tak byly kuličky všude. Opak by byl ideální (ale je nedosažitelný): při záseku libovolného modulu automaticky stop celé dráhy.
Chce se to spíš zamyslet nad stylem provozu, poučeností obsluhy a komunikací s vystavovateli. Když jsem s průvodkyněmi v Berouně mluvil, tak to bylo klasické "no to by musela paní ředitelka, my jsme jen obyčejné průvodkyně". Takže kvůli každé trivialitě pak kuličky třeba 3 dny neběží.
Taky spouštění návštěvníky musíme změnit, protože s přibývající hustotou lidí (a ta na Lipně bude, podle loňských čísel), to znamená de facto celodenní provoz bez přestávek. Vím to, když jsem tam seděl. Musíme přejít nutně na model s časovačem, jen 5 minut za hodinu. Klidně k tomu vyrobím i nástěnné hodiny ukazující, za jak dlouho budou apoštolové v okýnku, a na konci zakokrhají :)
Opravy na místě zachrání spoustu, ale minimálně po každém měsíci musíme mít naplánovanou velikou odstávku, ve dvou lidech a s odtažením do zákulisí; vrátit až po zavíračce. Počet povolených spojů, následků minulých zácp atp. je velký, i když jde o triviality. V jednom člověku (tj. bez kontroly), ve vitríně jak medvěd a se snahou o rychlou opravu to člověk nevychytá nikdy všechno, ačkoliv mu to v ten moment přijde OK.
Proberem v pátek v hospodě, pár námětů mam.