21344, Orient Express - motorizace / přestavby

Založil VojtaBeton, 28.12.2023, 14:48:16

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

VojtaBeton

Ahoj Všem.

Na Vánoce jsem si nadělil tento krásný set a ihned od jeho postavení jsem se nechtěl smířit s tím, že by stál jen tak na poličce a nejezdil. Při stavbě setu bylo totiž více než patrné, že lego s případnou motorizací a provozem na lego kolejivu počítalo, ale z nějakého důvodu ji nakonec zavrhlo.

K příspěvku přidávám několik fotek, jak jsem si s motorizací poradil a předem upozorňuju, že to není jen mé řešení, shlédnul jsem na internetu několik videí, kde byl orient motorizovaný. Některá se mi líbila více, některá méně a některá vůbec. Například RC motor místo jednoho soukolí vagonu u mě nepřipoadalo vůbec v úvahu.

Důležité pro mě bylo zachovat vzhled lokomotivy tak, jako pře motorizací. Aby byla použitelná i samotná lokomotiva s tendrem a samozřejmě zachovat pevnost konstrukce lokomotivy. V kotli lokomotivy se nachází "L" motor 88013 od kterého vede přes strojovnu do tendtu kabel k 88009 Power Functions Smart Hub, který zatím nemám, ale je na cestě. (testováno s technic HUBem na tendru) Motor pohání jen poslední nápravu s okolkem, která pomocí táhel roztáčí i tu první. Jako bandáže jsou použité gumičky z krokodýla, který jich má moc a spíš model v oblouku brzdily.

Lokomotiva jezdí pěkně, nikde nevyskakuje a nemá problém v jakkoliv postaveném lego kolejivu. Jediné co nemám možnost vyzkoušet je průjezd dvojitým křížením 7996. Při provozu na kolejišti je potřeba spřáhlo mezi lokomotivou a tendrem upravit tak, jako je mezi vagony a otočné stěny tendru mezi ním a lokomotivou naplno otevřít, jinak se navzájem lokomotiva a tendr v oblouku páčí.

Určitě nejsem první ani poslední kdo Orient motorizoval a tak bych v tomto vláknu uvítal i vaše motorizace a přestavby tohoto setu.

Anatyt


otaznik

Určitě budu předělávat vagóny, lokomotivu také (včetně motorizace), ale tu bych chtěl udělat skoro z gruntu.

hobby

Citace od: Anatyt kdy 28.12.2023, 17:07:28Video by nebolo?
Taky bych ho rád viděl.

Citace od: otaznik kdy 28.12.2023, 19:33:36Určitě budu předělávat vagóny,
Proč? Ty vagony jsou z celéhého setu nejlepší

Colonel32

Já bych se spíš zeptal jak konkrétně.

I když tedy co jsem koukal do interiérů, tak zatímco u jídelního vozu jsem s interiérem v pohodě, u lůžkového mám těžký problém s vnitřní dispozicí, že vůz je udělaný jako neprůchozí, což až se budu nudit, tak sepíšu do článku ve vlákně "Vždyť to vůbec nedává smysl".

VojtaBeton

Citace od: Anatyt kdy 28.12.2023, 17:07:28Video by nebolo?

Citace od: hobby kdy 28.12.2023, 20:29:52Taky bych ho rád viděl.

Video sem nahraju nejdříve v sobotu. Chci počkat na menší HUB co se vleze do tendru. Ten by mi měl právě v sobotu dorazit zásilkovnou.

Valouch

Taktéž jsem set skoro totožně motorizoval, jen jsem trochu jinudy protáhl kabel přes strojovnu, a zatím bez problémů express jezdí.  :)

otaznik

Citace od: hobby kdy 28.12.2023, 20:29:52Proč? Ty vagony jsou z celéhého setu nejlepší
  • jsou příliš krátké
  • kompletní změna podvozků
  • změna propojení mezi vagony
  • další drobnosti (dveře, možná úpravy interiéru apod.)

Anatyt

Tak to už bude v podstate novostavba - MOC. Nie? ;)

otaznik

Citace od: Anatyt kdy 29.12.2023, 10:46:08Tak to už bude v podstate novostavba - MOC. Nie? ;)
Možná tak napůl, ale uvidíme, kdy se k tomu dostanu, času je málo. :-)

hobby

Také jsem přestavoval - lokomotivu. Asi nemusím popisovat změny - viz. Jen připomenu, že střední náprava je posuvná jako u tendru a mohl by jezdit, jako všechny mé "páry".
Jinak se žádné zklamání nekonalo; je to dobrý set, souhlasím s pekim. Fando, už sis ho koupil?
Pravda, všechno není dokonalé; to hrbolaté železniční těleso mi s*alo, proto jsem použil normální koleje. Chybné písmenko či barvu samolepek neřeším.
Osmistudovku jsem nikdy nestavěl; je to zcela jiná kategorie - na prostor, na peníze, čas atd. a pro dosavadní kolejovou geometrii je nepoužitelná. Viz můj trainstůl, kde rychlíkové vagony (metroliner dvoupatrák 34 studů) bezproblémově projíždějí, zatímco tenhle vagon vlezl do tunelu sotva čtvrtinou.
Tenhle vlak nebude jezdit; už jsem pro něj udělal vitrinu a tam bude uložen. Zůstávám dál u šestistudovky a na jinou kategorii nebudu přesedat. Dokonce mi láká pomyšlení, udělat z tohoto O.E. šestistudovou variantu. No, kdoví..

Anatyt

Stredná náprava je posuvná - nevadí tomu tá ojnica? Alebo nechápem?

hobby

#12
Chápeš to dobře, náprava je posuvná a ojnicím nevadí. To jsem si již vyřešil v r.2008 a bylo to tu několikrát, je to i na youtube, min.1.40
https://www.youtube.com/watch?v=-oY8jAmB5uk&t=203s&ab_channel=vratislavvokurka
PS:
Koukám, že kvalita videa je mizerná, předtím taková nebyla. Další video točit nebudu, už jsem zapomněl, jak se to tam dává a ani nechci. Těch videí tam mám několik.

fanda

#13
Citace od: hobby kdy 29.12.2023, 18:36:52... Fando, už sis ho koupil? ...

Mé nadšení z OE (první dospělácký 8-mistudový vlak) mezitím trochu ochladlo.
Uvědomil jsem si, že už dávno skončila doba, kdy jsem si kupoval sety a sety vlakové už vůbec né. Naposled jsem si koupil 13. modulár a další už nemám kam dát.
Žádná vitrína se do mého pokoje 5 x 5 m už také nevejde.

Takže bychom museli s tímto setem jezdit doma a na výstavách. Ale aby se mohl postavit vedle mých modelů, musel bych koupit 2 a zvetšit mašinu (myslím, že parní lok byly vždy vyšší, než osobní vozy) a především prodloužit vagony (moje Ypsilonky mají skříň dlouhou 60 studů - a to jsou stále ještě kratší o 9 než by měly být).

Nechci se chlubit (kecám), lok. upravit do reálnější podoby (osy parních válců ve výšce spřažených dvojkolí, písty poháněné prostřednictvím křižáku, rozvody z flexi kabelů, zřejmě větší kola - tato mám u Štokra, což je nákladní mašina, spojení spřažených dvojkolí pomocí ozubených převodů, světla vpředu a vzadu) bych zvládnul - na všechny tyto problémy jsem u mých 12 předchozích parních lok. už narazil.
Vagóny by mi stačilo prodloužit, posunout dovniř ty nápisy nad okny a slušná magnetická spřáhla.

No a za cenu 2 setů, 1 Buwizzu, 1 motoru a větších kol bych měl min. 6 Buwizzů, takže kdybych našel na zemi cca 20k, asi bych do toho šel.

A to jsem zapoměl na vnitřní a koncové osvětlení vozů - předělávám takto všechny naše osobní vozy postupně - večerní jízdy s osvětlenými vlaky jsou fakt romantické, jen máme málo strojvůdců ;-)

Takže z toho všeho plyne, že asi zůstanu při těchto cenách nohama na zemi a budu se na cizí OE jen koukat na výstavách - možná mi někdo dovolí se s ním i pomazlit ;-) Holt jsem chudej prduch.

hobby

Fando, velmi dobře tě chápu. Každý k tomu přistupujeme trochu jinak - ty modelářsky a snahou po věrnosti, já pragmaticky, jako ke hračce. Už se opakuji, ale lego nikdy nebude než hračka. A chci aby vlak jezdil. Tenhle O.E. jezdit nebude, do terénu se mi nevejde a i kdyby, estetický dojem by byl tristní (protože jak víme, kolejo-geometrie byla vymyšlená před 50ti lety pro krátké vagonky a už to tak zůstalo).
Proto uvažuju, že (možná) koupím ještě jeden a udělám z něj šestistudovku, aby mohla jezdit v kolejišti. To mi totiž vnuknul jeden návštěvník. Sice tam nebude Istanbul, ale české městečko ho nahradí, ne?
Ne, osmistudovka je úplně jiná cenová a prostorová kategorie a ´přepřahat´ nebudu. Ale když ji provozuješ, tak nemůžeš být tak "chudý prduch" ;D.

Anatyt

Hobby, Lego už dávno nie je iba hračka. ;) Lego už je aj zberateľstvo (minifigy, Brickheads...), kópie reálnych predmetov (počítače, fotoaparáty,...), alebo poličkové modely (obrazy, kvety, sochy, autá,...) kam radím aj tento vlak.
Ale ak to vezmeme z pohľadu že sa to dá rozobrať a postaviť z toho aj obložený chlebík, tak áno, je to hračka. ;)

VojtaBeton

Dnes mi byly doručeny nové a správné díly k Orient Expressu.

Samolepky v setu byly špatně vyřízlé (nevycentrované) a drtivá většina Plate 1x4 2/3 měla mizerný potisk.

Flat tile 1x8 dorazil se správným názvem města Bukurešť.

Trochu mě mrzí, že jsem si zapomněl požádat i o tile s přehláskovaným "U" v názvu města Mnichov. Mohlo to dojít v jednom balíčku.

IMG_0452.jpg

IMG_0453.jpg