První pohled na expres 7897

Založil peter, 15.08.2006, 20:55:17

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Colonel32

Citace od: betakaroten kdy 31.08.2006, 11:33:32
Bohužel nepřekopeš, protože bílá 6×28 není k dispozici...

ale je... je prece v masine, ne?

Pepan

Hm... Ideální by bylo koupit dva, vyhodit poslední vozy a zbytek - prostřední vagony a lokomotivy spojit dohromady, souprava by vypadala takto: lokomotiva - vagon - vagon - lokomotiva. Nevím jestli by pak ale nebyl problém s pohonem, do jedné lokomotivy by se prostě nedaly baterky a musela by to utáhnou ta druhá, nedokážu posoudit, jestli by to na ni nebyla moc velká zátěž  :)   

Jindroush

Taky by se tam dal protáhnout kábl k druhýmu motorku, ni? (Baterky by sice dostavaly dost na řiť, ale...)
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Pepan

Citace od: Jindroush kdy 31.08.2006, 15:03:23
Taky by se tam dal protáhnout kábl k druhýmu motorku, ni? (Baterky by sice dostávaly dost na řiť», ale...)

No jasně!!! Na to jsem úplně zapomněl, jedna lokomotiva by měla dva motory, prostě by se místo zadních kol šoupnul druhy motor  ;D To už by byl docela slušný vlak  ;D No a na baterky ja kašlu, vydržely by poloviční dobu, šak a co... by se s s tím nejezdilo každej den 24 hodin. Jen ta pořizovací cena...  :P

betakaroten

Citace od: Colonel32 kdy 31.08.2006, 12:58:02
Citace od: betakaroten kdy 31.08.2006, 11:33:32
Bohužel nepřekopeš, protože bílá 6×28 není k dispozici...

ale je... je prece v masine, ne?
Kdepak, to je 6×30 (a navíc v jednom kuse s batteryboxem a eletronikou), která stejně není (zatím) nikde jinde než v tomhle setu.

Colonel32

tak 6x30 - z tohole setu.... a nebo to koupim 2x, a delam 4dilnou jednotku, ty dve blbe bateriove lokomotivy hodim na aukro, a dolu pujde starej dobrej 9v s kovovejma koleckama...

Petrjr

#36
  Tak už je mám doma. Oba vlaky. Ale na složení si budu muset počkat do vánoc. Tak jsem alespoň udělal testy elektroniky, abych měl jistotu, že při vybalování pod stromečkem budeme hned jezdit. A při té příležitosti jsem provedl ...

Test kompatibility motorů s IR ovládáním

Testoval jsem:
- Bionicle motor/přijímač s dálkovým ovladačem
- Duplo motor/přijímač s dálkovým ovladačem
s novými IR:
- vláčkový přijímač (bez motoru, ten je zde zvlášť) a ovladač. (Z vlaků 7897 a 7898.)

   Všechny přijímače i vysílače mají volbu tří kanálů, vysílače navíc možnost vysílat na všech třech kanálech najednou. Už dříve jsem měl odzkoušeno, že Bionicle a Duplo IR jsou vzájemně kompatibilní, zaměnitelné, mohu ovladačem z jednoho řídit motor druhého a opačně.
   Přes vizuální podobnost dálkových ovladačů jsem během praktických testů zjistil, že vlakové IR nejsou řízením kompatibilní s duplo/bionicle. A to v žádné kombinaci vysílačů, přijímačů, kanálů. Tedy, vlakovými ovladači můžete uřídit až tři vlaky (má 3 kanály), ale duplový bagr nerozjedete. A opačně, duplovým/bionicle ovladačem uřídíte duplový bagr či bionicle motory, ale s vlakem ani nehne.

   Přiznám se, že je to pro mne trochu zklamání. Ačkoli jsem tušil, že to nebude tak jednoduché - vlakový vysílač má jako jednu "volbu" houkání (z repro na vysílači) - takže jsem odhadoval, že při lokálním houkání nebude nic vysílat via IR. Ale že nebudou souhlasit ani ostatní volby, to mne nenapadlo.

Pepan

Nevím, jestli navštěvovat tuto diskuzi neškodí mému zdraví, začínám mít dost silné nutkání si ten vláček koupit  ::)  ;D

Llevelyn

Ani ne tak zdraví, jako šrajtofli  ;D ;D ;D ;D
Prodej DUPLA a LEGA http://www.mimibazar.cz/bazar.php?user=9365
Dobří holubi se vracejí :-))

Leguán

Citace od: Jindroush kdy 20.08.2006, 00:19:27
Jinak škvíra je tam 'úmyslně'. Byla to volba mezi levnou formou se škvírou a drahou, vícedílnou perfektní formou.

Nějak to pořád nechápu. Na stejný tvar, který je o 1 mm menší, stačí mnohem levnější forma? Ta levnější forma už nemůže mít ten kousek o 1 mm delší? Proč?

Pepan

Citace od: Llevelyn kdy 01.09.2006, 13:13:52
Ani ne tak zdraví, jako šrajtofli ;D ;D ;D ;D

šrajtofli mého taťky, abychom byli přesní  ;D  ;D

Jindroush

Jestli to dobře chápu, tak jsou všechny LEGO díly nepravoúhlé. Tj. kostka, při pohledu z boku, je pravidelný lichoběžník. Je to kvůli vyhazování z formy.

U velkých dílů je pravděpodobně šikmost výraznější, právě kvůli vyhození z formy, dále je nutno brát v potaz smršťování materiálu při tuhnutí.

To jsou všechno jen moje doměnky, nejsem technolog vstřikovacích lisů.  8)
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Raistlin M

Je to jak říká Jindroush. Problém je ve smršťování a v jejich rozhodování, zda jednoduchou, nebo složenou formu..
Jednoduše řečeno.Pokud zvolíš jednoduchou formu, je výsledek mnohem méně...ehm...členitější. Nemůžeš volit technologicky ideální tvar. Se složenou formou máš možnosti větší, takže uděláš tvar, který po tuhnutí dopadne tak, jak potřebuješ. U jednoduché formy se ti veškeré tenké stěny logicky chovají velmi nepřátelsky. Pravděpodobně to ještě dopadlo dobře. Odhaduji, že další variantou byla stěna prohnutá, či vypouklá uprostřed. ;D
Je to natolik složitá problematika, že se na tom krmí několik softwarových firem. Nejlevnější softy stojej tuším okolo 150 miliónů českých podložených...nevím čím. 8).

Ondra

Jak jsem ve vedlejší diskuzi slíbil,že napíši o jízdních vlastnostech Ir vlaku(7897),tak teď to splním.Nadávat na vlak že je bateriový a ještě nemít ani krabici v ruce je veliká blbost,mně baterie vydržely 6 !!! hodin (nabíjecí GP 2700 mah) déle než u mého auta na dálkové ovládání tam 2hodiny ::) .Vlak je velice stabilní díky nízko posazenému těžišti.V zatáčce se nenaklání a bez obav můžete jezdit na plné pecky(nedoporučuji) letí jako čert.Já to shrnu asi takto koupě nelituji a pokud nechcete vysvětlovat dětem,že s metrolinerem jedině na 3 stupeň tak tohle je ta správná volba.A i celkově vlak je nádherný zatím nejhezčí osobní od dob metrolinera(IMHO).Pokud vám vadí bateriový systém,tak nemusíte nadávat stačí vyměnit Ir motorek za 9v motorek

Shi-So

Ten 9V motorek tak jde zabudovat bez potizi?

otaznik


Ondra

Citace od: Shi-So kdy 26.12.2006, 17:29:45
Ten 9V motorek tak jde zabudovat bez potizi?
Ten Ir motor je úplné stejný jako 9v motorek,jenomže kabel jde do bateryboxu takže by neměl být žádný problém.

***Banana.com

Citace od: ONDRA kdy 26.12.2006, 17:33:18
Citace od: Shi-So kdy 26.12.2006, 17:29:45
Ten 9V motorek tak jde zabudovat bez potizi?
Ten Ir motor je úplné stejný jako 9v motorek,jenomže kabel jde do bateryboxu takže by neměl být žádný problém.

No jestli je to tak, tak za 1850 co jsem ten vlak viděl na Aukru, by to mohlo být docela dobré. Jen ta škvíra.... :P

Ondra

Citace od: banana.com kdy 26.12.2006, 17:57:39
Citace od: ONDRA kdy 26.12.2006, 17:33:18
Citace od: Shi-So kdy 26.12.2006, 17:29:45
Ten 9V motorek tak jde zabudovat bez potizi?
Ten Ir motor je úplné stejný jako 9v motorek,jenomže kabel jde do bateryboxu takže by neměl být žádný problém.

No jestli je to tak, tak za 1850 co jsem ten vlak viděl na Aukru, by to mohlo být docela dobré. Jen ta škvíra.... :P
Pokud se nekoukáš přímo na tu škvíru ;D ,tak nejde poznat.

Hana129

Taký nám nadělil Ježíšek tento vláček.
Jízdní vlastnosti jsou ok, baterky děti zatím ještě vybít nestihly  a to už určitě nějaký ten "kilometr" motůrek najezdil.
Vlak je opravdu ve srovnání s 4511 na jedné trati (což je výhoda) mnohem stabilnější a to v zatáčkách při plné rychlosti.
Přední díl je opravdu nešikovně vyřešen, sice škvíra až tak nevadí, ale díl celkově špatně drží, řádně v něm nedrží ani světýlka  ::).
Ovládání je pro děti ještě mnohem zajímavější. Rozjíždí se pomalu, po prvním stisknutí jen jakobyslabě houkal, dalším stisknutím přidává na rychlosti až do 7?  Zmáčknutím opačné šipky o jednu rychlost zpomalí až zastaví. Případně jej lze ihned zastavit tlačítkem stop. A houká!
Pro děti super, mě zůstal v ruce 9V ovladač  ;D.

***Banana.com

No já si nadělil 4511 MISB, a na klasické oválné trati sedí celkem dobře, snese všechny rychlosti kromě nejvyšší, pak už zatáčky bere po dvou. Mám ale krátké rovinky, cca.6 kolejnic, možná že na delších by se to rozjelo více a vyletělo z trati. Oproti Metrolineru je to ale co se stability týče mnohem lepší..

otaznik

Citace od: Pemale kdy 26.12.2006, 22:43:16
Přední díl je opravdu nešikovně vyřešen, sice škvíra až tak nevadí, ale díl celkově špatně drží, řádně v něm nedrží ani světýlka  ::).

Zvláštní, zatím si na tohle konkrétně nikdo nestěžoval a i mně světýlka drží pevně. Je potřeba je tam dost silou zamáčknout, ale to už jste asi udělali.

Petrjr

Tak jsem se chystal hledat (tuto) starou recenzi, že něco připíši - a koukám, nejsem sám  :)

   K přednímu dílu 7897. Je volnější, ale sám od sebe nám nevypadává. Při srážce ano, ale tam je to spíše výhoda, že se alespoň nezničí při prudším nárazu  Ostatní vagónky a RC lokomotiva 7898 tam mají magnet a pak nárazníky, takže tam srážku "odskáčí" díly k tomu určené. U 7897 lokomotivy a zadního vagónu magnety nejsou, náraz jde rovnou do (zmiňované, odpadávající) konstrukce. Jsem rád, že není více napevno, už by u nás byla křápnutá.

   Studoval jsem podrobněji dálkové ovládání. Už jsem psal, že není kompatibilní s IR ovladači pro bionicle a duplo bagr. Zajímalo by mne, jak je to s troubením. Huláká ovladač. Ale všimnul jsem si, že vespodu baterie u lokomotiv je červená dioda (svítí když je zapnuto). Tato dioda blikne vždy, když přijde signál z IR vysílače (rychlost, stop). A je právě zajímavé, že blikne i v případě, když na vysílači troubím. Zdá se, že TLC si dělá rezervu do budoucna a s troubením vyšle i nějaký příkaz, který prozatím IR přijímač na lokomotivě nezpracovává (přijme ale nereaguje).

   Dále jsem zkoumal možnost napojení nových kolejí na staré (4.5V/12V). Na délku jsou obě koleje stejně dlouhé, zatáčky zatáčí o stejný úhel. Napojit starou na novou jde, ale vznikne mezera půl studu na vršku koleje (není problém, mašiny i vagóny zvládají bez vykolejení) a do celkové délky obou kolejí se přidá jeden stud (to už je problém, ne velký, ale je to nemilé). Jediná šance jak dosáhnout stejné délky v napojení kolejí je uřezat u nových kus zobáčku. Do toho jsem se ještě nepustil, ale časem to asi otestuji.

   Zároveň jsem studoval možnost jízdy RC vlaku jen na starých kolejích (4.5V), včetně výhybek. Rovné koleje a zatáčky nejsou problém, staré odpovídají novým. Ovšem výhybka, to je jiné kafe. Obě výhybky (stará i nová) mají v přímé koleji stejnou délku. Ale nová výhybka (asi shodně s 9V) v odbočovacím směru končí směrem "šikmo" od rovné (jako by šlo o zatáčku). Kdežto stará (4.5V) končí rovnoběžně s přímou kolejí, vzdálena (na šířku) pouhé 2 study od přímé koleje.
   Cvičně jsem sestavil stejnou dráhu jako má 7898 (ovál, dvě výhybky jako do nádraží) ze starých kolejí. Na šířku to jako celek zabralo menší místo, neb (jak jsem zmiňoval) nové výhybky se po odbočení musí zpět narovnat a vedlejší kolej dělá oblouk, staré výhybky končí rovnoběžně, pokračoval jsem tedy namísto oblouku dvěma rovnými. A se zatajeným dechem na to pustil mašiny.
   Hurá, vše funguje, nebourá, nevykolejuje. Sice se "Pendolíno" (tak děti překřtily 7897) na starých výhybkách kroutí jako had, ale nevykolejí. A ani nenabourá do mašiny/vagónů odstavených na druhé koleji. Testováno i na maximální rychlost i pro oba vlaky (7897, 7898). A to jsem na starých 4.5V výhybkách ani nijak nezajistil přepínací zobáček - kdo je držel v ruce tak ví, že nemají žádné pružinky a zarážky, prstě je tam jen volné "šoupátko". Nevykolejily.
   S oběma sety (7897 i 7898) jsem velmi spokojen. Klasické 9V vlaky (kovové koleje) jsem nikdy neměl, takže nemohu posoudit vzájemně výhody a nevýhody 9V/RC.

Petrjr

   Ještě jsem zapomněl pochválit, že po rozbalení krabice na nás vykouknou 4 pytlíky (pro 7897) resp. 9 pytlíků (pro 7898) a každý pytlík odpovídá nějakému logickému celku. V případě 7897 je v každém pytlíku jeden vagón/lokomotiva a v posledním nástupiště. U 7898 jsou v pytlících zvlášť každý vagón, lokomotiva i zvlášť auta. Navíc má každý pytlík "svůj" návod. Takže sestavení částí 7898 zvládal i 7letý syn. Sice pomalu, ale šlo to. Protože si vždy otevřel jen jeden pytlík, vzal malý návod, neměl v dílkách takový zmatek, rychle je dohledával a tudíž ho to "neotrávilo". A když pytlík/návod dokončil, měl (dle projevů) pocit hotového nějakého celku, chvíli si s ním pohrál a pak v klidu pokračoval dalším.

Hana129

Ano návody jsou zpracovány skvěle, hlavně oddělení na jednotlivé části. Vláček nemusí děti skládat najednou a mají přehled. Taký je velice chválihodné, že obsahuje přehled obsažených dílků, což je asi už ve všech letošních setech.
Překvapila mě celkem velikost soupravy, proti 4511 je to tedy slušný kousek, hlavně ucelením soupravy. Srovnávat 9 V a RC  nechci vše má své výhody a nevýhody  :).
Ale jízda dvou nezávislých souprav na jednom kolejišti (samozřejmě na trošku větším) je super.
Trošku by mě zajímalo srovnání těch dvou souprav 7897 a 7898.

Petrjr

Citace od: Pemale kdy 27.12.2006, 18:12:41
Trošku by mě zajímalo srovnání těch dvou souprav 7897 a 7898.
No, co se na tom dá srovnávat. Zatím jen krátké zkušenosti. 7897 je fakticky samostatný komplet, (odhaduji) obtížně rozšiřitelný, zato však obrovský, na kolejích stabilní v plném počtu. V našem případě více sednul holkám. Jakmile bylo hotovo, tak si sedly a jezdily. 7898 je více modulární, s plným počtem vagónů jel snad jen jednou. Okupuje ho syn, neustále nakládá a vykládá (spíše přestavuje), odstavuje vagóny a pokud to chce rozfofrovat, tak pustí mašinu samotnou (vypadá lépe než když jede jen samotný předek 7897). Takže se více líbí synovi. Podotýkám, že obliba může být částečně dána i tím, co kdo dostal jako "jeho" dárek - ale nemyslím si. Většinou, po prvotním náporu, LEGO dárky dají dohromady a hrají si společně. A tak tomu bylo i u vlaků.

Hana129

Díky za odpověď, váhala jsem mezi těmi dvěmi. Doma mám 4511 a 4512, ale více využitý je právě ten rychlovlak. ::)  Jinak mě se osobně líbí víc 7898,hlavně to modré autíčko - Avie. Možná jej ještě nakonec taky pořídíme.   :o

labis

Zdravím
Dočetl jsem celou recenzi  o nových vláčcích jedním dechem a jdu do toho, šetřím na ně už třetí měsíc ale dočkám se sic to bude investice přes deset tis.

Royde

Nechci zbytečně otvírat staré téma, jen jsem se chtěl zeptat, kolik je třeba do tohoto expresu baterek. Budeme ho otvírat až pod stromečkem, tak abychom byli připraveni a mohli ho hned zprovoznit.

Petrjr

U obou vlaků je to stejné:

Lokomotiva 6*AA, dálkový ovladač 3*AA. Doporučuji spíše akumulátory než baterie.