(vlastní) Ghe-o Rescue

Založil Engine, 09.08.2017, 01:28:38

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Engine

Ahoj. S radostí vám představuji svůj speciál pro kostky.org TROPHY pořádaný Peterem.

Předloha:

Předlohou je Ghe-o Rescue. Jedná se o rumunské záchranné vozidlo určené do extrémního terénu, s kapacitou až 11 osob. Rozměry jsou: 5.2 m délka; 2.7 m šířka (existuje i rozšířená varianta); 2.4 m výška (bez zahrádky). Hmotnost je 3.2 tuny. Pod kapotu je možné osadit více typů motorů, přičemž nejvýkonnější má 500 koní. Nápravy jsou klasicky tuhé, obě s uzávěrou diferenciálů. V prazích vozidla jsou vestavěné nádrže pro 620 litrů hasící vody. Další specialitkou je možnost montáže pásů na zadní nápravu nebo nafukovacích "polštářů" na všechna kola pro možnost plutí po hladině.

Speciální jsou i pneumatiky. Jedná se o Arctictrans 1300x700-24 (opravdu průměr 1300 mm a šířka 700 mm). Výrobce se u nich chlubí nezávislým testem, ve kterém vyhráli nad konkurencí Avtoros a Trecol. Pro zajímavost je zde několik aut na nich postavených. A protože průměr a šířka pneumatik přesně odpovídá měřítku 1:16 vůči LEGO "Tumbler" pneumatikám Ø81,6x44, o měřítku modelu bylo rozhodnuto.

LEGO ztvárnění Ghe-o Rescue jsem zatím nikde nenašel.

Model:

Zadání od Petera bylo postavit funkční, dálkově ovládané, terénní vozidlo, které bude schopné ujet 3 km. A zároveň má být co nejhezčí a vzhledem co nejvěrnější předloze. Hrozný zadání.

Rozměry modelu jsou: 332 x 168 x 168 mm (41.5 x 21 x 21 studů), hmotnost 1.2 kg. Pohon je trvale 4x4 bez diferenciálů. Nápravy nejsou odpružené. Ale díky torzně měkkému rámu vozidla je dosaženo dostatečného křížení náprav (zkušenosti z LTTT). Uvnitř se skrývá funkční naviják s délkou lana 2.5 m. Dostatečné osvětlení je pro expediční speciál nutností.

Ovládání je zajištěno pomocí sBrick přijímače. O pohon se stará 1x PF XL motor s celkovým převodovým poměrem 1:1. Schizofrenní zatáčení má na starosti PF Servo motor. Naviják je poháněn PF M motorem přes šneka (převod 8:1). Na cestu opravdu hezky svítí pět dvojic PF světel. To vše bere šťávu z battery boxu na 6 AA tužkovek.

Kromě ne-lego přijímače sBrick, režné niti jako lana v navijáku, nití na ovázaných kardanů a povinných samolepek, je celý model Pure LEGO.

Jízdní vlastnosti:

Rychlost jízdy odpovídá příjemné chůzi. Terénní schopnosti byly adekvátní trati, kdy limitem není trakce pneumatik, ale malá síla od motoru. Pak přijde vhod naviják, který je schopný zvednou celou váhu vozidla. A když ani to nestačilo, pomohli spolubojovníci v soutěži. Menší slabinou je řízení. Díky vůli v konstrukci a občasné necitlivosti v mobilní aplikaci jsem to občas poslal jinam.

Velkým problémem je spotřeba baterií. Během 1.5 km jsem vyjel tři sady (2x alkalky GP Ultra Plus, 1x nabíjecí GP 2700). A to zatím nevím jak vyřešit.

-----------------------

Více foto zde v galerii.
Otázky a komentáře vítány.

HD

Perfektně čistý model vypiplaný do posledního detailu, nejvíce se mi asi líbí přední maska, která je velice podobná originálu :)
Určitě bych ho zkusil prezentovat i na zahraničních fórech, nějakou dobu je na něj poptávka :D (http://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/102625-gheo-rescue/)


Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Legman

Model sa mi páči.  ;)
Len za tú častú výmenu batérii môže samotný XL- motor. Už len to že to máš v prevode 1:1 je preňho dosť náročné rozhýbať model. A tie široké kolesá majú väčší odpor a tým viac dostal zabrať ten uhlový prevod na nápravu (predpokladám že ten aj praskol).
Podľa mňa by to chcelo zmeniť tie prevody , zdvojiť motory (buď XL alebo L ) a celkovo to zosilniť v podvozku.
Ale dizajn je super.  ;)

Foton

Zajímavé auto i zajímavý MOC.
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

stricekfido

Za mě určitě super, především mě zaujal rám a tvar dveří to je originální.

Jízdní vlastnosti super jen bych volil kombinaci 2xL motor a nějaký ten převod.

Engine

HD:
Děkuju. Jsem rád, že se ti to líbí. A popravdě jsem i přemýšlel, že tohle bych se nestyděl postnout na Eurobricks.

Legman:
Na podvozku nic neprasklo. Asi to bylo na hraně, ale i bevely na nápravě vydržely.
Máš pravdu, že dva motory by vyřešily nedostatek síly, ale bylo by to těžší. A tento podvozek by určitě nevydržel dvojnásobný moment. Takže by opravdu bylo potřeba podvozek překopat a udělat mohutnější. Ale bude to ještě těžší. A já si nemyslim, že těžší model bude mít menší spotřebu (i když by motory pracovaly v režimu, ve kterém mají asi lepší účinnost). To fakt nevim. Ale jestli s tim máte zkušenosti, rád se přiučim.

Já spíš vidim problém v tom, že nemám mezinápravový diferenciál (nebo motory zvlášť na každou nápravu). Takže při zatáčení v podvozku vznikají veké parazitní síly. A ty široké pneumatiky mají také velký vliv.

A věřím i Shmadově teorii, že PF Servo motor se také podepíše na spotřebě. Protože ten musí být buzen i když chci kola jen rovně a zatáčení vlastně "nepoužívám".

Foton:
Děkuju.

stricekfido:
Děkuju. Je pravda, že tvar dveří je jeden z detailů, který mi zabral dost času. To jsou přesně ty detaily, kdy se snažíte přiblížit předloze i když spousta lidí ani neví, jak ta předloha vypadá. Ale i tak se to snažíte udělat správně.