(vlastní) Tatra do třetice

Založil HD, 23.10.2016, 22:11:44

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

HD

Doufám, že se mi ji podaří dotáhnout na poslední závod letošní sezony LTTT. (uvidím podle počasí)

815 K8L8S by Horcik Designs, on Flickr
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

14miro14

Tá modrá farba to je úplne epické. Krása.

Legman

Pekne (y)  :o Len tak ďalej. Zaujímala by ma aj fotka zospodu a bez kabíny.  8)

sohibil

#3
Zaujímalo by ma že prečo vždy používaš balónové pneu? V skutočnosti s takými gumami nájdeš málo vozidiel a na Tatrovku mi vyložene nesedia. Tie veľké tread sprockety sa mi tam tiež príliš nelúbia ale je to lepšie ako nechať len také kolesá, ktoré sa na tatrovkové nepodobajú ani náhodou. Možno to moc riešim ale ja som na kolesá vždy strašne zaťažený :) Pravda LEGO túto situáciu nijako neuľahčuje. Väčšie disky sú všetky hviezdicové, čo s nákladiakmi má spoločné asi to čo petting s patanque. To je vskutku nepochopiteľné vzhľadom na to, aké detailné a realistické sú na ne pneumatiky (v porovnaní s tým čo robiliv Legu v minulosti). Ak chceš iný design kolies, musíš ich niečím prekryť, čo je ešte vcelku možné u predných, ktoré majú byť vyduté von ale prakticky nemožné u zadných, ktoré majú byť duté. Človek, ktorý designuje pre LEGO kolesá by sa mal niekedy trochu poobzerať vonku po nejakých nákladiakoch a upriamiť pozornosť na kolesá. Veď poslednou dobou designujú v Legu vcelku autenticky pôsobiace trucky, tak prečo sakra nemôžu venovať viac pozornosti tomu, na čom sa pohybujú?
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

peter

Citace od: sohibil kdy 28.10.2016, 16:33:36Zaujímalo by ma že prečo vždy používaš balónové pneu? V skutočnosti s takými gumami nájdeš málo vozidiel a na Tatrovku mi vyložene nesedia.

Osobně si myslím, že zrovna na závodní Tatře tyhle kola pasují celkem dobře. Problém totiž není v dezénu, ale v samotné šířce těch gum. Skutečné vozy mají také v podstatě kulatý profil, ostatně je potřeba díky systému pružení aby kola nejela jen po hranách, ale oproti LEGO mají tak maximálně poloviční šířku. Bohužel s tím je obecně problém, že LEGO má všechna pneu oproti reálu vždy skoro dvojnásobně širší, než by měla být.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

sohibil

Citace od: peter kdy 28.10.2016, 22:31:46
Skutečné vozy mají také v podstatě kulatý profil, ostatně je potřeba díky systému pružení aby kola nejela jen po hranách, ale oproti LEGO mají tak maximálně poloviční šířku.
Ja si myslím, že to nie je ani tak šírkou ako tým že v reálu je polomer zakrivenia neporovnateľne väčší. Ale aj tak sa mi to akosi nechce veriť. Veď 815-ky v mojom meste vidím denne (aj keď nie závodné :D ) A pneu na nich sú tiež dosť široké, asi 1/3 ich priemeru.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

HD

Díky za reakce. S problémy kolem kol jsem se dávno smířil, obzvláště na osmikolkách.
Tady jsem kabinu stavěl v měřítku k průměru kol, bohužel již s hotovým podvozkem, který je takto asi o 3 cm delší, než by správně být měl.

Balónové pneu používám proto, že v tomto měřítku mi Lego jiné nenabídlo.
Fotky budou, ale nemůžu slíbit kdy.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

sohibil

#7
A rozmýšlal si niekedy o tom, že by si použil väčšie kolesá? Vlastne prečo nie rovno tie najväčšie, z Volvo L350F, načo trocháriť, no uznaj :) Väčšia mierka by ti aspoň poskytla viac priestoru na konštrukciu poriadneho podvozku.

Na druhú stranu, tie kolesá nie sú práve najlacnejšie...
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

HD

Prvním a bohužel nejvážnějším argumentem je právě cena a s ní spojená absence ve sbírce. Na druhou stranu, uvažoval jsem už i o osmikolce s koly z Classu :D
Technickým důvodům ale vévodí přenos momentu. K rozpohybování, překonání pasivních účinků (tření, valení) velkého kola potřebuješ mnohem větší kroutící moment na nápravě, než pro kolo menší. A jelikož jsem mířil primárně na výkonovou stánku, spokojil jsem se s podvozkem nedokonalým.
Navíc, "lehce disproporční" Tatru s těmito koly již postavil Maddoca1977 (JP) https://rebrickable.com/users/Madoca1977/mocs/, tak mi tady chybí motivace.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

sohibil

Smutný fakt: Lego lezie silne do peňazí. A keď tie v rozpočte chýbajú, niekde sa to holt prejaviť musí. :(

Prenos momentu by sa možno dal vyriešiť redukciou priamo na polnáprave aj keď to by vyžadovalo ďalšiu konštrukciu naviac ale miesta by tam na to myslím bolo dosť. Akurát by s tým už asi nebola úplne Tatrovka (neviem či majú niektoré Tatrovky redukciu na kolesách).

Ten posledný dôvod mi príde taký slabý. Na tej Maddocovej Tatre podľa mňa ešte je čo vylepšovať. Motivácia by mi na tvojom mieste určite nechýbala ale to je tvoja vec :)
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

HD

Poslední není důvod, to je obyčejná výmluva :D Vždy  a všude je co zlepšovat, jak píšeš. :D

V této modré už redukce v kolech, lépe řečeno vedle kola, ale na stejné straně čepu zatáčení, redukce už je.
Určitě by to částečně vyřešila redukce tady a tam, ale tím by se snížila rychlost (tak potřebná v terénu :D), ale zase zbytečně velké síly na dílech na konci převodového ústrojí také nejsou nic pěkného.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

sohibil

Fakt by sa šiklo nejaké foto podvozku, teda ak si ešte K8L8S nerozobral.

Akú neplechu by mohla priveľká sila na konci prevodového ústrojenstva napáchať? Ono to podľa mňa dosť závisí od prekážok, s ktorými by sa musel povozok potýkať.

OT: prečo je tvoj dA "pre odvážnych"? Je tam snáď niečo NSFW?
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

HD

Je na dvě půlky. Možnost, že ji nafotím nevylučuji, ale nechci zatím ani slibovat.
No, vzhledem k tomu, že při zachování současné konstrukce by redukce v předním kole mohla být max. 1:3, tak by mohl trpět U-kloub.


@OT: Primárně nikoli, ale z ostatních profilů tam může něco takového probliknout, ale moc lega u mě tam není. Proto pro odvážné. Inu, posuď sám.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns