(Vlastní) Trial Truck - vývoj

Založil PsychoWard666, 28.05.2009, 01:28:52

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

PsychoWard666

Tak jsem tu s dalším výtvorem, do další škodovky sem se nakonec nepustil, chtěl sem zkusit něco víc do terénu

- 2XL pro pohon, jeden pro levou a jeden pro pravou stranu

- 1M motor pro zatáčení

- 1 sada PF světel

- 2 přední nápravy zatáčecí

- všechny nápravy poháněné a odpružené, systém odpružení je jako u Tatry, takže výkyvné polonápravy + redukce které zvyšují
  světlou výšku která je cca 5 cm

- délka 63 cm, šířka (při propružení) 22 cm, výška 21-25 cm

zatím je to pouze prototyp a po víkendu ho budu rozebírat a předělávat, ale chtěl sem se aspoň pochlubit a slyšet vaše rady co změnit

http://www.youtube.com/watch?v=tf9GsOAS0Qk

TomB

Pěknej kolos :), ale asi by chtělo kapku kvalitnější fotky, a hlavně nějaký detaily podvozku.
Na video se zrovna teď nemohu kouknout, jsem ve škole......
Každopádně je to pěkné, a konečně někdo další do Trial aut >:D.

PS. Stavím 813-ku s podvalníkem, máte se na co těšit ;)
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

Mě se to líbí, vypadá to že to jezdí dobře, v blízké době se chci pustit do nečeho podobného, můžeš vyfotit jak máš řešené ty přední nápravy, třeba bych se mohl inspirovat, respektive klidně vyfoť i celý podvozek, ale ten detail předku by mě zajímal asi nejvíc. Díky

jakpet

Sakra, vůbec nevim, jak to říct, všechny tvoje stavby jsou na 100% profesionální, průjezdnost terénem je fakt dobrá, design velmi kvalitní a stavíš strašně rychle!!!! V mých očích jseš jeden z 5 nejlepších stavitelů z technicu tady na kostkách!!!!

PsychoWard666

Tak tady jsou fotky podvozku, vím že kvalita je nic moc, snad to k něčemu bude, ale k focení mam jenom mobil  :-\

Lepší a detailnější fotky nafotím až to budu předělávat, hlavně zatáčení mi zatím moc nevyhovuje, protože má malý úhel

eNTy

Moc pěkná práce. Líbí se mi řešení těch redukcí, ale bohužel nemám tyhle obří kola a klasické offroad 81,6 se nedají dát na ty 5L trojúhelníky.
Co se týče zatáčení, tam vidím hlavní problém v tom, že osa zatáčení je příšerně daleko od osy kola, takže se kolo neotáčí na místě ale tahá dokolečka. To ti způsobí velké problémy, protože geometrie zatáčení je úplně špatně. I když je pak individuální zatáčecí úhel značný, poloměr zatáčení je pořád příliš velký.

PsychoWard666

Ono to jde posunout o jeden stud blíž ke kolu, ale bude to chtít trochu předělat, ale do toho se pustím asi až v neděli

Michal Moučka

#7
Citace od: PsychoWard666 kdy 28.05.2009, 01:28:52
- všechny nápravy poháněné a odpružené, systém odpružení je jako u Tatry, takže výkyvné polonápravy + redukce které zvyšují
  světlou výšku která je cca 5 cm
Vypadá to pěkně a zajímavě. Obdivuji každého, kdo se pokouší udělat výkyvné polonápravy z Lega. Jen přidám menší upřesnění - tyto velké Tatry (148,813,815) nemají redukci v kole zvětšující světlou výšku tzn. mají poloosy ve středu kola. Redukci, která zvětšuje světlou výšku, má  Tatra 805.  ;)

PsychoWard666

Jo to vim  :) ale já jenom používam tatra koncepci, ale neměl sem záměr dělat přesně nějakou tatru

Michal Moučka

Citace od: PsychoWard666 kdy 28.05.2009, 14:08:28
Jo to vim  :) ale já jenom používam tatra koncepci, ale neměl sem záměr dělat přesně nějakou tatru
Jasný, to jsem pochopil. Jen jsem to upřesnil pro méně znalé.  ;)

eNTy

Však by o svém stroji měl Michal něco vědět  ;D



Papiňák

Páni, vypadá to pěkně.. Ale zdá se mi to, nebo jsou polonápravy uchyceny o1 stud mimo podélnou osu auta? Nevidím žádný posun pravé a levé nápravy... Zkoušel jsi nějak vytvořit kyvku mezi 1a2 a 3.a4. nápravou?

PsychoWard666

Jak jsem psal nejde tu přímo o Tatru, takže posun levé a pravé nápravy tak jak má Tatra tam není a kyvku mezi nápravami sem nezkoušel, funguje to dobře i bez ní

Jinak už sem se pustil do přestavby, takže nejpozději v neděli budou fotky

Shmade

Já jsem se taky pustil do stavby 8x8 autíčka, nějak se mi zastesklo po trialu a tak se o prázdninách asi vydám na závody do Polska... Už jsem  to řešil i s organizátorem, kdyby měl někdo zájem jet třeba taky, tak mi napište SZ, kdyby byl zájem větší udělám ohledně toho klidně i téma, kam bych dal překlad jejich pravidel a tak...  Trialu zdar! :)  A na přestavbu se samozřejmě těším...

PsychoWard666

No přestavba podvozku je téměř hotová, ale abych docílil lepšího zatáčení musel sem tam přidat jeden převod navíc a v něm to přeskakuje, takže se na to kouknu až zítra jestli to půjde nějak vylepšit, pokud ne tak použiji druhou metodu, ale ta jde použít pouze na auto s jednou zatáčecí nápravou, takže bych pak udělal jenom 6x6

Papiňák

Co zkusit napodobit systém řízení skutěčných 8x8?
http://www.davidkralik.cz/tatra/NAKRESY/08.jpg

PsychoWard666

Něco podobného sem zkoušel vytvořit, ale bohužel tam byli moc velké vůle, takže to bohužel asi nepůjde

Shmade

Zatáčení je popravdě porod, jsem si s tim lámal hlavu mojeho trucku včera asi do tří, no a nakonec jsem to vyřešil tak, že bude zatáčení pneumatické, tak jsem zvědavej jak to bude fungovat :) Vím, že si kolečka asi budou trochu dělat každé co bude chtít, ale prostě se mi to tam nějak jinak nemohlo vejít... Jinak auto by měla být vzhledově a rozměrově Tatra 813 8x8 Kolos v měřítku +- 1/13

PsychoWard666

No to vypadá zajímavě, jsem zvědavý jak ti to bude fungovat  :) . Mě taky něco takového napadlo, ale chci to mít na dálkové ovládání bez kabelu a bohužel nemám malou pumpu a kupovat jí nechci

PsychoWard666

#19
tak dobrý zprávy, teď si tady stavim z nudy ty nápravy a asi sem konečně přišel na dobrej způsob zatační, jdu se pustit ještě do druhý nápravy pak napíšu  ;)

edit1:
Tak tady jsou fotky, funguje to dobře, až se to uchytí do celýho rámu tak to bude určitě držet. Jsou tam sice trochu vůle, ale stejný jako u normálního zatáčení

edit2:
Tak jsem to testoval i s tlumičema a kolama, a je problém že díky vůlím jdou při jízdě dopředu kola trochu od sebe a tím pádem se po chvilce jízdy zmáčknou tlumiče na doraz a bohužel zatim nevim jak docílit toho aby se to nestalo, takže tohle řešení asi nepůjde použít

Shmade

Pěkné řešení, škoda toho, že jak říkáš je to nepoužitelné, já jsem se včera dostal už k usazení motorů a potažmo i k zkoušení toho pneumatického zatáčení, no a bohužel to funguje tak jak jsem čekal, přesně jdou definovat jen krajní polohy, mezi tím si dělají kola co chtějí, takže se budu muset už poněkolikáté vrátit o pár kroků zpět. V současné verzi jsem měl na každé nápravě diferenciál, teď se budu muset u předních náprav spokojit s jedním společným, pak se tam snad vejde to zatáčení, ale zas diferenciál bude moct být uzamykatelný.

PsychoWard666

#21
Já když stavěl předtím menší Tatru 6x6 se sklápěcí korbou tak se mi podařilo dostat diferenciál přímo mezi ty nápravy a bylo tam i místo na uzávěrku, tak by si to mohl zkusit taky tak. Ale mě ta Tatra 8x8 jezdila bez problému i bez diferenciálů a to i když sem jí testoval a ještě neměl zpřevodovanej pohon a jezdila rychle, takže teoreticky jsou diferenciály na nic

edit: teď se narazil na tuhle Tatru, která má zatáčení řešený dost zajímavě, ale uplně sem z toho nepochopil jak to funguje, kdyžtak se na to zkus podivat ty http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=324469

Shmade

No taky mi to není úplně jasný, respektive je mi jasnej princip, ale nějak tam nevidim nic čím ty táhla tahá... Každopádně dík, přivedlo mě to ještě na jeden nápad, kterej vyzkouším. Jinak já tam ty diferenciály asi budu muset nechat, protože nástavba bude víceméně "modelteamová" takže počítám, že hmotnost bude vysoká, no uvidím jak to dopadne, vyndat je můžu vždycky... Nebo možná udělám taky nakonec pohon levá/pravá, to pak plní víceméně funkci těch diferenciálů...

PsychoWard666

no když se tam líp podíváš, tak ty černý táhla jenom spojujou nápravy, ale uplně vepředu jsou šedivý, který pak asi na něco uchytil, ale myslim si že při větší velikosti i váze by to asi bylo problémový, já se teď pustil do kompletní přestavby, tak pak napíšu jak to dopadne

ass

Zkus udělat delší táhla zatáčení na nábojích kol, mělo by to zmenšit tu vůli.

PsychoWard666

to sem taky zkoušel, ale bohužel vůle je přímo i v tom kloubu na kterym je uchycený to táhlo a aby to fungovalo jak má muselo by to být moc dlouhý a to tam použít nejde

Shmade

Ještě by mohlo být řešením použít tužší tlumiče... Achjo, nechci bejt v práci, chci si taky hrát s řízenim. :)

Papiňák

Co to zkusit nějak takhle? Omluvte kvalitu, LDraw nechce spolupracovat  >:(
Akorát si nejsem jistý, jestli by 9L link zvládl ten úhel 90°.. ale asi ne...

P.S. koukal jsem na galerii na brickshelfu.. proč všichni dělají Tatry se dvěma centrálními hřídely a ne s jedním, jak je tomu u originálu? Vždyť se to dá postavit podle originálu nebo ne?


PsychoWard666

no 90° link nezvládne, ale problém neni v tomhle, ale v tom že pokud jde o to zatáčení tak jak sem to vymyslel já tak je vůle v tom kloubu na nápravě a díky tomu se to rozjíždí od sebe

jinak já používam dvě centrální hřídele, protože s jednou sem měl opět problém se zatáčením a hlavně takhle tam nemusim dávat diferenciály

Shmade

Ještě mě napadlo ty táhla zdvojit, zda by to trochu neeliminovalo tu vůli.

No a k tomu proč všichni dělají dvě hřídele místo jedné... no kdyby jsi tam nechtěl dávat diferenciál, tak by jedna hřídel nebyla takový prblém, ale když tam diferenciál chceš mít, tak je rozměrově výhodnější dát hřídele dvě a diferenciály tam dát podélně tak jako to mám třeba já, nebo bez nich každou stranu pohánět jedním motorem.  Při použití jedné hřídele a diferenciálů umístěných klasicky vychází konstrukce středu moc široká, při použití starých diferenciálů se pak dostaneš na minimální vzdálenost "os kývání" na 10 studů, při použití nového diferenciálu na 9. Když použiješ dva hřídele, tak se jednoduše dostaneš na rozměr 5. Ono by se dalo i s diferenciály dostat na rozměr 3, ale to už by tam bylo trochu moc převodů.