(Vlastní) Auta pro LTR soutěž

Založil peter, 11.05.2009, 18:17:42

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

peter

Jelikož je první závod LTR úspěšně za námi, může náš team konečně poodhalit vývoj našich vozů.

První myšlenkou byla volba velmi netypického vozidla/nevozidla - Velorexu. S tímto nápadem přišel jeden z prvních konstruktérů teamu a hlavním jeho argumentem byla lehká konstrukce a absence diferenciálu. Kombinace lehké konstrukce rámu a silného motoru, měla našemu upravenému Velorexu dovolit dosáhnout vysokou rychlost. Jediným problémem, kterému jsme museli čelit, bylo pravidlo 4 kol. Do soutěže LTR se totiž mohlo zaregistrovat pouze vozidlo se čtyřmi koly. Toto bylo tedy vyřešeno montáží zadního děleného dvoukola.

Po sestavení prototypu se zdálo být vše v pořádku. Konstrukce byla opravdu velmi lehká a tak zkušební motor neměl sebemenší problém s vozem pohnout. Bohužel testy probíhaly, jen s 30% silným motorem, oproti motoru zamýšleným. Jakmile byl do vozu namontován závodní motor, byla idylka ukončena. Vozidlo sice přímo raketově startovalo, ale jakmile došlo na komplikovanější terén či zatáčky, docházelo k nebezpečným karambolům a tak bylo od tohoto projektu ustoupeno. Na rozloučení s tímto projektem byl Velorex obdařen zpět trojící, ale monstrózních kol.

Druhým vozidlem byl již předchůdce současného vozu Monster. S tímto nápadem přišel druhý konstruktér, který se vrátil z USA. Zde podobný vůz pomáhal konstruovat v teamu známého jezdce Robbyho Gordna, který s tímto vozem kraloval na tamějších závodech Baja 500 a i si vedl dobře v Dakarské Rally. Naše vozidlo taktéž vycházelo z mohutného vozu Chevrolet Silverado, ale bylo značně upraveno a odlehčeno. Největší zásah dostala kabina, které oproti Gordnovu vozu postrádá jakékoliv blatníky a podobné plechy. Vůz při prvních testech sice nebyl tak hbitý jako Velorex, ale nevedl si špatně a tak byl ponechán.

V té době se však v teamu objevila debat na téma, kde se pojede. Jelikož se začínaly objevovat zprávy z ostatních teamů, které uvažovali o vozech jako Audi Q, nebo Peugeot, musel se i náš team touto otázkou začít důsledně zabývat. Proto pro možnost uskutečnění závodů převážně na asfaltovém povrchu, bylo sestaveno třetí vozidlo a sice Lancia Delta S4. Vozidlo bylo bez větších úprav použito z již skutečného modelu a tak výroba šla pěkně od ruky.

Postupně se však začínalo proslýchat, že závody budou spíše na drsném terénu a tak se team opět vrátil k projektu Monster. Vozidlo bylo znovu vytaženo do montážní haly, kde bylo trochu upraveno. Zejména byla odstraněna nástavba určená pro závod Baja 500 - nosník na rezervy a náhradní díly, jelikož zde mohl být servisní team na blízku. Tímto vznikla finální podoba našeho vozu, se kterým jsme se nakonec vydali na náš první závod. Jak vidno, volba byla tou nejlepší, jakou jsme mohli vůbec udělat a z prvního závodu jsme se vrátili jako vítězové :D
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

Moc pěknej vozovej park, ten velorex na balonech mě teměř rozesmál :) na těch motokolech věřim, že lítá pěkně. Lancia je nádherná, budu asi muset udělat nějakou asfaltovou rally,aby jsme ji mohli vidět v akci. No a Monster, ten jasně ukázal jakým směrem se ubírají nejnovější trendy stavby offroadových baja/rally speciálů.  Máme se co učit.

grohl

Lancia je moc super. Hadrák jsem samosebou taky poznal, aniž bych musel zabrousit do textu.

TomB

Pěknej popis ;), a MONSTER na závodě drandil pěkně :).
Jen škoda, že si s lancii nejel, ale asi nebyla moc spolehlivá do terénu :P ;).
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

peter

Spolehlivá byla, resp. je. Důvod proč se naše stáj rozhodla pro monster byl, že se jelo na takto složitém terénu, který se spíše podobal terénu jednomu z nejnáročnějších závodů a to výše zmíněnému Baja 500. Kdyby jsme jeli s Lancií, tak by jsme jistě také dojeli, ale nejspíše ne první, ale hlavně by jsme domů dovezli šrot. Monstru tento terén vůbec nevadí, což ostatně bude jistě vidět i na dalších videí či fotkách a také to dokládají závady ze závodu - pouze dvě uvolněná světla 8)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Krtecek

Moc pěkná auta :-) nejvíce se mi libí Lancia a pak samozřejmě Monster :-) a na LTR jsi nás vyškolil jak male kluky :-) ale ten závod mi dal hodně moc cenných zkušenosti, které bych jinde těžko získal.

Lego_Radek

Opravdu nádhera. Moc krásné vozy.

peter

Pro poslední 4. závod Rally, který se konal na sněhu, musela být zvolena zcela jiná koncepce vozu. Z toho důvodu vznikl čtvrtý vůz našeho teamu Monster.

Vozidlo bylo vybaveno čtyřmi PF XL motory pro pohon, které byly zpřevodovány do rychla v poměru 1:3. Dva motory byly vzájemně spojeny a jejich výstupní osa poháněla přední/zadní nápravu. Díky tomuto bylo toto vozidlo prvním 4x4 naší stáje, což pro jízdu ve sněhu je zcela nezbytné. Jelikož byl povrch velmi kluzký, tak ani jedna náprava nebyla vybavena nápravovým diferenciálem. O zatáčení se staral jeden PF medium motor, který byl ovládán mým "patentovaným" dynamem, které tvořily další dva PF medium motory.

Vůz byl v naší dílně hotov v čistém čase za cca 6 hodin. Jelikož se stavěl ve velmi krátkém časovém úseku a v podstatě na poslední chvíli, nebyl podroben žádným zkušebním jízdám. Přes tento velký handicap se však náš pilot s vozem umístil na krásné třetí příčce, čímž bylo potvrzeno, že rychlá změna vozu byla správná volba.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

#8
Závěrem si dovolím tři vozidla naší stáje trochu srovnat, jak si poradili s terénem. Hodnocení se týká vozů Monster I a II a Delty, kde 1 je nejlepší a 5 nejhorší.







VozidloPohonRychlostPrašný terénPodmáčený terénHlínaAsfaltSníh
Delta2xbuggy - zadní náhon153415
Monster I2xbuggy - zadní náhon242214
Monster II4xPF XL - 4x4321231
White buggy2xbuggy - zadní náhon142214
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Sugarfree

Moc pěkná auta, plánuješ ještě nějaká další? ;)


P.S. Gratuluji ke 3. místu s novým vozem v 4. LTR.
LEGO TECHNIC ...it´s my style...

Shmade

Mě se líbilo, že Peter tímto novým vozem a jeho umístěním ukázal, že nejen buggy motry jsou dobré na závodění, když jsme po závodě zkoušeli kdo jede rychleji, jestli jeho auto, nebo moje s dvěma buggy motory, tak jsme se nikam nedostali a uzavřeli to tak, že jedou obě +- stejně.  (upřímně mi trochu ujížděl, ale to bylo kvůli tomu, že jsem kličkoval) :)

hadato

to shmade: Ale stejně jsou buggy motory výhoda to dost velká, abys z XL motorů vyždímal tolik síly jako z buggy, tak musí být 4, takže zaberou daleko více místa a navíc jeden XL motor váží stejně jako buggy, takže jsi na dvojnásobné váze. ;)

peter

#12
Citace od: sugarfree kdy 17.01.2010, 19:01:43Moc pěkná auta, plánuješ ještě nějaká další? ;)

Jelikož čtvrtý závod byl tím posledním, tak žádné další auto z naší stáje již nevyjede.

EDIT: Hmm, jak koukám, tak původní plán byl změněn a ještě jeden závod bude. Bohužel s tím nebylo počítáno a proto team Monster zanikl v neděli 17. ledna.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

Citace od: peter kdy 18.01.2010, 08:11:09Jelikož čtvrtý závod byl tím posledním, tak žádné další auto z naší stáje již nevyjede.

EDIT: Hmm, jak koukám, tak původní plán byl změněn a ještě jeden závod bude. Bohužel s tím nebylo počítáno a proto team Monster zanikl v neděli 17. ledna.

Pro poslední závod jsem musel narychlo svolat náhradní konstrukční team. Povedlo se a vyvstala druhá otázka, kdo bude nové vozidlo řídit, jelikož Robby Gordon byl už dávno doma v USA. Zkusil jsem se tedy znovu obrátit na managera našeho původního jezdce, který za náš team odřídil první závod. Jednání byla dlouhá, avšak nakonec díky velké omluvě a kompenzaci jsme jezdce pro tento již opravdu poslední závod získali. Nyní si Vám dovolujeme představit naše poslední želízko, které bylo postaveno v národních barvách tohoto jezdce.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.