renderování modelů

Založil KLF, 27.11.2004, 18:10:06

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

KLF

Nedavno som tu zverejnil obrazky niekoho z Lugnetu, ktore boli dost dobre vyrenderovane. Spojil som sa s autorom a napisal mi, ze na rendering vyuzival program Bryce ( http://bryce.daz3d.com/ ), ale ten nie je zadarmo. Dnes ho uz ale ani on nepouziva a pouziva vraj nieco lepsie - Cinema4D. A ten sa da stiahnut tu: http://www.maxon.net/
Tak zatial tolko. Mohli by sme tu rozbehnut diskusiu aj o renderovani, radach ako renderovat co najlepsie, nech ma vysledny obrazok co najblizsie k realnej fotografii.
Terminated.

Lomax

Citace od: KLF kdy 27.11.2004, 18:10:06Cinema4D. A ten sa da stiahnut
Dá se sice stáhnout, ale taky není zadarmo. Nebo ne?
Před odesláním příspěvku jej obohaťte automaticky o odkazy na Lugnet, nebo dokonce o české názvy, ceny a výpočet slevy.
Nechte svůj Firefox vyhledávat sety pravým myšítkem na serverech Lugnet, Peeron a dalších.

KLF

No dobre, tak sa rovno teda spytam, ako sa da pohrat v POV-Ray s radiocity, pripadne efektami, aby bol finalny obrazok este viac true ?
Terminated.

peter

Zdravim,
CitaceCo artPetr?? V cem byly delane ty animovane filmy?
No ty naše filmy jsme točili klasickou kamerou. Co se týká záběrů Enterprise ve vesmíru, tak tu jsem si postavil podle Legového originálu v 3DSMAX ver. 3.0.  Vymodeloval jsem si všechny kostky co jsem potřeboval a z nich jsem si ji pak složil. V té době jsem totiž nic jiného neznal :(.
Avšak dnes když znám jiné programy na renderování Lego modelů bych to nejraději udělal v nich. Bohužel jsem ale ve stejném problému a to, že se mi to nikdy nepodařilo nainstalovat a zprovoznit. Proto prosím Robe, jestli víš jak tak nám tu poraď a napiš postup. ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Rob

#4
Vzhledem k tomu, že mi v pátek havaroval disk, budu mít ideální příležitost  tu instalaci popsat krok za krokem.

Podle toho, jak rychle půjde přivádění mého PC zpět k životu to odhaduju tak na týdenní+ odklad -- příští týden mám obhajobu diplomky tak mám momentálně jiné starosti než LEGO.

To KLF: S tou radiozitou bych se měl ptát spíš já tebe - při renderování používám standardní nastavení POV-RAY a nic neměním  -  krom vyššího matování gum u aut, aby se tak neleskly.

asi nejlepší je sledovat lugnet:cad:rendering nebo co je to za group.

Já jsem se na "reálné" rendery vykašlal protože podle mne je to příliš úsilí pro malý efekt. Porovnávej se mnou:

Postavení modelu a render v MLCADu: 20 min, 100%
Render pomocí LDView:+5 min,+ 80%
Sekvence L3P-> POV-ray, standard:+15 min,+100%
POV-ray + tinkering úhly, kamera:+15 min,+20%
úprava pneumatik:+10 min,+5%
úprava tvrdosti osvětlení, pozadí:+15 min,+5%
hrátky s oblohou, rozptáleným světlem:+15 min,+1%

přičemž to je ideální případ. většinou tak deset minut kóduješ, pak se to pět minut rederuje v 800*600, pak se na to podíváš a zjistíš, že to není úplně ono, tak zase deset minut dumáš, pět minut renderuješ... až je odpoledne v tahu a ty jsi udělal jeden obrázek, který je ve finále jen o trochu lepší než první iterace a poté, co ho zmenšíš na  rozumnou přenosovou velikost se ty rozdíly stejně smažou.

Podle mě to má smysl, pokud chceš někoho ošálit a ne když chceš "jen" publikovat svoje kreace


Rob

KLF

No moj postup je taky, ze model spracujem v L3P za podpory LGEO parts library no a POV-Ray davam rozlisenie "AA 0.3". No a velkost aku potrebujem. Nic ine tam nemenim. Kde nastavujes tie gumy ? :) Ten POV-Ray dokaze dost vela, len s nim treba vediet dobre robit. Akoze osvetlenie si tiez nastavujem v L3Paddon a kamery tiez... Ale vravim - POV dokaze ine zazraky...
OK, takze ako robis tie gumy ?
Terminated.

Rob

#6
gumy se udělaj v MLCADU třeba růžový nebo se jim prostě musí přiřadit jiná barva.

pak se v POV-ray zedituje materiál, ktereje má stejný ID jako ta barva kterou jsi v MLCAdu dal všem gumám. Tam mu hodíš malou reflectiveness nebo jak se o jmenuje plus si hrajes s dalsima parametrama, ktery ten material urcujou.

Jak jsem psal  - IMHO mnoho usili pro nic...

jinak kameru a lenses a look_at muzes nastavit taky v POV- ray. je to skoro lepsi

v MLCAD je mezi "other parts" takovy krizek, ktery umistim tam, kde chci mit kameru. (POV-Ray light source).  Treba tyhle vnitrky tatrovky  jsou delany tak, ze  jsem dal jeden do kabiny a druhy kam jsem chtel aby kameŕa koukala.
Pak v POV-kodu najdu polohu tech krizku a dam je do camera_position a camera_look_at.
Rob