Autor Téma: Automatizované kolejiště - plug and play  (Přečteno 1446 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Ragnol

  • Trade Count: (0)
  • zelenáč
  • *
  • Příspěvků: 2
  • Pohlaví: Mužské
Automatizované kolejiště - plug and play
« kdy: 29.12.2015, 23:20:52 »
Ahoj všem :)

Po tom co jsem nějak došel do stavu, že z mého oblíbeného technicu mám vše co chci došlo na trains. A nyní je situace taková, že je nejsem schopen ukočírovat tak aby jejich jízda nekončila mimo koleje, srážkou nebo jejich cukavé pohyby nereprezentovaly rychlost internetu před 20 lety.

Rozhodl jsem se po chvílím zapracovat na systému řízení vlaků tak abych jejich pohyby co nejvíce zautomatizoval a mohl se kochat jejich krásnou jízdou a ne je furt nandávat na koleje :) Jelikož nedisponuji prostory, kde by koleje mohly být na stálo, mým cílem je dát dohromady systém, který umožní rychlé zapojení a zprovoznění kolejiště. Mám zhruba představu o tom co a jak, ale byl bych rád kdyby někdo přispěl svými poznatky :)

Vize je v první fázi následující:

1) Základní elektronika - Arduino UNO se shieldem s 3 pinovými konektory pro rychlé připojení periférii (+5V, GND, signál in/out)
2) IR odrazové čidlo pro detekci vlaku nad kolejí -  malý plošný spoj který bude možné upevnit na lego rastr
3) Řízení vyhybek - zde nemám jasno zda použít lego díly a PF motory nebo využít levná a dostupná modelářská serva - Každopádně signál z arduina bude říkat jakým směrem má být vyhybka přeplá ale samotné řízení motoru nebo serva bude jako doplňující elektronika přímo u aktuátoru.

Zatím plánuji realizaci pouze pro PF vlaky, jiné ani nevlastním. Po zdolání a vyřešení bodů nahoře bych rád pokračoval v integraci Arduina a shiledu do systému MyOpenLab, který je OpenSource a umoňuje poměrně intuitivní DragAndDrop rozhraní pro vytvoření logiky a GUI (Kdo zná simulink, jde to dost podobné) a tedy např jednoduché vytvoření řízení s grafickým zobrazením na PC.

Všechny části budou plně otevřené veřejnosti  doufám, že se dočkám nejen rad ale i kritiky, která povede k tvorbě něčeho smysluplného a rozumného nejen pro moje použití :)

Díky všem.

Ragnol

Lego, lego, lego...

Offline Ragnol

  • Trade Count: (0)
  • zelenáč
  • *
  • Příspěvků: 2
  • Pohlaví: Mužské
Re: Automatizované kolejiště - plug and play
« Odpověď #1 kdy: 02.01.2016, 18:19:03 »
Tak jsem dnes využil chvilky volna a trochu pokročil.

Navrhovat v první fázi snímače mi přišlo při shlédnutí tohohle trochu zbytečný, kor když moje idea funkčnosti je stejná. Takže jsem objednal 10 kousků  http://goo.gl/ctLj9r

Zatím plánuji umístit ze stran vlaku pro detekci, pokud se osvědčí zneužiju návrh a vytvořím desku, která půjde přichytit přímo na lego kostky.

Dnes jsem zkusil taky první propojení MyOpenLab a Arduina s úspěšným výsledkem a poté hned ovládání vlaku arduinem také s pozitivním výsledkem. Takže nyní začnu pracovat na rozhraní jednoduchém pro ovládání a implementaci.

S řízením výhybek nemám furt jasno :/

Lego, lego, lego...