Autor Téma: Společný TOWN + TRAIN projekt na další výstavu: Život před 100 lety.  (Přečteno 6924 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Colonel32

  • Trade Count: (176)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5751
  • Pohlaví: Mužské
  • Barding Collector
Navrhuji udělat společný projekt výše uvedeného názvu, představa:

Část města (vzorem by mohla být Praha) v roce 1912. Historické tramvaje, koňské povozy, první automobily. Trh - koňský, ovocný? Běžné činnosti, které již zaniky - ledárny, rozvoz ledu? Zapalování plynových lamp. Nad hlavami občanů první letadlo... Jako železnice ještě vozidla kkStB - např. 310 (97kkStB), 422(178kkStB), parní vůz Komárek...

Ideálně stihnout ještě na výstavu v Litovli

Uvítám připomínky, nápady, návrhy, případně informace kdo by byl ochotný se stavby čeho ujmout.
« Poslední změna: 20.02.2012, 21:58:17 od Colonel32 »

Offline MÍLA

  • Velitel City Záchranářů
  • Trade Count: (0)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 926
  • Pohlaví: Mužské
    • Emergency! IZS Písek
posuň to tak o 14 let a možná bych se přidal, mám jeden návrh v LDD.

Offline Colonel32

  • Trade Count: (176)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5751
  • Pohlaví: Mužské
  • Barding Collector
Život před 114 lety nebo před 86?

Offline MÍLA

  • Velitel City Záchranářů
  • Trade Count: (0)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 926
  • Pohlaví: Mužské
    • Emergency! IZS Písek
86, udělal sem si v LDD  automobilní stříkačku Škoda.

Offline Ivansliz

  • Trade Count: (6)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 714
  • Pohlaví: Mužské
    • www.legomodely.blog.cz
Já bych na tento projekt mohl určitě dodat svoji Historickou tramvaj i s vlečným vozem. Něco dalšího, po případné domluvě, bych mohl dle možností dostavět také.   ;)

Tramvaj: http://legomodely.blog.cz/1007/historicka-tramvaj-ii-verze
Vlečný vůz + tramvaj(4.a5.FOTO): http://legomodely.blog.cz/1110/vlecny-vuz-k-historicke-tramvaji-ii-verze
We don´t smoke, we don´t drink alcohol, then we have money for lego! We spend money best!
http://www.legomodely.blog.cz

Offline Colonel32

  • Trade Count: (176)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5751
  • Pohlaví: Mužské
  • Barding Collector
Máš nějakou zkušenost s tím, jak dlouho by vydržela jezdit?

Offline Ivansliz

  • Trade Count: (6)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 714
  • Pohlaví: Mužské
    • www.legomodely.blog.cz
Máš nějakou zkušenost s tím, jak dlouho by vydržela jezdit?

V takovém "extrémním" provozu, jako je výstava, tramvaj otestovanou nemám. Určitě bych musel změnit (minimálně?) spřáhlo. I když i to jednoduché spřáhlo, které tam je, vydrželo jezdit 20minut a nerozpojilo se. Dýl jsem to nezkoušel. Ale s provozem vlaků na výstavě obecně nemám zkušenost žádnou.
We don´t smoke, we don´t drink alcohol, then we have money for lego! We spend money best!
http://www.legomodely.blog.cz

Offline Ethan

  • Trade Count: (3)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 226
  • Pohlaví: Mužské
Rád bych k tomuto projektu přispěl nějakým modulárním domem nebo něčím podobným, ale nějak se mi nedaří najít žádný pořádný zdroj fotografií dobových domů. Ať už byste měli o případný příspěvek z mé strany zájem, nebo by se vám nic nehodilo, ocenil bych nasměrování nějakým správným směrem. Ideálně web, ale v případě nouze i knihu. Dobu jsem tedy pochopil jako zhruba 1920, respektive tak nějak mezi světovými válkami.

Offline Colonel32

  • Trade Count: (176)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5751
  • Pohlaví: Mužské
  • Barding Collector
No, výhoda budov je, že v té době mohlo stát cokoli, co bylo postaveno v daném roce nebo dříve, a tak spousta domů stojí do dnšních dnů. V Praze by se při procházení centra dalo nafotit spousta podkladů.

Doplnění atmosféry pak jde udělat podle dobových fotografií a pohlednic. Z hlavy mě teď napadá soubor knih "Zmizelá Praha" - už vyšlo několik výtisků (nádraží, tramvajové tratě I a II, sportoviště, tržiště, tovární haly, automobily)... doma mám jen ta nádraží, ale pár fotografií ze zmíněné doby by se tam určitě našlo.

Offline edward193

  • Trade Count: (2)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 233
  • Pohlaví: Mužské
... a čo tak Václavské námestie spred 100 rokov? S historickými tramvajmi, budovami a "novostavbou" Národného muzea?

Offline Colonel32

  • Trade Count: (176)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5751
  • Pohlaví: Mužské
  • Barding Collector
Noo... Kdyby se k tomu připojila ještě budova hlavního nádraží ve stejné velikosti  >:D

Byla dokončena 1909, takže by se to časově vešlo.

Mimochodem, fotografie pořízené v letech 1900-1910 mají docela výhodu v tom, že lze docela dobře předpokládat, že jejich autor je po smrti už více než 70 let, a že se tedy mohou sdílet podle libosti.


Offline Ethan

  • Trade Count: (3)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 226
  • Pohlaví: Mužské
Za tip na Zmizelou Prahu děkuju, podívám se po tom. Pokud jde o Václavské náměstí a hlavně pak Hlavní nádraží, tak na to bych fakt neměl kostky. Jeden modulární dům bude pro mě asi maximum. Nemám zase takové zkušenosti se stavěním, tak to bude taky nějaký čas trvat.

Offline Colonel32

  • Trade Count: (176)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5751
  • Pohlaví: Mužské
  • Barding Collector
Schválně jsem je dneska omrknul v Luxoru. Asi nejzajímavější se pro tento projekt jeví díl "Tržiště".

Offline Ethan

  • Trade Count: (3)
  • mazák
  • ***
  • Příspěvků: 226
  • Pohlaví: Mužské
Koupil jsem si Zmizelá Praha - Trhy a tržiště od Pavly Státníkové a Smíchov - město za Újezdskou branou od Jana Jungmanna a musím říct, že tam se to inspirací jen hemží. Místy jsou tam dokonce místo fotek malby, takže se z toho dá získat i představa o barvách, které se používaly. Teď už jen najít vhodnou oběť a pokusit se ji zpracovat.

Offline Colonel32

  • Trade Count: (176)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5751
  • Pohlaví: Mužské
  • Barding Collector
Ohledně vlaků nevím, jestli je ochoten se někdo zapojit, ale pokud ano, doporučil bych stavět vlaky v 7-8 wide. Hlavním důvodem je fakt, že samotný rozchod kolejí je 6 studů, a pokud má lokomotiva mít po stranách jakékoli ojnice, nutně bude minimálně 8-wide.

Sám mám v plánu postavit:



a



u obou z nich je rám i zvenku okolo kol - to by při striktním 6-wide bylo naprosto nerealizovatelné.

Z vozů se připravuji na 4-nápravový rychlíkový vůz ABa z roku 1894. Pokud má někdo zájem se přidat, tak upozorňuji, že v té době měly osobní vozy střechy natírané na bílo, nikoli na šedo. (ať zbytečně nenakoupíte tunu drahých šedých slope curved)

« Poslední změna: 23.04.2012, 03:08:17 od Colonel32 »

Offline Colonel32

  • Trade Count: (176)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5751
  • Pohlaví: Mužské
  • Barding Collector
Pro zájemce o modely železnic z tohoto období bych dále doporučil navštívit prodejnu knih Corona v Praze (hned vedle Masaryčky) http://corona-books.sweb.cz/ , kde je možné prolistovat spoustu podkladů. Zajímavé by mohly být např. i na stránce zmíněné reprinty katalogů firmy Ringhoffer. 

Offline Colonel32

  • Trade Count: (176)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5751
  • Pohlaví: Mužské
  • Barding Collector
Zájemcům o tramvaje mohu též zapůjčit encyklopedii všech Pražských tramvají. 

http://www.dantikvariat.cz/nabidka/detail/item/114996-linert-stanislav-vozidla-prazske-tramvajove-dopravy