Autor Téma: Dotaz  (Přečteno 4297 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Berndthardt

  • Trade Count: (6)
  • bažant
  • **
  • Příspěvků: 39
  • Pohlaví: Mužské
Dotaz
« kdy: 16.08.2011, 12:11:17 »
Dobrý den všem,
chci požádat o radu - někde jsem viděl pěkný návod na velký vícenápravový nákladní vagon, kde stavitel nahradil tímto - z několika důvodů.

Prošel  jsem Kostky dle témat, nenašel. Teď listuju Railbricksy, ale stále nenacházím.
Prosba zní: není zde někdo, kdo ví o čem mluvím (toto zní hrozně, já vím:-), tuší kde to bylo publikováno a mohl by mne správně nasměrovat??
Předem děkuju.

Offline peki

  • Globální moderátor
  • Trade Count: (18)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 5847
  • Pohlaví: Mužské
Re: Dotaz
« Odpověď #1 kdy: 16.08.2011, 12:40:56 »
Jediný (přesto ne dost dobrý důvod) který mne napadá je, že při stavbě vagonu nebyla použitá klasická train base, která má připravené otvory.  Pokud si dobře vzpomínám tak byl tento způsob použit i u krokodýla v Hobby trainu.

V čem vidím výhody při použití "klasické" Train Bogie Plate" u tebe dílek na prvním obr.:
-  podvozek může díky pinu (5 mm), kterým je uchycen lépe vyrovnávat případné nerovnosti na trati (může se nepatrně pohybovat nahoru dolu)
- při použití "klasické" Train Bogie Plate" je spojení podvozku (koleček) s vagonem "definitivní" tedy pokud neulomíš pin  ;D . U vlaků které jsou přece jenom více v pohybu než jiné LEGo sety (mimochodem v Technic je také velmi často řešeno spojovaní pomocí pin) bych řešení pomocí turntable (u podvozků) moc nedoporučoval. 

 

Offline Berndthardt

  • Trade Count: (6)
  • bažant
  • **
  • Příspěvků: 39
  • Pohlaví: Mužské
Re: Dotaz
« Odpověď #2 kdy: 16.08.2011, 12:54:30 »
Ano, děkuji, peki, výhody jsou zřejmé a samozřejmě převažují - já to však potřebuju pro velké úhly natočení náprav o více stupňů, než kolik umožňuje velikost bogie plate - zasekává se o spodní hrany train base a nepovolí vetší úhel.

P.S.: technic pin je taky dobrý (např. u 10170) , ale zase ta výška mi pak moc neštymuje do podvozku
« Poslední změna: 16.08.2011, 12:57:06 od Berndthardt »

Offline Anatyt

  • Trade Count: (16)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 2941
  • Pohlaví: Mužské
Re: Dotaz
« Odpověď #3 kdy: 16.08.2011, 13:21:20 »
Skúšal niekto spojenie dvoma magnetmi vo vodorovnej polohe? Ale to by asi neudržalo, či?

Offline AdamKo

  • Trade Count: (5)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 453
  • Pohlaví: Mužské
  • je co dohánět...
    • legovlaky.blog.cz
Re: Dotaz
« Odpověď #4 kdy: 16.08.2011, 17:09:28 »
Pokud si dobře vzpomínám tak byl tento způsob použit i u krokodýla v Hobby trainu.
Zapomněls ještě na moje výtvory ;D


výhody "klasické" Train Bogie Plate:
-  podvozek může díky pinu (5 mm), kterým je uchycen lépe vyrovnávat případné nerovnosti na trati (může se nepatrně pohybovat nahoru dolu)
- při použití "klasické" Train Bogie Plate" je spojení podvozku (koleček) s vagonem "definitivní"
Naprostý souhlas. Doplnil bych i své zkušenosti – v podstatě řečeno jinak.


Berndthardte, problém, který řešíš ty teď, u mě vyvstal okolo roku 2004, kdy jsem s vlaky začínal. Sety by se daly spočítat na prstech jedné ruky (“a ještě by ti zbydou volný, ale to každej zná…“) Zkoušel jsem tehdy ledasco >:D a hlavně si ještě pořádně hrál.

Točnu jsem zkoušel taky, ale neosvědčila se mi. Proč asi. No, když se detailně podíváš na jakýkoliv železniční podvozek, zjistíš, jak sofistikované zařízení to je (1. a 2. vypružení, pružiny, tlumiče, kolébky)…. Lego je JEN hračka, takže čekat “vypružený“ podvozek nového osobního vlaku by byla zhovadilost, i když něco pravdy na tom bude.
Točna skutečně nedokáže oproti čepu kopírovat tak dokonale nerovný povrch trati, natož jestli je podvozek třínápravový !
A v neposlední řadě, celistvý díl train bogie plate jednotlivé segmenty podvozku krásně spojí a podvozek zpevní !
Při použití točny dříve či později stejně dojde k jejímu uvolnění od hlavního rámu – a to přece nechceme.


Z těchto 2 praktických důvodů si dovoluji tvrdit, že nic lepšího než train bogie plate není. A jak všichni dobře víme, ani train base 28 mi nestačí >:D
Proto dávám přednost vlastnímu libovolně dlouhému rámu z plates spolu s technic plate nad podvozky, do kterých zapadají train bogie plate.  viz 2 obrázky


Skúšal niekto spojenie dvoma magnetmi vo vodorovnej polohe? Ale to by asi neudržalo, či?
Myslím si, že to nebude moc fungovat už kvůli malé zátěži. :-\

Offline pryb

  • Trade Count: (49)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 535
  • Pohlaví: Mužské
Re: Dotaz
« Odpověď #5 kdy: 16.08.2011, 17:26:13 »
Návod s využitím točny je v RailBricks magazínu, hned v prvním čísle, strana 25.

U motoráku jsem řešil připojení náprav pomocí axle zasazené do dvou round plate 2x2 with axlehole, to by mohlo Tvůj problém řešit.
Problém je, že se ta plate neudrží na zbytku podvozku, když si s vagónem hraje potomek - chci to ještě zkusit překrýt plate 2x4 with holes.
Aktuální projekt - třídička.
Youtube kanál

Offline Berndthardt

  • Trade Count: (6)
  • bažant
  • **
  • Příspěvků: 39
  • Pohlaví: Mužské
Re: Dotaz
« Odpověď #6 kdy: 16.08.2011, 17:46:47 »
Díky všem za připomínky, souhlasím, nechci být nevděčný, ale nijak mi to nepomáhá. Proč?

AdamKo: vlastní plošiny už také zvládám, odkoukal jsem s technic pinem od 10170, avšak zde nevhodné řešení, kvůli délce - jakmile pospojuju sebelépe a sebepevněji, stejně se to začne prohýbat, často i bez zatížení (viz. můj "ÖBB nadměrák" ve vláknu Military atd...).
- pro lepší ilustraci by to ve finálu mělo vypadat jako split level
akorát že dole bude train base 6x28 a nahoře po stranách pak train base 6x24, kam bych pod každou rád nacpal 2 třínápravové podvozky.
Train base proto, že se na rozdíl od té skládané prostě neprohne.
Jednoduše příšerná délka, nechci dělat ohebnou či vícedílnou train base, tak laboruju s podvozkem - vidím jako jedinou šanci..?

Anatyt: rozhodne neotrelé, stojí za vyzkúšanie, tu na tom ale bude držať hromada kociek, tak neviem či to udrží pokope. Dám vedieť výsledok.

Každý nápad cenný, podělte se i vy ostatní  :)
« Poslední změna: 16.08.2011, 18:09:10 od Berndthardt »

Offline Berndthardt

  • Trade Count: (6)
  • bažant
  • **
  • Příspěvků: 39
  • Pohlaví: Mužské
Re: Dotaz
« Odpověď #7 kdy: 16.08.2011, 17:52:25 »
Pryb: DÍKY MOC, našel jsi přesně to, co jsem popisoval, akorát že úplně v jiném návodu než jsem hledal :)
Každopádně Ti moc děkuju za čas i ochotu pomoci, neshazuju výsledek, žel mě už asi pomoci nebude...

Offline pryb

  • Trade Count: (49)
  • furťák
  • *****
  • Příspěvků: 535
  • Pohlaví: Mužské
Re: Dotaz
« Odpověď #8 kdy: 16.08.2011, 18:01:11 »
Není zač.

Ještě jeden nápad - Tile, Modified 2 x 2 with Pin. V BL jich mam asi milion :)
Ale může tam být stejný problém s pevností jako u těch round plates. Na druhou stranu - téměř jistě to bude lepší než ta točna.

Edit:
Anebo tohle, to by šlo ukotvit líp, ale zas je to dost vysoký.
« Poslední změna: 16.08.2011, 18:02:53 od pryb »
Aktuální projekt - třídička.
Youtube kanál

Offline AdamKo

  • Trade Count: (5)
  • suprák
  • ****
  • Příspěvků: 453
  • Pohlaví: Mužské
  • je co dohánět...
    • legovlaky.blog.cz
Re: Dotaz
« Odpověď #9 kdy: 16.08.2011, 21:04:56 »
...pro lepší ilustraci by to ve finálu mělo vypadat jako split level
akorát že dole bude train base 6x28 a nahoře po stranách pak train base 6x24, kam bych pod každou rád nacpal 2 třínápravové podvozky.
Train base proto, že se na rozdíl od té skládané prostě neprohne.
Jednoduše příšerná délka, nechci dělat ohebnou či vícedílnou train base, tak laboruju s podvozkem - vidím jako jedinou šanci...

No jo, "matička Země je přitažlivá".

Nevím, jestli o tom "drobečku" víš. Tak se můžeš inspirovat, je tam dost detailních fotek >:D