Poškrábaná "nová" skla.

Založil MiHo, 22.10.2011, 20:51:45

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

MiHo

Koupil jsem v tomto BL obchodě 64 kusů Trans-Light Blue Glass for Window 1 x 4 x 3 za 19 Euro. Tato skla byla označena jako "new" (a proto jsem je chtěl). K tomu jsem si objednal ještě další dílky za 9 Euro. Když zásilka přišla, tak jsem zjistil, že všechna ta "nová" skla jsou dost poškrábaná, většina po celé ploše. Navrhl jsem prodejci, že celou zásilku vrátím, a žádám zpět peníze. S tím prodejce souhlasil, avšak s tím, že odmítá uhradit poštovné z Itálie do ČR i z ČR do Itálie, které činí 17,62 Eur
Hledal jsem na BL informaci, jak tento případ řešit, ale nenašel. Našel jsem jen, jak postupovat, když nedostanu vůbec nic, což není tento případ.
Mám za to, že já jsem chybu neudělal, tak nevím proč bych měl platit poštovné.
Uvítám vaše názory.

otaznik

Já bych po něm chtěl uhradit částku, kterou jsem dal za ta skla (s tím, že si je nechám - tedy budou zdarma) nebo bych je poslal zpět (s tím, že on uhradí poštovné z ČR do Itálie).

rdk

No spíš miho očekával "mint" skla, ale přišla mu pouze "new."

Pokud ta skla byla takto již když je prodejce např. "vysypal" z nového setu a pouze je roztřídil, tak splňují definici "new" na BL.

MiHo

#3
Ta skla jsou celoplošně poškrábaná se sníženou průhledností.

Colonel32

Řekni, že tento stav dílů prostě nejsi ochotný akceptovat, a buď ať si to on sám reklamuje přez TLC a tebe uspokojí v požadované výši, nebo že to bude na negativní feedback.

Ivansliz

Colonel32: otaznik: Souhlasím. Docela dobré návrhy. Tohle si zapamatuji, kdyby se snad náhodou stalo i mně něco podobného.  :-\
rdk: Definici to možná bohužel splňuje, avšak mě (a určitě i většinu ostatních) by snad nenapadlo něco takového dávat na BL jako "new".  ::)
We don´t smoke, we don´t drink alcohol, then we have money for lego! We spend money best!
http://www.legomodely.blog.cz

rdk

Citace od: Ivansliz kdy 23.10.2011, 00:36:44
rdk: Definici to možná bohužel splňuje, avšak mě (a určitě i většinu ostatních) by snad nenapadlo něco takového dávat na BL jako "new".  ::)

No podle obrázku to tedy opravdu nevypadá jako new... takhle poškrábané sem to v nových setech nikdy neviděl...

Colonel32

Já už ano. Ale bylo to v případě, že obchod klasifikoval díly jako nové (new), ale současně u nich bylo varování, že i když jsou nové, jsou dost poškrábané vlvem přepravy.

Protože co si budeme povídat, množství škrábanců je vždy přímo úměrné tomu, kolikrát a jakou rychlostí ty díly vrazily do jiného dílů. Pokud se s navou krabicí bude házet dostatečně dlouho, klidně k tomu dojít může.

celda

Myslím, že rozhodující je skutečnost, jestli na "poškrábanost" prodejce nějak upozornil. Pokud ne, tak takové zboží opravdu nedopovídá standardu a je to jednoznačný důvod k vrácení.

Osobně bych za takové situace v pozici kupujícího vzal v potaz, jak k tomu došlo, zda prodejce projevuje projevil lítost, zda k tomu došlo omylem. Pokud ano, jako kupující bych nabídl, že jedno z poštovných uhradím a jako prodejce bych to pak odmítl :) Prodejce by měl v tomto případě odůvodnit, proč nechce zaplatit celé poštovné sám.

Myslím si ale, že je dobré se za každé situace zkusit vcítit do opačné role a navrhnout poctivé a spravedlivé řešení.

FilipS

Já tady asi před rokem objednal mimo jiné i 50 bílých Tiles 1x1 used, je mi jasné, že USED díl bude mít známky opotřebení, ale to co sem obdržel je nepoužitelné. Viz obrázek.

Anatyt

Otázka je, ako odlíšiť USED a NEPOUŽITELNÉ? Predajca to dá na BL, tam má možnosť označiť to ako NEW, alebo USED a ďalej už je na ňom, ako popíše daný kus. De facto sa právne neprevinil, morálne to už je na diskusiu.

peter

OT
Citace od: Diidy kdy 23.10.2011, 12:47:29
Já tady asi před rokem objednal mimo jiné i 50 bílých Tiles 1x1 used, je mi jasné, že USED díl bude mít známky opotřebení, ale to co sem obdržel je nepoužitelné. Viz obrázek.

No takto asi více méně nepoužitelné jsou, avšak jedno kolo v pračce a poté lázeň v savu a budou jak nové ;)
/OT
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Colonel32

Citace od: Anatyt kdy 23.10.2011, 12:55:07
Otázka je, ako odlíšiť USED a NEPOUŽITELNÉ?

Nelze. Každý člověk má tuto rozhodovací proceduru nastavenou jinak, často závisí na mnoha okolnostech, včetně toho o jaký díl se jedná (u vzácných dílů je občas lepší mít aspoň nějaký než nemít žádný) nebo vývoji v čase. U lidí se sběratelskými sklony postupen času rostou nároky a v dnešní době je ochoten vyřazovat a prodávat věci, které před několika lety byly ozdobou sbírky.

V rámci fungování Bricklinku je důležité:

- Aby prodejce v rámci možností varoval, pokud jsou díly použitější než je obvyklé.
- Aby kupující uměl specifikovat své požadavky (je rozdíl koupit všechny šedé tile 1x2 na stavění a koupit 2 na kompletaci setu - u prvního si prostě necháte proplatit ty vadné, u druhého budete chtít, aby prodejce poslal náhradní a to se mu líbit nebude)
- Aby se kupující nebál ozvat, pokud obdrží díly se kterými není spokojen (místo toho aby hned dával negativní komentáře)
- A aby prodejce počítal s tím, že zákazník může být s kvalitou nespokojen.

Pokud budou splněny všechny výše uvedené body, není problém aby vše fungovalo k všeobecné spokojenosti.

Citace od: Diidy kdy 23.10.2011, 12:47:29
Já tady asi před rokem objednal mimo jiné i 50 bílých Tiles 1x1 used, je mi jasné, že USED díl bude mít známky opotřebení, ale to co sem obdržel je nepoužitelné. Viz obrázek.

To je přesně to co máš spíše řešit s prodejcem, než s námi. Viz. výše.

peki

Citace od: Colonel32 kdy 23.10.2011, 14:07:20
- Aby kupující uměl specifikovat své požadavky
- Aby se kupující nebál ozvat, pokud obdrží díly se kterými není spokojen (místo toho aby hned dával negativní komentáře)

Na BL jsem zatím udělal jenom  něco přes 140 nákupů. Musím potvrdit, že občas dojde k nějakému nedorozumění v kvalitě nebo dokonce záměně díku (naposledy se prodejci připletlo do dodávky ( celkem 3 věci)  20 zatáček  40 rovinek kolejí  místo  60 rovných,  z 5 trains motorů 1 nefungovat a 5 kabelů 9V prodejce zapomněl přiložit úplně  :o   Musím říci, že zatím vždy se s dodavatelem podařilo uzavřít pro obě strany výhodnou domluvu.  Mimochodem záměna rovinek za  zatáčky mi se stalo už celkem 3 krát  ::) Většinou požaduji zaslat na náklady prodejce mnou objednané,zaplacené a jím nedodané zboží nebo vrátit peníze za nedodané zboží a odmítám výhodné kupony na nákup příští  ;D .  Posílání zboží zpátky a placení "druhého" poštovného, je spíše vzácností kterou byl výše uvedený příklad protože nefunkčních vlakových motorů mám hodně, stejně jako kolejí zatáčka. A Němec to chtěl poslat nepojištěně, obyčejně zpátky (když jsem to nechtěl "výhodně koupit".  Částku na poštovné přes paypal  (napřed) zaplatil. Takže i tento obchod skončil pozitivním hodnocením kupujícího i prodávajícího.

Ještě k BL prodejcům obecně nellepší zkušenosti (kromě československých BL) mám s prodejci z Anglie,USA  (stav popisovaných dílků,cena ,poplatky). Za nima dlouho nic a pak Německo  "-" ( 19 procent VAT, poplatky za kde co atd.)  Nejdivočejší zážitky z BL mám s Frantíkama (jedna zásilka nedoručená, vrácená zpět do Francie, 1 zásilka ze všech 140 ztracená).  Tam kde jsem nebyl spokojen (BL), nebo byl dokonce zklamán v budoucnu nakupovat nebudu.



Matošo

Citace od: Diidy kdy 23.10.2011, 12:47:29
Já tady asi před rokem objednal mimo jiné i 50 bílých Tiles 1x1 used, je mi jasné, že USED díl bude mít známky opotřebení, ale to co sem obdržel je nepoužitelné. Viz obrázek.

Zapomněl jsi ještě dopsat, že to byl v tom samym obchodě, o kterým se mluví v prvním příspěvku. Ostatně mám pocit, že jsme to tu tenkrát i diskutovali a já osobně bych tam už nenakupoval v žádném případě.

Já sice díly také jen vysypu z krabice a nahážu do přihrádek a nijak je nekontroluju - takže se semtam nějaká poničenější objeví a dostane až ke kupujícímu, ALE aby bylo všech 64 kusů do šrotu...? to je nehoráznost a dovolil bych si říct, že i úmysl...