2. předkolo KOSTKY Truck Trial

Založil peter, 21.06.2006, 19:56:37

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

peter

16. června nám proběhlo první oficiální předkolo Mistrovství Kostky Truck Trialu. Atmosféra byla více než vynikající a na první kolo bylo i celkem slušná účast.

2. předkolo KOSTKY Truck Trialu!

Pravidla:
Úkolem každého přihlášeného soutěžícího opět bude sestavit minimálně jedno plně ovladatelné soutěžní vozidlo, splňující těchto pár základních podmínek:


  • Soutěžní vozidlo musí být sestaveno výhradně z LEGO dílů (výjimku tvoří provázky, silikonové trubičky pro pneumatiku a trubičky nahrazující flex)
  • Velikost vozidla nesmí být větší než tyto rozměry: šířka 21studů, délka 32studů a výška 16bricků.
  • Vozidlo musí být plně ovladatelné (tj. minimálně dopředu/dozadu doleva/doprava).
  • K řízení nesmí být použito RC ovládání
  • Vozidlo musí být viditelně vybaveno závodním číslem či symbolem
  • Ve vozidle musí být fiktivní řidič, který během jízdy nesmí vypadnout ;)

Soutěžící před zahájením vlastního závodu krátce divákům představí svůj soutěžní model. Poté se svými vozidly v předem rozlosovaném pořadí budou soutěžit v těchto závodech:


  • Okruhový závod - Jde o co nejrychlejší obětí překážky (sloupu) celkem ve 3 kolech a to po a proti směru hodinových ručiček.
  • Sprint - Jedná se o co nejrychlejší přejetí stanoveného rovného úseku.
  • Jízda do vrchu - Jedná se o co nejrychlejší vyjetí stoupání
  • Slalom - Jde o co nejrychlejší projetí slalomové dráhy, za každý kontakt s kuželem se přičítají trestné vteřiny (+3s) a kužel i po kontaktu se musí objet správně!

Jelikož je přihlášeno už celkem dost soutěžících, což je fajn, tak všechny závody budou probíhat oproti prvnímu předkolu KTT pouze jednokolově.

- Pořadí, počet kol či jiné změny v závodech jsou vyhrazeny a podle skutečné účasti budou případně upraveny!


Mezi závody není povoleno jakkoliv vozidla upravovat a jakkoliv přestavovat! Výjimkou je převodovka, kterou je možné za pomocí řadící páky přestavit převodový poměr či směr otáčení. Toto je možné i v závodě avšak během závodu se o to musí postarat opět nějaký ten motor.

Kdy:
Závody proběhly na 7. Kostky srazu dne 15. září.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

muzzo

Mám dotaz, tedy hlavně na pořadatele a další soutěžící. Je možné, aby jeden soutěžící nasadil do závodu více vozů? Myslím to tak, že by závodil sám s jedním vozem a s druhým by jel jiný závodník.
  Asi by nebylo správné, aby závodil sám konstruktér na více vozech, získal by tak poměrně značnou výhodu o proti ostatním soutěžícím.

peter

Takže jakožto pořadatel Kostky Truck Trialu si dovolím udělit konečné rozhodnutí.

Muzzův návrh byl sice zajímavý, ale přiznejme si kolik by se našlo mezi námi jedinců, kteří by se snažili postavit dva vozy a jeden pak předali někomu jinému a ten jiný nakonec i vyhrál. Bylo by to možná zajímavé a třeba by to přivedlo více soutěžících pouze jezdců a pouze stavitelů, ale v tuto dobu to není vhodné.

Takže pro tentokrát tento nápad zamítám, avšak je možné že v budoucnu se k němu vrátím. Dále tedy může soutěžit pouze závodník s jedním soutěžním vozem, který si sám postavil za splnění výše popsaných podmínek.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Llevelyn

No, pokud někdo nemá dílky, motor, kostky a jiné bebechy, proč si nepůjčí součástky? Když už si je teda nemůže koupit...Myslím, že ničemu neodporuje, když zde pověsí inzerát  Kdo zapůjčí.. a seznam co by rád.

A je to, auto sám vymyslí, postaví a zazávodí si.
Prodej DUPLA a LEGA http://www.mimibazar.cz/bazar.php?user=9365
Dobří holubi se vracejí :-))

myth

Peter ako usporiadateľ súťaže pravidlá upresnil, takže ďaľšiu diskusiu na Muzzovu otázku pokladám za zbytočnú.
When the student is ready the master will appear.
An expert is one who knows more and more about less and less.

bejver

Několik snad konstruktivních dotazů:
Gumičky povoleny?
Do zakázaných úprav mezi závody patří i "připlácávání a dotahování" součástek uvolněných zběsilou jízdou?
Do maximální výšky lze nezahrnout tyč na držení drátů?
Nahrazení starých originálních lego drátů novými by nemělo vadit, že ne? (Délku si samozřejmě upravím na originální.)

peter

Citace od: bejver kdy 24.07.2006, 13:15:01
Několik snad konstruktivních dotazů:
Gumičky povoleny?
Do zakázaných úprav mezi závody patří i "připlácávání a dotahování" součástek uvolněných zběsilou jízdou?
Do maximální výšky lze nezahrnout tyč na držení drátů?
Nahrazení starých originálních lego drátů novými by nemělo vadit, že ne? (Délku si samozřejmě upravím na originální.)


  • Gumičky - poveleny jsou
  • Dotahování a připlácávání dílků je mezi závody dovoleno
  • Ano tyč, která Ti bude případně přidržovat dráty vedoucí z vozidla se do celkové výšky nezahrnuje, avšak neměla by být delší než 10cm.
  • v drátech by opravdu neměl být problém

PS: vítej mezi námi a už nyní se těším na tvůj stroj
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

#7
Jelikož se pomalu ale jistě blíží druhý závod, tak zde jsou obrázky ze tří sekcí, které na závodníky čekají. Máte tedy další možnost své soutěžní stroje lépe připravit pro jednotlivé sekce závodu.

1) Na prvním obrázku je vidět sekce určená pro kruhový závod.
- Rekord z prvního předkola KTT je 27.74 vteřiny.
2) Druhý obrázek je ze sekce pro sprint. Tento úsek je dlouhý 6m.
- Rekord z prvního předkola KTT je 6.43 vteřiny.
3) Poslední obrázek je ze třetí sekce a sice závod do vrchu. Délka dráhy je 3,6m a je nakloněna v úhlu 10°.
- Rekord z prvního předkola KTT je 7.41 vteřiny.

Obrázek ze sekce pro slalom zde není záměrně, jelikož jeho podoba a délka budou určeny až přímo v den závodu dle aktuálních možností.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

#8
Čas je neúprosný, do sedmého srazu a tedy do konání druhého předkola Kostky Truck Trialu už moc nezbývá. Závody se konají již 15. září! Takže se nezapomeňte včas přihlásit a také nezapomeňte uvést své závodní číslo.

Závěrem tohoto příspěvku ještě uvedu seznam přihlášených soutěžících s jejich rezervovaným závodním číslem.


  • Peter #33
  • Bejver #41
  • Otaznik #2
  • Raistlin M #3
  • Martínek #1
  • Colonel #32
  • Betakaroten #7720
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Raistlin M

Chtěl bych upozornit ty, co ještě nezačali stavět a třeba se chtějí ještě přihlásit , ať už rozhodně začnou stavět a nezpomenou se přihlásit.
Pokud chce někdo uspět, tak musí myslím trénovat.
Za 10 dnů to začne a mě vyskakuje motor pro zatáčení ven z auta. :o 8) ;D
;D Asi ho zajistím gumičkou, nebo průhlednou lepenkou přímo z nějaké nerozbalené Lego stavebnice, když musí být vše origoš. ;D Joke...  ;D
Problém už jsem vyřešil, ale jsem rád, že to nedělám na poslední chvíli.

Tak honem honem.....už se to blíží!!!!!!!!!

otaznik

Dopoledne 15.9. to jistí.  ;)

Raistlin M

Citace od: otaznik kdy 06.09.2006, 22:22:51
Dopoledne 15.9. to jistí.  ;)

(Začátek psychologického boje před závodem)

Jó ty ředitelé, ty se maj. 8) Můžou si ráno stavět, pak jdou na squash a pak se stavěj na chvíli v práci.

Bude to zase žlutý šneček, nebo üž zvedáš laťku na úroveň želvička. ;) ;D ;D ;D

(Konec psychologického boje před závodem)

otaznik

Tentokrát asi černý šneček  ;D ;D

peter

#13
Tak a máme to za sebou!

Na sedmém Kostky srazu, dne 15. září, proběhlo druhé předkolo Kostky Truck Trialu. Oproti prvnímu předkolu se přihlásilo více než dvakrát více soutěžících:

Peter, Bejver, Otaznik, Raistlin M, Martínek, Colonel a Betakaroten

Závodů se však nakonec zúčastnilo "jen" šest soutěžících, protože Raistlin M kvůli technickým problémům své vozidlo nezvládl připravit.

Před samotným závodem proběhla krátká výstavka vozů v depu pro přítomné fotografy a poté se již přistoupilo k samotným závodům. Úvodem každý soutěžící v předem rozlosovaném pořadí představil svoje vozidlo, kde se každý snažil upozornit na svá překvapení a vychytávky vozu. Některá vozidla oproti minulému předkolu dostala např. diferenciály, spojku, aretované zatáčení či klasickou nebo pneumatickou převodovku.

1) Úvodní soutěžní sekcí byl již tradičně okruhový závod, který se jako minule postaral o první důkladný test jak vozů tak hlavně samotných pilotů. Oproti minulému závodu zde byla menší novinka v podobě dvou kuželů, které zabraňovali nadměrnému zkracování dráhy. Při kontaktu s nimi, čekala jezdce 3 vteřinová penalizace.

První do sekce vjel Bejver, který předvedl krásnou čistou jízdu bez sebemenšího zadrhnutí a všem hned ukázal, jak by to asi mělo vypadat - nezklamal ;) Druhý vyrážel Otaznik, který bohužel nezvládl ovládání svého vozu a tak nasbíral jak penalizace, tak i nějaké další vteřiny při následné korigaci své jízdy. Třetí na trať vyrazil obhájce z první předkola Peter. Většina očekávala jeho dobrý výsledek, bohužel však po ujetí cca 3,5m se vozidlo náhle zastavilo a odmítalo pokračovat v jízdě dál, takže Peter tento závod vůbec nedokončil. Čtvrtý se na startu objevil Colonel, který si pečlivě vzal za své ukázkovou jízdu Bejvera a jeho výkon zopakoval a to navíc v lepším čase. Předposlední vyrazil Betakaroten, bohužel jeho vozidlo nepatřilo k nejrychlejším a tak i navzdory bezchybné jízdy jeho čas nepatřil mezi ty nejlepší. Posledním jezdcem byl malý Martínek, který za velkého povzbuzování a teamové režii nakonec úspěšně tuto první sekci též zdolal.

Zde jsou výsledné časy a pořadí v první soutěžní sekci:


Colonel#32 - 00:22:11 - 10 bodů
Bejver#41 - 00:23:16 - 8 bodů
Otaznik#2 - 00:37:18 - 6 bodů
Betakaroten#7720 - 00:47:10 - 5 bodů
Martínek#1 - 02:33:18 - 4 body
Peter#33 - nedojel - 0 bodů

2) Druhou soutěžní sekcí byl oblíbený a rychlý Sprint. Jezdci do sekce vjížděli ve stejném pořadí jako do první sekce. Bejver opět předvedl jistou a klidnou jízdu, která mu nakonec přinesla druhou příčku. Otaznika bohužel smůla neopustila ani v této sekci. Jeho vůz byl tak rychlý, že se řízení vymknulo kontrole a vůz několikrát nebezpečně ohrožoval i diváky kolem trati.  Pilotovi to však nedalo a po důkladné úpravě svého vozu a upozornění diváků předvedl již mimosoutěžní jízdu, po které většině ostatním závodníků zůstali ještě hodně dlouho otevřená ústa. Čas této mimosoutěžní jízdy se totiž jen málo přehoupl nad hranici jedné veteřiny (1:28) :o a všem tedy ukázal co se skrývá pod kapotou jeho vozu - tak snad příště to vyjde. Peterův vůz zase dojel na milimetr přesně na cílovou pásku, kde se zase odporoučel a tak i přes tento fakt tuto disciplínu vyhrál.

Výsledné časy a pořadí v druhé soutěžní sekci:


Peter#33 - 00:04:27 - 10 bodů
Bejver#41 - 00:07:53 - 8 bodů
Colonel#32 - 00:08:89 - 6 bodů
Otaznik#2 - 00:15:10 - 5 bodů
Betakaroten#7720 - 00:17:33 - 4 body
Martínek#1 - 00:19:16 - 3 body

3) Třetí soutěžní sekcí byl závod do vrchu, který opět jako minule potrápil soutěžní vozy. Na Bejverův vůz ani toto nestačilo a tak opět bez zaváhání tuto sekci projel. Otazník po minulém nezdaru podrobil své vozidlo důkladné servisní prohlídce a to co se mu nepovedlo ve sprintu ukázal zde a tak se stal neohroženým vítězem této soutěžní sekce. O zábavu se opět postaral snad jen Peter, který si opět vypil ten hořký kalich smůly až do úplného dna, avšak nevzdal to a po více než minutě se na kýžený vrchol dohrabal. Ostatním jezdcům tato disciplína moc problémů nedělala a tak zbylé výkony byli více méně vyrovnané.

Výsledné časy a pořadí ve třetí soutěžní sekci:


Otaznik#2 - 00:02:65 - 10 bodů
Betakaroten#7720 - 00:08:28 - 8 bodů
Colonel#32 - 00:08:55 - 6 bodů
Bejver#41 - 00:08:65 - 5 bodů
Martínek#1 - 00:22:65 - 4 body
Peter#33 - 01:53:43 - 3 body

4) Poslední soutěžní disciplínou byl obávaný slalom. Před touto soutěžní sekcí měli všichni jezdci největší obavy, snad krom Bejvera. Bejver opět všem ukázal jak se má s autem jezdit a opět se svojí až děsivou pohodovostí a klidnou jízdou všem předvedl jak to má vypadat. Ostatní jezdci slalom nakonec projeli celkem vyrovnaně. Jediní, kdo trošku vybočili byl opět Peter, který spíše svůj stroj dotlačil za cílovou čáru a Martínek. Ten se opět potýkal s ovládáním svého závodního stroje a ke konci to už jeho hlavní mechanik nevydržel a musel závod dokončit za něj.

Touto disciplínou skončilo druhé předkolo Kostky Truck Trialu. Zde josu ještě výsledné časy a pořadí této čtvrté soutěžní sekce:


Bejver#41 - 00:14:03 - 10 bodů
Betakaroten#7720 - 00:17:06 - 8 bodů
Colonel#32 - 00:17:80 - 6 bodů
Otaznik#2 - 00:19:96 - 5 bodů
Peter#33 - 01:20:46 - 4 body
Martínek#1 - 02:09:06 - 3 body

Ná závěr chci za pořadatele všem zúčastneným pogratulovat a poděkovat, za jejich účast a doufám, že se alespoň v tomto počtu sejdeme i při už opravdovém Kostky Truck Trialu. Především chci poděkovat Bejverovi, který za námi přijel až z Plzně a ukázal nám, jak to asi má vypadat a tímto mu také gratuluji k jeho vítězství. K tomu se dá snad už jen říci jeden známý citát "viděl jsem, příšel jsem, zvítězil jsem".

Závěrečná tabulka pořadí jezdců s počtem bodů


Bejver#41 - 1. místo - 31 bodů
Colonel#32 - 2. místo - 28 bodů
Otaznik#2 - 3. místo - 26 bodů
Betakaroten#7720 - 4. místo - 25 bodů
Peter#33 - 5. místo - 17 bodů
Martínek#1 - 6. místo - 14 bodů

Na příštím srazu, který se nejspíše uskuteční opět za cca 1. měsíc se tedy pojede, pro velký úspěch ještě jedno předkolo a to úplně poslední. Mistrovství Kostky Truck Trial se na pořadí dostane za cca 2 měsíce, tedy na 9. Kostky srazu ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Hansel

Napiš, prosím, který stroj je kterého stavitele.
Mé dílo se rozrostlo o další kus.
I když mírně infantilní :)

peter

#15
Citace od: Hansel kdy 16.09.2006, 19:27:40Napiš, prosím, který stroj je kterého stavitele.

Takže z leva: Colonelova bugina, Peterův (můj) speciál, Bugina č.2 je Otazníka, červené auto je Martínka, to malinkaté vzadu je Betakarotena a v druhé řadě je osamocena 41-ka Bejvera.

Fotka není nic moc, ale lepší než nic. Doufám, že sem brzo dá fotky CorelXT, který je bude mít více než kvalitní.

Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.