(Vlastní) Hot Rod

Založil Dadoi, 13.03.2019, 19:35:02

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Dadoi

Zdravím Vás,

Po dlouhé době jsem se pustil do projektu který už jsem měl delší dobu v hlavě. Hot Rod. Až teprve po koupi 42043 z něhož je model převážně postavený jsem měl potřebné komponenty. Chtěl jsem hlavně použít pneumatický systém pro zavěšení, aby se dala nastavovat světlá výška modelu. Vzhledem k velikosti pístů jsem původně uvažoval o tom, že se podlaha bude v půli lámat a písty budou podélně. Ty však zabíraly moc místa v kabině a tak po mnoha pokusech a omylech vyšla varianta umístit je do kříže nad zadní osu nápravy. Díky tomu se je podařilo schovat pod odnímatelnou karoserii. Klasické pružiny na zadní nápravě se hýbou, ale jakmile pneumatický píst dosedne na nejnižší bod pružiny převezmou roli odpružení. Gearbox umístěný v kabině uprostřed a přepíná mezi pneumatickou pumpou a rc módem. Chtěl jsem ještě modelu přidat nějaký ten šmrncovní prvek a vymyslel si rozvodový řemen a pohyblivé ventily umístěné nad V8. Jejich pohyb zajišťuje gravitace a vytlačování pístů. Bylo celkem složité dostat nad písty liftarm thick s ventily, protože úhel bloku motoru a velikost otvoru nad písty (2x2) k tomu není uzpůsobený. Nakonec se mi podařilo ventily umístit tak, že sice nejsou ve stejném úhlu s písty, ale přesně zapadají do válců u jejich spodní hrany. Nakonec jsem přidal zaklapávací dveře, které nejdou otevřít pokud nezaberete za kliku, ale jsou zabouchnout. Pohon zajišťují dva L motory a až na zadní diferenciál jsou veškeré převody 1:1, takže je model na svou váhu a velikost celkem rychlý. Doufám, že se Vám bude líbit.  :)

Rozměry:
Délka: 465 mm
šířka:  200 mm
výška: 150 mm

Funkce:
RC mod
Pneumatické zavěšení zadní nápravy
pohyblivý rozvodový řemen
pohyblivé ventily
zaklapávací dveře
nastavitelná sedadla a volant

Video:
https://youtu.be/7yyPAWseq0o

hobby

Vtipné, zábavné, nové, vymyšlené, parádní, radost pokoukat, atd. Smekám 8)

HD

#2

Jo, velmi pěkný model. Na miniatuře jsem si říkal, že tam máš nějak malá kola, ale po rozkliknutí prvního obrázku jsem názor změnil, sednou mu perfektně. Rezerva na zádi je asi věcí vkusu, osobně bych si ji na svůj hot-rod nedal.
Velice pěkná je také linie střechy a celkově celá karoserie - pravda, záleží na úhlu pohledu, mřížka chladiče na mě působí jako nárazník nějakého vozidla ze Šíleného Maxe.  ;D  (Nebyl to záměr?)
Mechanismus zavírání dveří je možná velký, ale děsně se mi líbí fáze zavírání, za to jednoznačně palec nahoru. :)
Uložení předního kola (těhlici) bych rozhodně zmenšil, a to za účelem zmenšit rameno řízení. Takto je rameno zbytečně velké a namáhá celý mechanismus, včetně servomotoru.

Vzduchový podvozek je pěkný detail. Co se podvozku týče, trošku mě tahá za oči použití nezávislého zavěšení kol, většinou jsem se zatím setkal s použitím tuhé nápravy. Ale co, když to funguje... :D


Ventily? Jo, vypadají pěkně, jak se hýbou, sám jsem je na svých modelech taky měl, ale ventily v motoru by měly být alespoň dva, ne?  >:D  Takto to jsou jen prodloužené písty.

A chválím barevné schéma, LBG s černou se pěkně doplňují. Třešničkou na dortu je pak použití lžíce bagru, to budu taky někdy muset zkusit. :D

Vzhled: 8/10
Mechanismus dveří: 10/10
Karoserie: 9/10
Funkce: 8/10
řízení: 4/10 (za to uložení předních kol)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Dadoi

Děkuji za pozitivní reakce :)
Co se týče masky ze Šíleného Maxe tak ano, byl to záměr :D Stavěl jsem Hot Rod i právě z důvdu, že se můžu s designem vyblbnout a nemusím se příliš držet konvencí.
Pneumatika na zadku byla klasická situace dát, sundat a pořád dokola. Nakonec jsem si řekl, že jí tam dám. Vypadá to potom více jako z 30. let.
Na přední zavěšení bohužel nemám třípinovou těhlici a kolo sedí na axli :/ Vymyslel jsem si proto vlastní řešení ve formě dvou do sebe zakřížených Black Technic, Axle and Pin Connector Perpendicular Split. (viz foto)
S těmi ventily jsi teda pěkný perfekcionista  ;D ale chápu, bohužel dva bych tam asi už opravdu nenacpal  :D

Stimpi


HD

Napadla mě tato tři řešení (během 10 minut, tomu odpovídá kvalita, nepříliš vhodná i pro inspirační zdroj :D ) - nezkoušel jsem pevnostně, neměřil jsem tření osy kola (to bude mít asi nejlepší Tvoje původní řešení);
pozn.: Prostřední varianta nebude nabízet tak velké propérování, v krajních polohách může vypadávat, varianta nalevo se hodí pro disk namontovaný límcem dovnitř a varianta napravo bude mít vůli v řízení (půjde odstranit částečně vloženým papírkem, ale tam bude pak zvýšené tření na ose kola. ;)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

Dadoi

#6
Ta první varianta stoji za vyzkoušení  :) Jinak ta tvoje Tatra 603 je naprostá pecka!

sohibil

#7
Tá predná maska chladiča je trochu predimenzovaná ale ešte v pohode. Horší je ten obrovský nasávač do karburátora (alebo ako sa tomu nadáva), vodič skrz to nevidí na cestu. No a mne tie kolesá naozaj prídu nejaké malé v pomere so zvyškom auta.

Inak s detailmi si sa vyhral a aj to pôsobí vcelku celistvo. Len ako píšem, treba to doladiť.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

stricekfido

Za mě skvělé, líbí se mi kombinace hot rodu a staré limuzíny. Je to pěkná comixová stylizace, možná by tomu prospěly trošku šílenější barvy.