kolejiště na půdě (POZOR použito modifikací LEGO dílů)

Založil mirek, 14.01.2008, 10:19:59

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

okerol23

Mirek, si moja krvná skupina, len tak ďalej, je to pekné :)

nesquick

To hradlo je opravdu nádherné a dost se mi u něj líbí okapy to by mě nenapadlo dělat okap.  ;D
Opravdu je to nádhera jak ty lokomotivy tak to hradlo.  ;)

Jonas

Také chválím a oceňuju originalitu i neortodoxnost stavebního stylu.
Jonas - Můj Brickshelf

hobby

Hradlo je opravdu zajímavé. Jediné, co bych si dovolil změnit, je střecha. Chtělo by to 30ti stupňovou, tahle je příliš strmá. Ale to autor sám dobře ví a nepotřebuje poradit. Zřejmě ty střechy momentálně nejsou k dispozici. Znamená to ovšem, takové střeše přizpůsopit půdorys (zcela jiné počty studů), což je komplikovanější, než u 45ti stupňové střechy. To platí samozřejmě i pro berounské nádraží. Jinak OK!
Jinak je mi smutno, když vidím devastaci těch železničních staveb, například konkrétně tohoto zvláštního hradla; holt přestalo fungovat a tak je odsouzeno k zániku. Když třeba vidím zdevastované výtopny, svého času krásné, funkční a výstavní budovy, vždycky mě přepadne nostalgie po někdejší zašlé slávě železnice a zvláště po slavných a krásných parních lokomotivách :'(

mirek

Micho, nástupiště je z plexiskla, které má kapkovitou strukturu. Velikost jsem řešil jako tři základové desky 8x16. Předtím jsem odzkoušel originál LEGO díly, ale efekt prosvětlení nástupiště tu chyběl.
Na obrázku berounského nádraží je vlevo vidět stožár osvětlení s LED diodami. Ten pak perfektně
prosvětlí  umělohmotné zastřešení.
Jinak všem děkuji za kladné hodnocení.

Hobby, máš pravdu, na střechu 30ti stupňovou jsem neměl díly. Půdorys by nebyl problém, i to jsem zkoušel.


Micho

Citace od: mirek kdy 02.06.2008, 19:59:10
Micho, nástupiště je z plexiskla, které má kapkovitou strukturu. Velikost jsem řešil jako tři základové desky 8x16. Předtím jsem odzkoušel originál LEGO díly, ale efekt prosvětlení nástupiště tu chyběl.
Na obrázku berounského nádraží je vlevo vidět stožár osvětlení s LED diodami. Ten pak perfektně
prosvětlí  umělohmotné zastřešení.
Jinak všem děkuji za kladné hodnocení.

Vďaka za vyčerpávajúce info. Aj keď to nie je čisto z Lega, celkom rád by som to nástupište videl reálne osvetlené za nočných podmienok. Podľa mňa to musí byť ako celok so stanicou nádhera.  8) 

Keď som staval pred 25 rokmi svoje koľajište TT (prvé aj posledné  :(), tak svetlo ma úplne fascinovalo. Pchal som ho, kde sa dalo, až som to asi preplácal.  ;D

mirek

Micho, na veletrhu hraček v Norimberku, kde jsem byl asi dvakrát jsem dlouho stál nad kolejištěm
firmy, která vyráběla osvětlení. Tam bylo spoustu světýlek a přesto to nebylo přeplácané. Tam měli
takový efekt, že pod vodou svářeči opravovali kýl lodi a jako ve skutečnosti bylo světlo přerušované nepravidelně, podle toho, jak svářeč kontroloval svár a nasazoval elektrodu. Vše miniaturní ve velikosti HO.
Ještě pro informaci uvádím, že zatím vše co vytvářím jsou jen části toho, co pak zakomponuji do
kolejiště na půdě. Zatím své pracoviště beru jako LEGO laboratoř, kde si ověřuji své nápady.
  Mezi nápady, které jsem tady ještě nepublikoval patří i návěstidla ovládaná elktronickým relém,
které nahrazuje dokonale spínací relé, bývalé TT ZEUKE. Výhybky LEGO ovládané přestavníkem
z jiného typu kolejiště (toto je vidět na obr.berounského nádraží) a kolejový kontakt vlastní výroby, neboť TT kolej.kontakt po úpravě do LEGO kolejí se neosvědčil.
Pro spínání návěstidel jsem si vyhotovil vlastní spínač čistě z LEGA doplněný o kovové díly a mini banánky. Časem postupně zveřejním fotky.

mirek

#37
Přikládám fotku, která dokumentuje, že moje pracoviště je LEGO laboratoř. Jsou zde vidět dvě rozdílná návěstidla. Miniaturizace elektronických součástek dovoluje osazení i do menších rozměrů.
  Elektronické relé, které přestavuje zelenou a červenou na návěstidle a zároveň propouští, nebo
nepropouští proud do koleje je vidět nezakrytované (dolní) a zakrytované do kostek (horní).

stomcova

#38
MOC pěkné stavby k vláčkům, hradlo opravdu nemá chybu, detaily včetně té pumy jsou opravdu vyvedené. Do nedávna jsem měla sbírku TT vláčků, včetně doplňků, tak můžu posoudit.
Že bych změnila s dětma téma a začala sbírat místo Star Wars Trail?
Držím palce a těšíme se na další tvé práce.
Batman, forever...

mirek

Jak jsem slíbil, tak nyní předkládám fotky lokomotiv osazené vlastním osvětlením. Foceno za jízdy.
Elektrické i ty parní jdou velice pěkně upravit. Je to ovšem na úkor vybavení vnitřního prostoru
lokomotiv. Světla, jak přední. tak koncová se přepínají podle směru jízdy. Znamená to, že že ve
směru vpřed... svítí přední světlo bílé a zadní koncová světla červeně. Ve směru vzad...svítí zadní
bílé a přední (nyní koncové), červeně.
Za povšimnutí stojí i tlačítka, která jsou na obou snímcích vlevo. Těmi spínám kolejové úseky.
Znamená to, že odizolovaný úsek kolejí je bez proudu...loko zastaví...stiskem tlačítka, jde do úseku
proud a po dobu stisknutého tlačítka projede loko tímto úsekem a vjede do trvale napájeného okruhu. Jednoduchá obsluha i pro tříletého vnuka, kdy rychlost je předem nastavena.


mirek

Pro úplnost přikládám fotku, kde je směr jízdy opačný a je vidět svítící koncová světla.

peki

#41
Citace od: mirek kdy 03.06.2008, 08:57:10
Elektronické relé, které přestavuje zelenou a červenou na návěstidle a zároveň propouští, nebo
nepropouští proud do koleje je vidět nezakrytované (dolní) a zakrytované do kostek (horní).

Se zájmem sleduji výsledky tvého bádání  ;) Pokud by byla síla,čas a chuť, tak by bylo super některé elektrické/elektronické úpravy více popsat/zdokumentovat do Elektrika/elektronika, řízení vlaků. Zakládal jsem toto téma proto aby se dalo na jednom místě najít co nejvíce informací které sice nejsou klasickým LEGO  tématem  ( a LEGO purista se mu může obloukem vyhnout  ;D), ale při stavbě kolejiště a řízení vlaků se mohou hodit  8)

Micho

Citace od: peki kdy 04.06.2008, 12:56:30
Citace od: mirek kdy 03.06.2008, 08:57:10
Elektronické relé, které přestavuje zelenou a červenou na návěstidle a zároveň propouští, nebo
nepropouští proud do koleje je vidět nezakrytované (dolní) a zakrytované do kostek (horní).

Se zájmem sleduji výsledky tvého bádání  ;) Pokud by byla síla,čas a chuť, tak by bylo super některé elektrické/elektronické úpravy více popsat/zdokumentovat do Elektrika/elektronika, řízení vlaků. Zakládal jsem toto téma proto aby se dalo na jednom místě najít co nejvíce informací které sice nejsou klasickým LEGO  tématem  ( a LEGO purista se mu může obloukem vyhnout  ;D), ale při stavbě kolejiště a řízení vlaků se mohou hodit  8)

Aj ja podporím Pekiho návrh. Mirek robíš veľmi zaujímavé veci, a ak máš chuť sa o to podeliť s ostatnými, budem jeden z tých, ktorí to ocenia. Peki už tiež preskákal všeličo, bez neho koľajištia v Brne či vo Svitavách by neboli to pravé orechové. Takže ďalšie nápady, super. 8)

mirek

Dovolím si popsat na názorných fotografiích s popisem jak jsem řešil osvětlení většiny parních lokomotiv.

[příloha smazaná administrátorem kvůli své velikosti]

mirek

Udělal jsem si čas na vyfotografování a zdokumentování vlastního ovládání LEGO výhybek.
1. varianta - použitý přestavník ETS byl nejvhodnější k ovládání. Zabudoval jsem ho vedle výhybky a
                    ocelovým táhlem propojil s táhlem výhybky. Na táhlu výhybky jsou odbroušeny nálitky.
                    Občas, při ručním ovládání ocelové táhlo vyklouzlo z vedení. Tento problém jsem řešil
2.variantou - elektrický přestavník ETS je přichycen pod výhybku dvěma šroubky M3 s distanční
                     podložkou a částečným přilepením oboustrannou lepící páskou k desce výhybky.
                     Deska výhybky má obdélníkový otvor nad táhlem výhybky. Na táhlo je opět     
                     oboustrannou lepicí páskou přilepena destička (zelená) s dírou, do které zapadá táhlo
                    přestavníku. Toto řešení je bezproblémové. Přestavník je zabudován do desky
                    kolejiště, nebo musí být výhybka podložena kostkou. 

mirek

Kolejiště na půdě se dostává do fáze budování šesti stolů o rozměrech 200x130 cm. Materiál je zčásti nakoupen. V OBI neměli tolik dřevotřísky, aby mohli nařezet všechny potřebné kusy. Nyní již laminuji hrany na bočnice a nohy stolů. Jen počet noh mě zarazil. Je jich 24 ! Dokumentace těchto prací je nezáživná.
Fotku prvního kusu stolu určitě zde zveřejním.
Celková plocha kolejiště by tedy měla být 2,30 x 6 m.

I tento vlak metra pak bude jezdit na připravovaném kolejišti.

mirek

Práce se dřevem,resp. s dřevotřískou je zajímavá, ovšem LEGO je LEGO.
Tak jsem si našel čas i na postavení světelných závor, které již blikají.
V LDD jsem si vytvořil studii závor a podle ní pak dílo vytvořil.
Pokud někdo ovládá závory jednoduchým elektromagnetem, prosím
o ukázku. Děkuji.

mirek

S vnukem jsme stavěli a postavili T 435. Předlohou byl model ve velikosti TT.
Je pravda, že barevně by to mohlo být lepší, ale je postavena z dostupného
materiálu, který mám v šuplíku.Snad se na to dá také dívat.
Když vnuka odvedli rodiče, doplnil jsem dílo o osvětlení. Posuďte sami.

Colonel32

Tohle ze ma byt T 435.o ?  ::)

Hektor prece nema bocni okna sikma...

Marty713

#49
Mirku, všechno je krásné a strašně se mi to líbí.
Jako napůl pravý modelář a napůl legař ti držím palce a přeju hodně času a materiálu (jediné dvě věci, bez kterých to opravdu nejde). Jako stavitel diorám, jsem vždycky fandil vláčkařům a jejich železnicím, ke všemu děda je bývalý mašinfíra, takže to ještě posiluje moje sympatie.
Chci se jen zeptat, čím je spojený váleček a ústí pumpy (viz foto)? Asi se nejedná o lego dílek, ale třeba ho jen neznám.
Mimochodem, žiju na severu Čech a pokaždé když projíždím ve vlaku jednotlivá nádraží, pohled na jejich dezolátní stav mi trhá srdce. Nejen stále fungující nástupiště, ale desítky opuštěných drážních budov, rozesety po celé delce železnice.

P.S. nenech se odradit od modelářských praktik, LEGO je jen hodně drahá nakostičkovaná umělá hmota, takže vrtej, řezej, slepuj - osvětlení nemá chybu.

Skyder

Skyder

smiky

Citace od: Colonel32 kdy 10.07.2008, 21:06:07
Tohle ze ma byt T 435.o ?  ::)

Hektor prece nema bocni okna sikma...
Ano,taky se mi to zdá divné.T 435 jako jednu zmála znám.Z hlediska lega je to úžasné ale z hlediska reality je to  ::) dobré  ::)

peter

Citace od: Colonel32 kdy 10.07.2008, 21:06:07
Tohle ze ma byt T 435.o ?  ::)

Hektor prece nema bocni okna sikma...

Naprostý souhlas. Já sám tuto lokomotivu v měřítku TT mám. Jediné co má tato lokomotiva šikmé je až střecha nad okny.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

mirek

Ano souhlasím, dokonce jsem si toho byl vědom, ale upozorňoval jsem, že T 435 byla postavena z dostupného materiálu (nemám zatím šedá okna).
Zkoušel jsem různé varianty, ale tato se mi jevila jako nejmenší zlo, tedy dobrá. Nikoliv vynikající.

Na adresehttp://picasaweb.google.com/lego.mirek jsou moje fotky LEGA

mirek

Marty děkuji za povzbuzení, to co říkáš také cítím, napůl modelář, napůl legař.
          Také jseš stejná krevní skupina, můj dědeček byl železničář (jeho "cibule", podle kterých
          kontroloval průjezdy vlaků mám ve své sbírce).
          Ano, jak říká Skyder, je to dílek   http://www.peeron.com/inv/parts/4274

peter

Jinak co bych vytkl k tvé elektroinstalaci, tak to jsou ty dvě 5mm LED, které tak nevkusně trčí ven. Proč jsi je nedal do axle díry v technic bricku 1x2 a ven případně nedal clear plate 1x1 round?
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Marty713

Citace od: peter kdy 11.07.2008, 09:31:21
Jinak co bych vytkl k tvé elektroinstalaci, tak to jsou ty dvě 5mm LED, které tak nevkusně trčí ven. Proč jsi je nedal do axle díry v technic bricku 1x2 a ven případně nedal clear plate 1x1 round?

Mně se to naopak zdá čisté a pěkně provedené. Trochu mi to připomíná tenhle dílek: http://www.peeron.com/inv/parts/4773
Navíc si musíme uvědomit, že modelář (hlavně mašinkář) se neustále pohybuje na poli kompromisů mezi opravdovostí a funkčností.

P.S. 1x1 round mi nepřijde tak čistý jako 'Electric Light & Sound Colored Globe'  :)

Colonel32

Ad Peter:

Na fotce je T 435.o v metritku H0 od CStrainu, ale konce letosniho roku by mela vyjit ve stejnem zbarveni od Modelbahnmanufaktur Sebnitz v TTcku, predpokladana cena cca 3500 Kc.

peter

Citace od: Marty713 kdy 11.07.2008, 11:18:23
Citace od: peter kdy 11.07.2008, 09:31:21
Jinak co bych vytkl k tvé elektroinstalaci, tak to jsou ty dvě 5mm LED, které tak nevkusně trčí ven. Proč jsi je nedal do axle díry v technic bricku 1x2 a ven případně nedal clear plate 1x1 round?

Mně se to naopak zdá čisté a pěkně provedené. Trochu mi to připomíná tenhle dílek: http://www.peeron.com/inv/parts/4773
Navíc si musíme uvědomit, že modelář (hlavně mašinkář) se neustále pohybuje na poli kompromisů mezi opravdovostí a funkčností.

P.S. 1x1 round mi nepřijde tak čistý jako 'Electric Light & Sound Colored Globe'  :)

Mě by to nevadilo, kdyby i originální mašina měla tato hlavní světla takto vystouplá, ale vzhledem k tomu, že je má rovná, nijak nepřevyšující okolí, tak mi to nesedí. Navíc takto umístěná LED měla jistě za následek menší úpravu Lego dílků.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Marty713

Máš pravdu, ostatně jak jsem řekl je to o kompromisech. Autor se rozhodl a my to můžeme pouze kritizovat, zároveň je ale nutné tyto rozhodnutí respektovat.  :)

Jó a ještě, když už mluvíme o těch úpravách: Ty dva 1x1 round v horním světle (viz obrázek), tak ta dioda je v nich (že by byl ten zadní provrtaný) nebo je vertikálně až v tom černém dílku?

P.S. ať tak nebo tak, vypadá to dobře.