Parní lokomotiva (10194?)

Založil Jonas, 14.02.2009, 16:14:12

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Pepan

Citace od: Ondra kdy 29.03.2009, 10:55:19
Na S@H jsou už ceny motorizace http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=K8882&cn=233&d=263 Ani mě nepřekvapuje, že je to drazší jako lokomotiva samotná  :P .Pohon na baterky za takovou cenu si můžou IMHO nechat...

Dále tu máme set pro "milionáře" se vším všudy http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=K10194&cn=233



Jen jestli to s tím negativizmem už trochu nepřeháníš...

Ondra

#91
Ani ne  :) , jen mě udivuje proč odstoupili od zažitého a oblíbeného 9V systému, který byl bezproblémový a motorizace v porovnání s tímhle setem levnější o 2000 kč.Nemluvě o tom, že tam nebyly žádné překážky co se týče motorizace.


Chtěl jsem rozšiřovat lego vláčky, ale když vidím ty ceny za PF pojezd(Osobně jsem očekával cenu maximálně do 2000 kč) tak raději začnu s modelovou železnicí  :-* .

Jindroush

Protože to všechno dává dobrý smysl z obchodního hlediska. Je lepší udržovat jeden systém s jednoduššími prvky a zajišťovat jednu subdodavatelskou cestu, než totéž dělat pro dva (či více) systémů.

Že je výsledná cena jaká je, to je dáno jen ochotou vláčkařů za to zaplatit.
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Ondra

Ješte by mě zajímalo, jak hodlá lego vyřešit vláčky, které mají přijít příští rok.Při takové ceně za pojezd už asi nebude možné udělat kompletní vlak do 3000 kč jako u 7897 a tím pádem se stanou vláčky opět nejdražším produktem TLC.

Jedině, že by udělali kompromis v podobě akumulátoru+motoru a PF switche, díky nemuž by se přepínal směr jízdy ručně.

peter

#94
Citace od: Ondra kdy 29.03.2009, 10:55:19Dále tu máme set pro "milionáře" se vším všudy http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=K10194&cn=233

Možná jsem divný, ale já bych to tak tragicky zase neviděl. Když srovnám poslední tři největší vlakové sety, tak to zase tak "draho" nevychází. Z tabulky je patrné, že je set skoro o polovinu levnější než poslední 9V nákladní vlak.


set
počet dílů
cena
prům. cena na 1díl
4512
544
5.199,-
9.55 Kč/díl
7898
856
5.449,-
6.36 Kč/díl
10194
1109
5.789,-
5.22 Kč/díl
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

vasek

O tom co je drahé nebo levné se můžeme dohadovat dlouho, pro každého z nás je to jiné. Mne spíše překvapuje, že cena celé motorizované soupravy je vyšší než cena vlaku + cena motorizace, podle mne by to mělo být obráceně.
Nejsem vláčkař a proto mi spíše vadí, že je možno koupit jen celý motorizační set, když já jako technikář bych potřeboval jen ovladač, ale samostatně si jej nemohu koupit a tři tisíce za celou motorizaci nejsem ochoten dát. - Jen doufám, že časem bude možno koupit i jednotlivě.

Petrjr

Citace od: Ondra kdy 29.03.2009, 11:08:21
...  jen mě udivuje proč odstoupili od zažitého a oblíbeného 9V systému, který byl bezproblémový a motorizace v porovnání s tímhle setem levnější o 2000 kč.
Není to třeba tím, že pro děti je ovládání dálkovým ovládáním příjemnější a přirozenější. Vždy ovládají tu "svojí" konkrétní lokomotivu. A koleje jsou jednodušší na sestavení. A pokud nezvládnou sestavit mašinu, tak ji jednou sestaví rodič a zbytek už si dělají sami - různé typy tratí.

/Ale jinak pochopitelně netuším, kolik výsledného zisku/ztráty jim generoval starý systém a kolik bude generovat nový a jak se na zisku/ztrátě projeví sjednocení elektro systémů/

davda54

#97
Citace od: vasek kdy 29.03.2009, 12:40:04
...když já jako technikář bych potřeboval jen ovladač, ale samostatně si jej nemohu koupit a tři tisíce za celou motorizaci nejsem ochoten dát. - Jen doufám, že časem bude možno koupit i jednotlivě.

Jednotlivě bude k sehnání na anglickém S@H (http://www.brickish.org/members/files/whoward/SahSpring2009p28.png). Takže by se IMHO mohl dát sehnat i na českém.  :D

vasek

#98
to Davda - moc děkuji za odkaz, pokusím se si ho koupit přes mého anglického známého  ;)

Ondra

#99
Video k Emeraldu http://www.youtube.com/watch?v=Ma5gFAI4gXg&feature=player_embedded

EDIT.: Pokud si někdo všimnul toho záhadného ? , tak jde s největší pravděpodobností o obrysy nového modulárního domu, o kterém se zmínil Jan Bayer na té výstavě(Je to od velice důvěryhodného zdroje.) Diskuze zde http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=27310&st=0

matny

V piatok sa u mna realizoval východoslovenský kostky zraz a pri tej príležitosti nás Micho prekvapil legálne nadobudnutým setom 10194, ktorého stavbu sme počas častého popíjania dokončili niekedy nad ránom.  :P
Tak ako som bol znechutený z fotiek, tak musím konštatovať, že po osobnom zblížení si u mna set získal značné sympatie.  8)


Anatyt

Citace od: matny kdy 30.03.2009, 16:19:34
V piatok sa u mna realizoval východoslovenský kostky zraz a pri tej príležitosti nás Micho prekvapil legálne nadobudnutým setom 10194, ktorého stavbu sme počas častého popíjania dokončili niekedy nad ránom.  :P
Tak ako som bol znechutený z fotiek, tak musím konštatovať, že po osobnom zblížení si u mna set získal značné sympatie.  8)

No a teraz som zvedavy, ci sa zacne vysetrovat odkial Micho ma ten vlak. :P Pretoze de facto ani on ho legalne nema odkial mat. Inak by to bol precedens a tym padom ho aj dotycny sprdnuty recenzista mohol legalne ziskat. :)

Jindroush

A proto všichni už několik týdnů mlží, místo aby prokázali legální nabytí, že?  :P

(Tím netvrdím, že ho Micho legálně nemá)
Jindroush. (Moje Brickshelf galerie zde)

Micho

Citace od: Jindroush kdy 30.03.2009, 19:37:50
A proto všichni už několik týdnů mlží, místo aby prokázali legální nabytí, že?  :P

(Tím netvrdím, že ho Micho legálně nemá)

Je z Mníchova.  ;)

Honza D.

Citace od: vasek kdy 29.03.2009, 12:40:04
Mne spíše překvapuje, že cena celé motorizované soupravy je vyšší než cena vlaku + cena motorizace, podle mne by to mělo být obráceně.

V ceně motorizované soupravy je ještě 8867 Flexible Train Track.
Ale pálka je to slušná, když odečtu ceny známých PF komponent (XL motor, přijímač, světla = 1.000Kč), zbývá 2.000Kč na ovladač, trafo a nabíjecí baterii. Nejdražší je baterie, 1.500Kč je hodně... Nevím, jestli se to tady už neprobíralo, ale všimli jste si, že na baterii lze nastavit otáčky pro přímo napojený motor?
Nabízím jednotlivé kostky (základní, střechy, technic, elektro, pneu, vlaky) i stavebnice; seznam najdete na kostky.malozvlkahostiny.net. Vše je nové, nepoužité.

vasek

Tak jsem konečně obdržel nový ovladač, funguje tak jak jsem předpokládal, takže jsem spokojen. Jen to ovládání by mi lépe vyhovovalo místo točení kolečkem spíše lineárním posunem páčky, ale již z obrázků jsem viděl do čeho jdu. Takže chválím.


Jonas

#106
Po dvou měsících opět přispívám do vlákna, které jsem (tehdy ještě s otazníkem v názvu) založil po spatření prvních obrázků této lokomotivy. Moc jsem se na ni těšil a nyní ji tedy mám doma.

Splnila očekávání, které jsem do ní vkládal?
Co do vnějšího designu, určitě. Je to opravdu povedený model, hodně se blížící reálnému vzoru, barevné provedení je realisticky decentní, prostě - alespoň pro mě - Top Train v celé historii Lega. K tomu velmi povedenému designu hodně přispívá i to, že návrháři zakryli prakticky všechny study ('čudly'), čímž značně zvýšili modelovost vzhledu. Prostě v Lego světě už se viditelné study tolik nenosí.

Vagón je také pěkný, opět hlavně díky hezky namíchaným barevným odstínům. V Anglii a anglických koloniích se vozy v podobných barvách často používaly.

S čím ale mám (a asi nejen já) problémy, jsou jízdní vlastnosti.
Rovnou přiznávám, že jsem nikdy nepočítal s pohonem přes PF systém. Kdo jednou má 9V koleje a motory, tak se asi na bateriový pohon řízený RC těžko dá zlákat. Nejen kvůli vzhledu kolejí, otázce přísunu energie, omezených možností zabudování pohonu a baterie, a v neposlední řadě i hodně vysokým nákladům na pořízení PF sestavy.  Používám tedy 9V motorek jednoduše vložený pod tendr, který jsem zkrátil o 2 study.

Zatímco, u jiných lokomotiv mi tentýž motor utáhne až 10 vagónů i na hodně složitých tratích, zde má co dělat už se třemi vagóny. Hlavní problém spočívá v tom, že všechna kola lokomotivy mají značné tření. O něco menší na kolech spojených osou do dvoukolí, výrazně větší na menších kolech upevněných na krátkých pinech. Zde jsou jasně vidět výhody klasických kol na ocelových osičkách, která se otáčí mnohem lehčeji.

Kvůli tomu lokomotiva bohužel nejezdí příliš dobře v členitějších zatáčkách a má dost velké problémy na výhybkách, speciálně na složitějších zhlavích před nádražím. Velká kola (a zejména jejich okolky) mají tendenci narážet na přídržnici. Zde si člověk teprve uvědomí, jak geniálně byl navržen klasický 9V motor, jehož kovové okolky nejsou spojeny s osami pevně ale přes pružinu. (Zkuste si to sami vyzkoušet, já jsem to objevil teprve teď při hledání příčin problémů s pojezdem.)

Některé věci už jsem předělal a částečně vylepšil, u jiných se asi budu muset smířit s tím, že Esmeraldu holt budu muset provozovat za trochu jiných podmínek a na tratích, které ji dělají dobře. Na mém stávajícím domácím kolejišti to prostě nepůjde, protože tunel byl dimenzován na klasický 6studový jízdní profil.

Tolik mé zkušenosti s lokomotivou, na kterou jsem se tolik těšil a kterou i přesto považuji za dosavadní vrchol Lego Trains.

Jaké jsou vaše zkušenosti?
Jonas - Můj Brickshelf

Honzik

#107
Také přidám svůj názor

Výhodu tohoto modelu spatřuji především v možnosti různých modifikací, které mohou lépe splnit očekávání uživatele - změna ojnic, změna pohodu atd.


Citace od: Jonas kdy 26.04.2009, 10:32:35

Zatímco, u jiných lokomotiv mi tentýž motor utáhne až 10 vagónů i na hodně složitých tratích, zde má co dělat už se třemi vagóny.


Ohledně pohonu jsem se chtěl zeptat, zda jsi rozebral převodovku u lokomotivy nebo jsi ji nechal. Sám jsem vlak testoval s 9V motorkem a bez převodovky mu to šlo o hodně lépe.

Jinak díky za zkušenosti se složitější tratí, já prohnal svoji 10194 jen po jednoduchém oválu, který ale bohužel neodhalí to co jsi popisoval.

Z mého pohledu nevýhodu spatřuji balení v jakém je prodávána 10194. Konkrétně se nemohu smířit s tím, že balení obsahuje jen jeden vagon. Myslím, že by bylo rozumnější prodávat lokomotivu bez vagonu a ty pak prodávat zvlášť. Sám si chci pořídit ještě další dva vagony a myslím, že by bylo pohodlné si je jen tak koupit a nemuset hledat na ebay samostatný vagon nebo rozprodávat lokomotivu a nechávat si vagony, protože jedna parní lokomotiva na kolejiště stačí (hobbymu se tímto omlouvám  ;) ) .

Jonas

Citace od: Honzik kdy 26.04.2009, 10:50:02
Výhodu tohoto modelu spatřuji především v možnosti různých modifikací, které mohou lépe splnit očekávání uživatele - změna ojnic, změna pohodu atd.

To je samozřejmě obrovská výhoda Lega, kvůli které na něj nedám dopustit a kvůli níž jsem se úplně přestal zajímat o modelovou železnici H0, byť jí mám doma v krabicích uloženo opravdu hodně.

Citace od: Honzik kdy 26.04.2009, 10:50:02
Ohledně pohonu jsem se chtěl zeptat, zda jsi rozebral převodovku u lokomotivy nebo jsi ji nechal. Sám jsem vlak testoval s 9V motorkem a bez převodovky mu to šlo o hodně lépe.

Převodovka je pryč, aby zbytečně nepřidávala další tření.

Jinak co trochu pomohlo, bylo další přídavné zatížení tendru, pod nímž je motor. Ten pak méně prokluzuje. Další vylaďování asi ještě bude následovat. 

Pár dalších vagónů to chce. V současné době se dají asi nejsnáze pořídit nákupem dílů (např. u Bruna). Celkové náklady závisí na tom, kolik toho má člověk doma v zásobě.  Já jsem potřeboval dokoupit díly asi za 40 USD na vagón.

Jonas - Můj Brickshelf

hobby

Pokud mám k té lokomotivě něco říci, tak zaplať pán Bůh za ni. Čekal jsem na něco podobného 10 let, z lega nešla udělat kloudná "pára". Což ovšem neznamená, že dnes budu před ní padat na zadek.
Výhrady, které jsem vyslovil k fotkám, jsem si potvrdil.  Náhražka hnacího soustrojí elementy z technik dílů je hlavní nedostatek. Škoda, že to designérům nedochází - vždyť je to stěžejní charakteristika parních vlaků; proto mohli vymyslet nové díly; ročně jich vymyslí desítky. Samozřejmě zjednodušené ve zkratce, ale jako originál. Doufám, že v příštím setu se dočkáme. Dále - rozpačité čelo lokomotivy, kouřové plechy (?) a koncepce hnacích kol bez nákolků, kterou já "nemusím" a sám nepoužívám. Jinak souhlasím s Jonasem, že vypadá i tak velmi dobře; děti na první pohled nepoznaly, že jde o lego.
Viděl jsem ji jezdit na výstavě v Rakousku (také Peki, Mtron, Vasyk, Kanál a další). Jezdila docela pomalu, "trhaně", s drobnými "přískoky". Pokud to měla být příslušná originální pohonná jednotka, tak je to špatné a zůstanu u osvědčených 9V motorech v tendru.
Nemohu si odpustit srovnání téhle lokomotivy s mými. Bohudík/bohužel, ty moje s BBB koly jezdí lépe, rychle, jedno jestli zatáčka, výhybka, stoupání (už to tu bylo, ale pokud někdo neviděl video, tak tady: http://cz.youtube.com/watch?v=-oY8jAmB5uk ).
Doufejme, že příští set bude vývojově dál 8).



Jonas

#110
Citace od: hobby kdy 26.04.2009, 22:50:31
Náhražka hnacího soustrojí elementy z technik dílů je hlavní nedostatek. Škoda, že to designérům nedochází - vždyť je to stěžejní charakteristika parních vlaků; proto mohli vymyslet nové díly; ročně jich vymyslí desítky.

Dokud jsem model neměl doma, tak jsem se také divil, proč designéři v TLC zvolili tuto nehezkou variantu ojnice, když řadu dalších dílů navrhli či barevně upravili přímo pro tento set.
Ale teď už asi chápu. Designéři vycházeli z toho, že lokomotiva bude poháněna PF motorem. Ten přenáší poměrně velký moment na hlavní velká kola, která proto musí být spojena hodně pevnou spojovací tyčí (v tomto případě zvolili beam). Musíme si uvědomit, že my co používáme 9V motor umístěný někde pod tendrem, tuto situaci nemusíme řešit. Hlavní kola se nám otáčí, ojnice se pohybuje, ale nepřenáší se zde žádný výkon. A to je pořádný rozdíl.
Jonas - Můj Brickshelf

Honzik

Nedávno jsem řešil s některými vláčkaři osvětlení lokomotivy 10194 ve které je použit k pohonu 9V motor. Na první pohled se zdá řešení osvětlení jako banalita tj. natáhnout světla a připojit na motor, ale bohužel to není tak jednoduché. Nejprve jsem musel použit kabel 8886 který slouží jako redukce z nového PF systému na starý, který je na vlakovém motorku. Bohužel kabel 8886 má vývod rovno, takže jsem musel použit ještě jeden kabel http://www.peeron.com/inv/parts/5306b. Navíc z důvodů nacvaknutí kabelu na motor nelze na toto místo umístit nárazník, proto bylo nutné rozšíření o 2 study.


V případě, že máte elegantnější řešení osvětlení, tak prosím o zveřejnění.

hobby

Už 14 dní mám předělanou Emeraldu 10194, tak se podělím o výsledek:
- především všechna kola jsou s nákolky, tak jak to má být. Není to jenom záměna jedněch kol za jiná, ale   
  totální změna koncepce celého pojezdu a podvozku, včetně záměny běhounů za klasická 12V kola.
- předělané válce, přivaděče páry a celé hnací soustrojí.
- náhrada tělesa kouřových plechů za něco, co je opravdu připomíná.
- předělané čelo lokomotivy tak ,že nárazníky se neotáčí spolu s běhouny.
- samozřejmě prodloužený tendr s motorem.

Lokomotiva jezdí bezvadně, lehce, bez odporu, výhybky projíždí spolehlivě (originál se při jízdě vzad díky použitým technik-ojnicím zasekává, při prudším postrku rovněž). Výhledově ji ještě osvětlím, což bude znamenat předělání celého tendru.

Ať si říkají puristé a fundamentalisté co chtějí, tohle moje řešení je lepší. Mně například vadí i takový detail, že u originálu přední i zadní běhouny "vlajou" jak hadr ve větru, čemuž jsem musel při přestavbě zabránit (viz oba poslední obrázky).

mirek

Hobby, čekal jsem, kdy zveřejníš již dříve avizované úpravy 10194. Bylo mi jasné, že budou vycházet ze tvé tradiční koncepce stavby parních lokomotiv.
V tvém provedení je to skutečná nádherná pára, včetně krásného tendru.  Smekám.

Jonas

Já jsem v předělávání zůstal někde na půl cestě. Důležité je, ale že to jezdí poměrně spolehlivě s klasickým 9V motorem pod záměrně zkráceným tendrem.



Jonas - Můj Brickshelf

Honzik

Motor 9V a topič je bez práce...

hobby

#116
Jonasi, trochu odbočím mimo hlavní téma:
Jak se dívám na tvoje město, tak rád bych věděl, zda už je hotové. Jestli ano, tak nás s ním prosím seznam. Pokud jsem správně sledoval tvůj thread budování města, tak finální podoba města ještě nebyla zveřejněna, že?

Jonas

Citace od: hobby kdy 21.06.2009, 16:25:23
Pokud jsem správně sledoval tvůj thread budování města, tak finální podoba města ještě nebyla zveřejněna, že?

Finální podoba města je zde. Je to více méně to, co jsem tehdy naposledy zveřejnil ve zmíněném vlákně. Víc už se do daného prostoru nevešlo a na nějaké případné předělávání už nebyl čas ani vůle.
Jonas - Můj Brickshelf

hobby

Takže gratuluji k dokončenému dílu - je úctyhodné a skvělé 8)! Vlastně jsem si to myslel, že už větších změn tvoje město nedozná a ptal jsem se hlavně pro pořádek.
PS:
Možná, že by bylo dobré přesunout tyhle poslední příspěvky do citovaného threadu budování města, aby se uzavřel.

bartas

Sám nemám 10194, ale chtěl bych se zeptat, zda lze nahradit 8878 akumulátor za 8881 schránku na 6xAA.
Z dlouhodobého hlediska nejsem zastáncem speciálních akumulátorů, které se špatně shánějí až skončí podpora výrobce.
Na 8878 udávají výstupní napětí 7,2V, což přesně odpovídá 6xNiMH AA akumulátorům. Dotaz tedy zní:

Lze fyzicky umístit 8881 do tendru, tzn. vleze se tam?

Ještě jeden dotaz:
Kdybyste si zakládali Lego vláčky dnes, šli byste do 9V systému a sháněli koleje po bazarech nebo byste začli s RC a plnou výrobní podporou Lega?