LEGO Technic Indoor Racing

Založil Shmade, 29.09.2008, 22:25:41

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Shmade

                              2. Závod Lego Technic Indoor Racing
                                            ...nás teprve čeká...

Sponzoři 2. LTIR závodu:
Matny
banana.com

Ceny od sponzorů poskytnuté do 2. LTIR závodu:
1. místo: (Matny)
set 8283 - Telehandler - fungl nový
2. místo: (Matny)
set 8229 - Tread Trekker - krabice rozlepena, dílky v sáčcích, v podstatě taky funglovka, top stav
3. místo: (banana.com)
kredit 20 USD na nákup na bricklinku

- probíhá volba dne konání závodu - datum určeno na neděli 22.3. 2008
- zveřejněny ceny pro 2. závod
- pravidla pro 2. závod na straně 8 tématu
- 30.12. 2008 spuštěna anketa o místě konání závodu - vybrána Praha
- upravená pravidla pro stavbu vozu pro 2. závod naleznete na straně 7

Pro nově příchozí doporučuji pročíst celé téma, ač občas někde řešíme ptákoviny, můžete narazit na zajímavé postřehy, které Vám třeba pomůžou vyhrát další závod!  ;)







                              1. Závod Lego Technic Indoor Racing
                                              ...už je za námi...


Video ze závodu 1. část - Exhibice + Sprint

Video ze závodu 2. část - Slalom + Parkování

Video ze závodu 3. část - Skok + Okruh

Video ze závodu 4. část - Vyhlášení + Riot


ZÁVOD SE KONÁ 8.11. 2008

Poslední termín pro přihlášení je středa 5.11. 2008

Finální znění pravidel na straně 3



Zdravím, urodil se mi v hlavě takový nápad, který bych zde rád předložil k diskuzi. No a poté ho v případě zájmu v nadcházejících zimních měsících realizoval.

Jde o to, že bych chtěl zorganizovat závodní soutěž, kde by mezi sebou soutěžila z Lega postavená auta bez jakýchkoli omezujících pravidel. Až na dvě, ovládaní by muselo být pouze pomocí jednoho Power Functions IR Remote Controleru - http://peeron.com/inv/sets/8885-1 a všechny použité díly by musely být originál Lego. Bylo by na každém aby zvážil, jaké auto nejlépe obstojí ve všech disciplínách. Závody by mohly být svým způsobem dost podobné předkolům KTT.

Závodní den by se skládal z několika rozličných soutěžních disciplín, za které by podle umístění byly udělovány body a ty by ve finále určily celkové pořadí.

Disciplíny mě napadají tyto:

1. Sprint - rovný úsek, pořadí podle dosaženého času.

2. Slalom - pořadí podle dosaženého času.

3. Skok do dálky - skok na připraveném můstku, dopad do jemného písku, tak aby se dalo odečíst místo dopadu. Pořadí podle nejdelšího skoku.

4. Parkování - z určeného místa by vůz vyjel k místu, kde má zaúkol zacouváním zaparkovat. Šířka mísa určeného k zaparkování by se odvíjela poměrně od šířky jednotlyvých vozů. Případné modifikace podobě jiného typu zaparkování možné... Pořadí podle dosaženého času.

Protože tyto individuální disciplíny nezaberou moc času mohl by mít každý vůz více pokůsů z čehož by se počítal ten nejlepší dosažený výsledek.

5. Okruh - kvůli této disciplíně je požadavek IR ovládání. Na start okruhu by se takto mohly postavit až čtyři auta najednou. Pořadí by bylo dáno pořadím v cíli. Podle počtu účastníků by byl dán počet rozjížděk ze kterých by se postupovalo do finále, které by určilo finální pořadí. O pořadí nepostupujících do finále by rozhodl také závod. Aby nedocházelo k debatám a stížnostem typu on mě blokoval, né to on se mi tam motal a podobně, byly by pravidla pro tento závod  pouze taková, že kdo je první v cíli je prostě první v cíli :) V případě převrácení vozidla na střechu během jízdy, či jiného stavu, kdy by vůz nemohl pokračovat dál by pomocníci stojíci podél tratě co nejrychleji vůz vrátily zpět na kola, případně na trať. Podle toho jak by vycházel čas mohlo by být okrůhů postaveno případně více.


Pokud by byl zájem a závod, případně vzniklá série závodů se měla uskutečnit, tak pro první závod bych volil místo v Praze a to na Arbesově náměstí v jednom malém Squasch centru, kde by se závodilo na místních dvou kurtech, kam by se jmenované disciplíny měly v pohodě vměstnat a ani IR ovladače by neměly mít problém s dosahem. V onom Squash centru pracuju, takže o to, zda by bylo povoleno si hrát na kurtech s Legem se nemusíte strachovat. U kurtů je přilehlý bar s výběrem alkoholických i nealkoholických nápojů a točenou plzní :) No a po závodech by bylo možné zajít ještě třeba do sauny.

To je tak zhruba vše k mojí vizi, co vy na to?
Rád si přečtu připomínky, či případné návrhy dalších discilín. Koncepci ale ve svých základech měnit nechci kdyby měl někdo nápady v tomto duchu.



otaznik

#1
Zajímavý nápad, jen bych byl pro vyškrtnutí nebo nahrazení toho skoku. Jak jsme si už vyzkoušeli, písek a LEGO Technic nejdou zrovna dohromady.

IMHO naprosto ideální byla předkola KTT - relativně krátké, zajímavé závody, kde nebyla nouze o diváky, protože se vše odehrávalo jako součást srazu - tahle myšlenka je podle mého nejdůležitější a bylo by dobré jí zachovat.

Shmade

Mě právě skok láká  >:D  ale souhlas, že písek možná není nejlepším řešením, pak by se to dalo řešit jako přeskok z větší rampy na menší, tak že by se postupně zvětšovala mezera mezi rampami, na každé vzdálenosti by měl každý třeba tři pokusy...

peter

Jelikož jsem něco podobného měl též v plánu, což někteří vědí, tak tento nápad vítám. Já ho nedal do placu především z jednoho důvodu a to, že jsem neměl místo, kde by se tyto závody mohli uskutečnit. Jelikož zde tento problém není, šel bych rozhodně do toho!

Myslím, že takovéto závody jsou ideální a jsou hodně zábavné. Zejména poslední disciplína, při které může startovat několik vozů současně. Velkým plusem těchto závodů je, že se soutěží může zúčastnit více soutěžících a stavitelů, kteří se jinak bojí stavění z Technic. Udělat jednoduché autíčko, které bude motorizované není vůbec těžké, na rozdíl od vozů pro LTTT, které již vyžadují spoustu zkušeností.

Doufám, že tyto závody se brzy uskuteční, protože zazávodit si i jen na okruhu s více vozy současně je hodně dobrý.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

ass

Akorát mi trochu nejde do hlavy, jak může mít auto takovou rychlost, aby skočilo, a zároveň takovou pomalost, aby se s ním dalo precizně zaparkovat.  ;) Na převodovku by byl potřeba další ovladač.

peter

Citace od: ass kdy 30.09.2008, 07:29:32
Akorát mi trochu nejde do hlavy, jak může mít auto takovou rychlost, aby skočilo, a zároveň takovou pomalost, aby se s ním dalo precizně zaparkovat.  ;) Na převodovku by byl potřeba další ovladač.

Třeba bude povolená manuální převodovka, kdy bude dovoleno přeřazení před samotnou disciplínou. Avšak i kdyby ne, tak aspoň bude parkování zajímavější a jistě zábavnější a o srandu by nebyla nouze ;D
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

TomB

Citace od: ass kdy 30.09.2008, 07:29:32
Akorát mi trochu nejde do hlavy, jak může mít auto takovou rychlost, aby skočilo, a zároveň takovou pomalost, aby se s ním dalo precizně zaparkovat.  ;) Na převodovku by byl potřeba další ovladač.
A co třeba přepínání kanálů? ;)
Docela zajímavé, ale nevím jestli se zůčastním jelikož stavím turbokáru ;D >:D na LTTT, a receivery se budou zabudovávat do tohoto projektu.


PS. jednou jsem si udělal auto které jelo cca. 15km/h
(pohon byl stejný jak na mém LTTT autě(2xbuggy a 1x xl >:D ))
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

Proti použití manuální převodovky, která by se přepnula mezi jednotlivými disciplínami bych nic neměl, ale i s relativně rychlým autem by mělo pomocí impulsového dávkování plynu podle mě jít v pohodě zvládnout. Jen nevím, jestli povolení převodovky neodradí část závodníků z toho důvodu, že na ní nemají dílky, případně prostě neví jak jí postavit bez speciálních dílků. Protože pak by bez převodovky byli v nevýhodě při parkování. Nebo by se to dalo kompenzovat tak, že parkovací místo by bylo třeba hodně vzdálené od místa startu do této disciplíny, že to co by auta s převodovkou nahnala při vlastním parkování by "ztratila" při přejezdu.   

No nevím, chtěl jsem aby stavba samotného vozu nebyla moc náročná a aby se mohlo účastnit co nejvíce lidí. Nevím zda povolení manuální převodovky by nebylo v tomto smyslu kontraproduktivní...  Pokud někdo postaví převodovku automatickou, tak to klidně, ale tu manuální bych možná po rozvaze nepovoloval.

peter

#8
Citace od: Shmade kdy 30.09.2008, 09:58:02... tu manuální bych možná po rozvaze nepovoloval.

Takže bude sranda :D

Každopádně teď jde o to, kolik lidí má minimálně 2 PF motory, IR přijímač a IR ovladač. Možná by nebylo od věci, zavedení druhé kategorie a to pro vozy ovládané klasicky po drátu*. Jediné co by se pak muselo upravit, je ten hromadný start více vozů. Jsem docela zvědav, kolik se zúčastní kostkařů, trochu se však bojím, že to ve výsledku dopadne podobně, jako LTTT :'(

EDIT: *případně i první kategorii rozdělit na dvě a sice vozy s a bez převodovky. Vítězové jednotlivých kategorií, by se pak mohli utkat mezi sebou ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Jamesek

Nemyslel Peter manuální převodovkou přehození dvou ozubených koleček ručně? Na to není potřeba žádných speciálních dílků a zvládne ti i naprostý lajk. Před každou disciplínou se rozhodnu jestli pojedu rychle či pomalu. Tím, že bude možnost více pokusů můžu nakonec zkusit obě varianty ;)

Shmade

Citace od: peter kdy 30.09.2008, 10:08:28
Jsem docela zvědav, kolik se zúčastní kostkařů, trochu se však bojím, že to ve výsledku dopadne podobně, jako LTTT :'(

EDIT: *případně i první kategorii rozdělit na dvě a sice vozy s a bez převodovky. Vítězové jednotlivých kategorií, by se pak mohli utkat mezi sebou ;)


No vím, že IR PF prvky jsou relativně nové, ale podle mě ty co technic zajímá už určitě nějaké vlastní, ty co technic nezajímá můžou mít třeba co se PF prvků týká plně dostačující set  Monster Dino, případně ani nebudou uvažovat o učasti...

Dělení kategorií by bylo možné při nějaké větší účasti, ale já myslím, že bude úspěch pokud se nás sejde víc jak pět :)  No uvidíme, byl bych rád kdyby se nás sešlo co nejvíc, tak uvidíme kolik kostkařů se "pochlapí". Zábava to bude určitě a co do stavby to náročné jak na techniku, tak na čas opravdu nemusí být. Včera ráno jsem si během pěti minut udělal prototyp podvozku, se kterým by se dalo klidně závodit. 

Shmade

Jen k doplnění předběžných pravidel, vůz musí mít řidiče v podobě minifiga.

peter

Citace od: Shmade kdy 30.09.2008, 11:16:08... já myslím, že bude úspěch pokud se nás sejde víc jak pět

Což je dle mého názoru hodně málo, ale furt lepší než nic. Ostatně na druhém předkole KTT bylo šest soutěžících a zábava byla více než úžasná. Letos na prvním závodě LTTT na Petříně bylo dokonce sedm soutěžících. Myslím, že by se zde našlo klidně deset i více soutěžících, ale už jsem tak trochu přišel na to, že se moc nikomu nechce. Třeba se to však změní a na takovýto závod se sejde početná skupinka. Ostatně sestavit zmotorizované vozítko pro tuto soutěž se dá dle mého názoru za pár minut. Zábava bude jistě velká a troufám si říci, že i větší, než při závodech LTTT.

Citace od: Jamesek kdy 30.09.2008, 10:50:19Nemyslel Peter manuální převodovkou přehození dvou ozubených koleček ručně?

Přesně tak, toto jsem měl na mysli. Tedy možnost zařazení (přesunutí ozub koleček) před závodem dané disciplíny.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

Napdla mě další "disciplína" která by spočívala v subjektivním hodnocení vozů, kdy by soutěžící (svůj vůz nehodnotí) či případní diváci (hodnotí všechny vozy) seřadili vozy od toho co se jim líbí nejvíce (jak vizuálně, tak třeba po technické stránnce) po ten který se jim až tak nelíbí. Podle výsledků by byly přiděleny body, které by se počítaly do celkového výsledku. Tato hodnotící disciplína by byla na pořadu dne jako první, aby subjektivní hodnocení nemohlo být ovlivněno výsledky v ostatních disciplínách, případně aby při tomto hodnocení nedocházelo ke spekulacím, které by mohly třeba vedoucího závodníka úmyslně špatným hodnocením jeho modelu odsunout na jinou příčku a podobně.

ass

Ještě k těm skokům, podle mě bude problém dostat takhle těžký auto do vzduchu, to by to muselo jet fakt rychle. Jinak se samozřejmě zůčastním, bylo by super, kdyby se první kolo stihlo už při vyhlašování 2. LTTT.  :)

Shmade

Citace od: ass kdy 30.09.2008, 16:16:55
podle mě bude problém dostat takhle těžký auto do vzduchu, to by to muselo jet fakt rychle.

Auta zas tak těžký podle mě nebudou (Batery box včetně baterek váží asi 170g, pak dejme tomu 100g motory, kola podle toho které se použijí ale max tak 200g no a něco konstrukce... vím už takhle to vypadá na +- půlkilové modely, ale taky nepředpokládám, že se bude skákat do dálky půl metru, spíš předpokládám skoky tak  10, 15 cm, uvidíme. Každopádně skoky jsem se rozhodl, že budou z rampy na rampu, kdy odrazová bude vyšší než dopadová, takže překonání byť malé vzdálenosti bude schopný snad každý vůz. Jinak doufám, že auta jezdit rychle budou :)

Citace od: ass kdy 30.09.2008, 16:16:55
Bylo by super, kdyby se první kolo stihlo už při vyhlašování 2. LTTT.  :)

To jo, ale já ještě musím udělat pár věcí, které mi zaberou nějaký čas (vytvořit rampy, kužely na slalom, vymyslet ohraničení okruhu (no to už víceméňe vmyšlené mám, jen nakoupit potřebný materiál), postavit auto :) atd. Reálně bych viděl, že nejbližší možný termín konání 1. závodu L.T.I.R. by byl tak nejdřív za měsíc, ale spíš tak za dva, uvidíme, nechci to uspěchat, chci aby vše bylo kvalitně připravené a rozmyšlené, aby se všichni dobře bavili.  Tak uvidíme, zda do té doby bude nějaký sraz kde by se vyhlášení LTTT uskutečnilo, nebo zda to vyjde až na tyhle závody.



Ješte poznámka k vozidlům, podle pravidel je na každém jak svůj vůz postaví, ale díky nutnosti vozit baterybox na autě a dalším důležitostem jako jsou motory a tak nepůjde o úplné drobky, ale byl bych rád, kdyby dojem drobků alespoň nějakým způsobem budily. Nevím zda se z tohodle popisu dá pochopit co mám na mysli, prostě by se mi líbilo, kdyby to byly malý autíčka na velkých podvozcích, klidně by mohly mít nějakou tématiku (sanitka, hasiči, policie, závodník, nebo třeba i vůz s tématikou star wars, pirát... prostě cokoliv...)  a  použití minifigů jako řidičů by to jen dokreslovalo :)   Ale tohle berte jen jako takový námět, nic závazného, když postavíte pouze pojízdný podvozek a povinného minifiga postavíte na nárazník nikdo vás ze závodu nevyloučí.

Togaran

To bude určitě zajímavá podívaná, doufám, že se bude závodit taky v Praze :) bohužel nemám kostky na to abych se zúčastnil, tak se nezlobte že sem píšu.

zajímá mě jedna věc: když se pojede okruh a pojedou 4 auta najednou, jak fungují ty ovládání že jedním neovládnete cizí auto? je to každé na jiný frekvenci?
Moje stavby: Brickshelf, Flickr

Shmade

Togaran: Kdyby jsis to tady přečet všechno...  ::)   tak se dozvíš, že závodit se bude prozatím  jen v Praze :)
PF infra ovládání má čtyři nastavitelné kanály, díky tomu se to rušit nebude.
Jinak se nezlobíme, se přijď podívat až se pojede...

Pepan

Citace od: Shmade kdy 30.09.2008, 19:20:35
Togaran: Kdyby jsis to tady přečet všechno...  ::)   tak se dozvíš, že závodit se bude prozatím  jen v Praze :)
PF infra ovládání má čtyři nastavitelné kanály, díky tomu se to rušit nebude.
Jinak se nezlobíme, se přijď podívat až se pojede...

Jen v Praze, bohužel... pro mě (nás??) z Ostravy trochu z ruky, ale co se dá dělat, hlavně prosím o fotodokumentaci, tak jako u LTTT, ať se my ostatní alespoň kouknem  :)

Colonel32

cim vice o tom premyslim, tim spise bych skok vyradil.

Jamesek

Aha, na křížení signálů při hromadném závodu jsem nepomyslel. Tímto si přidávám interně další pravidlo, nepoužívat na autě více než jeden kanál (takže jen pohyb a zatáčení). Měl jsem vymyšlený systém převodovky na infra na druhém kanálu ;)

Btw. předtím jsem to neřekl - super nápad a děkuji všem pořadatelům (i teoretikům kolem), pokusím se zúčastnit. Fandím všem soupeřům a těším se na super závody ;)

TomB

Mám otázku k pravidlům.
Můžu použít 9v motory?
(s propjovacím káblem samozřejmě ;) )
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

Shmade

Citace od: Pepan kdy 30.09.2008, 19:33:09
Jen v Praze, bohužel... pro mě (nás??) z Ostravy trochu z ruky

Uvidíme jak dopadne první závod, každopádně nemám nic proti tomu v budoucnu v případě zájmu a hlavně iniciativy ze strany mimopražských uspořádat další kolo víceméně kdekoli po ČR, já si výlet s potřebnými proprietami rád udělám. Na vás ostatních je jen to, přijít s adekvátním místem kde by se závod mohl uskutečnit. Pak bych uskutečnění daného závodu viděl závislé pouze na minimálním počtu přihlášených, popravdě bych přes celou ČR kvůli dvoum přihlášeným lidem asi nejel, ale na to je ještě brzy.  Už teď si ale myslím, že i první závod nebude jen výsadou pro pražáky a bude mít meziměstskou účast, koho tahle zábava láká, tak obětuje nějaké peníze a čas na to se do Prahy dopravit. :)

Shmade

Citace od: Jamesek kdy 30.09.2008, 19:40:50
Tímto si přidávám interně další pravidlo, nepoužívat na autě více než jeden kanál (takže jen pohyb a zatáčení).

Interně si pravidlo přidávat nemusíš, to že může být použit pouze jeden ovladač je krom toho, že vše má být originál Lego jediné pravidlo.

Vím, že toto nevylučuje během jízdy přepínat kanály, ale to spolu s tím, že za jízdy nebude možné na auto šahat, tudíž by ti to nybylo k ničemu pokud by jsi nepřepl kanál i na recieveru, ok, mohl by jsi mít na autě dva recievery...

Každopádně díky za dotaz, kvůli tomu je tahle diskuse, finální pravidla budou ještě v jistých detailech oproti těm předběžným upřesněna, teď už vím, že bude dodatek o tom, že během jízdy není povoleno měnit na ovladači kanály, takže druhý reciever by byl k ničemu :)

Colonel32

Pripadne bychom mohli udelat i jakysi polo-truck trial, kde bychom jezdili po lese, ale spis na rychlost nez prez extra narocne prekazky.

Shmade

Citace od: TomB kdy 30.09.2008, 19:48:19
Mám otázku k pravidlům.
Můžu použít 9v motory?
(s propjovacím káblem samozřejmě ;) )

Ano, můžeš použít cokoliv originál Lego, pouze to musíš ovládat pouze pomocí jednoho PF IR ovladače z jednoho kanálu.

Shmade

#26
Citace od: Colonel32 kdy 30.09.2008, 20:01:47
Pripadne bychom mohli udelat i jakysi polo-truck trial.

Tohle je vyloženě indoorová záležitost na zimní měsíce, o tom co píšeš bude podle jistých zdrojů jiná soutěž, které se myslím v nadcházejícím roce dočkáš. Nech se překvapit.

Shmade

Citace od: Colonel32 kdy 30.09.2008, 19:39:31
cim vice o tom premyslim, tim spise bych skok vyradil.

Jsem tě nějak přehlídnul... :) Jaké jsou tvoje důvody proti skoku? Mě osobně přijde zajímavej, rampy budou kvalitní, že to bude skákat samo a bude při něm zábava.
Jestli myslíš třeba na nějaké odpružení a tak, co by zkomplikovalo stavbu vozu, tak to nebude potřeba. Pokud ti jde o to, aby nárazy nepoškodily Lego součástky (PF komponenty), tak okolí skoku může být polstrované, ale tak jako tak se bude auto pohybovat tak maximálně 20 cm nad povrchem země a na pády z takovéhle výšky musí být hračka pro děti určitě dimenzována.

Shmade

Tak jsem si udělal takový návrh tvaru ramp na skok. Dám to sem aby jste si mohli udělat lepší představu jak tato disciplína bude vypadat. Dejme tomu, že se začne klidně na nulové mezeře mezi rampami a mezera se bude postupně zvětšovat. Myslím, že by nemuselo být úplně nereálné se dostat na vzdálenost ramp zobrazenou na druhém obrázku. No uvidíme. Rampy budou mít dřevěnou konstrukci a odrazová i dopadová plocha bude pokryta linem, tak aby na rampách a kontaktu rampy s podlahou pokud možno nebyly nerovnosti, které by vůz nějak rozhodily. Rampy budou široké 50 cm, takže by podle mě neměl být problém se na ně trefit. Připadně misto pro rozjezd by si mohl každý volit odcouváním od rampy tak aby na ní najel co nejlépe. To že by měl někdo vůz širší než 50cm také nepředpokládám :)

Shmade

Zde jsem udělal návrh okruhu jen abych si vyzkoušel co se na velikost squashového hřiště může vejít. Dráha je široka jeden metr a čísla u zatáček udávají poloměry zatáček ve středu dráhy v cm. Válečky podél tratě jsou jistými kontrolními body, kterými je nutno v daném pořadí projet, ty jsou tam pro případ, že by někdo vyjel z trati a cestu si ať už úmylsně nebo neúmyslně zkrátil. Trať je schválně ve vzdálenějším místě od řidičů jednodužší než v místě kdy se bude jezdit "pod nosem". Na vyznačených místech nandavačů by měl někdo stát pro případ nutnosti vůz převrátit po kolizi zpět na kola a podobně, tato místa by neměla nijak stínit signálu z ovladačů.