(vlastní) stolní hra Labyrinth

Založil Petronel, 01.04.2012, 16:14:27

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Petronel

Vždycky jsem měl rád všelijaká bludiště a labyrinty. Stejně tak se mi líbila i hra Labyrinth, ale nikdy jsem ji neměl.
Až mě pak náhle napadlo, že něco takového by se dalo klidně postavit. No a zde je výsledek:

Základ této stavby jsou části bludiště na ploše 4x4 study. Každá z nich tvoří zatáčku, rovinku, nebo křižovatku v bludišti. Na těchto částech je často umístěn i nějaký sběratelský předmět a tyto čtverhranné části jsou buďto pohyblivé, nebo pevné. Aby se pohyblivé řady dobře pohybovaly, udělal jsem pevné části se zaoblenými rohy (na obrázku jsou to všechny, kde jsou umístěné kulaté šedé sloupky). Dále jsem všech těchto 49 čtverhranných prvků umístil do černého rámu a tím se zcela redukuje jakékoliv zaseknutí, kdy by nějaké prvky byly o milimetr vysunuté a s dalšími řadami by se nedalo hýbat.
Také jsem vymýšlel po čem se budou pohyblivé části přesouvat, tiles jsem opravdu používat nechtěl, již po jedné hře by byly určitě značně poškrábané a tak jsem použil úplně jednoduchou metodu. (viz. poslední fotky)

pokud hru neznáte, tak zde jen v rychlosti pravidla:
každý hráč si vybere figurku a vylosuje si poměrnou část kartiček, podle toho kolik je hráčů (celkem 24 karet = pokud hrají dva hráči, tak pro každého 12), podívá se však jen na první z nich a nikomu jinému ji neukáže. A k uvedenému předmětu se následně musí dostat. Hráčův tah probíhá tak, že nejdříve může pozměnit bludiště a pak si dojít až tam, kam ho vede jeho cesta. Vyjme tedy jednu z krajních částí bludiště a celou řadu tím směrem posune. Na druhý konec pak vloží díl, který zbyl z minulého tahu a může ho libovolně nastavit. Vždy se posunuje celá řada.
Na každé straně bludiště jsou tři pruhy segmentů s kterými se dá posunout, to tedy nabízí celkem 12 možností jak pozměnit bludiště.
Pokud se s figurkou nedostanete až k hledanému předmětu, pokračujete v příštím tahu.
Jakmile se k předmětu dostanete, tak si kartičku (lísteček) dáte stranou a v příštím tahu pokračujte s hledáním dalšího předmětu. Ten kdo je první najde všechny, vyhrává.



Hra sice vypadá možná stroze a nudně, ale je to ohromná zábava ať už pro malé, nebo i ty staré!  ;D
Bludiště se neustále mění a i na začátku hry si můžete dílky poskládat tak jak chcete. Hráči si pak navzájem blokují cesty, nebo i omylem pomáhají, protože neví po čem jde ten druhý. Navíc když je tato hra postavena z našeho božského Lega, tak se dá všelijak modifikovat, jednak segmenty bludiště (dát míň křižovatek, víc zatáček atp.), tak i třeba postavit daleko větší bludiště, nebo zcela jinak upravit.
Určitě budu mít něco v plánu. Zatím jsem modifikovali jen sbírání, tzn. že mnohem zábavnější je nechat kartičky na jedné kupičce a každý si vezme jednu, když ji najde, může si vzít další a kdo jich bude mít víc, vyhrává. Nebo se otočí jen jedna pro všechny a všichni hází překážky pod nohy ostatním aby se tam právě oni dostali jako první  >:D

Nejdřív jsem chtěl postavit segmenty 6x6 veliké, ale nakonec jsem i vzhledem k figurkám zvolil 4x4. A má to jednu ohromnou výhodu: celá hra je velká přesně na jednu 32x32 baseplate. Je přenosná a dá se krásně dát do krabičky a uklidit.

Kartičky (lístečky) mám zatím provizorní, chtělo by to udělat nějaké pěkné, pokud by s tím chtěl někdo pomoci, byl bych moc rád. Pokud děláte v nějakém grafickém editoru, hoďte sem nějaké návrhy kartiček.



Petronel

#1
Stolní hra
Labyrinth: HEROIC

Už je to spousty let, co jsem stavěl hru viz. výše. Nedávno jsem však dostal nápad postavit čistě svůj labyrint, který už nebude přesně podle té deskovky, ale daleko větší a složitější!
- Původní byl na baseplate 32x32, tento vyšel krásně na baseplate 48x48
- 5 horizontálních a 5 vertikálních pohyblivých řad, tedy 20 možností jak každý tah změnit celý labyrint
(všechny segmenty 4x4study, které nemají šedé kulaté sloupky se pohybují)
- 41 pokladů k hledání
- dvouslovné názvy pokladů mají vždy obě slova začínající na stejné písmeno. Hned to působí vznešeněji 8) (viz.níže)
- na výběr ze šesti figurek hrdinů začínajících mimo labyrint
- přidány různé kouzelné možnosti, schodiště a legendární poklady (viz.níže)



Schodiště:

mimo pokladů jsem vymyslel i další zajímavý prvek. Na dvou pohyblivých dílcích jsou schody stoupající na zdi jednotlivých dílků.
Pokud během hry jsou tyto dílky nastaveny tak, že po vystoupání po schodech se po vrchu zdi dostanete k těm druhým, můžete takto přejít. Cesta po vrchu zdi však musí být souvislá a bez překážek v podobě kulatých sloupků, pokladů...



Kouzelné poklady:
Vyhlídková Věž (pokud hráč začíná tah na tomto segmentu, má větší rozhled nad bludištěm a může jej v tomto tahu upravit dvakrát -přesunout dvě různé řady, či jednu dvakrát)


Hopsinková Šťáva (pokud hráč začíná tah na tomto segmentu, může během pohybu figurkou přeskočit jednu úzkou zeď, kde není umístěn poklad či jiná překážka ke skoku)


Pramen Pravdy (pokud hráč začíná tah na tomto segmentu, může nejdřív přesunout figurku, poté upravit bludiště a následně ještě jednou přesunout figurku)


Tyto výhody mohou hráči využívat aníž by se zrovna daný poklad hledal, takže pokud se zrovna hledá něco, kam se nedostanete, vyplatí se zkusit figurku přesunout aspoň na jedno z těchto tří míst a získat výhodu pro příští tah! ;)

Legendární poklady:

Pokladů je spousty a proto se během jedné hry nehledají všechny, to by bylo nekonečné. Zhruba doprostřed balíčku pokladů (nebo méně, podle toho jak chcete mít hru dlouhou) se zamíchá poklad "Kovaný klíč". Jakmile jej někdo získá, začnou se hledat postupně poslední tři legendární poklady, které byly mimo balíček.
Hra je díky tomu zajímavá v tom, že může končit velmi náhle a každou hru se hledají jiné ze základních pokladů,
Kovaný Klíč

Meč Moci,  Tajemný Trojzubec,  Posvátný Pohár
   

Standardní poklady:

Helma Hrdinů,  Blyštivý Briliant,  Divoká Drůbež
   

Plán Pokladů,  Víno Veritas,  Shromážděné Stříbro
   

Šmakův Štít,  Dechberoucí Dopis,  Elektrizující Excalibur
   

Šupinatý Štít,  Hromová Hůlka,  Náladový Netopýr
   

Zkamenělí Zbojníci,  Lákající Lampa,  Křišťálový Kalich
   

Plápolající Pochodeň,  Sekera Strachu,  Podzemní Prostory
   

Královská Kuše,  Dobrodruhův Dalekohled,  Kouzelná Květina
   

Prastarý Palcát, Dračí Diář,  Prapor Padlých
   

Krvežíznivý Křižák,  Staletá Svíce,  Dřímající Dráček
   

Šlechticovy Šípy,  Socha Svatých,  Smaragdová Síň
   

Kazatelův Kříž,  Závěsný Znak,  Soví Strážce
   

Petronel

#2
Oproti původnímu labyrintu jsem zvolil tentokrát normální podklad pod pohyblivé segmenty - šedé tiles. (zde je vidět "kolejnička")
Původně jsem se bál, že se poškrábou, ale myslím, že to nebude tak divoké. :D

Za pomoc s vymýšlením názvů pokladů a testování moc děkuji: MilanV, Matka a mé manželce. ;)
Pouze Hopsinková Šťáva nemá jméno na stejná začínající písmena. Hopsinková Šťáva je u nás už takový provařený pojem a nechtěl jsem ho nijak "zohyzdit" >:D, je to tedy jediná výjimka.

Hraní Labyrintu:
Co se týče samotného hraní, tak zatím stále testujeme. Ladím počet "rozdvojek" vs "zatáček" vs "rovinek". Snažím se najít tu správnou obtížnost, aby člověk měl často šanci poklad získat, ale zároveň neměl celý labyrint průchozí. Není to lehký úkol.

Hodně nás baví ty nové prvky. Když nejde cesta k pokladu, vylezu si aspoň na Vyhlídkovou Věž nebo zajdu pro Hopsinkovou Šťávu
(pokud tam zrovna není obsazeno- na každém políčku smí stát jen jeden hráč).
A ty schody jsou naprosto super! Každý tah, když to vypadá marně, že se člověk nikam nedostane, tak to chce ještě zkontrolovat zda nejsou průchozí schody. Občas vedou přes celé bludiště a dost pomůžou! 8)



Hru si můžete sami postavit pro vlastní pobavení a použít cokoliv z mých nápadů.
Mně zbývá ještě vyřešit grafickou podobu hracích karet. Kdyby měl někdo nějaký návrh či radu, sem s tím!

Snad se vám hra líbí. Dejte prosím vědět.

milanv

Citace od: Petronel kdy 20.04.2019, 22:00:42
Mně zbývá ještě vyřešit grafickou podobu hracích karet. Kdyby měl někdo nějaký návrh či radu, sem s tím!
Snad se vám hra líbí. Dejte prosím vědět.
A jak! Za sebe můžu říct, že jsem si testování užil ohromně. Já jsem na tenhle typ her, takže mi nevadila ani vyšší obtížnost, když zrovna byla "méně průchozí" kombinace šoupátek atp. To "špekulování" nad bludištěm je prostě něco pro mě :) Proto třeba hrátky se schodištěm byly pro mě zábava i když se mi ani s pomocí nich nepodařilo doběhnout k pokladu. Ty překvapivé možnosti, kam se člověk může dostat, i když to ze začátku vůbec tak nevypadá, to je prostě skvělý "AHA!" efekt!

Ale musím říct, že ale základem všeho, takovým tím "prvním dojmem", který člověka přiláká a přiková k té hře, je tvoje nápadité výtvarné zpracování - jak elegantní samo o sobě, tak navíc plné humoru. Což je vidět i z tvých fotek tady (povedly se ti moc, obzvlášť ten špión na věži :) ) Ale v reálu jsem si to užil ještě víc. Fakt, to mě zaujalo na první pohled, hned se mi to chtělo hrát, přestože jsem hru Labyrinth už dávno neznal.

Za sebe jsem rád, moc rád, že jsi hru nechal takhle velkou a tím ponechal to veliké množství variací.

No a pokud nebudeme v Olomouci úplně mrtví (známe to...), tak bychom mohli večer dát pokec nad Milanovým kouzelným skicákem a navrhnout to grafické zpracování kartiček...
Pán na Žlutém hradě

kajman

Vypadá to lákavě, díky.

Když by bylo všech 11 sloupců i řádků takto šoupacích a byla by vlastně jen venkovní hranice, aby se to nerozjelo, tak by se to zadrhávalo a nejezdilo to tak pěkně? To by pak bylo 116 možností, jak to změnit.

Petronel

Milane díky.

Kajmane přesně tak jak říkáš, když by se měly pohybovat všechny dílky, tak by se řady zadrhávaly a už by to nefungovalo. Obzvlášť, když jsou tak dlouhé.
Pokud ty pevné segmenty nemají zakulacené rohy z válečků, tak to také nefunguje. ;)

Já myslím, že je to ale takto ideální. I některé ty poklady by bylo pro mě dost podivné dát na ty pohyblivé části. Např. ten vyvěrající Pramen Pravdy, Podzemní Prostory nebo stínící Vyhlídkovou Věž ;)

Foton

Labyrint jsem hrál, ve stolní i cestovní verzi. Tvoje verze vypadá parádně. Herní přídavky dávají smysl. Já bych je asi neuvítal, neboť zvětšují počet možností. A to u mě znamená delší přemýšlení a zdržuju hru :-) .  Ale protože nejsou povinné, tak proč ne. Doufám, že se někdy dostanu na akci, kde to budeš mít sebou a vyzkouším si to.
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

Izabella08

Citace od: Foton kdy 21.04.2019, 10:48:33
Labyrint jsem hrál, ve stolní i cestovní verzi. Tvoje verze vypadá parádně. Herní přídavky dávají smysl. Já bych je asi neuvítal, neboť zvětšují počet možností. A to u mě znamená delší přemýšlení a zdržuju hru :-) .  Ale protože nejsou povinné, tak proč ne. Doufám, že se někdy dostanu na akci, kde to budeš mít sebou a vyzkouším si to.
Fotone, klidně přijď na olomoucké Kostkování teď v květnu...Petronel bude mít svůj labyrint s sebou:)

Petronel

Nemáte někdo zkušenosti s výrobou vlastních herních karet?
Potřeboval bych pomoci alespoň s nějakými šablonami bez grafiky, aby při oboustranném tisku na tvrdý papír to natisklo rovnou rub i líc.
Řešil někdo něco takového? Prosím poraďte přes SZ.

Díky
:)