LEGO Technic Rally - diskuze

Založil Shmade, 08.01.2009, 05:48:03

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

Povolit v letošním ročníku i auta s více nápavami - pro trucky/speciály?

Ano
36 (87.8%)
Ne
5 (12.2%)

Celkem hlasů: 41

Shmade

Dneska jsem se byl projít po předpokládaných tratích 1. závodu LTR, no a abych řekl pravdu, myslim že to bude místy trochu extrem >:D, ale my i auta to zvládnem... Podle mě se naplní slibované z intra na začátku tématu... :) Tratě se každopádně nebudu snažit udělat nijak přehnané, spíše jednodužší vzhledem k možnostem terénu.  Tato první rally bude svým charekterem podle mě podobná více dakaru než třeba seriálu wrc. Místy bude závodníkům možná dána i možnost vybrat si kudy pojedou k dalšímu checkpointu (zda si vyberou obtížnější, ale kratší cestu, nebo delší snadnější) Většina plánovaných RZ vede z kopce (občas bude potřeba asi i brzdit, či jet jen na volnoběh, při plném plynu by došlo nejspíš k nehodě. >:D Místy bude potřeba překonat i relativně velké, ale krátké stoupání - kdyžtak holt popostrčíme :)

Na obrázku ještě dodávám detail povrchu z místa závodu. Při stavbě tratí se budu snažit, aby povrch nebyl o moc hrubší než jak je na fotografii, přecijen pojedeme rally a ne trial.


Shmade



                                         

otaznik

Chci se zeptat, zda můžou startovat i týmy, nejen jednotlivci.
Myšleno více lidí jak v ovládání vozu (samozřejmě ne najednou) i ve stavění.

Shmade

Citace od: otaznik kdy 15.01.2009, 20:10:59
Chci se zeptat, zda můžou startovat i týmy, nejen jednotlivci.
Myšleno více lidí jak v ovládání vozu (samozřejmě ne najednou) i ve stavění.

V tom bych problém neviděl, klidně ať se na stavbě podílí více lidí, to se stejně nedá nijak kontrolovat. U řízení se můžou řidiči také střídat, vůči ostatním to žádnou výhodu nepřináší.

V případě umístění takového týmu na oceněné pozici bude však cena jen jedna, žádné zdvojování... :)

Jen kdyby někoho napadl opak, tedy jeden řidič(stavitel) - dvě auta, tak to povolené není, leda by druhé auto svěřil na celý závod do péče někomu jinému (kamarád, syn, táta, máma, dcera...)
To by šlo. :)



eNTy

Posílám dva odkazy, jak takové závody vypadají u kolegů modelářů:

Zahradní Rally - nádherná brněnská trať

Lední Rally - na brněnské přehradě, super záběry z kabiny


Shmade

Kolegy modeláře v jejich aktivitách sleduju... :) To video ze zahradní rally znám, a dokonce jsem měl v plánu uspořádat na této trati po domluvě s majitelem jeden z dalších závodů. Pokud se tedy tato soutěž chytne...

Lední rally taky moc pěkná.

Jinak doufám, že za auty taky budeme muset běhat...  :)

peter

Citace od: Shmade kdy 19.01.2009, 15:16:15Jinak doufám, že za auty taky budeme muset běhat...  :)

Ty a Xtepn01 určitě ;D
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

Citace od: peter kdy 19.01.2009, 15:28:52
Ty a Xtepn01 určitě ;D

Všichni! A povinně!  ;D   

...minimálně na těch úsecich z kopce by to podle mě neměl být problém...

Colonel32

Panove planuji trenovat na Velkou Kunratickou?

eNTy

Pro ty, kteří si vzali k srdci to, že by se auta měla podobat svým předlohám, našel jsem moc pěkný web http://carblueprints.narod.ru/, kde jsou docela pěkné plánky snad libovolného auta. Pokud si to v měřítku přenesete na grid, tak se pak pěkně a rychle staví.

Shmade

#40
Pěkná stránka, našel jsem si tam pár oblíbených rally autíček... Jedno z nich se možná i pokusím postavit, ale bojím se toho, že narazím na můj problém s tvorbou technic karoserií a nakonec z toho nevyleze ani Renault Alpine, ani Mitsubishi Lancer a ani Audi Quatrro, ale nějaká vohyzdná bugina... :)

peter

Tak ta nádherná klasika Audi Quattro by snad nemusela být tak těžká na sestavení. Auto je celkem hranaté s převažujícími rovnými liniemi.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

Citace od: peter kdy 05.02.2009, 19:35:08
Tak ta nádherná klasika Audi Quattro by snad nemusela být tak těžká na sestavení. Auto je celkem hranaté s převažujícími rovnými liniemi.


jj, na tu audinu jsem z reálného hlediska tak na jedinou myslel, i když ta alpina se mi líbí mnohem víc... no uvidíme, stejně nakonec postavim nějakou tu obludu, mě ty karoserie prostě nejdou :( 

Colonel32

pokud se nekdo citi na to, ze zavod vyhraje, pak by idealni karoserii byla Lancia Delta S4 nebo HF Intergale

MwK

Citace od: Colonel32 kdy 05.02.2009, 21:22:18
pokud se nekdo citi na to, ze zavod vyhraje, pak by idealni karoserii byla Lancia Delta S4 nebo HF Intergale
Mám otázku...ako by sa dal z Lega zvládnuť jej špecifický bodykit? ::)
To isté platí aj pre Quattro...

Mimochodom,ak máte takéto smelé plány,tak to sa veľmi teším na fotky... ;)
(BOL) Som STAR WARS maňiak a zberateľ !!! >:D
Asi som už poriadny AFOL ... prežívam dark age ...

Shmade

Do pravidel ohledně stavby vozu doplněna možnost použití nelegového osvětlení (napájeného buď modifikovaným kabelem, nebo z vlastního nelegového zdroje(vkusně schovaného)) a také možnost použít při stavbě jakoukoliv látku(textílii) - např. na zástěrky...

eNTy

Dobrá zpráva o těch zástěrkách. Dá se plochá guma (která by na zástěrky byla vhodnější) považovat za textilii?

Shmade

#47
Citace od: xtepn01 kdy 09.02.2009, 16:04:47
Dobrá zpráva o těch zástěrkách. Dá se plochá guma (která by na zástěrky byla vhodnější) považovat za textilii?

Z hlediska materiálového inženýrství asi ne, nevím no, podle mě když si seženeš nějakou pevnější textílii tak to splní účel (okrasa) stejně. Zas aby se to nezvrhlo v modelařinu. :)
Uvaž no... ze závodu tě kvůli tomu ale nevyloučím.


Edit: Myslím, že nejlepší volba by byla nakonec asi pogumovaná textílie... povoleno :)

Shmade

Jinak jsem si včera v práci stáhnul MLCad, protože jsem si chtěl jen ověřit nějaké rozměrové dispozice, no a nakonec se to zvrhlo a začal jsem tam stavět auto...
A jak to tak vypadá, tak mi z toho vyleze asi Peugeot 205 t16 :)

http://www.youtube.com/watch?v=rswT2gG4OII

peter

Někteří z nás mají zdárně za sebou svůj druhý vnitřní závod a tak dalším, v programu motoristických Kostky závodů, je již Rally. Chci se tedy optat, jak to vypadá s přípravou tohoto podniku?

Dříve zde padali návrhy o termínu závodu v průběhu dubna. Jedním z mých dotazů tedy je, zda-li pořadatelé mají již nějaká předpokládané datum? Další dotaz bych směřoval na skladbu povrchu a délku/tvar RZ. O několik příspěvků výše, je jistý náhled na povrch s mobilem jako měřítko. Dá se s touto skladbou povrchu počítat i po zimě, tj. pevný povrch s nerovnostmi o výšce max do cca 1cm? Jsou nějaké zásadní změny v předpokládaném vedení tratí (délka, stoupání, klesání apod.)?

V pravidlech je dále zmíněno projíždění kontrolních bodů. Tento bod bude v praxi vypadat jak?
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

Přesně jak píšeš, vnitřní sezóna je za námi a pro mě nastává čas příprav tohoto závodu.

Po zimě jsem se na trati podívat ještě nebyl, ale mám to v plánu s tím, že i natočím trasy jednotlivých RZ od startu do cíle aby měl každý představu kudy pojede. Povrch po zimě nečekám nějak změněný. Aby Legové auto jelo venku nějak rozumně rychle budu se snažit aby povrch tomu napomáhal, takže platí to jak píšeš, prostě tvrdý povrch s nerovnostmi +- ten centimetr, že se tam vyskytne nějakej kamínek větší samozřejmě neovlivním, ale bude se dát vyhnout, nebo ho prostě při přípravě nějak odkopnu, trávou taky nepojedeme. Poslední RZ možná udělám takovou extrémnější, kde nepůjde ani tolik o rychlost, ale o dobrou manévrovatelnost a schopnost zvolit si správnou cestu, prostě takovej celkem strmej sjezd mezi velkými kamen, mezi kterými bude potžeba prokličkovat, jako takovou zábavnou tečku. (Může být chápáno jako bývají ve skutečném rally takové ty super special RZ na stadionech a pod. :) Před závodem mám v plánu pár "brigádek" kdy vyrazím s nějakou lopatkou a hráběma zpevňovat a srovnávat místa kde to bude potřeba, pokud už někdo bude mít tou dobou třeba nějaké auto, tak se klidně může přijít seznámit s tratí, probrat se mnou kudy vést tratě konkrétně atd...  Dám vědět zde na fóru kdy budu vyrážet... Délka RZ bude +- tak jak je výše odměřeno podle mapky, konkrétní tvar budou dostávat během vlastní stavby a příprav. Klesající jsou skoro všechny RZ. Výška kopce je odhadem tak 30m a toto převýšení překonáme celkem dvakrát.

Finální podobu kontrolních bodů ještě nemám vymyšlenou, ale v zásadě se bude jednat o branky s označením RZ a pořadovým číslem checkpointu. Možná budou trasy RZ, nebo aspoň některé části ohraničeny takovou tou igelitovou páskou, tak aby bylo jasné kudy kam, to sice bude jasné podle mě i bez toho a mimo jiné i z rozpravy, ale chci aby to bylo pěkný...

Termín bych viděl spíš až na začátek května (1./2. víkend) jestli už někdo dopředu ví, že nebude tou dobou moct, tak ať mi napíše SZ, datum přispůsobím tomu, aby se nás mohlo sejít co nejvíce.




Shmade

#51
Nikdo se ohledně nevhodnosti nějakého termínu neozval...

Tímto tedy stanovuji termín konání závodu na sobotu 9.5.

A ne že teď začnete psát že nemůžete... :) 

Detailnější informace jak se na místo závodu dostat dodám až to bude aktuální, start závodu bude ve 13:00.

Shmade

#52
Dále bych měl jednu prosbu. Jelikož už tak nějak začínám připravovat potřebné věci, tak bych potřeboval znát vaše požadavky na startovní čísla.

Nejedná se o nic závazného, prostě všichni co ,byť třeba jen teoreticky, uvažujete o účasti mi napište požadavek na číslo pod kterým by jste chtěli startovat, abych mohl připravit samolepky, toto Vás k účasti nijak nezavazuje, samolepky mi kdyžtak zbydou...
Pokud chcete tak napište i jméno jezdce, který bude váš vůz "řídit", pokud nic neuvedete bude na jmenovce uveden váš nick zde na fóru.
Pokud možno mi SZ pošlete co nejdříve, maximálně tak do týdne (do 15.4.). 


                                            Díky Sebastian


Seznam zájemců o účast:

Colonel32     32
xtepn01        21 - Nikola Tepper, ČR
TomB             7 - Ivan Ivanovič, Rusko
davda54       54 - Marcus Grönholm, Finsko
Shmade        23 - Sebastian Ečer, ČR
Vasek           10
Vasek junior  12
Ass               69
Jamesek        28 - Stanko Jamala, Slovinsko
Peter            74  - Björn Petrovskij, Finsko
Krtecek         88  - Ondřej Polák, ČR
Ondrej           62  - Sweet Bongo, Jamajka



Shmade

Na dotaz ze SZ odpovím i zde...

Nové PF prvky (akumulátor, nový ovladač) je možno používat, je to i v souladu se stávajícími pravidly.

Shmade

Dnes jsem byl na místě plánovaného závodu a natočil jsem záběry, které vám doufám poslouží k utvoření lepší představy o tom co nás čeká. Snažil jsem se tak nějak zhruba projít místa kudy povedou jednotlivé RZ, ale neberte to tak, že to bude při závodu přesně jak jdu na videu, ale lokace odpovídají, pouze vedení RZ bude tžeba lehce jiné. Pří stavbě RZ se asi nevyhnu místům, která budou pro auta oříšek, ale kdyžtak jim trochu pomůžeme a bude to vyjímečně, jinak se budu snažit o co největší sjízdnost. - hrábě už mám koupené :)

LTR location preview video zde:
http://www.youtube.com/watch?v=TagAd-yg4bU
- doporučuju přehrát na HQ, jinak je tam z toho povrchu vidět prd :)

nebo si video můžete stáhnout v původní kvalitě zde:
http://leteckaposta.cz/425284923 (97,6MB)

peter

#55
Nevím jak jsou na tom ostatní teamy vypsané o pár příspěvků výše, ale náš Finsko-Rusko-Italsko-Český team nezahálí. Minulé měsíce ladil technické plány vozidel a postupně sestavil několik prototypů. Vozidla jsou podrobována nejrůznějším situacím a podmínkám. Proto si Vám nyní dovolujeme odkrýt vozidlo, pro které byla inspirací světoznámá špička a sice Lancia Delta. Co se týká technických specifikací, tak ty zůstanou skryty abychom příliš nenahráli našim případným soupeřům.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Shmade

Naprostá nádhera! Je to krásný model, líbí se mi jak se otvírá všechno co má, pěkné detaily... Už se těším až auto uvidím v akci.
Jen by mě zajíalo složení toho Finsko-Rusko-Italsko-Českého teamu. To je řidič, navigátor a dva mechanici? :)


O dění v ostatních týmech toho moc nevím...

Za tým shmade racing můžu říct, že přes velké počáteční problémy pří vývoji se oddělení konstrukce konečně dopracovalo k jistým výsledkům, které se v současné době snaží aplikovat při stavbě závodního speciálu TATRA. Konsruktéři mají smělý plán, že pokud půjde vše dobře, tak se po dokončení tohoto projektu pustí ještě do proklamovaného Peugeotu 205. Pro tento vůz však zatím tým nemá řidiče.

TomB

Začínám mít strach :-[ :-[, protože to co tady ukazujete, je naprostá bomba :o :o :o :o :o.
Bojim, bojim moc..... ;).
Složení mých příspěvků:
54% sarkasmu, 13% rozumování, 3% nepravdivých informací a 30% destilovaného trolismu!

MwK

For peter :

Síce som minule písal že bodykit Quattra a Delty sa z Lega postaviť nedá,čo si vpodstate predviedol aj ty,ale ajtak musím uznať že je to super!
Legovo si tú karosériu zvládol úžasne a lepšie sa už asi nedá!
Fakt si to bombovo priblížil realite a to otváranie ma doslova dostalo! :o ;)

Aj keď,radu sania by som dal dole a svetlá by som nechal hore,viď obr. v akurát červenej farbe... ;)
(BOL) Som STAR WARS maňiak a zberateľ !!! >:D
Asi som už poriadny AFOL ... prežívam dark age ...

ass

Citace od: MwK kdy 12.04.2009, 21:57:26
že bodykit Quattra a Delty sa z Lega postaviť nedá

Proč by se nedaly?