Train Workshop in Billund

Založil peki, 05.11.2009, 16:23:10

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Micho

Ja PF a podobne systémy radšej ani neriešim. Pre dlhodobú prevádzku koľajišťa s tým nie je možné počítať. Viem, že je to viacmenej všetkým vlakárom zrejme. Na výstave s viac dňami by sme si bez kovových koľajníc asi neporadili. Takže PF beriem ako zábavku. Má to síce pár výhôd, ale ...  ;)

Rád však budem sledovať snahy o vyriešenie tohto problému. Investoval som nemalú čiastku do kovových koľají, takže mám toho dosť a nepotrebujem iné riešenie. Mirekovo koľajište na pôjde je toho dôkazom. A viem, že koľajnice vydržia dlhý čas, ak neprídu samozrejme do styku s vysokou vlhkosťou.

Pre mňa je najdôležitejšie zachovanie rozchodu, aby sa nové modely dali použiť na rozchod 9V. A to verím, že Lego nezmení.  8)

peki

#31
Citace od: dorfl kdy 09.11.2009, 16:43:25

Na obrázku výše chybí PF motor rozměrově shodný s 9V verzí:
http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=8866&cn=87&d=328

Ano není, mám určitou obavu, že se s ním dále nepočítá. Protože se hodí "pouze" k vlakům. Zatímco ostatní jsou "univerzální"

Citace od: Micho kdy 09.11.2009, 22:29:15
Ja PF a podobne systémy radšej ani neriešim. Pre dlhodobú prevádzku koľajišťa s tým nie je možné počítať. Viem, že je to viacmenej všetkým vlakárom zrejme. Na výstave s viac dňami by sme si bez kovových koľajníc asi neporadili. Takže PF beriem ako zábavku. Má to síce pár výhôd, ale ...  ;)

Rád však budem sledovať snahy o vyriešenie tohto problému.

Zatím to na mne dělá dojem, že problém je z pohledu LEGa "vyřešen"  ??? Bohužel způsobem, který jak píšeš se nehodí pro řízení většího kolejiště o době provozu ani nemluvě.

Co bude dál ?

Ano lepením hliníkové fólie na plastové koleje (Jára Cimrman by měl určitě radost  ;)) lze vyrobit náhradu klasických 9V kolejí. Ale...
Když jsem se před několika lety přihlásil na fórum bylo to právě díky 9V vlakům. Po příchodu (jestli se to mihnutí dá tak nazvat) IR vlaků byla vidět určitá rozpačitost. Očekávaní byla veliká. Většina si IR vlaky koupila aby je v vzápětí přestavěla na 9V vlaky.

Kolik vláčkařů se zde vysloveně nadchlo pro IR vlaky? Dálkové ovládání fajn  ;D velká train base  :P pouze 3 kanály na řízení  :-X slabší výkon motoru  :-\  nemožnost dlouhodobého provozu  :'(

Může být tedy ještě hůře? Domnívám se že ano. Pokud v rámci "minimalizace" prvků LEGo skončí u jakéhosi univerzálního motoru, se kterým jsou uživatelé v jiných oblastech spokojení (např. technic) proč by "neměl" stačit i vláčkařům?

Ano pokud se nezmění rozchod kolejí, tak nebudeme kupovat tento motor, ti z nás co mají 9V motory je budou dávat do těchto  nových vlaků. Ale...

Mám však obavu, že půjde o postupně ubývající skupinu AFOlů která zažila staré dobré 9V trains. Parní lokomotiva ze setu 10194 je sice pěkná, ale rozpohybovat jí pomocí PF prvků je finančně náročné. Pokud bych přemýšlel o tom že chci nějaký systém vlaků na hraní tak při těchto cenových relacích půjdu do modelové železnice.



Micho

Citace od: peki kdy 09.11.2009, 23:22:05
...
Když jsem se před několika lety přihlásil na fórum bylo to právě díky 9V vlakům.
...
Pripomenulo mi to, že aj ja som sa dal na Lego pred 5-6 rokmi len a len kvôli 9V vlakom. Potom som síce objavil aj ďalšie veci, vlaky a mesto k tomu je však hlavné. 8)

Citace od: peki kdy 09.11.2009, 23:22:05
... Mám však obavu, že půjde o postupně ubývající skupinu AFOlů která zažila staré dobré 9V trains. ...
Vývoj nezastavíme a verím, že si to dokážeme dlho udržať vo výbornom funkčnom stave. Budeme aspoň veľmi raritný a tým zaujímavý ...  ;D

Hana129

#33
No a co kdyby stvořili takový typ http://www.peeron.com/inv/parts/590 motorku, rychle oddělatelný,  který by už měl v sobě zabudovaný nabíjecí zdroj http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=8878&cn=587&d=70, třeba i se snímačem.  A všechny ostatní prvky co  nejmenší a  jednoduché napojení.


A ideální by ještě bylo, aby dobíjení fungovalo i z 9V kolejí. To by se pak daly krásně skloubit oba systémy.   ;D

Ondra

Citace od: peki kdy 09.11.2009, 23:22:05
Mám však obavu, že půjde o postupně ubývající skupinu AFOlů která zažila staré dobré 9V trains. Parní lokomotiva ze setu 10194 je sice pěkná, ale rozpohybovat jí pomocí PF prvků je finančně náročné. Pokud bych přemýšlel o tom že chci nějaký systém vlaků na hraní tak při těchto cenových relacích půjdu do modelové železnice.

A to jsem se vždycky domníval že přechodem na baterie se má cena vlaků rapidně snížit, alespon takhle to u IR vlaků fungovalo.No uvidíme jak si tento systém povede v city vlakových setech...

dorfl

Určitě by byla škoda ukončit výrobu motoru 8866 a dále se spoléhat jen na PF motory ať už M nebo XL. Čas ukáže, jestli se v City setu objeví tento nebo standardní PF.

Pro děti a hravé otce mi přijde daleko větší zábava s Legem než s H0 start setem za stejnou cenu - kostky jsou kostky, dá se to rozebrat, zkusit něco jiného....

Kdo sbírá, jednou postaví a dá do vitríny tomu může být nakonec jedno na co to jezdí.

Přeji Legu aby našlo definitivní podobu Trains na výrazně delší dobu a mělo spokojené jak AFOLy tak onu "primární cílovou skupinu" tedy rodiče dětí. Že by se po několika nezdařených pokusech vrátilo zpět k 9V je asi bohužel utopie, i když je to jediné řešení pro kolejiště např. na výstavy. "Primární cílová skupina" většinou neplánuje postavit dětem kolejšitě na půdě hodnotou hravě přesahující 100.000 Kč.


Shi-So

Proc vlastne Lego prestalo delat 9V?
Kvuli nakladum? Drahe koleje?

Micho

#37
Citace od: Shi-So kdy 10.11.2009, 14:46:13
Proc vlastne Lego prestalo delat 9V?
Kvuli nakladum? Drahe koleje?


O tom, čo sa vyrába rozhoduje hlavne predajnosť. Ak by niečo bolo úspešné, tak to určite nevyradia z výroby, aj keby náklady boli vyššie. Je to len otázka výstupnej ceny, cenotvorby. A pokiaľ vieme, tak vlaky nie sú ťahačom Lego produkcie (bodaj by radšej boli). Predsa to boli drahšie sety. Je samozrejme veľký okruh záujemcov, ale zrejme nie dostatočný na to, aby presvedčil TLC.   :(

Takže Lego vyhodnotilo a rozhodlo o osude 9V vlakoch a hľadá iné obdobné alternatívy s využitím novších technológií, ktoré oslovia súčasných spotrebiteľov.  :(

Ja by som bral samozrejme všetkými desiatimi, ak by ich ďalej vyrábali.  8)  Toť moje názory ...  ;)   

Colonel32

snad by se dalo doufat, že lego nezničí formy, a někdy v budoucnu se dočkáme omezené jednorázové série 9V kolejí a motorů.

otaznik

Citace od: Shi-So kdy 10.11.2009, 14:46:13
Proc vlastne Lego prestalo delat 9V?
Kvuli nakladum? Drahe koleje?

Jeden z důvodů byl i ten, že bateriový provoz je bezpečnější (děti nemusí nic zapínat do zásuvky).

peki

Citace od: dorfl kdy 09.11.2009, 16:43:25
Na obrázku výše chybí PF motor rozměrově shodný s 9V verzí:
http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=8866&cn=87&d=328

Citace od: peki kdy 09.11.2009, 23:22:05
Ano není, mám určitou obavu, že se s ním dále nepočítá. Protože se hodí "pouze" k vlakům. Zatímco ostatní jsou "univerzální"


Tak jedna vlastně dvě dobré zprávy. S motorem http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=8866&cn=87&d=328
se počítá.
=======================
The train motor is definitely not phased out! This motor will continue to be the easiest default way of motorizing a train using the small train wheels. You can also put the big train wheels of this motor, but it cannot be recommended: The train runs way too fast and it strains the motor over the limit (and it does not look like steam).

Putting the small train wheels on the train motor is straight forward and no real variations are possible. What we want to pursue is the challenge of building new ways of LEGO train drive using the standard LPF motors with the small and big train wheels....to gain more pulling force, different speeds, authenticity.....


=======================

Zeptal jsem se jestli je dál ten motor ve hře nebo  ne.
1)  Pro použití vlaků s malým kolečkem (jako u IR vlaků) je to nejjednodušší cesta motorizace, s motorem se počítá  ;D

2) Dá se sice použít i pro velká kola (pro páru), ale vlak pak jede příliš rychle, nevypadá to pak jak parní mašinka, takže se to nedoporučuje.

3) Nové vlaky by tedy měli umožnit použití PF motoru jak pro velká tak malá kola (jaký vlak by asi mohl mít velká kola  ;D) + větší tažnou sílu, více možností rychlosti .

 

dorfl

Chápu tedy druhý odstavec dobře?

Citace od: peki kdy 11.11.2009, 14:20:54
Putting the small train wheels on the train motor is straight forward and no real variations are possible. What we want to pursue is the challenge of building new ways of LEGO train drive using the standard LPF motors with the small and big train wheels....to gain more pulling force, different speeds, authenticity.....

Vlakový motor z IR setu je nejjednodušší cesta motorizace, která je ale nemodifikovatelná. Na workshopu půjde o hledání cesty jak využít PF motory (XL, M) ať už s koly z IR nebo Emeraldy - tak aby bylo dosaženo optimální síly, rychlosti a autentičnosti...

Jsem ještě zvědavější na příští city train sety!

peki

Citace od: dorfl kdy 11.11.2009, 20:37:57
Chápu tedy druhý odstavec dobře?
Ano

Citace od: dorfl kdy 11.11.2009, 20:37:57
Jsem ještě zvědavější na příští city train sety!

Rád bych sdílel tvůj optimismus, ale 10194 s PF motorem (pohledově) nic moc  ??? Motor v podvozku byl pro vlaky výhoda. Na šířce 6-7 studů jsi limitovaný prostorem.  Pokud bych stavěl nějaké auto tak s tím  asi tak velký problém nemám. Širší (8 stud. vlak) má vyšší požadavky na geometrii trati (větší vybočování atd.)

Tím ale neříkám, že se na nové sety vlaků netěším.

Shi-So

Nezaznelo tam i neco o nejakych doplncich a mensich setech?
Prece jen pouze 2-3 velke sety za 3 roky je trochu bida

Colonel32

Možná by to chtělo protlačit nějaký menší set, který by ale obsahoval nějaký užitečný díl -

např. uhlák a´la Eas, který by měl reddish brown train okna, a reddish brown
vrátka

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=6546

nebo třeba rychlíkáč se zelenými train okny.

půlka půjde do sbírek, druhá půlka na BL, a všichni budou spokojeni.


Woyta

Citace od: peki kdy 09.11.2009, 23:22:05
Kolik vláčkařů se zde vysloveně nadchlo pro IR vlaky? Dálkové ovládání fajn  ;D velká train base  :P pouze 3 kanály na řízení  :-X slabší výkon motoru  :-\  nemožnost dlouhodobého provozu  :'(
Tady se musim PF  IR trochu zastat.
IR train ovladac jsem si poridil k technicu.
Kanaly jsou 4. Ne 3. U vetsiny vlaku IR prijimac je pouzit pouze na rizeni jednoho motoru. Cili staci vyuzit jen jeden vystup. = Az 8 rizenych stroju. Sice na prijimaci na stejnem kanalu bude zaply nevyuzity vystup ale nebude odber.
Prijimac si pamatuje posledni prijatou instrukci takze prepinani kanalu neni problem.
Na jeden ovladac celkem slusnej vykon ne?

Pro vas by byl mozna zajimavej mensi jednodussi prijimac treba jen s jednim vystupem. Ale to asi nehrozi.

Rozhodne by to ale chtelo nejake elegantnejsi reseni battery boxu.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

peki

#46
Citace od: Woyta kdy 14.11.2009, 20:55:23
Tady se musim PF  IR trochu zastat.
IR train ovladac jsem si poridil k technicu.

Ano k techniku  :-X

Citace od: peki kdy 09.11.2009, 23:22:05
Kolik vláčkařů se zde vysloveně nadchlo pro IR vlaky? Dálkové ovládání fajn  ;D velká train base  :P pouze 3 kanály na řízení  :-X slabší výkon motoru  :-\  nemožnost dlouhodobého provozu  :'(

Citace od: Woyta kdy 14.11.2009, 20:55:23
Kanaly jsou 4. Ne 3. U vetsiny vlaku IR prijimac je pouzit pouze na rizeni jednoho motoru. Cili staci vyuzit jen jeden vystup. = Az 8 rizenych stroju.

Ano to je pravda. Viz obr vysílače a přijímač. V reálu by to znamenalo mít:
8 motoru
8 přijímačů
8 akumulátorů/bateriboxů
1 vysílač
přístup k elektrice (na nabíjení)

U 9V stačilo:
========
8 motorů
2 trafa
přístup k elektrice (na provoz)

Aby to nebylo jen o nákladech, na dalších obrázcích je rozmístění PF prvků na ploše kde jsme mi vláčkaři doma. S délkou 28 studů se dá ještě něco dělat. Dle mých zkušeností je maximum 34 studů (kvůli geometrii kolejí a požadavcích na průjezdnost, ještě se k tomu dostanu). Šířka se dá zvětšit na 7 studů. Pokud počítám ještě nějaký prostor na převody, akumulátor bude muset z mašiny ven do nějakého vagónu.  U parní mašinky tendr, u jiných se vždy nějaký vagón najde.

Ale jak efektivně realizovat převod motoru na osu kola? 9V motor se v train base otáčel, při průjezdu zatáčkou. Tím minimalizoval vybočování vlaku. Pokud bude převod napevno spojen s train base viz obr nebude to fungovat. Hnací kolo se musí posunout více do středu vlaku. Neni proto náhodou, že se PF motor objevil v parní lokomotivě.

Možná by někdo kdo má zkušenosti s technix měl nějaký nápad jak na to  ??? Betakoroten to řešil takto viz poslední obr.

Woyta

Kdyz koukam na ten podvozek, napadame,ze by pro vas mohli vytvorit battery train base..
Podvozek vagonu se zabudovanou baterii. Nebo alespon na vymenitelnou 9v.
+ Nejaky kabel pro snadnejsi spojovani a rozpojovani masiny od baterioveho vagonu.
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

dorfl

#48
Dvě řešení pohonu jsou prezentovány na Railbricku - první z nich použil betakaroten

http://www.railbricks.com/railblog-categories/power-functions/93-a-power-functions-primer
-
http://www.railbricks.com/railblog-categories/power-functions/142-power-functions-minitruck

Kdo by chtěl zkoušet měnit O-kroužky tak předesílám že i 14mm vnitřní 17mm vnější průměr - jsou moc tlusté (1,5 mm) i když se díky menšímu průměru natahnou - vlaková kola mají 17mm a originální O-kroužek je 15mm vnitřní průměr a síla kroužku je 1,2 mm v ČR asi nesehnatelné. Adheze byla rozhodně lepší, ale díky zvětšenému průměru kola lokomotiva zejména na křížení skáče.

Honzik

#49
Tímto příspěvkem bych chtěl zhodnotit možnosti kombinace IR motoru a PF komponentů.

Dnes večer jsem postavil cvičný testovací okruh. Na vše dohlížela samička agamy vousaté (obrázek a). Testovací souprava byla tvořena lokomotivou a čtyřmi vagony. Záměrně jsem volil soupravu Santa Fe kvůli její vysoké hmotnosti. (obrázek b). Motor pochází ze setu 8866, který jsem doplnil kryty kol. (obrázky c, d). Tento motor jsem připojil pomocí kabelu 8886 k IR přijímači 8884 (obrázek e), tento přijímač jsem připojil k akumulátoru 8878 (viz. obrázek f). Motor byl umístěn do vagonu za lokomotivou (unit B), ve střeše jsem udělal provizorní díru kvůli dosahu dálkového ovládání (obrázek g).

Jízdní vlastnosti:

Motorek IR měl dostatečnou sílu na provoz celé soustavy. Dokonce bych řekl, že má lepší jízdní vlastnosti než klasický 9V, který u takto těžké soupravy začal hrabat. Souprava reagovala až na 2 stupeň na ovladači 8879.

Shrnutí:

Pokud chce jít lego cestou PF, tak ať zachová tyto IR lego motorky, jelikož je to pouze jeden speciální díl pro vláčkaře a není nutné vymýšlet složité převodovky jako u setu 10194.

Na motorizaci bylo použito:

IR motor - 8866
kabel - 8886
IR přijímač - 8884
akumulátor - 8878

ovladač 8879
nabíječka 8887 (kterou dřív  nebo později budete muset použít)

peki

Citace od: Honzik kdy 16.11.2009, 21:09:37
Tímto příspěvkem bych chtěl zhodnotit možnosti kombinace IR motoru a PF komponentů.

Takže plná funkcionalita (změna rychlosti a směru) ? Jak dlouho ta souprava vydrží jezdit na jedno nabití?  >:D

Honzik

Citace od: peki kdy 16.11.2009, 21:37:11

Takže plná funkcionalita (změna rychlosti a směru) ? Jak dlouho ta souprava vydrží jezdit na jedno nabití?  >:D


Změna rychlosti je plynulá. Změna směru také bez problému, ale je potřeba počítat s dojezdem, směr soupravy (testováno na SF) lze změnit po zhruba 3 s.
Dobu jízdy na jedno nabití snad dopíšu později...(ale už s tím blbnu docela dlouho  ;D )

peki

#52
Citace od: dorfl kdy 15.11.2009, 15:59:37
Dvě řešení pohonu jsou prezentovány na Railbricku
http://www.railbricks.com/railblog-categories/power-functions/93-a-power-functions-primer
http://www.railbricks.com/railblog-categories/power-functions/142-power-functions-minitruck

Díky za odkaz, už jsem na ten článek zapomněl. Včera jsem se pokusil ověřit konstrukci a funkci, v rámci daného zadání:

- použít PF motor
- malá kolečka

Vzhledem k rozměrům všech potřebných komponentů je potřeba najít řešení kdy vlakový podvozek (dříve 9V motor) může přizpůsobit (pootočit) při průjezdu zatáčkou. Pokud by byl podvozek napevno spojen s podvozkem vagon by se při průjezdu zatáčkou dostal druhou nápravou mimo koleje.

Řešení podvozku viz obr.  umožňuje nezávislý pohyb hnací nápravy. Nicméně následuje další (pro mne technic příliš nedotčeným  :-X )  výzva:
- umístit motor (vzhledem k velikosti horizontálně)
- zpřevodovat motor tak aby poháněl  nápravu

Nakonec jsem to nějak poskládal, bylo už hodně po půlnoci. Podvozek udělal několik koleček po oválu, ale  vítěztvím (ani remízou :-[ ) bych to nenezval.

Řešení bylo  podobné poslednímu obr. použil jsem XL PF motor

Má někdo nějaký nápad jak elegantně provést zpřevodování, které se vejde na šířku do 4 studů? Zatím se mi jevý pořad menším zlem použití IR vlakového motoru a převodového kabelu 8886 (9V-PF)




Honzik

Především bych chtěl poděkovat Pekimu za tento příspěvek.


Pokud si uvědomíme, že k pohonu je potřeba umístit motor (XL,M), akumulátor, Ir receiver, tak při sebevětší vůli bude činit uspořádání potíže. Na konstrukci malých lokomotiv můžeme tímto způsobem zcela zapomenout.

Jak již psal peki, konstrukce převodovky pomocí ozubených koleček mi příjde nešťastná, pokud si uvědomíme, že primárními uživateli jsou děti, tak si nejsem jist, jestli převodovka bude správně fungovat i po možném nárazu. Další problém vidím v tom, že skládání převodovky není zrovna jednoduché a malé dítě ho nejspíš nezvládne. Nechci se ubírat k sentimentálním vzpomínkám, ale právě jednoduchost pohonu 9V udělalo z tohoto systému téměř legendu.

Proto se přikláním k použití IR motoru a PF komponentů.

peki

Citace od: Honzik kdy 19.11.2009, 12:32:20
Pokud si uvědomíme, že k pohonu je potřeba umístit motor (XL,M), akumulátor, Ir receiver, tak při sebevětší vůli bude činit uspořádání potíže. Na konstrukci malých lokomotiv můžeme tímto způsobem zcela zapomenout.

Nemusí to být úplně pravda (což na jednu stranu ukazuje jak je LEGo geniální), ale PF medium motor zase takovou sílu nemá. Každopádně klobouk dolů před autorem

peter

Citace od: peki kdy 19.11.2009, 14:34:59Každopádně klobouk dolů před autorem

Tak toto je opravdu podařený MOC. Všechno to narvat k sobě do takto "malé" lokomotivy, to je opravdu parádní. Velmi skvělá práce. Bohužel toto bude asi jen malá kapka v moři a od TLC se nic podobného očekávat nedá.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Woyta

#56
Ted me napada, ze do vasich podvozku by sel asi vyuzit i dil prevodovky 6585.
http://www.peeron.com/inv/parts/6585

A pokud nepujde u vlaku o rychlost ale o silu tak co vyuzit snek s prevodovkou 6588?
http://www.peeron.com/inv/parts/6588

// Ted kdyz si vzpominam na dobu kkdy jsem byl zeletnicni modelar tak  podvozky u nekterych vlaku jsme pohaneli pres kardan.
a jeste me napadla dalsi prevodovka.
http://www.peeron.com/inv/parts/46217
Mozna jeste i tato http://www.peeron.com/inv/parts/45360
A tahle http://www.peeron.com/inv/parts/46224c01
"Blbí maj čas si pamatovat. Chytří musí vymýšlet." Jan Werich

peki

#57
Citace od: Woyta kdy 19.11.2009, 15:00:10
Ted kdyz si vzpominam na dobu kkdy jsem byl zeletnicni modelar tak  podvozky u nekterych vlaku jsme pohaneli pres kardan.

Kardanum  (plastovým) moc nevěřím. Ve Svitavách na lanovce to po 4 hodinách praskalo  >:(

Dneska jsem díky kabelu 8886 (konverze z 9V na PF) ověřil, že kromě IR train motoru, lze i starý 9V trains motor připojit k PF přijímači a akumulátoru. Pro majitele starších motorů je to tedy jakási možnost jak oživit kolejiště dálkovým řízením našinky na plastových (nebo 9V kolejí které nejsou napájeny !!!)


dorfl

#58
Hrál jsem si s XL motorem a největší problém je jeho malá rychlost. Abych dosahl alespoň nějaké rozumné rychlosti, musel jsem zpřevodovat XL motor do šestinásobku jeho otáček, což už je prostorově neukočírovatelné. Dostal jsem se tak na rychlost IR lokomotivy 4. stupeň.

Emeralda profituje z velkých kol (skoro přesně dvojnásobný obvod kola) takže tam vzhledem k tomu že má jít o "pomalejší" páru menší rychlost nevadí (podle návodu je to 20z na 12z tedy 1,66 násobek otáček PF motoru.

Zajímavější by bylo měřit výsledné otáčky speed meterem od lega, v převodech se toho určitě dost poztrácí + spousta 12z kol v podovzku samotném.

Pokud budete někdo něco zkoušet, zkuste dva M motory, viděl jsem to tak v několika MOCech. Samotný M motor toho moc neutahne

Edit:
jeden M motor s převodem do rychla 1,66 dosahne 2-3 rychlosti IR loko, s ještě rozumným poklesem rychlosti uveze 4 dvouosé vagony.

peki

#59
Citace od: dorfl kdy 20.11.2009, 22:22:31
Pokud budete někdo něco zkoušet, zkuste dva M motory, viděl jsem to tak v několika MOCech.

Jasně, ale je tu klasická otázka - kam s ním? Do lokomotivy se vejde jeden. Nemile mne dále překvapil objem kabelů, který je také nemalý  :-X

Citace od: dorfl kdy 20.11.2009, 22:22:31
Samotný M motor toho moc neutahne

Mašinka (bez nákladu) jezdila nebyl to sice žádný expres, ale zato jsem mohl dálkově zapínat světla  :o