LEGO Technic Truck Trial - diskuze

Založil peter, 16.09.2006, 12:17:17

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Jste pro povolení vyššího napětí pro napájení vozidel než je 9V?

NE
1 (7.7%)
ANO
6 (46.2%)
Je mi to jedno
6 (46.2%)

Celkem hlasů: 13

peter

Citace od: HorcikDesigns kdy 27.03.2017, 07:50:48
Ahoj,
chtěl bych se zeptat, kdy budou na oficiálních stránkách LTTT k dispozici aktualizovaná pravidla pro ročník 2018? (obsahující zejména plánovanou úpravu kategorie S2)

Vše je nachystáno, ale mám problémy s ftp připojením. Jakmile budou potíže odstraněny hned zde podám info.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

Takže po týdenním dopisování a řešení mého problému s poskytovatelem hostingu je vše již v pořádku. Ihned jsem tedy nahrál upravenou verzi pravidel pro 7. ročník LTTT, který proběhne v příštím roce, tedy 2018.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Engine

A nechceš do pravidel ještě přidat zákaz lepení? Protože tohle mě hrozně demotivuje postavit auto pořádně, když stačí to postavit blbě a zalepit.

ass

Citace od: Engine kdy 02.04.2017, 21:17:34
A nechceš do pravidel ještě přidat zákaz lepení? Protože tohle mě hrozně demotivuje postavit auto pořádně, když stačí to postavit blbě a zalepit.

Přidávám se k tomuto návrhu. Stejně tak bych dal omezení na použití provázků a gumiček - na pásy, vyprošťovací lano nebo nějaké designové elementy ok, ale na zpevnění konstrukce nebo zamezení jejímu rozpadnutí plní stejnou funkci jako lepidlo, tedy zakázat.

peter

Určitě dobré podněty a zapracuji je do pravidel ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

HD

Jo, to je dobře :D Bude to sice náročnější, ale o to větší zábava.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

peter

#666
Citace od: ass kdy 03.04.2017, 08:46:45
Stejně tak bych dal omezení na použití provázků a gumiček - na pásy, vyprošťovací lano nebo nějaké designové elementy ok, ale na zpevnění konstrukce nebo zamezení jejímu rozpadnutí plní stejnou funkci jako lepidlo, tedy zakázat.

S těmi provázky si nejsem úplně jist. např. zpevnění bushů u kardanů je celkem důležité jelikož eliminuje výrobní velmi slabou konstrukci a proto jsem zde tuto možnost zpevnění ponechal. Více viz nové pravidlo 3.4.1 pravidel LTTT.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

ass

Citace od: peter kdy 13.04.2017, 08:38:50
S těmi provázky si nejsem úplně jist. např. zpevnění bushů u kardanů je celkem důležité jelikož eliminuje výrobní velmi slabou konstrukci a proto jsem zde tuto možnost zpevnění ponechal. Více viz nové pravidlo 3.4.1 pravidel LTTT.

S tím soulhasím. Také jsem ještě přemýšlel, že se mohou provázky použít na nějaký kladkový mechanismus nebo třeba na zajištění náprav proti uvolnění, což bych nezakazoval (existují přece i LEGO provázky s plate na koncích), ale to nově přidané pravidlo toto nezakazuje, takže podle mě je to v pořádku.

HD

A jaký je rozdíl mezi zajištěním nápravy proti uvolnění pomocí provázku a pomocí gumičky?

A ještě jeden dotaz - pro případnou svéráznou náhradu pérování vozu gumičku použít lze?
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

peter

Pokud by se jednalo o LEGO gumičku, tak by v tom problém být neměl.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

marotr

A jaký je rozdíl mez LEGO gumičkou a "normální" gumičou. V době nedostatku LEGO pružících elementů jsme s "dorostencem" řešil odpružení podvozků pomocí gumičky z kuchyně

Martin

peter

LEGO gumičky mají dané velikosti a pružnost, což neLego gumičkou se dají tyto vlastnosti výrazně ovlivnit.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Mareken

Když už je tady diskuze na téma pravidel, co "zjemnit" nebo přímo odstranit to zbytečné pravidlo nárazníku?

Chápu, že se Petr inspiroval reálným Truck Trialem, kde:

Citace5.1.6. Na vozidle musí být přední nárazník který je pro tento typ vozidla sériově dodáván, nebo může být ze zesíleného materiálu. Zkosení je povoleno maximálně pod úhlem 45°, přičemž musí být zachován původní obrys a šířka vozidla. Horní hrana nárazníku musí být minimálně 5 cm. Zadní nárazník může být dobrovolný, není však povinný.

Jenomže v Lego Truck trialu pravidlo nárazníku podle mě nemá žádný praktický smysl, pokud je dodrženo pravidlo bodů nutných k uchycení lana a inspirace skutečným nákladním sériovým vozem.

Další věc, při výkyvech a zatočení náprav o něj kola v 90% drhnou, protože dodržet bod otáčení ve středu kola je s Legem velmi těžké postavit, pokud spodní část nesmí být výše, než je obrys kola.

Poslední věc, na většině modelů je dle pravidel postavený nárazník pěkná ohyzdnost.


Dále bych poprosil Petra o zdůraznění,
CitaceVozidla v kategoriích S musí být inspirována skutečným nákladním sériovým vozem a tak jejich obrysové linie kabiny i vzhled musí být v co nejpodobnějším poměru zachovány.
aby se na startu sešly krásné náklaďáky.

Moje bs galerie Hledejte pod "Mareken"

peter

Začnu od konce ...

Citace od: Mareken kdy 30.01.2018, 22:07:07
Dále bych poprosil Petra o zdůraznění,
CitaceVozidla v kategoriích S musí být inspirována skutečným nákladním sériovým vozem a tak jejich obrysové linie kabiny i vzhled musí být v co nejpodobnějším poměru zachovány.
aby se na startu sešly krásné náklaďáky.

Jelikož se letos jedná o kategorii seriových vozů a ne prototypů, tak věřím, že vozy budou vypadat pěkně a opravdu věrni své reálné předloze.

Citace od: Mareken kdy 30.01.2018, 22:07:07
Když už je tady diskuze na téma pravidel, co "zjemnit" nebo přímo odstranit to zbytečné pravidlo nárazníku?

Pravidlo o nárazníku není nikterak zbytečné, ale má své velké důvody, které byli již mnohokráte ověřeny. Jak bylo uvedeno, tak jedním důvodem je inspirace reálu, jelikož naše LTTT se snažím opravdu co nejvíce připodobnit reálným závodům. Dalším a mnohem důležitějším faktem je, že toto pravidlo zamezuje vytvářet vozy nepodobné originálům, ale hlavně díky jeho obasenci získávat nespornou výhodu při následném průjezdu sekcí oproti vozům, které tuto nezbytnou součást standardních vozů mají.

Citace od: Mareken kdy 30.01.2018, 22:07:07
Další věc, při výkyvech a zatočení náprav o něj kola v 90% drhnou, protože dodržet bod otáčení ve středu kola je s Legem velmi těžké postavit, pokud spodní část nesmí být výše, než je obrys kola.
Toto bych jako jeden z možných důvodů o jeho zrušení vůbec neuváděl, jelikož to naopak odkazuje na špatnou konstrukci a postavení samotného vozu ;)

Citace od: Mareken kdy 30.01.2018, 22:07:07
Poslední věc, na většině modelů je dle pravidel postavený nárazník pěkná ohyzdnost.

Naopak, pokud je vše postaveno dle pravidel, nárazník žádná ohyzdnost není a naopak je plnně funkčním prvkem a součástí celého design vozu, tak jako na skutečném autě ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

Pravidla pro tento rok jsou již uzavřena, ale bohužel se mi do nich vloudila jedna chybička. Ve spojitosti s nabitými poznatky, podpořením dobré práce a následně i diskuzí během loňské expedice, jsem se rozhodl, že pro ovládání vozu povolím využití SBrick jednotky. Omlouvám, se že v pravidlech tato možnost dosud nebyla. Takže pokud by jste rádi svůj vůz ovládali pomocí SBrick, tak od tohoto ročníku to je již možné.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

peter

AHOOOJ :D

Po tradiční roční přestávce, která slouží ke stavbě nového soutěžního vozu, tu již na dveře netrpělivě klepe nová sezóna. Konečně se tak opět dočkali všichni, kteří netrpělivě vyhlížejí nový ročník. Přípravy finišují a já už se moc těším až se zase sejdeme a opět ukážeme co vše je možné s vozy zdolat.

Ti z Vás, kteří sledují web LTTT už znají termín i lokalitu prvního závodu. Pro ostatní si tedy dovolím nyní i zde tyto první dvě nejdůležitější informace zmínit a sice, že úvodní závod 7. mistrovství LTTT se bude konat v sobotu 14. dubna v Praze Prokopském údolí.

Níže si sem ještě dovolím vložit odkaz na úvodní video k právě začínajícímu ročníku, které snad bude tou poslední indicií ještě stále váhajících účastníků se k nám přidat ;)

Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

otaznik


Shmade

Supr, už se těším, rok jsme teda stavbě nevěnoval, spíš poslední dva víkendy, ale už jsme v podstatě ready. :D

HD

Povedené navnadění na následující sezonu.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

Měl bych dotaz - je možné uprostřed závodního dne, tedy mezi sekcemi, nikoli v nich, v nouzovém případě provést opravu vozu, která by měla za následek změnu hmotnosti vozu a systému ovládání?
Jde mi o to, že když by mi selhalo kabelové ovládání, zda jej mohu vyměnit za bezdrátové s akumulátorem namontovaným přímo na vozidle.
Není takové dodatečné namontování AKU na vozidlo v rozporu s odstavcem 3.7 o přídavném závaží? (něco mi říká, že ano)
A pokud ano, lze provést zmiňovanou změnu napájení v případě, že aku bude na vozidle již od začátku právě jako závaží?
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

HD

#680
Začal jsem stavět osmikolku pro příští sezonu, a narazil jsem - konkrétně v pravidlech na oddíl 3.3, týkající se měření rozvoru náprav - platí toto pravidlo (po rozšíření) i pro kategorii S4?
Pokud ano, dovolím si drzou poznámku, že díky tomu by nebylo možné postavit model vozidla Tatra T813, jelikož by značně atakovala snesitelnou hranici tolearnce splnění posledního odstavce z pravidla 3.2 o co nejpodobnějších rozměrech modelu s originálem.
T813 má rozvor druhé a třetí nápravy jen zhruba 1,3 násobek rozvoru první a druhé n, viz obrázek



U t815 je situace mezi nápravami 2 a 3 lepší, přiznávám.
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

peter

Citace od: HD kdy 30.08.2021, 16:36:37Začal jsem stavět osmikolku pro příští sezonu, a narazil jsem - konkrétně v pravidlech na oddíl 3.3, týkající se měření rozvoru náprav - platí toto pravidlo (po rozšíření) i pro kategorii S4?

Je to přesně jak píšeš a proto u kategorie S4 jsou jediné limity a to šířka vozu a hmotnost.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

HD

Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

bejver

Ahoj všem!

Rok se s rokem sešel, děti dorostly do techniku a já koukám - 2022 budou osmikolky! No nedalo mi to, udělal jsem si podzimní vánoce a stavim auto. Věřim, že sezóna bude! Shlédnul jsem komplet proběhlé závody, a musim říct že je co dohánět, smekám. Krásný finty na autech, vypadá to odladěné dost nedostižně . Tento rok jsme s rodinou též objeli skutečný trialy a nasáli o čem to je...  a taktéž uspořádali mini-lego-trial sezónu (viz videjko níže). Nejde ale o pure lego, prckové auta řídí jako RCčka. Nicméně přeci jen snad... nějaká ta zkušenost bude užitečná. Ono, děti jsou důkladní testovatelé robustnosti strojů, zejména v zápalu soutěže.
Těším se! Záhy ze mě asi vypadnou nějaké dotazy na pravidla.

Mini-trial sestřih 2021:  https://yadi.sk/i/vE4oz-tVnpOScw

Honza.

peter

No pane jo, kdopak se to vrací :o Vítej zpět! Moc rád Tě tu zase po tolika letech vidím a jsem rád, že se chceš zúčastnit. Budu se tedy těšit a doufám, že ta už devátá sezóna bude zase plnohodnotná jak do počtu soutěžních posádek, tak do samotných závodů.

;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

bejver

Ahoj Petře!

Jeden podnět či dotaz ke specifikacím aut. Výše je v odpovědi potvrzená předepsaná min. šířka a hmotnost.  Ovšem v plných pravidlech je ještě podmínka mít kola uvnitř rámu. Přiznám se, že předpokládám, že jde o půdorysný pohled... pokud něco jiného jsem ok. Úplně tomuto rozumím, vzhledem k realitě a záměru mít Tatry pěkně "orámované a okabinované". Nicméně vzhledem odskokům lego studů, sudé min šířce,  šířce lego pneu (možná i včetně zmáčklých Fairytailových) a eventuálnímu tatrováckému kyvnému  zavěšení se mi prostě nedaří kola dostat do rámu, tak aby to bylo "hezké" - a to právě o fous. Optám se tedy na striktnost a způsob měření této podmínky. Případně povolení nějaké tolerance (ku příkladu +- stud pokud je komplet rám >26 studů široký). Především tady samo lobuji za sebe, ale mohu to navlíknout možná na myšlenku, že nějaká ta tolerance by možná zvýšila procento Tater, resp. Tater s kyvným zavěšením, čož jistě chceme.

Dík!


PsychoWard666

Měl bych dotaz jestli bude možné použít Buwizz 3.0, jelikož dle pravidel nesmí být použito pro napájení více než 9V a verze 3.0 neumožňuje použití jiného napětí než 11.1V.

peter

#687
Celkem dlouho jsem nad tvým dotazem přemýšlel. Dokonce jsem už i dříve dostal několik obdobných dotazů, protože to např. usnadní i nákup jiných nabíjecích baterií, jelikož 9V je takové nestandardní. Sám ale stále nejsem úplně ani na jednu stranu rozhodnut.

Rozhodl jsem se proto, že si nechám od Vás poradit 8) ...

viz anketa
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

marotr

Ahoj

sám sice nezávodím a asi ani závodit nebudu.

Jako "nezaujatý" bych byl určitě pro odstranění omezení na 9V.

Mé pokusy mimo LTT jsou s modelářským akumulatorem 11,2V

Jako kompenzaci bych viděl koeficient poměrů normálních napětí článků

7,2 / 9 / 11,2

Martin

PsychoWard666

Ono u těch 8x8 by to bylo fajn, přece jenom jsou to dost velké stroje a těch 11.5V místo 9V stejně v podstatě jenom zvýší rychlost, což samozřejmě občas pomůže, ale není to podle mě až takový rozdíl.

Já zatím nový Buwizz nemám, ale upravil sem si nové Control+ boxy aby se do nich vešla modelářská nabíjecí 9.6V baterie, která ale reálně po nabití měla skoro 11V. A s ní ten model je o dost živější.