Tak, uzrál čas, a hlásím se se svým třetím modelovým projektem.
(prvním byl Jeep Rat Rod (z dávnověku - http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=43466.msg197271#msg197271), druhým Kabina T813 (zde na kostkách ještě adekvátně neprezentovaná, dnes ve dvou kusech čekající na oživeni - http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=50260.0))
Je jím Tatra 603, luxusní osobní automobil československé výroby z 50. až 70. let 20. století... bla, bla, bla, viz. Wikipedia.
Za vzor jsem si vybral druhou vývojovou generaci, která se výměnou modulu světlometů změní ve verzi první (s funkčním natáčením středního světlometu, středění se mi bohužel zatím replikovat nepovedlo). Třetí generaci ještě postavenou nemám, ale problémem by určitě také nebyla.
V první řadě bych chtěl poděkovat vývojovému středisku TLC za pneumatiky 62.4mm D. x 20mm, podle kterých jsem určoval měřítko vozidla, a díky kterým je výsledek stavěn v měřítku 11,1:1, což nemůže být náhoda.
Původní nápad obsahoval kompletní zavěšení, vzadu výkyvné poloosy, se stabilizátorem (ten nepřežil), vepředu MacPhersonův koncept zavěšení (ten přežil), funkční atrapa Vzduchem chalzeného osmiválce Tatra 603, řízení jen volantem z kabiny. Bohužel, určení modelu prošlo od soukromého až k výstavnímu, váha vozu během doby vlivem tvorby karoserie také značně narostla, a tak je odpružení téměř k ničemu, jen tam je. Zadní kola dřou o boky, takže to vypadá, že vozidlo má neustále zataženou parkovací brzdu, a výstavní charakter je tímto ještě umocněn.
Hotová verze bude k vidění na výstavě v Letňanech.
Současný stav, ještě zdaleka nedokončený, ukazují přiložené fotografie. Jedná se stále ještě o stavbu ve stavu WIP, nic není konečné.
Dělím se o ně, abych zjistil, jestli jsem neudělal někde chybu, jestli Vás náhodou nenapadne elegantnější řešení nějakého stavebního problému - především potom zadní nárazníkové svítilny.
Přední blatník a spodní hrana nárazníku také dozajista projdou důkladnou přestavbou, stejně jako oblast zadního děleného okna.
Samolepkou budu řešit tvar zadních kapes, a pokud mě nenapadne nic lepšího, tak bohužel i tvar blatníků. Tvar těsnění oken zajišťuje drátek z zatím neznámého kovu (Fe, Cu).
Žádný originální dílek kromě trubiček a jedné páčky se nesetkal s nožem, kola jsou nalakována - šedé bych totiž nepřekousl.
(https://c1.staticflickr.com/1/438/32460807055_68ba7ccf92_z.jpg) (https://flic.kr/p/Rss82a)
(http://www.katalog-automobilu.cz/files/automobily/st1/21134/800x600_cs_CZ/1330609500-8e296a067a37563370ded05f5a3bf3ec.jpg)
(https://c1.staticflickr.com/1/536/32460810985_3b8e3fcff9_z.jpg) (https://flic.kr/p/Rss9bV)
(http://sestsettrojka.euweb.cz/obrazky/tatra2-603_1968-2.jpg)
(https://c1.staticflickr.com/1/369/32339238681_2c124abc98_z.jpg) (https://flic.kr/p/RgH3YH)
Prototyp sedačky:
(https://c1.staticflickr.com/1/285/32232476135_57d7622f5c_z.jpg) (https://flic.kr/p/R7gSca)
Zápas s předním nárazníkem:
(https://c1.staticflickr.com/1/649/31832363222_0fe994d9c5_z.jpg) (https://flic.kr/p/QuVbyE)
(výsledek jsem pořídil na BL, a není zde na tomto obrázku zobrazen)
Prototypová verze podvozku, s rozeznatelnými testovacími sedačkami (později byly vyměněny za lavici):
(https://c1.staticflickr.com/1/487/31655263001_5e746cb14d_z.jpg) (https://flic.kr/p/QeguQz)
A konečně, první dochovaná fotografie zachycující zrod celého projektu.
(https://c1.staticflickr.com/1/604/31624443891_f3a18d5c5b_z.jpg) (https://flic.kr/p/QbxxoB)
Závěrem bych Vás chtěl požádat o informaci, jestli náhodou nevíte, zda-li jsem první, kdo se ke stavbě šestsettrojky přiznal, nebo jestli mě v tomto měřítku někdo už předběhl? (vím jen o dvou, a to malých, systemových)
PS: Děsím se dne, kdy si usmyslím postavit Tatraplán... a vůbec celou proudnicovou řadu...
Tak to je opravdu pecka. Vzal sis opravdu velké sousto a budu dále sledovat jak se s tím popereš.
Díky.
Jo, je to asi zatím nejnáročnější věc, do které jsem se pustil, ale o to víc mě baví se s ní prát.
:o :o Tak toto ti teda musím len závidieť! ::) Sám nemám odvahu sa púšťať do takejto stavby. Hlavne keď som obmedzený počtom dielov. :-\ Ale aj moja designova časť nestojí za nič .... Skôr som na tú technickú časť >:D Ale zatiaľ ti to ide dobre. V predu masku by si mal trochu natiahnuť do strán a tú zadnú časť viac zaobliť (hlavne to okno ) ;) Inak super (y) ;)
Díky. No, taky jsem nezačínal hned takto.
K masce - sám ještě nevím, jakou generaci nakonec vyvedu, a tak je zatím na místě maska druhé výrobní generace, též značená T2-603. S oknem si ještě pohraji, stejně jako se střechou a zadním průhledem.
Díky za tipy. :)
Pěkná práce. Vypadá to víc než slibně, fakt bomba. Jen bych poprosil o normální fotky bez efektu "převod do 4 stupňů šedi", ať ta konstrukce je taky vidět.
Z detailů se mi líbí čisté linie, přední kapota, přední maska, efekt s pneumatic hose nádherně plynulý... Naopak kostrbatý mi přijde zadní kufr. Ale je to zrovna v té části fotky, kdy se skoro nic nedá rozlišit, tak nevím přesně. Možná je to jen fotkou.
Díky. Kufr sice z dosud postavených nejlépe odpovídá tvarem originálu, ale spokojen s ním v žádném případě nejsem, takže určitě dozná změny (odstranění studů).
Naprostá pumelice!!!
Páni, na to se těším, vypadá to náramně slibně. Docela výzva, a pereš se s tím všechna čest.
Velký obdiv!!!
Moc pěkný model. Nejvíce se mi líbí ty trubičky kolem oken, i když to není zcela puristické řešení (vyztužení drátkem). Držím palce, ať to doděláš.
Po pečlivějším prozkoumání fotek (dík!) musím poopravit svůj názor. Zadní kufr má křivky dobré, opravdu klamala fotka a trošku "rozbité kontury" z děravého napojení Technic-System. Nad "zjemněním" v tomto duchu bych, kdybych to stavěl já, dál přemýšlel. Ale jinak, když jsem si mohl prohlédnout pečlivěji celý výsledek, musím o poznání hlouběji smeknout. Fakt parádní dílo. Už jen tím, na kolika místech se tak perfektně doplňuje Technic se Systemem, dobře zachycené křivky, spousta detailů vyřešená tak dobře, že si člověk ani nevzpomene, jak jiné modely s tím mají problém (např. přední sloupek okna, na jiných modelech často tak humpolácký, tady naprosto dokonale zapadá do modelu). Nádherná práce, už teď je to vidět v rozpracované verzi. Pořádně jsi nás namlsal, abychom se těšili na dokončení, jen co je pravda!
No pane jo! Ukousl jsi si pořádný krajíc. Každopádně vůbec nevím jak to uchopit. Jako Technic model je to naprosto super, ale jako Model Team se mi to abych řekl pravdu moc nelíbí. Na Model Team mi totiž přijde, že tam je velmi mnoho Technic dílů, které jsou hodně vidět. Linie jsou díky tomu dobré - je to hezky všude oblé, ale furt tam díky tomu je spousta škvír a děr, které mi ty jednolité plochy kazí. U Model Teamu tedy já spíše čekám nadvládu system dílů a Technic jen jako doplněk i třeba za cenu nějakého toho odskoku místo oblé linie. Vím, že se jedná o rozpracovaný model a tak budu další kroky a úpravy bedlivě sledovat.
Díky.
Galerie fotek neupravených - https://drive.google.com/drive/folders/0BzavaaFJ4j7celdmR2VST2swN1k?usp=sharing
Jo, ještě doplním děsuplné přiznání, že ještě na jednom místě jsem řezal - a to nějakým zlosynem či zlodcerou zlámanou baseplate s kilowaru, potřeboval jsem totiž výztuhu délky tři s téměř zanedbatelnou tloušťkou vůči klasické desce. Výsledek je vidět na již zmiňovaném A sloupku.
Sám jsem nevěděl, kam tento počin teď zařadit. Začal jsem ji stavět jako technic, ale nakonec, jelikož na povrchu zvítězily system kostky a je to model skutečného vozu v pevně stanoveném měřítku, jsem ji jako domov určil sekci Model team. I přestože do klasické škatulky vytvořené továrními sety příliš nezapadá.
Zadní část auta není dobrá, vůbec se nepodobá originálu, kde celá kabina působí jak krovky velkého brouka. Na modelu ten efekt není. Navíc zadní okno je na modelu výrazně níže, než je tomu u reálného vozidla a to jak po stranách, tak ve své zadní části, kde je až na úrovni horní linie blatníků. Zadní sklo je navíc ještě mnohem větší, než je tomu u vzoru.
Střecha má také ve své zadní části výrazný oblouk směrem k oběma stranám, ten na modelu úplně chybí.
Celá kabina se mi zdá příliš vysoká (ale fotky mohou klamat).
Přední kolo by mělo být více schované v karoserii, atd. atd.
Naprosto souhlasím s Petrem, Model Team stavby (tedy co nejvíce se podobající reálné předloze) vypadají mnohem lépe postavené ze System dílů.
Vzal sis jako vzor opravdu velmi náročný model na ztvárnění, ale z mého pohledu zatím nic extra. Promiň.
@dd ?: Nemáš zač se omlouvat. :) Naopak, mockrát díky za potvrzení dojmů, sám s dosavadním výsledkem zdaleka ještě nejsem v potřebné míře spokojen. Jak jsem psal, nic není finální, všechno jde rozebrat. >:D
Zdánlivá výška kabiny je způsobená absencí zaoblení střechy a linky pod okny. Ve skutečnosti má celý vůz na výšku 17,5 sudů, což odpovídá měřítku (dle škálovacího nástroje polské výroby http://scaler.sariel.pl/). Absenci oblouku a linky napravím.
Důvody pro zařazení do této sekce jsem už napsal. Rozumím, že to zcela neodpovídá zažité představě, ale pro sekci Technic mi to přišlo příliš systemové (a málo funkční), pro Castle moc moderní, pro Space nebo SW moc reálné, pro Trains je poněkud přerostlá do šířky, a umisťovat ji do Ostatní mě nenapadlo.
Kolegové, hrozně mě štvete tím, že sem posíláte fotky takovejhle nedodělanejch výtvorů.... Kdo to má sakra vydržet? To napětí, ta nejistota, ta hrůza z toho, že až to doděláte tak to bude dokonce ještě lepší! Netrapte mě, prosím! >:D
Martine, skvělá práce, máš talent, jinak se to prostě říct nedá.
Díky. ;D
No, taky by to možná šlo svést na čas a odhodlání. :D (...a nemalá materiální podpora z BL >:D )
:D sváděj to na co chceš, mě tím ale neošálíš. Stavěj, mě to prostě baví!
Práce na krytu motoru pokračují vesele dál.
Tvar zadních kapes a blatníků bych ještě rád změnil, stejně jako řešení těsnění zadního okna ve spodní oblasti.
Čím dál se ve stavbě dostávám, tím více pochybuji, zda volba 2. generace karoserie byla správná, a neměl bych se raději přiklonit k třetí verzi s nárazníkem z první a druhé verze, barbarsky zanechaným při, v historii (pro mě naštěstí) časté, modernizaci karoserie.
Přední část zatím nedoznala změny.
(https://c1.staticflickr.com/1/722/32383020032_6812a572d8_z.jpg) (https://flic.kr/p/RkzrDA)
(https://c1.staticflickr.com/1/779/32412933681_740c22dbc5_z.jpg) (https://flic.kr/p/RodKWa)
Výstavba pokračuje.
V plánu je ještě více zakřivit přední "sklo", pohrát si se zahlazením střechy a zadních blatníků. Zapomněl jsem na něco, co tahá za oči?
Přepracoval jsem komplet přední nápravu a čumák.
(https://c1.staticflickr.com/4/3880/33060764761_f3b311643c_z.jpg) (https://flic.kr/p/Snt4xx)
(https://c1.staticflickr.com/4/3747/32806071000_09a663bf0c_z.jpg) (https://flic.kr/p/RYXFXN)
Tak, tady je.
(https://c1.staticflickr.com/4/3713/33402172861_c605a61079_z.jpg) (https://flic.kr/p/STCSh6)Tatra T2-603 (https://flic.kr/p/STCSh6)
(https://c1.staticflickr.com/3/2945/33373875102_b279891360_z.jpg) (https://flic.kr/p/SR8QkG)Tatra T2-603 (https://flic.kr/p/SR8QkG)
(https://c1.staticflickr.com/4/3724/33489850986_f922f110dd_z.jpg) (https://flic.kr/p/T2oeVU)Tatra T2-603 (https://flic.kr/p/T2oeVU)
Ještě že stavím hranatý Tatry, tohle musí být peklo stavět tyhle tvary. Taky jsem nad ní přemýšlel, ale ještě jsem nedostal odvahu na velikost s motorkovými koly jako má JimB na Škodě 860. Je to pěkná práce, výsledek je super vzhledem k tvarové náročnosti.
Díky. Jo, s výsledkem nejsem na 100% spokojen, ale už mi docházejí síly se s ní dál prát. :D (to nejpozději večer už nebude pravda). :D
Tady je ještě pár fotek na ukázku pokusu o modularitu modelu - vesměs ukazující vnitřnosti modelu.
(https://c1.staticflickr.com/3/2818/33495864386_6afc1abc42_z.jpg) (https://flic.kr/p/T2V4vd)T2-603 (https://flic.kr/p/T2V4vd)
(https://c1.staticflickr.com/3/2939/32722395993_38aac3c80f_z.jpg) (https://flic.kr/p/RRyQig)T2-603 (https://flic.kr/p/RRyQig)
(https://c1.staticflickr.com/3/2915/32722386423_82ed6330c3_z.jpg) (https://flic.kr/p/RRyMsg)T2-603 (https://flic.kr/p/RRyMsg)
(https://c1.staticflickr.com/4/3793/33495868216_f05546ef3d_z.jpg) (https://flic.kr/p/T2V5Df)T2-603 (https://flic.kr/p/T2V5Df)
(https://c1.staticflickr.com/4/3755/33495855346_139cc909c8_z.jpg) (https://flic.kr/p/T2V1Pm)T2-603 (https://flic.kr/p/T2V1Pm)
(https://c1.staticflickr.com/4/3837/32722392353_ccbe62ca66_z.jpg) (https://flic.kr/p/RRyPdv)T2-603 (https://flic.kr/p/RRyPdv)
(https://c1.staticflickr.com/3/2938/32722388913_ab514a978e_z.jpg) (https://flic.kr/p/RRyNcc)T2-603 (https://flic.kr/p/RRyNcc)
Gratuluju a děkuju. Gratuluju ke krásnému modelu. Jo, vždycky je možnost ho dál vylepšovat, ale už teď je podle mě hodně dobrý. A nápad na něj je ještě lepší. Není to jen model, je to (aspoň pro mě) i veliká inspirace - základní myšlenka kombinace Technicu se Systemem i spousta detailů.
A k tomu se váže i to poděkování: díky jak za tu inspiraci přímo, tak za ty skvělé fotky, co jsi sem teď v druhé várce dal. Ty budu studovat ještě hodně dlouho a mockrát opakovaně. Máš úžasné nápady!
Neskutečná paráda. Jak moc by ti vadilo, kdybych provedl reverzní inženýring 8)? Na toto mne opravdu hodně svrbí prsty >:D.
T603? Vážně jedno z nejhezčích českých aut?! Jseš Drsoň. A prochází ti to. Model je výborný, pokud se ti ho podaří ještě víc zakulatit, tak bude neskutečný!
@MilanV - To, že to bude inspirace pro stavby další jsem popravdě v nejbližší době nečekal ani u sebe. Fakt, že moje stavba inspiruje dokonce další mistry stavitele, ale jen nutí vylepšovat dál - a tak to asi má být. Díky.
@Tomaslambo - Díky. Nevadilo by mi to vůbec, za předpokladu, že Tobě nebude vadit nedostatek fotek, a že se podělíš o vylepšení a optimalizace. :D
@Foton - Díky "sákra"... O hranatosti čumáku vím moc dobře, ale vyzkoušel jsem už hromadu možných řešení, a toto je originálu nejpodobnější. :) Ale určitě to není finální verze.
S nedostatkem fotek se poperu. Stavěl jsem i podle méně a vždycky to nějak dopadlo 8). A s podělením se o vylepšení atd nemám problém. Mimochodem věděl jsi že na flickeru mají drobnou díru v zabezpečení (nevím jak jinak to nazvat) a po pár správných kliknutích se dá obrázek stáhnout v plném rozlišení (nevím jak u jiných prohlížečů, ale v opeře je to úplná brnkačka) ;)
tomaslambo: to je zamýšlená vlastnost flickru, proto tam jsem. A proto tam jsou fotografové. Nejen že jde stáhnout fotka v původním rozlišení, ale není ani nijak jinak upravovaná ze strany flickru, takže i originální EXIF apod.
HorcikDesigns: jen toho šumu... u černého auta to dost vadí, už pak nejsou vidět hrany mezi kostkama, když se to člověk snaží vykoukat, jak jsi to stavěl.
A co to teda všechno umí? Běhá mu falešný motor, nápravy jsou odpružené. Zatáčení to ale nemá, ne?
@Tomaslambo - Když by jsi potřeboval něco konkrétního, v sobotu budu mít na dlouhou dobu poslední šanci něco nafotit, tak kdyžtak napiš. :)
@Milanv - Jo, šum je problém multifunkčního zařízení pro současné pořizování obrázků a komunikaci s okolím a také dozajista improvizované urážky významu slova fotostudio. ::)
A co umí? Zatáčí (možná lépe než jezdí), otvírá dveře, zavírá dveře, víko motorového a i teoreticky zavazadlového prostoru, kde je nyní uložena náprava a mechanismus řízení, pruží, a pod nánosem kostek se schovává kompletní převodové ústrojí od kol k osmiválci.
To je od tebe skvělá nabídka a proto bych ji hned takhle ze startu využil. Docela by se mi hodily nějaké detailnější fotky mechanismu řízení přední nápravy a rámu okolo zadního zavěšení, s tím souvisí i fotka prostoru pod vytilovaným panelem pod zadním oknem. Také by se mi celkem hodil pohled do kufru. Včera večer jsem na tom začal pracovat a už mám v LDcadu hrubý nástřel platformy podvozku. Docela mi komplikuje práci tvá záliba v různých úpravách fotek, nic proti tomu, ty fotky jsou vážně pěkné a na fotkách které si uveřejnil si těchto úprav člověk ani nevšimne (pokut se nezačne pídit po tom jak je to postaveno :D) , ale jde potom celkem špatně odhadnout kde je použitý jaký spojovací materiál (vím moc dobře jak modré pin-axle razí na černé karosérii). Poprosil bych proto tedy ještě o finální fotky před úpravami jestli by to bylo možné. Předem moc děkuji
Tady je série detailních a neupravených.
https://drive.google.com/drive/folders/0BzavaaFJ4j7cQmcyVFk2OUxvQ3c?usp=sharing
No tak to je opravdu hodně velký luxus. Takový jsem si snad ani nezasloužil. To je doslova zlatý důl. Moc děkuji.
Nechceš s tým ísť na IDEAS?
O tom jsem zatím nepřemýšlel, ale možná si to nechám ještě projít hlavou.
Na instalaci jsem si ještě před profesionálním focením udělal improvizovaný ateliér na parkovišti.
(https://c1.staticflickr.com/3/2846/33524006002_f6ce113483_z.jpg) (https://flic.kr/p/T5pi2u)
(https://c1.staticflickr.com/4/3947/33551017191_63bbd36e80_z.jpg) (https://flic.kr/p/T7MJvD)
(https://c1.staticflickr.com/3/2904/33524009422_489c3bf06b_z.jpg) (https://flic.kr/p/T5pj3s)
Denní světlo jí moc sluší
Přiznejte se! >:D ;D
Kdo nechal otevřené víko motoru a tím odkryl nevzhledný (tj. dvoubarevný a místy možná i modrý) kloub, na kterém drží část zádi?
Chápu to tak, že by samozřejmě byla škoda mít celý motor, plný detailů a vzpomínek na bezesná odpoledne, po celou výstavu neviditelný, ale na tvaru zádě, aby v rámci možností plynule navazovala na linku střechy a dotvářela tak proudnici, jsem strávil času mnohem víc než na vším pod ní... :-[
Navíc kvůli motoru, aby se na něj zájemci mohli kouknout, jsem přidával vedle vozu popis a QR kód s odkazem na toto vlákno. :|
(https://c1.staticflickr.com/3/2891/33403846800_35faeeebaf_z.jpg) (https://flic.kr/p/STMrT7)IMG_2391 (https://flic.kr/p/STMrT7) by Ondřej Nešleha (https://www.flickr.com/photos/ondrejnesleha/), on Flickr
Nic, řešit to víc nebudu, z části jsem totiž za to rád, nicméně, je ve mě i malé (bohužel i hlasité) uražené autorské ego ( ;D ), které to chápe jako zklamání a narušení "uměleckého" záměru, a které by si zasahovat do cizího modelu určitě nedovolilo ani s úmyslem vypraným v libovolném (ale hlavně mediálně zviditelněném) čistícím prostředku.
Ondrejovi patří velké díky za fotku. :)
Je to neskutečná paráda, nebál bych se, že by se někomu nelíbila kvůli uchycení víka.
Je to paráda, ale to otvorené veko do skutočne žial kazí. :-\ Buď malo byť otvorené všetko, alebo nič a ukázať čistý dizajn karosérie, ktorý je u T603 primárny.
Tak, konečně po roce jsem se dostal k úpravě profi fotek tohoto modelu.
Autorem fotek je Hacislav.
(https://farm1.staticflickr.com/877/27308514138_7250957cca_c.jpg) (https://flic.kr/p/HBagQE)TATRA T2-603 (https://flic.kr/p/HBagQE)
(https://farm1.staticflickr.com/899/27308512118_554dc95cfe_c.jpg) (https://flic.kr/p/HBageQ)TATRA T2-603 (https://flic.kr/p/HBageQ)
(https://farm1.staticflickr.com/886/27308516798_457e4eb6de_c.jpg) (https://flic.kr/p/HBahCw)TATRA T2-603 (https://flic.kr/p/HBahCw)
(https://farm1.staticflickr.com/808/27308511518_ffa118036c_c.jpg) (https://flic.kr/p/HBag4u)TATRA T2-603 (https://flic.kr/p/HBag4u)
(https://farm1.staticflickr.com/863/26310064127_b75d1ea8df_c.jpg) (https://flic.kr/p/G5VXri)TATRA T2-603 (https://flic.kr/p/G5VXri)
(https://farm1.staticflickr.com/895/27308516018_c4cb52376f_c.jpg) (https://flic.kr/p/HBahp5)TATRA T2-603 (https://flic.kr/p/HBahp5)
(https://farm1.staticflickr.com/890/27308517408_1101921714_c.jpg) (https://flic.kr/p/HBahP3)TATRA T2-603 (https://flic.kr/p/HBahP3)
Krásná stavba krásně vyfocená. Za mě patří mezi best of Kostky roku 2017.
Díky. :)
Mezi osobními Tatrami, zde na Kostkách, si troufám tvrdit, by se asi zvládla zařadit i do "Top 10" >:D
(pokud jich tedy vůbec tolik bylo... :-\ ;D)
Prečo top 10? Nehanbi sa povedať, že z osobných je najlepšia. Keď je.
To byl fór, je jediná... ale je naprosto jedinečná! Fotoprezentace je skvělá, model jsem viděl i naživo a nemá chybu!
Jo!!! Tak z tohoto mám opravdu radost! Tak krásný model a trpěl nedokumentací (resp. nánosy šumu), takhle konečně vynikne. I když v reálu ještě víc - podle mě tím jak je černý. A taky v reálu zanikne líp jediná "chyba", kterou ten model má a asi musí mít: tj. neexistující skla v oknech, konkrétně v tom zadním - co na fotkách vypadá jako zub na zádi by ve skutečnosti plynule navazovalo právě přes to okno - v reálu to oči zpracují nějak líp, mám pocit.
Je to krásný model, jsem rád, že mi ho Martin v Butovicích předvedl, díky! A díky Hačimu za fotky, takže to teď ocení i lidi přes internet.