RECENZE setu 42056 - Porsche 911 GT3 RS - 2.část - stavba

Založil hawran, 01.06.2016, 12:06:29

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

hawran

RECENZE setu 42056 - Porsche 911 GT3 RS - 2.část - stavba

Předchozí - 1.část - úvod zde: http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=49867.0

STAVBA

Model se staví ve čtyřech hlavních fázích:
-   Pohonná jednotka a podvozek
-   Rám karoserie a sedačky
-   Zadní část karoserie, střecha a přední víko kufru
-   Přední část vozu, zadní křídlo, dveře a kola

FÁZE 1: POHONNÁ JEDNOTKA

Počet sáčků: 11
Doba stavění: 3,5 hodiny

V prvním boxu jsou dílky, ze kterých se postaví podvozek, dvouspojková převodovka a její ovládání pádly, přední a zadní náprava, volant a řízení. Nakonec pak srdce celého vozu - čtyřlitrový plochý šestiválcový motor typu boxer, který je umístěn - jak je u vozů Porsche 911 zvykem - za zadní nápravou.

Začíná tedy hlavní dějství. Po vysypání obsahů sáčků, zahajuji stavění vždy "předtříděním" dílků podle tvaru, barvy a/nebo určení. Mám-li být upřímný, když jsem viděl hromadu z krabice 1, trochu jsem znejistěl, jestli vše stihnu v rozumném čase. Ale po pár prvních krocích mohu říci, že výběr tvarů a barev dílků v setu stavbu hodně usnadňuje, prozatím stavění považuji za velmi snadné a zároveň stavba pěkně "odsejpá"


Krok číslo 55, jsou dány základy převodovky, model už má délku 27 cm


Krok 75 - přehlednost a kvalita návodu je naprosto nekompromisní a i při umělém osvětlení se mi dobře staví


Krok 85 - převodovka začíná vypadat "dospěle"


Krok číslo 100 - nevím jestli je to náhoda nebo záměr, ale v tomto "jubilejním" kroku se na modelu objevuje první oranžový dílek. Respektive - první dva. A také myslím, že převodovka dosáhla svých finálních rozměrů.


V kroku 121 je již postaven středový tunel a pokračuje se konstrukcí volantu a řadicích pádel


Krok 174 - volant a základ ovládání převodovky jsou na místě


Krok 214 - zavěšení přední nápravy se žlutými brzdiči karbonkeramických brzd vypadá na pohled úchvatně a je připraveno k montáži na již dokončenou část podvozku s převodovkou, volantem a řazením pádly.





Po technické stránce vše (řízení i pérování) funguje na modelu naprosto bezchybně, ale domnívám se, že s reálnou předlohou konstrukce přední nápravy nemá nic společného – skutečný vůz používá konstrukci přední nápravy typu McPherson, to co je na modelu mi připomíná lichoběžníkové zavěšení. A ještě jedna věc – brzdiče na modelu jsou, ovšem kotouče brzd nikoli.



Krok 222 - auto už zatáčí a řízení jde neuvěřitelně lehce. I bez posilovače.


Krok 266 - detail zadní nápravy s diferenciálem, žlutými brzdiči a zdvojenými červenými tlumiči. V tomto kroku je zadní náprava připravena k montáži na zbytek podvozku. Rozvor náprav je 31,5 cm, rozchod 21 cm.

V dalších krocích stavba pokračuje vyvedením hřídelů z převodovky směrem dozadu k budoucímu motoru.

Krok 278 - pomalu se blíží konec první krabice, dílků ubývá, model se zvětšuje. Nyní má na délku 35,5 cm a zbývá v podstatě osadit už jen šestiválcový motor boxer

Krok 299 - motor je připraven k osazení na podvozek


Krok 305 - motor je poněkud zamaskován krytem


Krok 323 - poslední krok z první krabice


Zbylé dílky z prvního boxu:


FÁZE 2: PODVOZEK

Počet sáčků: 9
Doba stavění: 2 hodiny

Během výroby skutečného vozu se jedna z fází nazývá "svatba". Je to okamžik, kdy se pohonná část spojí poprvé s karosérií. Z krabice číslo 2 se postaví "půdorys" celého vozu, rám karoserie a ochranný rám a také sportovní sedačky, to vše se spojí s již postaveným celkem z krabice 1.

Po roztřídění dílků z boxu 2 je na první pohled vidět změna - dílků je již podstatně méně než tomu bylo u boxu 1 a změnila se i jejich "skladba". Výrazně ubylo malých dílků, ze kterých se stavěly mechanické části podvozku, naopak podstatně více je liftarmů. Osiček je velmi málo, ozubené kolo v tomto boxu není ani jedno.

Krok 343 - toto je základ rámu nad přední nápravou


Krok 349 - přední rám. Vůz bude mít vpředu šířku 30 studů (23 cm)


Krok 413 - stavba pokračuje svižně, vůz již má levý práh a závěs dveří


Krok 453 - nyní jsou hotové oba prahy a kryt motoru


Krok 482 - nejméně příjemná část stavby - do zadní části vozu se montují imitace tlumičů výfuku (či sání vzduchu?). Montáž žebrovaných trubiček nebyla úplně snadná.


Krok 486 - pohled shora napoví mnohé o rozměrech modelu, aktuálně je rám dlouhý 55 a široký 24 cm


Kroky 493 a 494 - přichází okamžik "svatby" - tedy spojení spodní části podvozku s rámem karoserie. Vzhledem k rozměrům modelu už nejde fotit uvnitř, ale je potřeba se s focením přestěhovat ven.
Ohledně spojení dvou velkých celků je vše zcela triviální. Horní a spodní část do sebe s lehkým klapnutím zapadnou a na čtrnácti místech se zajistí zatlačením pinů. Tím dojde k neoddělitelnému spojení. Krok, kterého jsem se na celém modelu obával nejvíce, proběhl rychle a hladce.




Krokem 499 začíná stavba sedaček - jak jinak než v černo-oranžovém provedení. Všimněte si použití panelů č.21 a 22 na znázornění boků sedáku.


Krokem 531 končí stavba druhé fáze. Model má aktuálně 1400 gramů.







Zbylé dílky z druhého boxu:


FÁZE 3: KAROSERIE

Počet sáčků: 4
Doba stavění: 1,5 hodiny

Ze třetího boxu už se staví karoserie vozu Porsche 911 GT3 RS. Začne se zadní částí, od které se přejde dopředu - k ikonickému výrazně tvarovanému přednímu kufru. A pak magneziová střecha, které se montuje pouze do série GT3 RS.

Obsahem třetího boxu je již veliké množství oranžových dílků, zejména liftarmů a panelů. Je vidět, že auto se bude tvarovat.

Krok 554 - tvaruje se levý zadní podběh


Krok 557 - oranžových panelů přibývá a auto začíná dostávat typický tvar



Krok 564 - nyní se pohybujeme v oblasti nad zadním levým světlem


V kroku 568 se stavba modelu přesouvá na pravou stranu, kde bude pokračovat stejnými částmi jako na levé straně


Krok 597 - začíná stavba zadního nárazníku a zadních světel


Kroky 604 a 605 - poprvé se na tomto modelu objevuje průhledný dílek




Krok 632 - další část zadních světel. Všimněte si poněkud netradičního použití transparentních tiles 1 x 2




Krok 636 - první použití ohebného dílku, kterým se zároveň dokončí tvar zadní části typické pro Porsche


Krok 654 - přední kapota je hotová


Krok 679 - končí stavba třetí fáze, model má hotovou záď, střechu a přední kufr




Zbylé dílky ze třetího boxu:


FÁZE 4: DOKONČENÍ

Počet sáčků: 4
Doba stavění: 2 hodiny

Ve čtvrté fázi se bude stavět přední část. Potom se postaví typické přední blatníky s otvory na odvod vzduchu chladícího přední brzdy. Pak se přidá masivní zadní křídlo inspirované závodními vozy a auto se nakonec dokončí dveřmi a koly.

Krok 691 - dokončen je interiér vozu. Všimněte si odkládací schránky u spolujezdce - když se otevře, je v ní unikátní kód propojený s obsahem na webu



Krok 703 - stavba se přesouvá zcela dopředu, kde začínáme stavbou předního lízátka






Krok 711 - přední část vozu je hotová



Krok 723 - pokud jste až doteď pochybovali, už musíte uvěřit - typické vykulené oči, šikmá příď a zaoblené pozadí, za které by se nemusela stydět ani supermodelka. Dámy a pánové, pozdravte Porsche 911!
U tohoto kroku nutno podotknout, že při instalaci vnější strany blatníku se musí dávat pozor, aby byl vybrán díl se správným potiskem.




Krok 743 - levé dveře se budou umísťovat na vůz


Krok 755 - levé dveře jsou hotové, jejich stavba byla poměrně rychlá a zajímavý je celý mechanismus jejich otevírání zabraňující jejich otevření do příliš velkého úhlu.




Krok 761 - zadní kufr - jako by toho nad motorem nebylo málo. Motor je vymodelován úchvatně, ale pod všemi těmi kryty není vůbec vidět



Krok 780 - montuje se konstrukce zadního křídla



V kroku 783 se již staví přítlačné křídlo a zároveň se jedná o krok, kde se umísťuje nejvíce dílků jednoho typu - jedná se o 10 ks pinu 2L


Krok 788 - křídlo je připraveno k montáži na vůz




V dalších krocích se auto stavbou "obíhá" kolem dokola proti směru hodinových ručiček. Bude se pokračovat pravými dveřmi, pravým blatníkem a pravým předním světlometem. V tomto okamžiku je zajímavé pozorovat, jak málo už zbývá dílků a jak hodně ještě chybí autu do konečného vzhledu.

Krok 803 - víčko nádrže


Krok 836 - auto je v podstatě hotové, zbývá ho jen "zadrátovat" flexi dílky a dodělat některé detaily.




Krok 841 - vůz je hotový. Mám-li být upřímný - když jsem auto poprvé viděl na obrázcích, hodně jsem se flexi dílů obával. Kolik jich bude, jak se budou zasouvat a podobně. Ne vždy jsou flexi díly a jejich užití perfektní. Netuším, co se kde stalo, ale i v tomto je model Porsche výjimečný - všechny flexi díly pasují perfektně a jejich použití už jen decentně podtrhne linie vozu




Sakra, ale proč mi ještě zbylo tolik dílků???
Krok 855 - milým překvapením na závěr je kufřík, který se umístí do zavazadlového prostoru před přední nápravou. Asi je na osobní věci závodníka. Ostatně v takovém autě potřebujete beztak jen kreditku a kartáček na zuby.



Zbylé dílky ze čtvrtého boxu:


Pokračování - 3.část - závěr zde: http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=49869.0
Bricks Forever!