tahání vlaku rukou

Založil Karel.1121, 10.08.2016, 03:04:36

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Karel.1121

Dobrý den,
vlastním set 60052. Pokud nechci používat ovládání, je možné vlak tahat rukou i když na něm je elektrický motor?
Např. při posunování? Jde mi o to, jestli to motoru nevadí. Děkuji

GentlemanA15

Nie je jednoduchšie kúpiť napr. na BL jeden podvozok a vymeniť ho za motor? Nič sa neriskuje a vláčik sa môže ťahať o 100 - 6  ;)

peter

Citace od: Karel.1121 kdy 10.08.2016, 03:04:36Jde mi o to, jestli to motoru nevadí.

Úplně to motor neničí, ale také mu to neprospívá. Minimálně se budou v motoru zbytečně obrušovat uhlíky a samozřejmě i vnitřní ozubené převody na takovouto zátěž nejsou určené. Dochází k opačnému namáhání, tedy pastorky, které jsou na hřídeli motoru nepohání, ale naopak jsou namáhány, což může vést k jejich uvolnění. Takže tak jako tak motoru tímto snižujete životnost.
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

Karel.1121

Děkuji za velmi rychlou odpověď.
Ještě se tedy dovolím zeptat na pár věcí:
Chtěl bych si ještě koupit další nákladní vlak a to 60098. S kombinací 60052 si myslím, že až bude mít malý za rok, dva trochu rozum,
dobře si s tím vyhraje. Zatím mu to budu jen ukazovat. Měl jsem 20let stavé 9V a nyní jsem se rozhodl pro PF. Asi zůstanu jen u těch dvou vlaků, já to tak taky měl a na hraní mi to stačilo. Co mě ale trochu mrzí, jsou ty baterie. To bude stále dokola potřeba nabíjet a stále
rozdělávat battery box a ovladání. Z toho má trochu strach, co to vydrží. Dále u těch PF motorů mě trochu zaráží, že ta díra, do které se protáhne čtyřhranná osička s kolama, je v podstatě hladká až na konec, kde jsou menší drážky, do kterých osička zaklesne. To se přeci musí časem obrousit nebo když díve vlak chytí. Když se k tomu nebudeme chovat jako blázni, mají tyto vlaky nějakou budoucnost?

Dále by mě zajímalo, když bych oba vlaky provozoval na jednom ovladači, je z hlediska nějakého opotřebení třeba
ovladače lepší mít oba vlaky na modrém subkanálu a jeden vlak kanál 1 a druhý vlak kanál 2 a jen na ovladači přepínat
kanály, nebo je lepší mít jeden vlak na modrém subkanálu a druhý na červeném subkanálu, oba třeba kanál 1 a používat
pro každý vlak zlášť levé nebo pravé kolečko na ovladači? Tím by odpadlo věčné přepínaní kanálů na ovladači.
Jenže jak potom, když bych chtěl obě lokomotivy dát na jeden vlak a jedna by táhla a druhá třeba tlačila?
To bych musel oboum lokomotivám dát na levéma a pravém kolečku stejný výkon a podle mě je lepší,
když by byly obě na např. modrém subkanálu a kanálu 1 a obě bych zároveň poháněl jedním kolečkem, jely by prostě stejně.

Díky

papluh

Tých plastových častí motorčeka by som sa nebál, narozdiel od napr Technic vozidiel, vlaky nemajú moc ako dostávať rázy do prevodov. Väčšinou skončia vykoľajené a idú naprázdno  >:D

Ak na každom vlaku budeš potrebovať len jeden port (tj motor), tak nevidím dôvod prečo nepoužiť len jeden ovládač na rovnakom kanáli a mať každý vlak na inej farbe.
Ak však budeš chcieť mať dve nezávislé funkcie, napr pridať osvetlenie, tak budeš potrebovať dva ovládače.

To sa týka ak sú to nezávislé vlaky.
Ak to chceš dať na jeden vlak tak som si neni istý či je to najlepšie riešenie mať nezávislé ovládanie (IR nemusia chytiť obe) a baterky (nemusia byť rovnaké). V tom prípade sa môže stať, že jeden bude silnejší ako druhý, takže napr pri rozbehu to bude ešte ok, ale na rýchlych úsekoch to bude brzdiť (ak rýchlosť na silnejší motor by bola väčšia ako na slabší, tj napr pri ľahších vlakoch)

Karel.1121

Ano, s těmi dvěmi lokomotivami na jednom vlaku by mohl být problém, že jedna potáhne víc jak druhá, otázkou je,
jak to funguje v praxi. Ale pokud bych toto nedělal, je asi opravdu lepší mít na jedné lokomotivě motor na červeném portu,
na druhé lokomotivě motor na modrém portu a ovládat oba vlaky jedním ovladačem, každý svým kolečkem.

K tomu nemotorizovanému podvozku, to se dá koupit přímo komplet někde? Ale zase na druhou stranu, malého bude určitě
spíše bavit to, že to samo jede. Mě na tom spíš vadí ta neplynulost, to že budu chtít popojet o cm a ono to spíš škubne. Rukou
bych to měl přesnější.

Lego sice znám už asi 25let, ale říkal jsem si, že teď to celé sestavím, budu s tím jezdit a až bude mít malý rozum, rozeberu to
a opět to složím s ním. Vím, že je to stavebnice, ale do jaké míry u vlaků je vhodné to opakovaně rozebírat? Co třeba nápravy vagonů,
okna... Podle mě je nejlepší to složit, když je to nové, čisté.
Díky za ochotné odpovědi.

otaznik

Proboha, je to stavebnice pro děti! Co jiného by se s tím mělo dělat, než to stavět, rozebírat, stavět, rozebírat ...

papluh

Tak rozoberať treba s rozvahou, nevidm dôvod oddelovať vlakové kolesá od kovových osiek. Osobne napr u Technic-u zbytočne nerozoberám náboje kolies, či u klasiky malé 2x2 točny a pod. Samotné kocky nemávajú problém s rozoberaním.
Navyše sety za posledných pár rokov sú vo veľkom rozoberané do Bricklink obchodov, ak by aj nejaký clip či headlight brick praskol (mimochodom väčšie riziko je pri hraní sa - nárazy a pod ako pri stavaní), všetko sa dá zohnať...