Kostky.org

Diskuse o stavebnicích => Trains => Sbírky => Téma založeno: Jonas kdy 14.02.2009, 16:14:12

Název: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 14.02.2009, 16:14:12
Ať už je to budoucí model nebo fake, vypadá určitě pěkně.

Diskuse se vede zde (http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=25836&st=0&start=0).
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 14.02.2009, 16:20:05
Být to fake, tak bych to nerozchodil...
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Robbed kdy 14.02.2009, 16:51:37
Vypadá to naprosto parádně. Možná právě proto bych se zatím přikláněl spíše k tomu, že je to fake. Nesedí mi třeba použití BBB wheels, a nebo to, že obrázek není rozostřen (jak tomu bývá u novinek), ale je rozložen na pixely (dithering).
Ale pokud je to opravdu oficiální, tak je to jedině dobře.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Colonel32 kdy 14.02.2009, 17:06:23
osobne tipuju na fake tak z 85%
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: MwK kdy 14.02.2009, 18:54:37
Prikláňam sa k verzii že je to fake... ::)
Je to podľa mňa až príliš odlišné Lego štýlu...
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 14.02.2009, 21:06:34
Samozřejmě, virtuální počítačová splácanina i s chybami perspektivy a prostoru. Navíc ošklivé ojnice z technik-dílů, ošklivé kouřové plechy (snad by uměli vylisovat inteligentní tenké plochy? a né tuhle hrůzu), nepoměrně velký kotel vůči celé stavbě atd...
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: betakaroten kdy 14.02.2009, 21:58:37
Ať už je to budoucí model nebo ne, mně se to nelíbí. Jak celkově, tak v detailech. Jaké je šířkové uspořádání kotle/budky/vozu? Je to 6,7,8-stud? Co mají znamenat gumičky na kolech? Má to být americká, anglická nebo středoevropská konstrukce? A co Jan Tleskač (von Beneke ;D)?
Ortel: kam se to hrabe na některé kostkaře!
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 14.02.2009, 22:45:54
Citace od: betakaroten kdy 14.02.2009, 21:58:37
Ať už je to budoucí model nebo ne, mně se to nelíbí. Jak celkově, tak v detailech. Jaké je šířkové uspořádání kotle/budky/vozu? Je to 6,7,8-stud? Co mají znamenat gumičky na kolech? Má to být americká, anglická nebo středoevropská konstrukce? A co Jan Tleskač (von Beneke ;D)?
Ortel: kam se to hrabe na některé kostkaře!
A stejně bych to bral všemi deseti   :D :)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peki kdy 17.02.2009, 08:47:19
Citace od: betakaroten kdy 14.02.2009, 21:58:37
Je to 6,7,8-stud?

Podle mne 10 stud  ;D. Jenom kotel je 8 stud. Ojnice 1 stud po každé straně.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 17.02.2009, 09:40:26
Citace od: peki kdy 17.02.2009, 08:47:19
Citace od: betakaroten kdy 14.02.2009, 21:58:37
Je to 6,7,8-stud?

Podle mne 10 stud  ;D. Jenom kotel je 8 stud. Ojnice 1 stud po každé straně.

Kotel je určitě 6studový. Soudím podle čelního "talíře".

Skutečnou předlohou je evidentně Létající Skot (http://www.gardentrains.co.uk/2001web/2001webpics/accucraft/Flying%20Scotsman%201.JPG).

Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 18.02.2009, 10:50:59
Na hlavní stránce českého S@H už je obrázek lokomotivy.

http://shop.lego.com/ByTheme/

Takže otazník v názvu vlákna asi můžeme odstranit.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondrej kdy 18.02.2009, 11:17:05
Super tak to myslím , že spousta lidí včetně mě bude mít velkou radost  :)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Anatyt kdy 18.02.2009, 11:22:20
Citace od: hobby kdy 14.02.2009, 21:06:34
Samozřejmě, virtuální počítačová splácanina i s chybami perspektivy a prostoru. Navíc ošklivé ojnice z technik-dílů, ošklivé kouřové plechy (snad by uměli vylisovat inteligentní tenké plochy? a né tuhle hrůzu), nepoměrně velký kotel vůči celé stavbě atd...

Tak co Hobby? ;) Mylit sa je ludske, neboj nic. :P Podobne MwK, Colonel32... :)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peter kdy 18.02.2009, 11:29:10
Citace od: Ondrej kdy 18.02.2009, 11:17:05
Super tak to myslím , že spousta lidí včetně mě bude mít velkou radost  :)

Přesně tak! Záměrně jsem se k tématu hned nevyjadřoval a ve skrytu duše jsem doufal, aby to fake nebyl. Nyní, když je set více méně potvrzen jsem opravdu nadšen. To že se LEGO evidentně snaží vzít si z AFOLů opravdu příklad se již několikrát potvrdilo a tato lokomotiva je toho jasným dalším důkazem. Co se týká kol, hned od začátku mi bylo jasné, že se nejedná o BBB kola, jelikož BBB kola nemají nálitky, ale tato ano. Gumičky jsou na kolech kvůli zvýšení adheze, stejně tak gumičky najdeme na všech doposud vydaných vlakových motorech. Co se týká ojnic, tak ty jsou nepopsatelně hezčí než nějaké samodomo z "jitrnic" udělané :P Opravdu jsem moc zvědav na další obrázky a těším se na ně!
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondrej kdy 18.02.2009, 11:32:43
Doufám , že budou následovat vagóny k rozšíření jako v My Own Train .

http://peeron.com/inv/theme/LEGO/SYSTEM/Trains/9v/My_Own_Train
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Colonel32 kdy 18.02.2009, 12:32:12
Citace od: Anatyt kdy 18.02.2009, 11:22:20
Tak co Hobby? ;) Mylit sa je ludske, neboj nic. :P Podobne MwK, Colonel32... :)

Nesouhlasim s tim, ze bych se mylil. Ten obrazek mel skutecne spoustu veci, ktere na fake ukazovaly, a tudiz bylo pravdepodobne, ze to fake bude, proto tech 85%. Na riveru sice prisla spatna karta, ale zahrane to bylo spravne.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: otaznik kdy 18.02.2009, 12:56:49
Citace od: peter kdy 18.02.2009, 11:29:10

Přesně tak! Záměrně jsem se k tématu hned nevyjadřoval a ve skrytu duše jsem doufal, aby to fake nebyl. Nyní, když je set více méně potvrzen jsem opravdu nadšen. To že se LEGO evidentně snaží vzít si z AFOLů opravdu příklad se již několikrát potvrdilo a tato lokomotiva je toho jasným dalším důkazem. Co se týká kol, hned od začátku mi bylo jasné, že se nejedná o BBB kola, jelikož BBB kola nemají nálitky, ale tato ano. Gumičky jsou na kolech kvůli zvýšení adheze, stejně tak gumičky najdeme na všech doposud vydaných vlakových motorech. Co se týká ojnic, tak ty jsou nepopsatelně hezčí než nějaké samodomo z "jitrnic" udělané :P Opravdu jsem moc zvědav na další obrázky a těším se na ně!

Mluvíš mi z duše!  ;) Už se na tu lokomotivu těším.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 18.02.2009, 13:03:10
Ten obrázek tam je, ale mně se nic nerozkliklo. Vám ano?
Ale ať už ta lokotka je podvrh nebo né, opravdu jsou ojnice a spojnice z technik dílů ošklivé, kouřové plechy nepochopitelně udělané (v reálu je to pouze plech a ne hmota!) a další. To by nemohli u nového setu vylisovat i nové díly? Aspoň co je vidět z toho špatného a záměrně zmateného obrázku.

Citace od: peter kdy 18.02.2009, 11:29:10
[ Co se týká ojnic, tak ty jsou nepopsatelně hezčí než nějaké samodomo z "jitrnic" udělané ...
To Peter, Otazník (mluvící z duše)
Tu jízlivost si klidně můžeš odpustit. Mně dalo to pohybové soustrojí dost práce a výsledek je navýsost pozitivní. Napřed ukaž, jak bys to řešil ty, aby to bylo jednoduché, spolehlivé, postavitelné, nepředražené a funkční.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: otaznik kdy 18.02.2009, 13:09:48
Citace od: hobby kdy 18.02.2009, 13:03:10
Ten obrázek tam je, ale mně se nic nerozkliklo. Vám ano?
Ale ať už ta lokotka je podvrh nebo né, opravdu jsou ojnice a spojnice z technik dílů ošklivé, kouřové plechy nepochopitelně udělané (v reálu je to pouze plech a ne hmota!) a další. To by nemohli u nového setu vylisovat i nové díly? Aspoň co je vidět z toho špatného a záměrně zmateného obrázku.
A co by se mělo rozkliknout, ta lokomotiva tam jen symbolizuje sekci Trains.
A velmi bych polemizoval s tvrzením "záměrně zmatený obrázek".

Citace od: hobby kdy 18.02.2009, 13:03:10

To Peter, Otazník (mluvící z duše)
Tu jízlivost si klidně můžeš odpustit. Mně dalo to pohybové soustrojí dost práce a výsledek je navýsost pozitivní. Napřed ukaž, jak bys to řešil ty, aby to bylo jednoduché, spolehlivé, postavitelné, nepředražené a funkční.

Já osobně bych přidal k těm vlastnostem to nejdůležitější - pure LEGO!
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: MwK kdy 18.02.2009, 13:18:04
Citace od: Anatyt kdy 18.02.2009, 11:22:20
Tak co Hobby? ;) Mylit sa je ludske, neboj nic. :P Podobne MwK, Colonel32... :)
Colonel to vystihol... ::)
Samozrejme že je ľudské mýliť sa,ale tá fotka bola až príliš zvláštna... :P
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 18.02.2009, 13:24:30
Myslím, že to nejdůležitější tajemství setu 10194 stále ještě není odkryto. A to jak bude vypadat pohon - ať už bude přímo v setu nebo zvlášť.
Speciální PF motorová jednotka nebo univerzální PF motor?
Stávající univerzální přijímač nebo nový?
Batery box s možností dobíjení z 9V kolejí (takový byl sen všech 9V vláčkařů) nebo klasika s vyjímáním nabíjecí baterie.
Ovladač (samozřejmě proporcionální) kompatiblní se stávajícimi přijímači nebo něco extra?

Uvidíme.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 18.02.2009, 13:45:21
MÁM DRUHÉ NAROZENINY  :D Set jako emerald night, jsem v taji duše vždy očekával!
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: mirek kdy 18.02.2009, 14:12:31
Také se těším, že se mi dostane tento set do sbírky.
Po shlédnutí ojnic na parních lokomotivách z konstrukční kanceláře "Hobby" a především, možnosti na vlastní oči  sledovat jejich brilantní pohyb při provozu na trati, musím konstatovat, že ani mně se neohrabané technic ojnice na létajícím Skotovi nelíbí. 
Už teď je mi jasné, že s tím něco udělám, bohužel asi k nelibosti Pure stavitelů.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 18.02.2009, 15:05:44
Mirkovi, jednomu z hlavních expertů zde přes vlaky, děkuji za podporu (oba víme své).
Jestli bude opravdu nová lokomotiva a jestli bude designově opravdu taková, jak je nastíněno (ojnice, kouřové plechy ap.), tak musím konstatovat, že lego se nic moc neukázalo. Protože právě u pohybového soustrojí a detailech bych čekal  nový přístup a nikoliv primitivní použití hotových dílů.
Pokud jde o nové informace stran této věci, tak Honzik ví více (mluvili jsme spolu) a proto bych ho poprosil, zda je může uvést (nejsou li tajné ;).
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Anatyt kdy 18.02.2009, 15:09:27
Citace od: hobby kdy 18.02.2009, 13:03:10
Ale ať už ta lokotka je podvrh nebo né, opravdu jsou ojnice a spojnice z technik dílů ošklivé, kouřové plechy nepochopitelně udělané (v reálu je to pouze plech a ne hmota!) a další. To by nemohli u nového setu vylisovat i nové díly? Aspoň co je vidět z toho špatného a záměrně zmateného obrázku.

Na co sluzia tie "dymove plechy" v skutocnosti? Aku ulohu plnia? To som nikdy nevedel, ze preco maju parne lokomotivy vpredu tie "usi". :)
Inak s tym vylisovanim to nie je take jednoduche. Zrejme by pre ten dielik nenasli ine uplatnenie a kvoli jednemu limitovane setu sa im neoplati robit novy diel. Tie sety de facto pre AFOLov su robene vacsinou z uz existujucich dielikov, aby sa usetrilo na nakladoch.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 18.02.2009, 15:17:08
Citace od: Anatyt kdy 18.02.2009, 15:09:27
Citace od: hobby kdy 18.02.2009, 13:03:10
Ale ať už ta lokotka je podvrh nebo né, opravdu jsou ojnice a spojnice z technik dílů ošklivé, kouřové plechy nepochopitelně udělané (v reálu je to pouze plech a ne hmota!) a další. To by nemohli u nového setu vylisovat i nové díly? Aspoň co je vidět z toho špatného a záměrně zmateného obrázku.

Na co sluzia tie "dymove plechy" v skutocnosti? Aku ulohu plnia? To som nikdy nevedel, ze preco maju parne lokomotivy vpredu tie "usi". :)
Inak s tym vylisovanim to nie je take jednoduche. Zrejme by pre ten dielik nenasli ine uplatnenie a kvoli jednemu limitovane setu sa im neoplati robit novy diel. Tie sety de facto pre AFOLov su robene vacsinou z uz existujucich dielikov, aby sa usetrilo na nakladoch.

Mají sloužit k odhánění páry.Prostě aby měl strojvůdce lepší výhled.Jinak též deflektory kouře.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jindroush kdy 18.02.2009, 16:14:56
Citace od: hobby kdy 18.02.2009, 15:05:44
Jestli bude opravdu nová lokomotiva a jestli bude designově opravdu taková, jak je nastíněno (ojnice, kouřové plechy ap.), tak musím konstatovat, že lego se nic moc neukázalo. Protože právě u pohybového soustrojí a detailech bych čekal  nový přístup a nikoliv primitivní použití hotových dílů.

LEGO je stavebnice a ta je založena na znovuvyužívání existující palety dílů, pokud je to možné a to tak, aby došlo k uspokojivé aproximaci stavitelova záměru.

Pokud toto někomu nevyhovuje, nechápu, proč LEGO pro své záměry používá.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 18.02.2009, 17:40:35
Citace od: Jindroush kdy 18.02.2009, 16:14:56
LEGO je stavebnice a ta je založena na znovuvyužívání existující palety dílů, pokud je to možné a to tak, aby došlo k uspokojivé aproximaci stavitelova záměru.
Pokud toto někomu nevyhovuje, nechápu, proč LEGO pro své záměry používá.
První část, co píšeš: to je jasné, každý vyrobený díl se "otočí" v mnoha dalších setech. Proto by měli vyrobit takový nový díl i v tomto případě, což bezesporu jde!
Druhá část: jak je lego skvělé, neznamená to nekriticky příjímat všechno, co nám LTC předhodí. Právě v této oblasti, t. j. parní vlaky - na rozdíl od neparních vlaků - to doposud byla a je bída (vím, že se opakuji). Jako by tomu nerozuměli. Ale uvidíme!
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 18.02.2009, 19:15:11
TLG uvolnilo oficiální obrázky:
http://farm4.static.flickr.com/3571/3290034503_ea77c45ded_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3350/3290034487_7696f26377_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3401/3290034475_d9c660857a_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3189/3290034467_28003099ef_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3372/3290034435_dff4a67393_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3511/3290853830_9997e57719_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3555/3290034353_7ff2ce5acf_o.jpg

a další detaily:

#10194 – Emerald Night
Ages 14+  1,085 pieces
Pricing:
US $ 99.99 CA $ 129.99 UK £ 68.50 DE € 89.99
Prodej: na S@H na přelomu března a dubna

Převzato z Eurobricks.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 18.02.2009, 19:22:53
Vlak je nádhernej  :-*,na některých fotkách je jako by byl od Marklina.Cena náhodou jde(?).
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peter kdy 18.02.2009, 19:35:35
Já nemám slov, je to úžasný :o
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Colonel32 kdy 18.02.2009, 19:39:49
Zajimalo by me, jestli uvolnej i samostatne vagony.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peter kdy 18.02.2009, 19:54:27
Citace od: Ondra link=topic=21861.msg97830#msg97830Cena náhodou jde(?).

No a to mě trochu zaráží. Přiznám se, že začínám mít obavy nad motorizací. Jestliže set má více jak 1000 dílů a jeho cena je něco kolem 3000,-, tak mi moc na elektroniky nezbývá. Navíc musela by zde být nějaká nová elektronika, maximálně motor bude současný z RC vlaků. Takže si začínám pohrávat s myšlenkou, že zde žádná elektronika není a je to jen hand power, připravené pro doplnění nějakou novou motorovou sadou z nových vlaků, které mají spatřit světlo světa příští rok. Jak se na tuto otázku tváříte vy?
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Honzik kdy 18.02.2009, 20:07:16
Vlak je bez motoru !!!

K tomu aby to jezdilo (podle představ TLC) si musíte zakoupit 5 setů Power function

1.XL - motor
2. světla
3. Ir přijímač
4. ??
5. ??

??- znamená blíže nespecifikovaný set power function s čísly 8878 a 8879.

Takže si koupíte setík 10194 a k tomu pak ještě 8870 +8878+8879+8882+8884 a můžete jezdit
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Anatyt kdy 18.02.2009, 20:08:35
Citace od: peter kdy 18.02.2009, 19:54:27
No a to mě trochu zaráží. Přiznám se, že začínám mít obavy nad motorizací. Jestliže set má více jak 1000 dílů a jeho cena je něco kolem 3000,-, tak mi moc na elektroniky nezbývá. Navíc musela by zde být nějaká nová elektronika, maximálně motor bude současný z RC vlaků. Takže si začínám pohrávat s myšlenkou, že zde žádná elektronika není a je to jen hand power, připravené pro doplnění nějakou novou motorovou sadou z nových vlaků, které mají spatřit světlo světa příští rok. Jak se na tuto otázku tváříte vy?

No tak Peter, pri pohlade na model, pri pocte dielov a pri cene je nad slnko jasnejsie, ze to je podobne ako Santa Fe sety ciste model, maximalne tak pripraveny na motorizaciu.  ;D
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 18.02.2009, 20:13:59
Citace od: Honzik kdy 18.02.2009, 20:07:16
Vlak je bez motoru !!!

K tomu aby to jezdilo (podle představ TLC) si musíte zakoupit 5 setů Power function


??- znamená blíže nespecifikovaný set power function s čísly 8878 a 8879.

Takže si koupí setík 10194 a k tomu pak ještě 8870 +8878+8879+8882+8884 a můžete jezdit

Nechci domýšlet jak bude vypadat tenhle model po motorizaci...Strojvůdce bude nejspíš sedět na střeše.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Colonel32 kdy 18.02.2009, 21:15:13
predpokladam motorizaci prez tendr, tam na to misto bude...
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peter kdy 18.02.2009, 21:16:23
Citace od: Ondra kdy 18.02.2009, 20:13:59Nechci domýšlet jak bude vypadat tenhle model po motorizaci...Strojvůdce bude nejspíš sedět na střeše.

Toho bych se nebál. Ten set, stejně jako SF je za tímto účelem (dodatečná motorizace) udělán, takže nepředpokládám, že by toto vzhled nějak více ovlivnilo.

Citace od: Colonel32 kdy 18.02.2009, 21:15:13predpokladam motorizaci prez tendr, tam na to misto bude...

Myslím, že XL motor bude v mašině a v tendru bude přijímač a batery box.

Citace od: Honzik kdy 18.02.2009, 20:07:16
1.XL - motor
2. světla
3. Ir přijímač
4. ??
5. ??

??- znamená blíže nespecifikovaný set power function s čísly 8878 a 8879.

4. odhaduji na nový Bbox a 5. na nový IR ovladač.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Honzik kdy 18.02.2009, 21:20:59
Sám jsem zvědav na podobu těch zbylých dvou setů Power function, které se skrývají pod čísly 8878 a 8879. Dle logiky věci to bude nový IR vysílač (snad více polohový) a nějaký nový baterry box, jelikož starý nebyl použit...no uvidíme, možná už hodně brzy  ;)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: betakaroten kdy 18.02.2009, 22:19:47
No, na díly to nebude špatné 8) otázkou je, jak zareaguje BBB na "přímou konkurenci", o kterou neusiluje - stáhne z prodeje černá kola?
K ojnicím: co takhle čisté řešení pomocí (http://img.lugnet.com/ld/4274.gif), (http://img.lugnet.com/ld/2555.gif) a trubičky? Zatím jsem tedy nevymyslel, jak napojit dvě tyče na jeden čep (ojnice & spojnice).

Ještě mě zaujalo, že vagon je o 1 plate nižší než jeho předchůdci, sice se nedají použít vlakové dveře, ale aspoň se zmírnil optický nepoměr šířky a výšky.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Skyder kdy 19.02.2009, 00:36:56
NO podla mna je "lokomotiva" uzasna. Viete, aspon co ja viem, uz dlhoLEGO nevydalo nejaku "lokomotivu", stale len vlaky, rychlyky atd. Ja sa na nu tesim, snad si ju aj kupim.

Co sa tyka BBB a konkurencie, myslim ze budu stale dalej vyrabat, povedal by som ze to bude akurat nieco ako reklama. :D
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 19.02.2009, 07:35:12
Set už je vystaven na stránkách S@H.
http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=10194&cn=419&d=328
Cena 2499 Kč. Prodej od 15. dubna 2009.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peter kdy 19.02.2009, 08:14:10
Citace od: Jonas kdy 19.02.2009, 07:35:12Cena 2499 Kč. Prodej od 15. dubna 2009.

No paráda, cena jak to tak vypadá ani není s žádnou přirážkou, ale dokonce i snad o kousek nižší, než je aktuální kurz.

Jinak co myslíte, je na vagónu použitá nová barva a sice tmavě hnědá?
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 19.02.2009, 10:01:40
Velmi detailní obrázek ve velkém rozlišení (s možností dalšího přiblížení) je zde:

http://cache.lego.com/images/shop/Shop06/Products/Assets/10194/Zoom/10194-0000-xx-14-1.jpg
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 19.02.2009, 10:27:14
Díky Jonasi.
Teď opravdu, konečně a na první pohled jsou vidět všechny klady i zápory nového setu. Pokud jde o negativa, ze svého pohledu konstruktéra několika podobných parních lokomotiv jich tam vidím bohužel a ke škodě dost. Protože je to první set tohoto druhu, nepochybuji že bude o něj zájem. To koneckonců je patrné i zde na kostkách.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 19.02.2009, 10:59:36
Citace od: hobby kdy 19.02.2009, 10:27:14
Díky Jonasi.
Teď opravdu, konečně a na první pohled jsou vidět všechny klady i zápory nového setu. Pokud jde o negativa, ze svého pohledu konstruktéra několika podobných parních lokomotiv jich tam vidím bohužel a ke škodě dost. Protože je to první set tohoto druhu, nepochybuji že bude o něj zájem. To koneckonců je patrné i zde na kostkách.

Ahoj Hobby,

sledoval jsem tvé reakce a docela jsem jim rozuměl. Na druhé straně chápu i TLG, že hledalo kompromis mezi tím, co si přejí AFOLové, a co je pro firmu ekonomické, a také co je univerzální. 
Mně osobně vůbec nevadí velké "uši", protože zde vidím spíše snahu ukázat, že se dají tvořit různými technikami. Ojnice bych si přál realističtější, ale je mi jasné, že už tak hodně nákladů stála nová kola. Nejdůležitější zde bude pohyb ojnic, a ten zde je.

Jinak se mi model hodně líbí, a pokud si ho koupím, tak ho samozřejmě dodělám podle svých představ. Tak to dělám se všemi sety, a proto se příliš netrápím, co mohlo TLG udělat lépe.

Jak už jsem někde psal, nejvíce jsem nyní zvědav na řešení pohonu. Na plastové koleje sice už nikdy nepřejdu, ale pokud bude stačit k dosavadním existujícím PF prvkům dokoupit pouze nový (proporcionální) ovladač, tak to bude řešení, které přivítají nejen všichni vlakaři a ale zejména technikaři. Motorů a IR přijímačů už je mezi lidmi hodně, takže zbývá už jenom nabídnout ten správný vysílač.

Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 19.02.2009, 11:35:50
To Jonas:
Díky za pochopení, i já Ti rozumím :D. Aby bylo jasno, tento set samozřejmě vítám, na něco podobného jsem čekal léta. Proto jsem dělal páry na vlastní pěst a byl jsem štastný i z BBB kol. Sice nadšení a euforii s většinou zde nesdílím, tento set si samozřejmě také koupím (spíše dva) a jeden určitě nechám přesně podle návodu.
Velmi si cením, že TLC vůbec po letech přistoupilo na tento set, jsem za něj také rád, líbí se mi barva, uhlák, vagon. Udělali hnací kola, dokonce i s protizávažím!, což je jejich důležitá charakteristika. Už ale ,nemusím´ ty gumičky a kola bez nákolků, což mi vadí a je nehezké. Ojnice- bohužel škoda mluvit; bez ohledu na vzhled, nepříjemně a nerealisticky rozšiřují lokomotivu. Kouřové plechy bych rád viděl jako plochu a né jako těleso. Čelo lokomotivy není hezké a navíc ho znehodnocuje otáčení nárazníků spolu s předními běhouny (u vagonů to je jedno a hlavně nutnost), čímž utrpěla vznešenost té lokomotivy. Šlo to vymyslet jinak (já to mám vyřešené).
Už nechci hnidopichovat, tak už radši končím
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Colonel32 kdy 19.02.2009, 12:17:08
STAMP!  :-[
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peter kdy 19.02.2009, 12:19:24
Citace od: hobby kdy 19.02.2009, 11:35:50
To Jonas:
Díky za pochopení, i já Ti rozumím :D. Aby bylo jasno, tento set samozřejmě vítám, na něco podobného jsem čekal léta. Proto jsem dělal páry na vlastní pěst a byl jsem štastný i z BBB kol. Sice nadšení a euforii s většinou zde nesdílím, tento set si samozřejmě také koupím (spíše dva) a jeden určitě nechám přesně podle návodu.
Velmi si cením, že TLC vůbec po letech přistoupilo na tento set, jsem za něj také rád, líbí se mi barva, uhlák, vagon. Udělali hnací kola, dokonce i s protizávažím!, což je jejich důležitá charakteristika. Už ale ,nemusím´ ty gumičky a kola bez nákolků, což mi vadí a je nehezké. Ojnice- bohužel škoda mluvit; bez ohledu na vzhled, nepříjemně a nerealisticky rozšiřují lokomotivu. Kouřové plechy bych rád viděl jako plochu a né jako těleso. Čelo lokomotivy není hezké a navíc ho znehodnocuje otáčení nárazníků spolu s předními běhouny (u vagonů to je jedno a hlavně nutnost), čímž utrpěla vznešenost té lokomotivy. Šlo to vymyslet jinak (já to mám vyřešené).
Už nechci hnidopichovat, tak už radši končím

Opravdu nevím co se ti na těch ojnicích tak nelíbí. Když se zbavíme veškerého soupeření a s čistou hlavou se podíváme na tyhle ojnice, ojnice skutečných vlaků a ojnice tvé, tak sám musíš uznat, že tyto jsou v tom nejjednodušším smyslu parádní. Tvé ojnice, se na mě nezlob, je paskvil nad paskvil. Dát jednu dlouhou tyčku k nějaké nápravě a tím si jakoby splnit cíl mít na mašině ojnice, je opravdu hnus a to nemluvím o stylu provedení.

Co se týká kol bez nákolků, tak stejná kola dělá i BBB a nikomu to nijak zvlášť nevadí. Teď to udělá i TLC a zase v tom je problém. Podobné srovnání platí o gumičkách. Gumičky vždy byly jsou a i budou na všech vlakových pohonných jednotkách. Opět dřív to nikomu nevadilo a teď najednou zase neskutečný problém. Jediné snad co by se mohlo zlepšit je barva, ale to jsem i já musel skousnout, protože toto je důsledek demence malých dětí, které nehodlají dlouze hledat ten správný rozměr a tak TLC spoustu dílů dělá jen v jedné barvě aby se snáze odlišili od ostatních.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 19.02.2009, 13:11:09
Citace od: peter kdy 19.02.2009, 12:19:24
Tvé ojnice, se na mě nezlob, je paskvil nad paskvil. Dát jednu dlouhou tyčku k nějaké nápravě a tím si jakoby splnit cíl mít na mašině ojnice, je opravdu hnus a to nemluvím o stylu provedení.
Radši se na fotky mých lokomotiv nedívej, aby se ti neudělalo nevolno. ;D
Jinak vcelku jsem nepochopil o co ti vlastně jde.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 19.02.2009, 21:34:07
Citace od: peter kdy 19.02.2009, 08:14:10
Jinak co myslíte, je na vagónu použitá nová barva a sice tmavě hnědá?

Když se tak dívám na detailní obrázek vagónu, tak mám obavu, že tam je hned několik odstínů hnědé.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peter kdy 19.02.2009, 21:50:08
Jasný, to že už barvy nejsou to co bývaly, je známý fakt a s tím jsem se už smířil. Avšak když pominu ty drobné niance v jednom odstínu, tak mi u vagónu vychází tři barvy - tan, hnědá a tmavá hnědá. Ta tmavá hnědá je podle mě na současnou RedBrown příliš tmavá. Dokonce i ta světlejší hnědá mi také nepřijde jako nějaká běžná barva, spíš mi tam vychází DkOrange a nebo FabuBrown, ale to se mi také nezdá obzvláště ta FabuBrown.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: otaznik kdy 19.02.2009, 22:15:05
Citace od: hobby kdy 19.02.2009, 11:35:50
Čelo lokomotivy není hezké a navíc ho znehodnocuje otáčení nárazníků spolu s předními běhouny (u vagonů to je jedno a hlavně nutnost), čímž utrpěla vznešenost té lokomotivy. Šlo to vymyslet jinak (já to mám vyřešené).
Když je lokomotiva dlouhá, tak to jinak než zatáčením nárazníku vyřešit nelze (pokud na něj chceš někdy něco připojit). A samozřejmě jezdit po LEGO kolejích...
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jindroush kdy 19.02.2009, 22:15:34
Určitě je to RedBrown a DkBrown.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Colonel32 kdy 19.02.2009, 22:38:45
Citace od: Colonel32 kdy 19.02.2009, 12:17:08
STAMP!  :-[

Tak asi odvolavam. Po diskusi s otaznikem se ukazalo, ze to, co jsem povazoval za slope-curved 1x3x1 v dkgreen polepene samolepkama spise budou slope 1x1x 2/3, a ten polep by mohl byt na nejakem panelu
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 20.02.2009, 11:36:59
Trochu mimo téma:
Coloneli, prosím, co jsi chtěl říci tím  "STAMP! :-["  (o pár příspěvků výš) a posléze, že totéž odvoláváš. Opravdu nevím, co tím sděluješ a jak to s tímhle souvisí. Současně bych tě rád požádal, abys podobné výkřiky a citoslovce ve svých, jinak fundovaných příspěvcích pokud možno omezil, i když si na ně potrpíš. Nejsem jasnovidec a nevím jestli jsem sám, ale opravdu jim nerozumím.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jindroush kdy 21.02.2009, 13:13:11
Kostkoslovník pro AFOLy (http://www.kostky.org/vocab.php) vysvětluje STAMP jako zkratku, podobně jako AFOL, BURP, LURP, MIB, MISB, MSRP apod.
A ano, je dobré používat v AFOL komunitě zažité zkratky, i když proti tomu mají nosočistoplenáři občas výhrady.
Na druhou stranu výraz STAMP se tady moc nepoužívá a sám o sobě na řádku je obtížně vysvětlitelný a zařaditelný do kontextu.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peki kdy 21.02.2009, 21:47:53
Citace od: Jindroush kdy 18.02.2009, 16:14:56

LEGO je stavebnice a ta je založena na znovuvyužívání existující palety dílů, pokud je to možné a to tak, aby došlo k uspokojivé aproximaci stavitelova záměru.

Pokud toto někomu nevyhovuje, nechápu, proč LEGO pro své záměry používá.

Na druhou stranu kdyby nebylo nových dílků, tak by nejen LEGO vlaky vypadaly asi takto viz. první dva obr. ;D.  Jsem rád, že společnost LEGo zvládla výrobu kol pro parní lokomotivu a dokonce vylepšila BBB wheels  (http://www.bigbenbricks.com/ldraw.html). Mám radost z nového trains setu i když na těch ojnicích by se dalo ještě zapracovat viz. konkurence (http://www.thesatya.com/albums/models/megaloco/).       

Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 23.02.2009, 17:23:09
Citace od: Honzik kdy 18.02.2009, 20:07:16
Vlak je bez motoru !!!

K tomu aby to jezdilo (podle představ TLC) si musíte zakoupit 5 setů Power function

1.XL - motor
2. světla
3. Ir přijímač
4. ??
5. ??

??- znamená blíže nespecifikovaný set power function s čísly 8878 a 8879.

Takže si koupíte setík 10194 a k tomu pak ještě 8870 +8878+8879+8882+8884 a můžete jezdit

Jenom mě napadá, není ten xl motor blbost  ??? ?Podle http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=14399.msg77226#msg77226 bude přece stačit stávající motor, tak jak je to vlastně doopravdy?


Teda jestli to nebude spešl pohon extra pro tuhle páru.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: 5o kdy 25.02.2009, 15:42:09
Mne sa lokomotíva celkom páči, je prepracovaná dosť dobre, len tie dvere na bohužiaľ jedinom vagóne mi prídu v dnešnej dobe ako päsť na oko.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: otaznik kdy 25.02.2009, 22:01:31
Citace od: 5o kdy 25.02.2009, 15:42:09
Mne sa lokomotíva celkom páči, je prepracovaná dosť dobre, len tie dvere na bohužiaľ jedinom vagóne mi prídu v dnešnej dobe ako päsť na oko.
Vidíš, mně naopak ty dveře přijdou velmi zajímavé a pěkné.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: larson kdy 26.02.2009, 10:48:10
Souhlasím s otazníkem. Tím, že tam nejsou klasické dveře, působí vagón zajimavěji a taky realističtěji. Je to ovšem věcí názoru každého z vás ;)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Honzik kdy 26.02.2009, 17:08:29
Řešení pohonu odhaleno !!!
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: vasek kdy 26.02.2009, 17:33:29
Výborně obrázek, teď ještě ten ovladač, ten musím mít. Myslíte že to vydají už v dubnu ? Honzíkovi patří můj velký dík !!!!
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Honzik kdy 26.02.2009, 17:35:14
Ovladač musí být dostupný spolu s vlakem, jinak soudruzi z TLC udělají pořádnou chybu.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: vasek kdy 26.02.2009, 17:37:47
Pokud bude v prodeji samostatně tak bych na to úplně nespoléhal (ale moc si to přeji), pokud by ho balili do setu (což s ohledem na cenu vlaku nepředpokládám) tak ano.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Honzik kdy 26.02.2009, 17:40:41
Veškeré komponenty PF nejsou součástí setu 10194, budou se muset koupit zvlášť. To jestli se bude nakupovat každý zvlášť nebo udělají "kompletní motorizační balík" nevím.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: vasek kdy 26.02.2009, 17:55:03
No pokud by byl kompletní motorizační balík tak nebude nejlevnější, ale určitě by se dal koupit v normálních obchodech. Když by to udělali jen jako jednotlivé díly, které se dají koupit jen na lego shopu, tak bude vlastní ovládání levnější, ale vše dohromady by se poněkud prodražilo. Já osobně si myslím, že by to mohl být kompletní motorizační balíček (jako 8293) a jednotlivé díly ještě koupitelné na lego shopu (koneckonců některé již se samostatně prodávají). Hlavně ať je to opravdu v prodeji ve stejném čase jako lokomotiva !!
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 26.02.2009, 19:06:10
Paráda!Bojím se však, že bude motorizace stejně drahá jako set 10194.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: vasek kdy 26.02.2009, 19:21:03
No to snad né, zas tolik tam toho není, ale s tisícovkou počítám minimálně (za celý set - pokud bude).
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: 5o kdy 26.02.2009, 19:38:14
Ja som tieto vecičky hľadal a nenašiel všetko, tak zatiaľ bude asi nový ovládač a box na baterky, lebo nemá cenu na ofic. stránke. Ale cenu by som trochu prihodil okolo, resp. minimálne 50 Euro. Kto má čas tak možno bude hľadať aj inde.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peki kdy 11.03.2009, 12:34:32
odkaz (http://news.lugnet.com/trains/?n=30758) na celý článek

From the LEGO Group:

Dear all,
...........

All the above new train related Power Functions items as well as the current battery train motor (with cross axles and wheels) will be available separately through LEGO Shop@Home before the summer of 2009. As you know we arranged a train workshop in November 2007 where ten AFOLs from around the world: Denmark, USA, France, Belgium, the Netherlands Germany, and Untied Kingdom participated, built with the prototype elements and also looked into ideas and possibilities for new train designs using the Power Functions elements . Based on the outcome of this workshop and all the other fantastic input we got from the AFOL community over the last six months, our designers worked on the first train set using the new Power Functions system. This set will be truly aimed at the AFOL community to acknowledge the importance of the adult LEGO hobbyists in the LEGO train world. This communication will be the last one regarding the transition from the 9V train system into the new Power Functions train system, Due to all the very valuable AFOL feedback we are far down the road with the development of the new elements and also the new train set. We appreciate all your efforts through this transition which we expect to be fully executed in 2009. Stay tuned for the new LEGO train system coming in 2009.

Tormod Askildsen, Head of LEGO Community Development
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peki kdy 11.03.2009, 12:47:19
stručně :
8878 není batery box ale akumulátor Lithium Polymer  nabíjený existujícím LEGO trafem (http://www.peeron.com/inv/parts/70931) rozměry  4 studs by 8 studs long by 4 studs
8884 existující  Power Functions RC receiver
8879 nový ovladač ( RC handset )
Všechny PF komponenty (včetně motoru) na trhu přes Shop@Home začátkem léta (ne tedy současně s distribucí 10194!)

Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Shmade kdy 11.03.2009, 13:38:32
Vláčkař sice nejsem, ale ten akumulátor mě láká... Jen budu muset vymyslet jak ho nabíjet, protože kolej ani trafo nemám, bude myslíte stačit připojit ho nějakym bastlem třeba na obyč 9V adaptér?
Má nějakou kontrolku nabití, no vlastně nějaký červený a zelený světýlko tam je, tak snad ano... Vím, těžko zodpovídat když to ještě nikdo neměl v ruce, ale třeba to někdo vykoumá i tak...

A ovladač... jak to tak vypadá jedná se o dvě kolečka, kterými se budou dát regulovat otáčky motorů v těch osmi stupních, jak bylo řečeno už dříve. Myslíte, že budou protočitelná, tedy, že bude možno jít z 0 rovnou na 8, nebo se bude muset chodit tam i zpět přes všechny stupně?  No a vláčkaři budou moct jedním ovladačem řídit vlastně až 8 vlaků, bude to asi honička, ale proč ne... 

edit: pokud tedy bude stačit vyslat signál start a motor pojede až do té doby dokud nedostane signál stop... 

Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: vasek kdy 11.03.2009, 13:52:09
Díky za info, ten akumulátor mě taky láká i když podstatně méně než nový ovladač. Je jisté, že se budou jednotlivé díly prodávat jen na S@H, nebo bude nějaký set s těmito díly ?
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peter kdy 11.03.2009, 13:57:05
Citace od: vasek kdy 11.03.2009, 13:52:09Je jisté, že se budou jednotlivé díly prodávat jen na S@H, nebo bude nějaký set s těmito díly ?

Myslím, že zatím (letos) se budou moct dát sehnat jen a pouze přes SH. V setu by se pak měli dle mého soudu objevit příští rok, kdy mají světlo světa spatřit ony nové vlaky.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: eNTy kdy 11.03.2009, 13:58:53
To je divné, že nový PF aku by se nabíjel přes staré 9V trafo, to se mi nezdá.
Navíc vícečlánkové LiPo aku (toto nejspíš dvoučlánek 7,2V) potřebuje pro správné nabití speciální nabíječku s balancérem. Leda by byla ta nabíjecí logika zabudovaná vevnitř aku, to by byl unikát.
Těžko říct, ten rozměr je divný, LiPolky jsou tenké a 4x8 stud by byl na výšku tak 2 study. V takové velikosti bych kapacitu odhadl na takových 1200mAh.
Každopádně, je-li to nabíjeno přes staré 9V trafo, bude ti stačit libovolné trafo.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peter kdy 11.03.2009, 14:02:58
Citace od: xtepn01 kdy 11.03.2009, 13:58:53To je divné, že nový PF aku by se nabíjel přes staré 9V trafo, to se mi nezdá.
Navíc vícečlánkové LiPo aku (toto nejspíš dvoučlánek 7,2V) potřebuje pro správné nabití speciální nabíječku s balancérem. Leda by byla ta nabíjecí logika zabudovaná vevnitř aku, to by byl unikát.

No mě tak napadá, jestli se tím trafem nemyslí, jen to skutečné tráfko (adaptér) co se strká do zásuvky a dělá jen z ~230V těch cca ~9V a teprve na něj se pak připojuje ten regulátor. Takže pak by mohla být veškerá elektronika až v tom novém PF akumulátoru, tak jako je všechna elektronika až v tom současném regulátoru.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peki kdy 11.03.2009, 14:55:52
Citace od: xtepn01 kdy 11.03.2009, 13:58:53
To je divné, že nový PF aku by se nabíjel přes staré 9V trafo, to se mi nezdá.

Píše toto : The already existing standard LEGO transformer will be used to recharge and be the power supply.
Tím se nemyslí díl Train Speed Regulator 9v (http://www.peeron.com/inv/parts/2868b) ale Power Adaptor (http://www.peeron.com/inv/parts/70931) (to co se strká do el. zásuvky a z 220 V dělá 9 V)

Čili jak Petera napadá (dodal jsem obrázky z odkazy aby bylo jasno  ;))


Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Honzik kdy 11.03.2009, 16:24:16
Díky Pekimu za informace

Řešení pohonu pomocí PF komponentů je u 10194 řešeno poměrně elegantně, ale přesto nevím, zda tohle bude budoucí řešení pohonu či je to pouze zkouška jakési další alternativy. Stále mi totiž nesedí používání XL motoru, kdy je nutná převodovka. Další možnost je nahrazení XL motoru za toto (http://www.peeron.com/inv/parts/x1688cx1) pak by systém mohl fungovat...ovšem o lokomotivě tohoto typu (http://guide.lugnet.com/set/4563) si můžeme nechat zdát.

Takže nakupujme 9V motorky dokud jsou !!!  >:D
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: eNTy kdy 11.03.2009, 16:33:37
Tak to jo. Podle toho to vypadá, že na balancer rezignují. Pochybuju, že by tak drahá komponenta (okolo 1000,-) byla součástí aku. V tom případě musí používat velmi kvalitní články a perfektně je párovat. I tak ale hrozí po několika desítkách cyklů rozjezd článků a následně dramatický pokles kapacity. Při použití ne úplně perfektního páru článků je kapacita už po cca dvaceti cyklech na 50%. Jakmile jsem pak jednou aku nabil pořádnou LiPo nabíječkou, dostal jsem z nich něco víc, ale škoda už byla napáchána.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Pepan kdy 11.03.2009, 20:55:19
No já bych řekl, že ten akumulátor bude podobný tomu, co je dostupný pro Mindstorms NXT:
http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=9798&cn=17&d=70
Když říkám podobný, nemyslím vzhled, "krabička" je jiná, ale způsob nabíjení je stejný: elektroniku už má určitě v sobě, stačí připojit ke střídavému napětí 9-12V a nabije se sám  :) předpokládané napětí taky stejné... použili podobný základ  :)

Edit: kapacita toho akumulátoru pro Mindstorms je 1400mAh, zatím se zdá být poměrně odolný, nechovám se k němu moc hezky, dlouho leží netknutý, pak když mám na LEGO čas, tak s ním zase pořádně "zacvičím"... a svoji kapacitu si udržuje, nevypadá to na nějaký aušus  ;)  myslím, že v tom setu pro lokomotivu bude opravdu něco podobného, jen překopaný design  :)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peki kdy 11.03.2009, 22:25:54
Citace od: peki kdy 21.02.2009, 21:47:53
Na druhou stranu kdyby nebylo nových dílků .................

Na kotel 10194, střechu vagonu a "uši" je použit "nový" dílek Slope, Curved 2 x 4 x 2/3 No Studs (http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=61068). který se již vyskytl v některých setech (http://www.bricklink.com/catalogItemIn.asp?P=61068&in=S) i v roce 2008.
Název: oficiální představení EMERALD NIGHT
Přispěvatel: peki kdy 28.03.2009, 22:55:35
Jan Bayer osobně představil netrpělivě očekávaný set 10194 na výstavě LEGA pořádaného klubem AFOLů z Rakouska. Při té příležitosti jsem mu položil několik otázek za kostky.org

Pokusím se stručně shrnout co jsem se dozvěděl + moje dojmy.

Jak bylo patrné již z dřívějších obrázků, jde o povedený vlakový set, který asi nebude chybět ve sbírce žádného nadšence LEGo vlaků. Pravděpodobně způsobí, že ti kteří s LEGo vlaky ještě váhali, váhat přestanou a set si pořídí.  Pokud půjde vlak dobře na odbyt budou následovat dle vyjádření Jana další ;D

Vlak je pro mne zajímavý mimo jiné tím, že se svým provedením "vymanil" ze zavedené šesti studové šířky. Jak je z obrázku střechy kabiny zřejmé je použito 7 studů. Kabina je však ve skutečnosti v nejširším místě ještě o 1/2 studu na každé straně širší. Kotel je široký 6 studů. Písty 9 studů. Tendr a vagónek jsou už pak klasický 6 stud. 

Název: Re: oficiální představení EMERALD NIGHT
Přispěvatel: peki kdy 28.03.2009, 22:58:14
Vlak jsem viděl i v akci. Bylo to ale už po třech hodinách provozu, kdy baterce docházela šťáva. Což se projevovalo trošku neplynulým pohybem (jako by někde v převodech přeskakovalo kolo). Na začátku prý utáhla mašinka bez problémů 9 vagónů.

Několik zajímavostí:

Výroba nových kol byla projednána z výrobcem dnes již proslulých BBB wheels (http://www.bigbenbricks.com/products/products.html). Jako správný AFOL to uvítal  ;D

Prezentovaný akumulátor byl zatím ještě prototyp. Oproti původnímu předpokladu, že půjde dobíjet existujícím trafem, Jan řekl, že trafo musí být nové, protože stávající s akumulátorem nefunguje  :(

Motor v kabině vypadá na první pohled trochu divně, ale je to asi věc zvyku  ::). Po čase jsem si toho přestal všímat, při ježdění vlaku to nepůsobila nijak rušivě. 
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 28.03.2009, 22:59:48
To je strašný, hůř to vymyslet nemohli  ??? :P :-X .Bohužel jsem něco takového očekával...
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: ass kdy 28.03.2009, 23:07:52
Citace od: Ondra kdy 28.03.2009, 22:59:48
To je strašný, hůř to vymyslet nemohli  ??? :P :-X .Bohužel jsem něco takového očekával...

Tak se předveď, mistře, jestli máš lepší.  ::)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 28.03.2009, 23:21:50
Chtěl bych ještě dodat, že podle tohoto příspěvku http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=14399.msg77226#msg77226 se má pro pohon využít mimojiné i stávající RC motorek.

Toho bych využil já a nahradil přední běhouny tímhle motorkem, takže by nebyl potřeba žáden takový zásah do kabiny.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Pepan kdy 29.03.2009, 10:52:30
Ten motor v kabině mě opravdu dostal, ale zase když se nad tím zamyslím, tak ho tam prostě není kam jinam dát... :-\
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 29.03.2009, 10:55:19
Na S@H jsou už ceny motorizace http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=K8882&cn=233&d=263 Ani mě nepřekvapuje, že je to drazší jako lokomotiva samotná  :P .Pohon na baterky za takovou cenu si můžou IMHO nechat...

Dále tu máme set pro "milionáře" se vším všudy http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=K10194&cn=233

Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Pepan kdy 29.03.2009, 10:58:48
Citace od: Ondra kdy 29.03.2009, 10:55:19
Na S@H jsou už ceny motorizace http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=K8882&cn=233&d=263 Ani mě nepřekvapuje, že je to drazší jako lokomotiva samotná  :P .Pohon na baterky za takovou cenu si můžou IMHO nechat...

Dále tu máme set pro "milionáře" se vším všudy http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=K10194&cn=233



Jen jestli to s tím negativizmem už trochu nepřeháníš...
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 29.03.2009, 11:08:21
Ani ne  :) , jen mě udivuje proč odstoupili od zažitého a oblíbeného 9V systému, který byl bezproblémový a motorizace v porovnání s tímhle setem levnější o 2000 kč.Nemluvě o tom, že tam nebyly žádné překážky co se týče motorizace.


Chtěl jsem rozšiřovat lego vláčky, ale když vidím ty ceny za PF pojezd(Osobně jsem očekával cenu maximálně do 2000 kč) tak raději začnu s modelovou železnicí  :-* .
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jindroush kdy 29.03.2009, 11:11:20
Protože to všechno dává dobrý smysl z obchodního hlediska. Je lepší udržovat jeden systém s jednoduššími prvky a zajišťovat jednu subdodavatelskou cestu, než totéž dělat pro dva (či více) systémů.

Že je výsledná cena jaká je, to je dáno jen ochotou vláčkařů za to zaplatit.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 29.03.2009, 11:42:06
Ješte by mě zajímalo, jak hodlá lego vyřešit vláčky, které mají přijít příští rok.Při takové ceně za pojezd už asi nebude možné udělat kompletní vlak do 3000 kč jako u 7897 (http://guide.lugnet.com/set/7897) a tím pádem se stanou vláčky opět nejdražším produktem TLC.

Jedině, že by udělali kompromis v podobě akumulátoru+motoru a PF switche, díky nemuž by se přepínal směr jízdy ručně.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peter kdy 29.03.2009, 12:29:51
Citace od: Ondra kdy 29.03.2009, 10:55:19Dále tu máme set pro "milionáře" se vším všudy http://shop.lego.com/ByCategory/Product.aspx?p=K10194&cn=233

Možná jsem divný, ale já bych to tak tragicky zase neviděl. Když srovnám poslední tři největší vlakové sety, tak to zase tak "draho" nevychází. Z tabulky je patrné, že je set skoro o polovinu levnější než poslední 9V nákladní vlak.


set
počet dílů
cena
prům. cena na 1díl
4512
544
5.199,-
9.55 Kč/díl
7898
856
5.449,-
6.36 Kč/díl
10194
1109
5.789,-
5.22 Kč/díl
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: vasek kdy 29.03.2009, 12:40:04
O tom co je drahé nebo levné se můžeme dohadovat dlouho, pro každého z nás je to jiné. Mne spíše překvapuje, že cena celé motorizované soupravy je vyšší než cena vlaku + cena motorizace, podle mne by to mělo být obráceně.
Nejsem vláčkař a proto mi spíše vadí, že je možno koupit jen celý motorizační set, když já jako technikář bych potřeboval jen ovladač, ale samostatně si jej nemohu koupit a tři tisíce za celou motorizaci nejsem ochoten dát. - Jen doufám, že časem bude možno koupit i jednotlivě.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Petrjr kdy 29.03.2009, 14:24:31
Citace od: Ondra kdy 29.03.2009, 11:08:21
...  jen mě udivuje proč odstoupili od zažitého a oblíbeného 9V systému, který byl bezproblémový a motorizace v porovnání s tímhle setem levnější o 2000 kč.
Není to třeba tím, že pro děti je ovládání dálkovým ovládáním příjemnější a přirozenější. Vždy ovládají tu "svojí" konkrétní lokomotivu. A koleje jsou jednodušší na sestavení. A pokud nezvládnou sestavit mašinu, tak ji jednou sestaví rodič a zbytek už si dělají sami - různé typy tratí.

/Ale jinak pochopitelně netuším, kolik výsledného zisku/ztráty jim generoval starý systém a kolik bude generovat nový a jak se na zisku/ztrátě projeví sjednocení elektro systémů/
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: davda54 kdy 29.03.2009, 14:36:43
Citace od: vasek kdy 29.03.2009, 12:40:04
...když já jako technikář bych potřeboval jen ovladač, ale samostatně si jej nemohu koupit a tři tisíce za celou motorizaci nejsem ochoten dát. - Jen doufám, že časem bude možno koupit i jednotlivě.

Jednotlivě bude k sehnání na anglickém S@H (http://www.brickish.org/members/files/whoward/SahSpring2009p28.png). Takže by se IMHO mohl dát sehnat i na českém.  :D
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: vasek kdy 29.03.2009, 16:48:26
to Davda - moc děkuji za odkaz, pokusím se si ho koupit přes mého anglického známého  ;)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Ondra kdy 29.03.2009, 17:23:58
Video k Emeraldu http://www.youtube.com/watch?v=Ma5gFAI4gXg&feature=player_embedded

EDIT.: Pokud si někdo všimnul toho záhadného ? , tak jde s největší pravděpodobností o obrysy nového modulárního domu, o kterém se zmínil Jan Bayer na té výstavě(Je to od velice důvěryhodného zdroje.) Diskuze zde http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=27310&st=0
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: matny kdy 30.03.2009, 16:19:34
V piatok sa u mna realizoval východoslovenský kostky zraz a pri tej príležitosti nás Micho prekvapil legálne nadobudnutým setom 10194, ktorého stavbu sme počas častého popíjania dokončili niekedy nad ránom.  :P
Tak ako som bol znechutený z fotiek, tak musím konštatovať, že po osobnom zblížení si u mna set získal značné sympatie.  8)

Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Anatyt kdy 30.03.2009, 19:33:57
Citace od: matny kdy 30.03.2009, 16:19:34
V piatok sa u mna realizoval východoslovenský kostky zraz a pri tej príležitosti nás Micho prekvapil legálne nadobudnutým setom 10194, ktorého stavbu sme počas častého popíjania dokončili niekedy nad ránom.  :P
Tak ako som bol znechutený z fotiek, tak musím konštatovať, že po osobnom zblížení si u mna set získal značné sympatie.  8)

No a teraz som zvedavy, ci sa zacne vysetrovat odkial Micho ma ten vlak. :P Pretoze de facto ani on ho legalne nema odkial mat. Inak by to bol precedens a tym padom ho aj dotycny sprdnuty recenzista mohol legalne ziskat. :)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jindroush kdy 30.03.2009, 19:37:50
A proto všichni už několik týdnů mlží, místo aby prokázali legální nabytí, že?  :P

(Tím netvrdím, že ho Micho legálně nemá)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Micho kdy 30.03.2009, 19:47:39
Citace od: Jindroush kdy 30.03.2009, 19:37:50
A proto všichni už několik týdnů mlží, místo aby prokázali legální nabytí, že?  :P

(Tím netvrdím, že ho Micho legálně nemá)

Je z Mníchova.  ;)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Honza D. kdy 31.03.2009, 09:23:39
Citace od: vasek kdy 29.03.2009, 12:40:04
Mne spíše překvapuje, že cena celé motorizované soupravy je vyšší než cena vlaku + cena motorizace, podle mne by to mělo být obráceně.

V ceně motorizované soupravy je ještě 8867 Flexible Train Track.
Ale pálka je to slušná, když odečtu ceny známých PF komponent (XL motor, přijímač, světla = 1.000Kč), zbývá 2.000Kč na ovladač, trafo a nabíjecí baterii. Nejdražší je baterie (http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=8878&cn=587&d=70), 1.500Kč je hodně... Nevím, jestli se to tady už neprobíralo, ale všimli jste si, že na baterii lze nastavit otáčky pro přímo napojený motor?
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: vasek kdy 22.04.2009, 13:43:09
Tak jsem konečně obdržel nový ovladač, funguje tak jak jsem předpokládal, takže jsem spokojen. Jen to ovládání by mi lépe vyhovovalo místo točení kolečkem spíše lineárním posunem páčky, ale již z obrázků jsem viděl do čeho jdu. Takže chválím.

Název: Re: Parní lokomotiva (10194)
Přispěvatel: Jonas kdy 26.04.2009, 10:32:35
Po dvou měsících opět přispívám do vlákna, které jsem (tehdy ještě s otazníkem v názvu) založil po spatření prvních obrázků této lokomotivy. Moc jsem se na ni těšil a nyní ji tedy mám doma.

Splnila očekávání, které jsem do ní vkládal?
Co do vnějšího designu, určitě. Je to opravdu povedený model, hodně se blížící reálnému vzoru, barevné provedení je realisticky decentní, prostě - alespoň pro mě - Top Train v celé historii Lega. K tomu velmi povedenému designu hodně přispívá i to, že návrháři zakryli prakticky všechny study ('čudly'), čímž značně zvýšili modelovost vzhledu. Prostě v Lego světě už se viditelné study tolik nenosí.

Vagón je také pěkný, opět hlavně díky hezky namíchaným barevným odstínům. V Anglii a anglických koloniích se vozy v podobných barvách často používaly.

S čím ale mám (a asi nejen já) problémy, jsou jízdní vlastnosti.
Rovnou přiznávám, že jsem nikdy nepočítal s pohonem přes PF systém. Kdo jednou má 9V koleje a motory, tak se asi na bateriový pohon řízený RC těžko dá zlákat. Nejen kvůli vzhledu kolejí, otázce přísunu energie, omezených možností zabudování pohonu a baterie, a v neposlední řadě i hodně vysokým nákladům na pořízení PF sestavy.  Používám tedy 9V motorek jednoduše vložený pod tendr, který jsem zkrátil o 2 study.

Zatímco, u jiných lokomotiv mi tentýž motor utáhne až 10 vagónů i na hodně složitých tratích, zde má co dělat už se třemi vagóny. Hlavní problém spočívá v tom, že všechna kola lokomotivy mají značné tření. O něco menší na kolech spojených osou do dvoukolí, výrazně větší na menších kolech upevněných na krátkých pinech. Zde jsou jasně vidět výhody klasických kol na ocelových osičkách, která se otáčí mnohem lehčeji.

Kvůli tomu lokomotiva bohužel nejezdí příliš dobře v členitějších zatáčkách a má dost velké problémy na výhybkách, speciálně na složitějších zhlavích před nádražím. Velká kola (a zejména jejich okolky) mají tendenci narážet na přídržnici. Zde si člověk teprve uvědomí, jak geniálně byl navržen klasický 9V motor (http://www.peeron.com/inv/parts/590), jehož kovové okolky nejsou spojeny s osami pevně ale přes pružinu. (Zkuste si to sami vyzkoušet, já jsem to objevil teprve teď při hledání příčin problémů s pojezdem.)

Některé věci už jsem předělal a částečně vylepšil, u jiných se asi budu muset smířit s tím, že Esmeraldu holt budu muset provozovat za trochu jiných podmínek a na tratích, které ji dělají dobře. Na mém  stávajícím domácím kolejišti  (http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=3096419) to prostě nepůjde, protože tunel byl dimenzován na klasický 6studový jízdní profil.

Tolik mé zkušenosti s lokomotivou, na kterou jsem se tolik těšil a kterou i přesto považuji za dosavadní vrchol Lego Trains.

Jaké jsou vaše zkušenosti?
Název: Re: Parní lokomotiva (10194)
Přispěvatel: Honzik kdy 26.04.2009, 10:50:02
Také přidám svůj názor

Výhodu tohoto modelu spatřuji především v možnosti různých modifikací, které mohou lépe splnit očekávání uživatele - změna ojnic, změna pohodu atd.


Citace od: Jonas kdy 26.04.2009, 10:32:35

Zatímco, u jiných lokomotiv mi tentýž motor utáhne až 10 vagónů i na hodně složitých tratích, zde má co dělat už se třemi vagóny.


Ohledně pohonu jsem se chtěl zeptat, zda jsi rozebral převodovku u lokomotivy nebo jsi ji nechal. Sám jsem vlak testoval s 9V motorkem a bez převodovky mu to šlo o hodně lépe.

Jinak díky za zkušenosti se složitější tratí, já prohnal svoji 10194 jen po jednoduchém oválu, který ale bohužel neodhalí to co jsi popisoval.

Z mého pohledu nevýhodu spatřuji balení v jakém je prodávána 10194. Konkrétně se nemohu smířit s tím, že balení obsahuje jen jeden vagon. Myslím, že by bylo rozumnější prodávat lokomotivu bez vagonu a ty pak prodávat zvlášť. Sám si chci pořídit ještě další dva vagony a myslím, že by bylo pohodlné si je jen tak koupit a nemuset hledat na ebay samostatný vagon nebo rozprodávat lokomotivu a nechávat si vagony, protože jedna parní lokomotiva na kolejiště stačí (hobbymu se tímto omlouvám  ;) ) .
Název: Re: Parní lokomotiva (10194)
Přispěvatel: Jonas kdy 26.04.2009, 11:30:26
Citace od: Honzik kdy 26.04.2009, 10:50:02
Výhodu tohoto modelu spatřuji především v možnosti různých modifikací, které mohou lépe splnit očekávání uživatele - změna ojnic, změna pohodu atd.

To je samozřejmě obrovská výhoda Lega, kvůli které na něj nedám dopustit a kvůli níž jsem se úplně přestal zajímat o modelovou železnici H0, byť jí mám doma v krabicích uloženo opravdu hodně.

Citace od: Honzik kdy 26.04.2009, 10:50:02
Ohledně pohonu jsem se chtěl zeptat, zda jsi rozebral převodovku u lokomotivy nebo jsi ji nechal. Sám jsem vlak testoval s 9V motorkem a bez převodovky mu to šlo o hodně lépe.

Převodovka je pryč, aby zbytečně nepřidávala další tření.

Jinak co trochu pomohlo, bylo další přídavné zatížení tendru, pod nímž je motor. Ten pak méně prokluzuje. Další vylaďování asi ještě bude následovat. 

Pár dalších vagónů to chce. V současné době se dají asi nejsnáze pořídit nákupem dílů (např. u  Bruna (http://www.bricklink.com/store.asp?p=legocastle)). Celkové náklady závisí na tom, kolik toho má člověk doma v zásobě.  Já jsem potřeboval dokoupit díly asi za 40 USD na vagón.

Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 26.04.2009, 22:50:31
Pokud mám k té lokomotivě něco říci, tak zaplať pán Bůh za ni. Čekal jsem na něco podobného 10 let, z lega nešla udělat kloudná "pára". Což ovšem neznamená, že dnes budu před ní padat na zadek.
Výhrady, které jsem vyslovil k fotkám, jsem si potvrdil.  Náhražka hnacího soustrojí elementy z technik dílů je hlavní nedostatek. Škoda, že to designérům nedochází - vždyť je to stěžejní charakteristika parních vlaků; proto mohli vymyslet nové díly; ročně jich vymyslí desítky. Samozřejmě zjednodušené ve zkratce, ale jako originál. Doufám, že v příštím setu se dočkáme. Dále - rozpačité čelo lokomotivy, kouřové plechy (?) a koncepce hnacích kol bez nákolků, kterou já "nemusím" a sám nepoužívám. Jinak souhlasím s Jonasem, že vypadá i tak velmi dobře; děti na první pohled nepoznaly, že jde o lego.
Viděl jsem ji jezdit na výstavě v Rakousku (také Peki, Mtron, Vasyk, Kanál a další). Jezdila docela pomalu, "trhaně", s drobnými "přískoky". Pokud to měla být příslušná originální pohonná jednotka, tak je to špatné a zůstanu u osvědčených 9V motorech v tendru.
Nemohu si odpustit srovnání téhle lokomotivy s mými. Bohudík/bohužel, ty moje s BBB koly jezdí lépe, rychle, jedno jestli zatáčka, výhybka, stoupání (už to tu bylo, ale pokud někdo neviděl video, tak tady: http://cz.youtube.com/watch?v=-oY8jAmB5uk ).
Doufejme, že příští set bude vývojově dál 8).


Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 27.04.2009, 11:27:34
Citace od: hobby kdy 26.04.2009, 22:50:31
Náhražka hnacího soustrojí elementy z technik dílů je hlavní nedostatek. Škoda, že to designérům nedochází - vždyť je to stěžejní charakteristika parních vlaků; proto mohli vymyslet nové díly; ročně jich vymyslí desítky.

Dokud jsem model neměl doma, tak jsem se také divil, proč designéři v TLC zvolili tuto nehezkou variantu ojnice, když řadu dalších dílů navrhli či barevně upravili přímo pro tento set.
Ale teď už asi chápu. Designéři vycházeli z toho, že lokomotiva bude poháněna PF motorem. Ten přenáší poměrně velký moment na hlavní velká kola, která proto musí být spojena hodně pevnou spojovací tyčí (v tomto případě zvolili beam). Musíme si uvědomit, že my co používáme 9V motor umístěný někde pod tendrem, tuto situaci nemusíme řešit. Hlavní kola se nám otáčí, ojnice se pohybuje, ale nepřenáší se zde žádný výkon. A to je pořádný rozdíl.
Název: Osvětlení lokomotivy
Přispěvatel: Honzik kdy 02.06.2009, 17:52:37
Nedávno jsem řešil s některými vláčkaři osvětlení lokomotivy 10194 ve které je použit k pohonu 9V motor. Na první pohled se zdá řešení osvětlení jako banalita tj. natáhnout světla a připojit na motor, ale bohužel to není tak jednoduché. Nejprve jsem musel použit kabel 8886 (http://guide.lugnet.com/set/8886) který slouží jako redukce z nového PF systému na starý, který je na vlakovém motorku. Bohužel kabel 8886 má vývod rovno, takže jsem musel použit ještě jeden kabel http://www.peeron.com/inv/parts/5306b. Navíc z důvodů nacvaknutí kabelu na motor nelze na toto místo umístit nárazník, proto bylo nutné rozšíření o 2 study.


V případě, že máte elegantnější řešení osvětlení, tak prosím o zveřejnění.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 16.06.2009, 18:40:29
Už 14 dní mám předělanou Emeraldu 10194, tak se podělím o výsledek:
- především všechna kola jsou s nákolky, tak jak to má být. Není to jenom záměna jedněch kol za jiná, ale   
  totální změna koncepce celého pojezdu a podvozku, včetně záměny běhounů za klasická 12V kola.
- předělané válce, přivaděče páry a celé hnací soustrojí.
- náhrada tělesa kouřových plechů za něco, co je opravdu připomíná.
- předělané čelo lokomotivy tak ,že nárazníky se neotáčí spolu s běhouny.
- samozřejmě prodloužený tendr s motorem.

Lokomotiva jezdí bezvadně, lehce, bez odporu, výhybky projíždí spolehlivě (originál se při jízdě vzad díky použitým technik-ojnicím zasekává, při prudším postrku rovněž). Výhledově ji ještě osvětlím, což bude znamenat předělání celého tendru.

Ať si říkají puristé a fundamentalisté co chtějí, tohle moje řešení je lepší. Mně například vadí i takový detail, že u originálu přední i zadní běhouny "vlajou" jak hadr ve větru, čemuž jsem musel při přestavbě zabránit (viz oba poslední obrázky).
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: mirek kdy 16.06.2009, 19:40:47
Hobby, čekal jsem, kdy zveřejníš již dříve avizované úpravy 10194. Bylo mi jasné, že budou vycházet ze tvé tradiční koncepce stavby parních lokomotiv.
V tvém provedení je to skutečná nádherná pára, včetně krásného tendru.  Smekám.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 16.06.2009, 19:49:40
Já jsem v předělávání zůstal někde na půl cestě. Důležité je, ale že to jezdí poměrně spolehlivě s klasickým 9V motorem pod záměrně zkráceným tendrem.

(http://www.brickshelf.com/gallery/tacvud/City-Building/City-Life/10194.jpg)

Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Honzik kdy 19.06.2009, 22:28:14
Motor 9V a topič je bez práce...
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 21.06.2009, 16:25:23
Jonasi, trochu odbočím mimo hlavní téma:
Jak se dívám na tvoje město, tak rád bych věděl, zda už je hotové. Jestli ano, tak nás s ním prosím seznam. Pokud jsem správně sledoval tvůj thread budování města (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=13806.msg80111#msg80111), tak finální podoba města ještě nebyla zveřejněna, že?
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Jonas kdy 22.06.2009, 13:06:36
Citace od: hobby kdy 21.06.2009, 16:25:23
Pokud jsem správně sledoval tvůj thread budování města (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=13806.msg80111#msg80111), tak finální podoba města ještě nebyla zveřejněna, že?

Finální podoba města je zde (http://www.brickshelf.com/gallery/tacvud/City-Building/April2008/april2008-0.jpg). Je to více méně to, co jsem tehdy naposledy zveřejnil ve zmíněném vlákně. Víc už se do daného prostoru nevešlo a na nějaké případné předělávání už nebyl čas ani vůle.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: hobby kdy 22.06.2009, 16:06:47
Takže gratuluji k dokončenému dílu - je úctyhodné a skvělé 8)! Vlastně jsem si to myslel, že už větších změn tvoje město nedozná a ptal jsem se hlavně pro pořádek.
PS:
Možná, že by bylo dobré přesunout tyhle poslední příspěvky do citovaného threadu budování města, aby se uzavřel.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: bartas kdy 07.04.2010, 00:39:25
Sám nemám 10194, ale chtěl bych se zeptat, zda lze nahradit 8878 akumulátor za 8881 schránku na 6xAA.
Z dlouhodobého hlediska nejsem zastáncem speciálních akumulátorů, které se špatně shánějí až skončí podpora výrobce.
Na 8878 udávají výstupní napětí 7,2V, což přesně odpovídá 6xNiMH AA akumulátorům. Dotaz tedy zní:

Lze fyzicky umístit 8881 do tendru, tzn. vleze se tam?

Ještě jeden dotaz:
Kdybyste si zakládali Lego vláčky dnes, šli byste do 9V systému a sháněli koleje po bazarech nebo byste začli s RC a plnou výrobní podporou Lega?
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: pryb kdy 07.04.2010, 07:10:36
Citace od: bartas kdy 07.04.2010, 00:39:25
Lze fyzicky umístit 8881 do tendru, tzn. vleze se tam?

Ano i ne. Na šířku se vejde, na délku ne. Jde ho tam dát šikmo. Ale vypadá to fakt ohavně.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peki kdy 07.04.2010, 11:53:36
Citace od: bartas kdy 07.04.2010, 00:39:25
Z dlouhodobého hlediska nejsem zastáncem speciálních akumulátorů, které se špatně shánějí až skončí podpora výrobce.

Chápu, ale budeš s tím mít problém. Lego je skládačka takže je všechno v podstatě možné = vlak se dá rozšířit/prodloužit. Prakticky ale zjistíš, že u vlaků jsi hodně limitovaný právě těmi rozměry šířka 6 stud, délka 28 studů (moje nejdelší mašinky které jezdí jsou 34 studů). Můžeš si vlaky předělat i na šířku 8 studů, ale každá kostka navíc zvyšuje hmotnost a tím snižuje délku jízdy soupravy.

LEGO počítá do vlaků se speciálním akumulátorem, snažilo se minimalizovat rozměry a optimalizovat výkon (na zdokonalování se dále pracuje). Pokud půjdeš cestou nějakého "bateriboxu" budeš muset asi vždy něco upravit, někdy to půjde dost těžko.

Být tebou

1) podíval bych se na BL po trans base pro IR vlak, které obsahují jak bateri box tak přijímač. Některé vlaky by měli jít lehce přestavět na tuto trains base. Nevýhodou je že je možné ovládat max. 3 vlaky pomocí IR ovladače. Nezkoušel jsem ale předpokládám, že je systém nekompatibilní s novým IR ovládáním.

2)  Pořídil bych si jeden akumulátor na zkoušku. U každé budoucí soupravy pak budeš mít více možností na realizaci napájení.  Umístění bateriboxu ( tak aby nerušil) pak může být takovou malou výzvou  ;)

Citace od: bartas kdy 07.04.2010, 00:39:25
Ještě jeden dotaz:
Kdybyste si zakládali Lego vláčky dnes, šli byste do 9V systému a sháněli koleje po bazarech nebo byste začli s RC a plnou výrobní podporou Lega?

Ve skutečnosti takové dilema mít nemusíš. Na kolejišti můžeš mít vedle sebe jeden okruh 9V a druhý IR. Časem uvidíš co převáží. "starý" 9V motor můžeš napájet z aku/bateriboxu a 9V souprava bude rachotit po plastových kolejích stejně dobře.

Co se kolejí týče, tak cena 9V rovinek na BL je opravdu vysoká ( od nějakých 70 -140 Kč). Dej si na jednu stranu náklady:

IR                      9V
koleje              koleje
motor              motor
napájení         napájení

Připočti k tomu, jak jsou pro tebe dostupné/sehnatelné  "staré" dobré 9V komponenty.  Miska vah se asi přikloní (pro začátečníka) k novému systému. Pokud u vlaků zůstaneš budeš si pak postupně shánět/stavět další soupravy.  A třeba budeš předělávat 9V na IR tak jako já a ostatní předěláváme 12 V na 9V ;) .
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Murphy kdy 15.04.2010, 17:58:56
Zrdavím legovou vláčkovou veřejnost. Potřeboval bych poradit s motorizací 10194. Mám ovladač 8879, přijímač 8884, motor 8882, nemám zdroj 8878, ale jen takový bateriový legový box na 6 AA baterek, který dává 9V a kabelovou redukci 8886. S tímto mi vůbec nefunguje IR ovladač. Když ho vyhodím a připojím motor napevno přes redukci 8886 ke zdroji, tak mi mašina jede. Nevíte co s tím? Je rozdíl v těch zdrojích? Na tom bateriovým boxu jsou 2x 9V ale z redukce jde ven už jen jednou 9V. Nevím jak to má ten zdroj 8878. Nebo jestli není ten přijímač 8884 v háji a nemám to reklamovat. Předem díky za info.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: vasek kdy 15.04.2010, 19:56:29
Problém je v kabelu 8886 a v použitém bateryboxu, ty máš ještě asi ten starší který nemá půlkulatý oranžový vypínač. Potřebuješ právě ten novější baterybox (v současné době vyráběný) a ten napojit přímo na IR receiver, pak ti to bude fungovat (tedy pokud máš ostatní díly v pořádku).
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Murphy kdy 16.04.2010, 16:38:03
Aha, no nějak jsem si to myslel, já mám baterybox na obrázku a ten redukční kabel a prostě to nejde. Tak to budu muset sáhnout do kasy a koupit ten nový baterybox, se nedá nic dělat. Díky za pomoc.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: 5o kdy 08.05.2010, 16:11:54
Priatelia, teraz riešim dilemu. Rozmisbovať, zložiť a napchať do lokomotivy RC motor zo 7898, alebo nie? Mám z toho ani nie obavy, ale skôr rešpekt, predsa je to staršia dáma. Vonku to vyzerá na poobedný dážď, tak von ma to už neláka.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: 5o kdy 13.09.2010, 12:32:01
Tak som sa k tomu konečne odhodlal. Ale kôli technickým možnostiam som zvolil pohon zo setu 7939, nového náklad. vlaku. Batériový box som klasicky dal do tendra, a motor tiež. Mojim zámerom bolo, aby som nemal nejako príliš viditeľné káble a teda príjmač som tiež dal do tendra. A aby to aj nejako vyzeralo, tak po otvorení dvierok je možnosť prepínania kanálov. Len zadnú časť boxu s batériami je vidieť a to je trochu škoda. Celkovo som zvýšil dieliky na bokoch ale predĺženie som zatiaľ vylúčil.
Dnes sa chystám odľahčiť lokomotívu od zbytočných prevodov.
Fotečky som nejaké spravil, ale vôbec sa mi nepáčili, a vybila sa aj baterka, tak som ich sem ani nedal.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Glesgi kdy 15.09.2010, 19:50:36
ja sa asi zbláznim :( tu je napísaná cena za esmeraldu 89,99 Eur, čo je super, idem sa pozrieť do obchodu a čo nevidím! 129 Eur!! to je už vrchol, nie!?
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: otaznik kdy 15.09.2010, 21:08:21
Citace od: Glesgi kdy 15.09.2010, 19:50:36
ja sa asi zbláznim :( tu je napísaná cena za esmeraldu 89,99 Eur, čo je super, idem sa pozrieť do obchodu a čo nevidím! 129 Eur!! to je už vrchol, nie!?
Jako první doporučuji koupit učebnici slovenského jazyka a gramatiky.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Glesgi kdy 25.12.2010, 15:55:59
Takže, vianoce sú za nami a pod stromčekom bola krásna krabička s emerald night. Avšak ja mám iba 9 V vláčik samozrejme aj s koľajivom. Problém je v tom, že ak dám motorček do tendru lokomotíva na zákrute prakticky zastaví, a ak pustím na dráhu ďalšiu súpravu tak sa skoro nepohne. Napadlo ma zabudovať do nej XL motor 8882 a ten napojiť na 9V motorček. Jediné, čoho sa bojím je to že nebude sedieť redukcia s xl motoru a 9V motoru, mohli by ste mi poradiť či to je možné? napojiť takto XL Motor na 9V?

Čo sa týka toho 9V je prakticky nefunkčný, vyberem s neho motor a prevody a nechám v nom iba zberače, to by znamenalo, že motor by slúžil ako priame napájanie na XL Motor, nie som si ale istý tou redukciou.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: peki kdy 25.12.2010, 18:45:40
Citace od: Glesgi kdy 25.12.2010, 15:55:59
Napadlo ma zabudovať do nej XL motor 8882 a ten napojiť na 9V motorček. Jediné, čoho sa bojím je to že nebude sedieť redukcia s xl motoru a 9V motoru, mohli by ste mi poradiť či to je možné? napojiť takto XL Motor na 9V?
Potřebuješ : Electric, Power Functions Extension Wire with one Light Bluish Gray End  (http://www.bricklink.com/search.asp?colorID=85&itemID=82675) je to redukční kabel mezi 9V a PF

Citace od: Glesgi kdy 25.12.2010, 15:55:59
Čo sa týka toho 9V je prakticky nefunkčný, vyberem s neho motor a prevody a nechám v nom iba zberače, to by znamenalo, že motor by slúžil ako priame napájanie na XL Motor, nie som si ale istý tou redukciou.

Nebál bych se nechat 9V motor funkční (pokud nemáš vysloveně nějaký porouchaný). Trafo to utáhne  (http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=340.0) v pohodě  :)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Glesgi kdy 25.12.2010, 19:21:16
O trafe nepochybujem, na motore je jedno kovové koliesko na oske poškodené, a preto ide v motorčeku iba jedna náprava... Takže si musím kúpiť takýto drôtik, tak vďaka za pomoc
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Glesgi kdy 18.02.2011, 20:08:44
A teraz, keď už pohon mám urobený (urobil som to predsa len na tie baterky... čo už :) ) som sa rozhodol urobiť pre esmeraldu depo, jediný problém je  tom, že nemám dvere tak sa pýtam č nemáte niekto skúsenosti či sú tieto dvere 2400 - Door 1 x 5 x 10 with 1/4 Circle Top dostatočne vysoké aby tam ta mašinka vošla, alebo existujú ešte nejaké iné dvierka ? :)
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: stepan kdy 18.02.2011, 20:21:23
Ty dveře nejsou ani dost vysoký, ani dost široký.
Název: Re: Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: Anatyt kdy 02.02.2013, 16:06:12
Citace od: Glesgi kdy 15.09.2010, 19:50:36
ja sa asi zbláznim :( tu je napísaná cena za esmeraldu 89,99 Eur, čo je super, idem sa pozrieť do obchodu a čo nevidím! 129 Eur!! to je už vrchol, nie!?

Dnes to znie už tragikomicky (žial). :)
Název: Re:Parní lokomotiva (10194?)
Přispěvatel: ejancar kdy 30.10.2016, 02:38:53
To je pravda, keby sa tak mohol človek vrátiť v čase .... by som kúpil aj 2 :)