kolejiště na půdě (POZOR použito modifikací LEGO dílů)

Založil mirek, 14.01.2008, 10:19:59

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 3 Hosté prohlíží toto téma.

mirek

Citace od: hobby kdy 20.01.2019, 11:57:42
Mě historie zajímá a tak bych rád, kdybys ukázal originál foto, podle kterého jsi stavěl. Neznám ji.
Mirku, ještě k předchozímu příspěvku ohledně popisek: je výborné, mít v tom přehled a pořádek a tak bych tam přidal ještě rok vydání, což je neméně důležité.

hobby, originál foto nemám zatím ofocené, ale obrázek na titulní straně brožury byl velice dobrým vodítkem při stavbě.
Stroj má mnoho podob, především prostoru pro strojvedoucí. Já si vybral tu s kabinou zastřešenou, abych tam ukryl motorek.
V brožuře je i zobrazená Československá známka právě s mým strojem pod názvem "Karlštejn".



Bard

Nádhera. Tvoje výtvory se mi líbí vždycky, ale pro páru mám ještě větší slabost.

milanv

Nádhera, Mirku. Miluju bohatost tvarů, oproti všem zakapotovaným mašinám je proto pro mě tahle hned větší srdcovka.

Navrhuju ti pro ni (i pro další) decentnější spřáhlo, využívá protáčení half-pinů v pindíře toho kola, takže nevadí, že clip na spřáhlu se neprotáčí. Navíc délky všech trubiček lze měnit dle potřeby.
Pán na Žlutém hradě

mirek

milanv děkuji. Takto je mi to jasné. Po telefonu jsem byl vedle.

Dnes jsem testoval plynulost jízdy pomocí tvrdého propojení s ovladačem. Chystám pak kovová kolečka, až bude příbuzný fit.

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/577089019426292/

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/289755515066392/

mirek


mirek

Citace od: mirek kdy 21.01.2019, 16:25:21
milanv děkuji. Takto je mi to jasné. Po telefonu jsem byl vedle.

milanv  Teď mně to došlo, proč jsem byl "vedle". Ty o koze, já o voze. Ty máš na mysli ojnice, ale mluvíš o spřáhlech.

milanv

A já si říkal, jestli mám správnou terminologii, když mi nerozumíš (už v tom telefonu)... Tak promiň za zmatení, snad to vynahradím tím legovým návrhem :)
Pán na Žlutém hradě

mirek

#2707
Citace od: milanv kdy 22.01.2019, 10:28:23
A já si říkal, jestli mám správnou terminologii, když mi nerozumíš (už v tom telefonu)... Tak promiň za zmatení, snad to vynahradím tím legovým návrhem :)

Ano...vynahradilo. Funguje to a ojnice je minimalizována. Vypadá skvěle.


mirek

Pohon jsem musel předělat na pohon obou náprav. Jenom na jednu to trochu prokluzovalo.


peter

Citace od: mirek kdy 25.01.2019, 08:10:41Pohon jsem musel předělat na pohon obou náprav. Jenom na jednu to trochu prokluzovalo.

Ono by to hlavně nejelo, protože by to ty ojnice blokovaly jak by se křížily. ;)
Další výtvory a informace najdete na mém webu ARTPeter.net, v galerii na Brickshelf.com a mém YouTube kanále.

milanv

Citace od: mirek kdy 25.01.2019, 08:08:07
Ano...vynahradilo. Funguje to a ojnice je minimalizována. Vypadá skvěle.
To mám radost! A dobře, žes' to vylepšil tím zpřevodováním náprav - ta ojnice je jen designová, křehýnká. Tak se těším na video.
Pán na Žlutém hradě

mirek

Citace od: peter kdy 25.01.2019, 08:26:30
Citace od: mirek kdy 25.01.2019, 08:10:41Pohon jsem musel předělat na pohon obou náprav. Jenom na jednu to trochu prokluzovalo.

Ono by to hlavně nejelo, protože by to ty ojnice blokovaly jak by se křížily. ;)

Peter, proti platnosti všem fyzikálním zákonům...ono to jezdilo, viz. předchozí videa. Jen jak říkám...prokluzovalo to lehce,
Technic axel to udržely.

mirek

#2712
Lokotka už spolehlivě po úpravách maká. Jen čekám na něco černých kostek.
Spojnice jsou v pohodě.

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/1980874752010302/

milanv

Pán na Žlutém hradě

mirek


peki

Pěkný, hlavně to video. Jak na modelovém kolejišti.

mirek


mirek

#2717
HOTOVO.



fanda

#2718
Mirku, PERFEKTNÍ!

1) Můžeš, prosím, ukázat detail zadního spřáhla?

2) Jestli jsem to dobře pochopil, tak je ta mašina v zásadě 8-mi studová. Blahopřeju k dalšímu kroku k opuštění 6 studů :-)

3) Mám stejný problém se svítivostí L motoru v mém Štokru (který neštastník prosadil LBG?), napadlo mě ho oplácat černými Legovými samolepkami - které jsem na Legové origo modely NIKDY nelepil (s výjimkou výloh modulárního kina myslím) - a tedy se mi stále hromadí :-)

4) Těším se na tvou další modelovou lokomotivu, tentokrát snad známější ;-)

5) Ze známky nechápu, kde byla ve skutečnosti ojnice a parní stroje.

mirek

fandadolega DĚKUJI.

1/ Detail zadního spřáhla je na předchozích obrázcích.
2/ 8 studů, ano. Byla to nutnost. Méně nešlo vytvořit.
3/ Stále stojím před otázkou, zda přestříkat motor černým sprejem.
4/ Mám na něco podklady od Colonela.
5/ Parní stroj a ojnice byly mezi kolama pod kotlem.

hobby

#2720
Chtěl bych jenom doplnit, že tyhle typy lokomotiv s vnějším pevným rámem, se dvěma válci a hnací nápravou uvnitř rámu, se neosvědčily pro technickou náročnost a nebezpečnost havárie. Hnací náprava sloužila jako klikovka. Tyhle lokomotivy byly později v Evropě staženy z provozu. Stejný typ byla i Moravia, 1. lokomotiva, která přijela do českých zemí.
Mirku, nic nepřestříkávej, barevnost je samostatná kapitola. K té lokomotivě "Karlštejn" jsem nic nenašel, pouze také jen vyobrazení na poštovní známce. Z historických pramenů však vím, že historické lokomotivy 19. století byly barevné - modré, zelené, červené, žluté apod. Byly to doslova krasavice, viz například: Jupiter, hraběnka z Duferinu , nebo Moravia. Vždyť jsem jich několik postavil.
Nedivím se Antonínu Dvořákovi, který chodil na Newyorské nádraží dívat se na vlaky a který prohlásil, že by dal všechny své symfonie za to, aby mohl vymyslet tak krásné stroje (tak to jen pro odlehčení tématu :))
Černou bych ji nedělal. Dokonce i totálně známý "Kafemlejnek" byl nejen černý, ale také modrý, i zelený.

mirek

#2721
Nyní začínám s instalací osvětlení. Co lokomotiva, to jiné uložení kabelů. Také tištěné spoje jsou "na míru"
Rád bych opět zabudoval systém, kdy loko stojí ve stanici a svítí (díky třetí kolejnici).




Matthes_CS

Moc pěkná lokomotiva, také jsem ji neznal a tak jsem se na ní ptal ve výtopně, kde se jim taky moc líbí tato verze z Lega. MOhl by to být tento typ:
Obrázek z německé wiki, kde je ještě jeden obrázek. Kolega ještě napsal toto:
CitaceParní stroje byly v tomto případě v rámu pod kotlem. Tedy i ojnice, výstředníky a kulisy. Jen spojnice je vně a přenáší tažnou sílu ze zadní hnané nápravy na tu přední. Engrtova konstrukce se týkala rámu, kdy je rám pod budkou rozdělen, na čepu a tendr se vlastně za lokomotivou otáčí.

Citace od: hobby kdy 29.01.2019, 11:03:30
...
Mirku, nic nepřestříkávej, barevnost je samostatná kapitola.
...
Z historických pramenů však vím, že historické lokomotivy 19. století byly barevné - modré, zelené, červené, žluté apod. Byly to doslova krasavice, viz například: Jupiter, hraběnka z Duferinu , nebo Moravia. Vždyť jsem jich několik postavil.
...
Černou bych ji nedělal. Dokonce i totálně známý "Kafemlejnek" byl nejen černý, ale také modrý, i zelený.

Tyto baravené stroje taky znám, jestli barvily u tuto těžko říct, ale o modrém nebo zeleném "Kafemlejnku" sem nikdy neslyšel, můžu se zeptat kde si to zjistil?

A ještě se vratím k tomuto, na což mě upozornili také ve výtopně, předtím sem to netušil (nedávno jsem to teprve objevil u TTček):
Citace od: hobby kdy 21.12.2018, 23:15:42
...
1) železniční kolo bez nákolku neexistuje, to by tam rovnou mohli dát kolo od náklaďáku i s pneumatikou. Mně jde o princip a osobní věrohodnost, ale je to každého věc.
...
Jestli to není pořádně vidět, tak tady detail prostřední nápravy. První detail, je to okolek, né nákolek, (viz wiki) ale víme o čem je řeč. Kola bez okolků se používají u některých parních lokomotiv s delším rozvorem náprav, aby dokázaly projiždět oblouky o malých poloměrech, ale nejspíše jen na úzkorozchodkách. Tím nechci měnit tvé názory, je to každého věc, jak si to postaví u Lega, ale jen ukázat, že to existuje :)

hobby

#2723
K barvě "Kafemlejnku": dnes jich existuje už jen pár kusů a ani již nežije žádný aizibon, který s těmi původními jezdil. Takže na barevnost usuzuji z těchto skutečností: v technické publikaci pro mládež z roku 1980 je vyobrazený Kafemlejnek tmavě modrý s červenými koly (obrázek viděl i Peki); modelářská firma ETS je vyráběla v černé i zelené barvě; v Č.Budějovicích dlouho stál před nádražím jako památka černý Kafemlejnek s červenými koly (pamatuji); funkční repliky 1:1 podobných a starších strojů jsou barevné (viz Rocket, Schweizer Adler - obě jsem postavil), není to jen z atraktivních důvodů.
Nákolek - okolek: okolek má víc významů - např. aby holka nědělala zbytečné okolky. Kdežto nákolek je jeden. Já tomu budu říkat pořád stejně, jak jsem slyšel poprvé. Ani wikipedie to nevylučuje. 
Ta fotka rozloženého pojezdu mě překvapuje; taky může jít o železniční kolo, které nemá nasazenou správnou obruč (pro neznalé - kola s výměnými obručemi u železnice existují). Také vidím, že to není kuželové kolo, tedy bude jen pro pomalou jízdu, ne pro rychlovlak, kde kuželové kolo přebírá v zatáčkách funkci diferenciálu - posunem odstředivou silou ke vnější straně oblouku se mění průměr kola (větší-pomalejší) a vyrovnává s otáčkami kola u vnitřní strany oblouku (menší-rychlejší).
   

Matthes_CS

Náprava vpravo bez okolů, není to moc vidět, už "zadělaná," takže nic už se nasazovat nebude. Mělo by to být úzkorozchodná železnice, takže tam ani žádne rychlovlaky nebudou jezdit.

Ty barevné kafemlejnky by nemusely vypadat zle, ty modely by se mohly dát najít, zkusím staré katalogy.

mirek


sohibil

Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

mirek

Poznámku od Hobbyho jsem si vzal k srdci a když jsem byl ve stavbě "Karlštejnu" rozjetý, postavil jsem stroj barevný.
Stavěl jsem přžedevším z kostek, které jsem měl doma k dispozici.


hobby

No Mirku, musím říct, že tenhle barevný se mi líbí mnohem více, i ten vnější rám jsi správně zvýraznil :D.
Když už jsem si vzal slovo, tak bych poznamenal, že komín býval z praktických důvodů převážně černý, zato té zelené na kotli bys mohl klidně přidat (od kabiny až po dýmnici). OK :)

mirek

Hobby, děkuji. S barevností je to problém...LEGO nedělá v té tm.zelené kostky, které zrovna potřebuji.