Modifikace lokomotivy 7939

Založil peki, 09.01.2011, 15:40:26

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

peki

K úpravě lokomotivy jsem se rozhodl z několika důvodů. Jednak zůstávám u starého dobrého 9V napájení ale hlavně, proč to neříci na rovinu, se mi mašinka zdála taková ,,divná" jakoby nedodělaná.  Nevím co mi vadilo více, jestli absence dveří, díra ve střeše (po reseveru), chybějící druhý pantograf.  Či za kabinou připevněné šedé tyče, které mi, ani při sebelepší vůli, nepřipomínají dveře. Navíc prodlužují zbytečně délku kabiny o 3 study.

Dveře
Naznačil jsem dveře pomocí žebříku a zábradlí přímo na velkém kabinovém dílu. Na závěr jsem naznačení dveří zvýraznil černým proužkem samolepky (ty proužky zůstávají na LEGo aršících jako přesahy samolepek )

Skříně
Mašinka se tak opticky prodloužila, což podtrhlo posunutí bočních skříní (původně 4 study nyní 10 studů). Protože bylo přes otevřené skříně vidět, doplnil jsem nějaké naznačení rozvaděčů.

Střecha  
Doplnění druhého pantografu, houkačky a celkové ,,učesání"  vzhledem k nutnosti zaplnit otvor po reseveru  a batery boxu.

Kabina
Doplnění čelních světlometů, otočení přístrojové desky takže je viditelná zvenku, zvýraznění nárazníku pomocí jedné plate.

Ostatní
Chtěl jsem trochu rozbít rovnou plochu na bocích mašinky. Použil jsem k tomu ,,zamaskování" klasické train base  pomocí dílku Bracket a dále oblíbený dílek Plate, Modified 1 x 2 with Door Rail.


Micho

Peki, tvoje úpravy sú mi sympatické, vyzerá to celkom k svetu.  8)

Do tohto setu som sa rozhodol už neinvestovať, keďže samotný set ma nezaujal a veľa jeho častí by mi bolo zbytočných pre 9V klasický systém (infra komponenty a koľajivo). Chcem si zaobstarať iba určité dieliky, ktoré patrične použijem. 

hobby

Vidím, že oba poslední trains sety č. 7938 a 7939 přímo volají po nějaké úpravě; tady se tedy designéři nijak nevyznamenali a proto se není co divit. Já osobně jsem zatím z pietních důvodů originální sety, kromě parní night-Emeraldy, nepředělával (přičemž jednu Emeraldu v originále mám též), ale tady do nich asi taky sáhnu, pokud si je pořídím. Stejně, jako hlavní vláčkaři zde na kostkách.
Vhodnou úpravou ty sety mohou jedině získat, jako v tomto případě.

PS: Micho, tebe tyhle poslední sety neberou? A to mě ano, i když si říkám, že člověk nemůže mít všechno a někdy je třeba rozumně 'vycouvat' :)



Daniel

V té původní verzi opravdu dveře mezi šedými tyčemi poznat nebyly ani náhodou ::)...po úpravě už to celkově vypadá dosti lépe ;)

mirek

Peki, moc pěkná práce, zejména schůdky a naznačené dveře do kabiny se mi líbí.

Jonas

Peki,

je to sympatická předělávka. Ta původní lokomotiva byla skutečně nějaká nedomrlá, taky jsem nechápal, proč tam byl jediný sběrač, a ty dlouhé tyče jako náznaky dveří - fuj.

Já sám jsem za poslední roky koupil jenom Esmeraldu a vývojově jsem ustrnul u 9V trakce. Od té doby už mě nic ke koupi nezlákalo.
Jonas - Můj Brickshelf

peki

Citace od: Micho kdy 09.01.2011, 17:15:58
Do tohto setu som sa rozhodol už neinvestovať, keďže samotný set ma nezaujal a veľa jeho častí by mi bolo zbytočných pre 9V klasický systém .... 

Většinou se mi podaří vše nepotřebné prodat někomu komu se hodí nový systém. Nákladní vlak 7939 mne ze začátku také nějak neuchvátil. Na druhou stranu musím říci že obsahuje spoustu dílků (v porovnání s osobním vlakem 7938):
- lokomotiva
- malá cisterna
- kontejnerový vagon s kontejnerem
- Nákladní auto na kontejnery s menším kontejnerem
- jeřáb
- vagon s dvěma smart autíčkama nepočítám (ale dětem se určitě líbí)

Citace od: hobby kdy 09.01.2011, 17:27:07
Já osobně jsem zatím z pietních důvodů originální sety, kromě parní night-Emeraldy, nepředělával (přičemž jednu Emeraldu v originále mám též), ale tady do nich asi taky sáhnu, pokud si je pořídím. Stejně, jako hlavní vláčkaři zde na kostkách.

Jenom podotýkám, že u předchozích RC vlaků ona předělávka (alespoň u mne) spočívala pouze ve výměně motoru. Zatímco u nových vlaků jak 7939 tak 7938 to po dodělávce opravdu volá  ::)

Citace od: Jonas kdy 09.01.2011, 20:12:25
Ta původní lokomotiva byla skutečně nějaká nedomrlá, taky jsem nechápal, proč tam byl jediný sběrač, a ty dlouhé tyče jako náznaky dveří - fuj.

Místo druhého sběrače je tam "prostor" pro vypínání/zapínání mašinky. Ale to nemůže být omluva  >:(  Do nových PF vlaků musí kvůli reseveru "táhnout". Navíc je potřeba vtěsnat do mašinky batery box, resever, kabel mezi bateri boxem a reseverem. Rád bych se mýlil, ale obavám se že se hned tak nějaké pěkné mašinky v brzké době bohužel nedočkáme.

otaznik

Moc pěkná úprava, jediné, co bych si odpustil, jsou ty samolepky na elektrických skříních.

winring

Citace od: otaznik kdy 10.01.2011, 21:33:10
Moc pěkná úprava, jediné, co bych si odpustil, jsou ty samolepky na elektrických skříních.

a kabině :)

peki

Citace od: otaznik kdy 10.01.2011, 21:33:10
Moc pěkná úprava, jediné, co bych si odpustil, jsou ty samolepky na elektrických skříních.

Je to z bezpečnostních důvodů a současně to označuje i vývojovou řadu lokomotivy 7939 pro 9V systém  ;D

otaznik

Citace od: peki kdy 12.01.2011, 08:39:35
Je to z bezpečnostních důvodů a současně to označuje i vývojovou řadu lokomotivy 7939 pro 9V systém  ;D
Jasný, rozumím, jsou tam logicky správně, ale designově se mi tam nelíbí.  ;)

peki

Ještě jeden nápad v podobě červeno-žluté barevné kombinace.

Colonel32


Micho

Citace od: peki kdy 25.01.2011, 21:19:03
Ještě jeden nápad v podobě červeno-žluté barevné kombinace.

Veľmi pekná farebná kombinácia!  8) 8) 8)

kryst.off

Colonel: to sis poletl banán (151) s esem (363). Ale je pravda že ta kombinace to evokuje. Mě připomíná spíš tuhle mašinku: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/151308.jpg
Mimochodem je to moje nejoblíbenější z téhle řady. Byla to první, která dostala reklamní nátěr (ČEZ v roce 2000). Ale to se mezi vláčkaři jistě ví :-)

Peki: ta přestavba na červeno-žlutou je super, nesrovnatelná s původním modelem!
kryst.off

Colonel32

Zaujmavé. Hodím do googlu "čd 151 česká spořitelna", beru první hezkej obrázek a von na něm peršing. Od nedělního odpoledne jsem naspal cca 7 hodin, evidentně to zanechává následky...

kryst.off

no vidíš a navíc je to eso (362 a 363), peršing je stejnosměrka (162, 163). Ale po takové dávce spánku to chápu  ;D
kryst.off

RebelYell

Citace od: kryst.off kdy 26.01.2011, 00:00:30
. Byla to první, která dostala reklamní nátěr (ČEZ v roce 2000). Ale to se mezi vláčkaři jistě ví :-)

Není to náhodou červen 2002???

kryst.off

RebelYel: Máš pravdu, popletl sem to. Bylo to od 2002
kryst.off

AdamKo

Citace od: RebelYell kdy 26.01.2011, 11:35:33
Citace od: kryst.off kdy 26.01.2011, 00:00:30Byla to první, která dostala reklamní nátěr (ČEZ v roce 2000). Ale to se mezi vláčkaři jistě ví :-)
Není to náhodou červen 2002???
151.001 první reklamní loko u nás - znak duhové energie vystřídal později samotný symbol čezu a v r. 2007 tmavě modrý reklamní nátěr nahradil červeno-žlutý EC/IC 160km/h.

Citace od: Colonel32 kdy 25.01.2011, 21:32:54Evokuje řadu 151 v barvách České spořitelny...http://www.papermodel.cz/papermodel/MODELY/WDS/reklama/WJ%20002%20loko%20362--51.jpg
Já bych to také spíše viděl na krysu poštovní 151.014-8 než na banán duhový 151.001-5.


Off: Peki, ta přestavba vypadá rozhodně lépe naž originál :D

kryst.off

AdamKo: To jo, má to blíž poštovce. A 151.001 je prostě hezčí :) Ale před hodinkou jsem ji viděl z balkóna se staženejma sběračema v zápřahu za jinou 151 v klasickém provedení, takže asi nějakej problém... snad ji dají dokupy :-)
kryst.off