42065

Založil allrad, 14.05.2017, 09:32:04

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

allrad

Taxem tenhle set zvolil jako nesmělý vstup do světa PF a zároveň jako hračku pro mladýho - líbivý dizajn a snadné ovládání oproti kolovým modelům s ovládáním zatáčení nápravy. Při dokončování modelu mě však překvapila jedna věc - karoserie není nijak vzadu zaaretována, takže model nejde vlastně nijak zvadnout, aniž by se nevyklopila, což je velmi nepohodlné. Dle návodu to tak skutečně má být a zdá se mi to tedy dost nedomyšlené, i když základní myšlenkou toho je dostat se k BB.

Rád bych se proto optal autora tohoto modelu, pokud bude toto téma číst, co za tímto krokem stálo - jestli to třeba původně bylo myšleno jinak, ale vedení ho donutilo to udělat takto atp.

Každopádně po prohlédnutí a prostudování modelu sem našel cestu jak to vzadu zajistit použitím dílů jen z tohoto setu. Z kroku 50 a 51 návodu sem vzal jeden pin a křížový T blok (4538007), které když tam nejsou nijak nenarušují funkčnost modelu, a v kroku 77 sem do spojovací tyče ten T blok zakomponoval a celou jí posunul o jeden stud dopředu. Pinem sem to pak zajistil do držáku přijímače, čímž jediným krokem dostání se k BB je vyndání pinu, viz foto...

Anatyt

Citace od: allrad kdy 14.05.2017, 09:32:04
Z kroku 50 a 51 návodu sem vzal jeden pin a křížový T blok (4538007), které když tam nejsou nijak nenarušují funkčnost modelu,

A rovno môže autor prezradiť, načo tam teda tie diely dával? :P

allrad

Citace od: Anatyt kdy 14.05.2017, 09:35:18
A rovno môže autor prezradiť, načo tam teda tie diely dával? :P

No oni tam ty díly opodstatnění mají -  pokud nejni BB zaaretovaný těma dvěma pinama zepředu, tak díky tomu T bloku nepropadne, takže se jedná čistě jen o pohodlí při výměně baterií - BB tak nemusíš držet v dané poloze, ale pěkně tam sedí sám a ty jen ty piny pohodlně zasuneš ;)

Tomik

Včera jsem si tento setík taky postavil a nemožnost chytnutí modelu za karoserii mě trochu překvapila. Ta tvoje úprava je chytrá, ale do oficiálního setu by neprošla, protože ty díry přesně nelícují a může tak docházet nadměrnému namáhání dílů. Zajistit kastli "dovoleným" způsobem by vyžadovalo složitější konstrukci a více dílů - to byl asi hlavní důvod, proč jí tam grohl nedal.

Jinak, já se pomalu chystám na přestavbu tohoto setu na sněžnou rolbu a jsem zvědavej, jak to dopadne...
www.buildinst.cz - můj web s návody na stavbu alternativních modelů,
můj flickr

allrad

Prošlo neprošlo, hlavně že to drží a že nato stačily díly z vlastního setu  >:D

Jardame

U tohoto setu jsem posunul bateriový box zcela vpravo (při pohledu zepředu) a vzniklo tak místo pro připojení konektoru s osvětlením.

petsild

Ahoj všem nadšencům,
při stavění pásáku mě napadlo několik zlepšováků. Hlavně jsem přemýšlel, jak upravit pevný podvozek na odpružený, aby lépe kopíroval podklad. Přitom co nejlépe využil jen setové kostičky stavebnice, začal jsem s přední nápravou, odpružení vyšlo skvěle pomocí nového mechanismu zavěšení a prosté gumičky do vlasů. Pak přišla na řadu zadní náprava, tam mě lákalo použít kyvnou mechaniku, kde je zapotřebí zavěsit hned čtyři kola místo původních dvou. Jenže taková úprava vypotřebovala jeden pár horních napínacích kol, sice model funguje i bez nich, ale nakonec jsem přidal z pravěkých zásob pro estetickou věc dva talíře a nepatrně dílků navíc.
Po dokončení mi zbylo několik původních dílků, které jsem ihned uplatnil jako: sedačku řidiče s ovládáním řízení, přidal anténu autorádia, plus víčko nádrže na přední kapotě.
Přidal praktický masivní přední nárazník, doplnil zadní brzdové světla a pomocné halogeny na střeše vozu. Ještě jsem doplnil jednoduchou aretaci kabiny a navíc jsem otočil zadní motor o 180 C kvůli ochraně kabeláže.
Úprava podvozku se vyplatila, mnohem lépe kopíruje terén a přidáním obyčejných gumiček do pásů (není můj nápad) jsem zdokonalil průjezd terénem. Nyní je schopnost pásákem vyškrábat se při ideálních podmínek povrchu se základními motory, klidně převýšení pod 47 stupňů.
Úpravy se nevyhnul ani základní IR vysílač, který jsem vybavil ergonomicky kloboučky a piny na horní straně, které drží prsty pěkně pod infra vysílačem a následně nedojde k nechtěnému zastínění signálu.
Jsem z modelu pásáku po přestavbě nadšen a dělá mi velkou radost při zdolávání terénu.
























Foton

Zajímavé, hodně zajímavé.
Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody.

HD

Jestli si někdy budu stavět svůj pásák, tak se asi touto tvojí přestavbou nechám inspirovat. ;)

Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

petsild

Budu velice rád a je to pro mě velká :) čest, mám ještě nápad posunout těžiště víc dopředu. U základních setů moc neřeší, nebo zas přehání :( jako u nového pásáku 42095 extrém no.

HD

Tak u toho nového pásáku je poloha T. plně podřízena požadované funkci, ne? (jízda po zadních)
Pokud Vás zajímá přehled mojí tvorby, následujte link na rozcestník:
https://linktr.ee/horcikdesigns

petsild


petsild

Zadní motor je v základu upevněn proklatě nízko, jak pěst na oko, tak jsem vymyslel jednoduché řešení přidáním 1:1 převodů a osičky. Mazaně jsem zlepšil průchodnost podvozku, ale něco za něco, protože nemám žádnou moderní kostku, musel jsem zatím použít z nástavby kabiny. Ještě poznámka, následně je potřeba invertovat směr levého motoru.








Měch

To s tím převodem 1:1 je velmi nešťastné řešení. Výkon ti takto padá třeba na 50% už tak dost slabého motoru. Nehledě na to, že používáš starý typ 8z kol a osa ke kolu není z druhé strany vystužená žádným beamem.
Schválně si zkus změřit kolik má takto vozítko síly. Třeba zapřáhnutím nějakého závaží, když už tam máš ty gumičky, nebo jízda po nakloněné desce. Pak zkus normální konfiguraci a porovnej výsledky.
Fotky
Videa Zlobři nejsou jako DORTY !!!

petsild

Tak při jízdě přes běžné překážky (knihy, kostičky) není problém, jenže při velkém stoupání pás bez převodu předbíhá stranu s převodem.
Máš samozřejmě pravdu, strana s převodem je následně slabší.
Děkuji za upozornění, bohužel nemám zatím dostatek dílků na jiné řešení kompenzace výšky motoru. Určitě vymyslím co nejdříve jiné řešení a dám vědět.

petsild

Dorazil mi Sbrick a na blbnutí k tomu jsem pořídil aku Li-pol 2S 1800 mAh. Po vyjmutí originál aku-boxu, vznikne spousta prostoru pro vytvoření nového lože pro lipolku.
Přestavbou jsem zdokonalil ovladatelnost a sílu pásáku pomocí Sbrick a navíc jsem snížil o 70 g celkovou hmotnosti.