Kostky.org

Obecné => CAD => Téma založeno: betakaroten kdy 29.12.2005, 15:09:15

Název: Opět chyba v LGEO
Přispěvatel: betakaroten kdy 29.12.2005, 15:09:15
Něco pro vláčkaře. Nová vlaková kola se mi renderovala vždycky tak nějak "divně", tak jsem tomu chtěl přijít na kloub ... příčinu jsem sice našel, ale bohužel nevím, jak ji uspokojivě odstranit; snad se tu najde znalec POV kódu...

V MLCAD je kompletní podvozek pod číslem 2878C01. Bez LGEO se renderuje sice kostrbatě, ale správně. Jakmile zapnu LGEO, najednou kolo prochází skrz rozsochu! Pohled zespoda odhalí, že jsou tam kola čtyři!!!
Název: Re: Opět LGEO
Přispěvatel: betakaroten kdy 29.12.2005, 15:12:42
Podvozek sestává z držáku s rozsochami (2878) a páru kol na ose (2879C01). LGEO však při renderování samotného držáku zobrazí držák i s koly ... podlaha však zůstane ve stejné výšce, jako by se jednalo o samotný držák.
Název: Re: Opět LGEO
Přispěvatel: betakaroten kdy 29.12.2005, 15:15:42
Kola na ose (2879C01) se skládají z osy (válec zakončený kužely) a kol (2879). V LGEO mají kola širší rozchod.
Název: Re: Opět LGEO
Přispěvatel: betakaroten kdy 29.12.2005, 15:17:27
Potíž je tedy v dílu 2879. (Na obr. mají být obě kola těsně u kostky - zelené bez LGEO, červené s LGEO)
Název: Re: Opět LGEO
Přispěvatel: TomG kdy 29.12.2005, 15:22:42
Jaksi je problem pravdepodobne v tom, ze v LDRAW je to zubate zamerne, protoze to ma malo polygonu/trojuhelniku. Protoze je to CAD a tam se 3D model zobrazuje v realnem case, tak je orezany na maximum kvuli rychlosti.
Proto vznikla knihovna LGEO, ktera nahrazuje tyhle ocesane dilky jinyma a pridava detaily na render, jenze jak sam vidis, ty dily co do rozmeru a pozic nejsou identicke. Nekdo by musel opravit ty dilky v LGEO knihovne. Staci jen pozice toho dilku.
Název: Re: Opět chyba v LGEO
Přispěvatel: Rob kdy 21.02.2006, 18:49:25
to Betakaroten:

mohl bys tu please postnout ten .ldr model, ze kterého máš ty rendery? Rád bych se na to podíval.

díky rob
Název: Re: Opět chyba v LGEO
Přispěvatel: betakaroten kdy 21.02.2006, 23:26:05
Renderoval jsem to přímo ze souborů "číslo.DAT" v adresáři LDRAW, kromě posledního obrázku, který nemohu přiložit, jelikož jsem ho omylem smazal a jelikož v něm používám vlastní neoficiální díl:
Podařilo se mi "obejít" LGEO tím, že jsem samotné kolo (2879.dat) uložil jako "2879m.dat" bez dalších úprav. V obrázku nahoře je červené kolo 2879, zelené 2879m, v MLCAD umístěné obě těsně vedle kostky.

Pak jsem v dílu 2879c01 (dvojkolí na ose) zaměnil původní 2879 za 2879m, následkem čehož se v renderu dílu 2878c01 objeví kola "v sobě" (je to vidět např. ve scéně s Pendolinem - kola dieselové lokomotivy jsou částečně červená, částečně černá).

EDIT: Tady je ten model.
Název: Re: Opět chyba v LGEO
Přispěvatel: Rob kdy 06.03.2006, 19:10:11
Tak jsem opravil ty dva .inc soubory. Sorry že to trvalo tak dlouho.

Jsou v příloze.
Původní lg_2878.inc a lg_2879.inc si někam zazálohuj (přejmenuj na lg_2878_orig.inc) a tyhle .txt soubory přejmenuj na lg_2878.inc a lg_2879.inc.

Byl bys kdyžtak tak moc hodný a zkusil to prohnat tím svým testovacím ldr souborem, kde jsou ta kola obě? Nevím, zda jsem to posunul dostatečně.

Díky předem

Rob
Název: Re: Opět chyba v LGEO
Přispěvatel: betakaroten kdy 06.03.2006, 20:47:58
Je to v pořádku, mockrát děkuju!
Název: Re: Opět chyba v LGEO
Přispěvatel: Rob kdy 17.03.2006, 09:10:10
Poslal jsem opravené soubory Larsovi C. Hassingovi. Ten si ještě všiml, že tam jsou špatně loga (což mi uniklo), a opravil to.

Kompletně opravené součástky si tedy můžete stáhnout na adrese

http://www.hassings.dk/l3/lgeofix.html

rob