kolejiště na půdě (POZOR použito modifikací LEGO dílů)

Založil mirek, 14.01.2008, 10:19:59

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 9 Hosté prohlíží toto téma.

Cavelon



mirek

#2792
Začal jsem práce na motorizaci podvozku pro kolejový autobus,


mirek

#2793
Výhodou stavění duplicitního výtvoru je, že při další stavbě se objeví nápad ještě chytřejšího spojení a tím se vylepší i ten první exemplář.
V případě, že jeden výtvor jde na výstavu...doma zůstane další.




hobby

Ano, to je pravda s tím duplicitním stavěním, také jsem ho praktikoval, pokud byly kostky - což vždy neplatito, někdy bylo s bídou jen na jeden model. Ten druhý, horší jsem pak vždy rozebral.
No Mirku, vidím, že máš stále mnoho elánu a tvoříš, což bych o sobě nemohl tvrdit >:D

mirek

Citace od: hobby kdy 12.05.2019, 15:19:50
Ano, to je pravda s tím duplicitním stavěním, také jsem ho praktikoval, pokud byly kostky - což vždy neplatito, někdy bylo s bídou jen na jeden model. Ten druhý, horší jsem pak vždy rozebral.
No Mirku, vidím, že máš stále mnoho elánu a tvoříš, což bych o sobě nemohl tvrdit >:D

Děkuji za reakci Hobby.
Ano, kostek mám nyní k dispozici dost, tak stavění je radost...je z čeho vybírat. Přesto vždy nějaká kostka vždy chybí.
Mě kolejiště mi umožňuje různorodou práci. Není to stereotyp. Chvíli ležím pod stoly a propojuji dráty k osvětlení, pak
stavím lokotky, nebo stavby do kolejiště... Práce je stále dost.

mirek


mirek

#2797
Jak jsem napsal výše, ano, začal jsem práce na osvětlení a dnes dokončil to základní.
Za rozšířené osvětlení považuji tu variantu, kdy loko ve stanici na "tříkolejce" stojí a svítí.
Tištěný spoj pro tuto variantu s tím počítá.

mirek


Při stavbě druhého exempláře kolejového autobusu jsem použil nového řešení snímání proudu z třetí kolejnice za použití upravené technic kostky,

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/2094546570837763/

mirek


hobby

Zajímavý MOC, jezdí hezky 8).
Který je hlavní - zelený či červený? Víc se mi líbí zelený, protože je takový ´vlakovější´ :D

mirek

hobby...děkuji. Máš pravdu, zelený je vlakovější, ale autobusy byly v té červené verzi.
Ano jezději oba velmi dobře. Našel jsem odpovídající zpřevodování.

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/2209468899090023/






mirek

Den otevřených dveří v depu LEGO Attic Trains.
Fotografování se uskutečnilo po ránu, když návštěvníci ještě spali.




mirek


mirek

Nový projekt :  drážní inspekce TATRA - nástřel tvaru i kostek.
                       Zatím napájení kabelem z trafa, později z kolejí.

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/614484802388609/

milanv

To už je skoro minimalismus, ne? Něco jako soutěž "Jak malá může být nástavba na motorku, aby to udělalo funkční a pěkné vozidlo?" :)

Zvládneš i drezínu?  >:D
Pán na Žlutém hradě

peki

Citace od: milanv kdy 13.06.2019, 11:47:07
To už je skoro minimalismus, ne? Něco jako soutěž "Jak malá může být nástavba na motorku, aby to udělalo funkční a pěkné vozidlo?" :)


Chtěl jsem napsat něco podobného  ;)

fanda

Mirku, mám 4 otázky:

1) za kolik bys prodal čtveřici hliníkových koleček
2) o kolik dražší by byla menší hliníková kolečka (pro drezíny apod.)
3) jak moc velký je problém, že tvá kolečka neberou el. ze strany čistého boku kolejnice, ale ze špinavého vršku
4) jak často musíš koleje čistit

Kdybys odpověděl na 3. a 4. otázku "velký" a "často", tak bys mi ulehčil život.  Nemusel bych naše kolejiště předělávat na kovové koleje (rovné a obloukové koleje máme už kovové, ale ta práce s vyrovnávacíma kolejema /kterých máme mraky/ a dvojité kolejové křížení atd, mě od tohoto kroku stále úspěšně odrazuje)  :-)

mirek

Citace od: fandadolega kdy 13.06.2019, 18:31:05
Mirku, mám 4 otázky:
1) za kolik bys prodal čtveřici hliníkových koleček
2) o kolik dražší by byla menší hliníková kolečka (pro drezíny apod.)
3) jak moc velký je problém, že tvá kolečka neberou el. ze strany čistého boku kolejnice, ale ze špinavého vršku
4) jak často musíš koleje čistit
Kdybys odpověděl na 3. a 4. otázku "velký" a "často", tak bys mi ulehčil život.  Nemusel bych naše kolejiště předělávat na kovové koleje (rovné a obloukové koleje máme už kovové, ale ta práce s vyrovnávacíma kolejema /kterých máme mraky/ a dvojité kolejové křížení atd, mě od tohoto kroku stále úspěšně odrazuje)  :-)

1) Jedno kolečko platím Kč 125,- Jsou to těžká kovová kolečka...lépe dosednou na kovové koleje.
2) Menší kolečka jsem do výroby nezadal, můj nástrojař je vážně nemocný a pracuje jen když je v pohodě...nezatěžuji ho.
    Mám radost, že občas nějaké klasická kolečka vyrobí.
3) Je to velký problém že neberou proud z boku kolejí (na rovinkách), nemají odpružené nákolky jako LEGO 9V motorek. V oblouku je to
    jiné...berou i z oblouku.
4) Koleje čistím jednou za tři měsíce. Když nejezdím s "gumovými" a jenom kovovými čištění není tak často. Guma, která z koleček ulpí na
    kolejích ...izoluje.  Ve vývoji koleček jsem nechal vyrobit kolečka s drážkou na gumový "O"kroužek. Moc to neuspělo. Jenom jedna náprava
    pak byla vodivá a na výhybkách to byl problém,
    Výborná varianta je u čtyřnápravových lokomotiv, kde jsou spřaženy dva LEGO 9V PF motorky. Jeden LEGO plastová kolečka s gumou a
    druhý s mými kovovými.

Vyrovnávací koleje jsem si na své kolejiště dělal jednoduše zkracováním na potřebnou délku z kovových kolejí.

Snad jsem zodpověděl vše.

fanda

Díky za perfektní odpovědi.

Přeju tvému dodavateli více zdraví.

K těm vyrovnávacím kolejím: mě i ty plastové dají dost práce, aby vypadaly co nejvíc legově, měli správnou geometrii a byly blbuvzdorné=pevné.

Takže přechod na kovové koleje zase odložím.  :)

mirek

#2810
Drezína TATRA ...před dokončením,. Ještě koncová světla.







https://www.facebook.com/197041683666570/videos/311380259803353/

mirek

Drezína TATRA je kompletní. Dokončeno osvětlení včetně svícení přistání ve stanici.

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/320151155598441/

mirek


mirek

Søren Skov Rasmussen popsal instalaci miniaturních ložisek na osy LEGO vlakových náprav.
Toto řešení se mi velice líbilo a tak jsem ho použil u velmi těžkého a špatně pohyblivého vagonku. Vagonek po úpravě s ložisky jezdí velmi lehce.
Ložiska jsou nalisována na osu. Kolečka jsou přilepena na osu.






mirek


mirek

Je mi smutno...hledal jsem zde starší obrázek, ale nenalezl.
Jsou vymazané ?
Přehlédl jsem nějakou informaci ?

Pokud ne, byla by slušnost upozornit na tuto mazací akci.
Text bez obrázku je na  h...o.

Pokud jsem někomu ublížil...omlouvám se.


mirek


mirek

#2817
MOKRÉ ČIŠTĚNÍ kOLEJÍ
Plnění čistících ploch injekční stříkačkou naplněnou lihem, případně benzinem.
V modrém kbelíku je u dna malá dírka, kterou medium stéká na molitanový povrch.
Z toho se kapalina dostává na vnější stranu kolejnice.

sohibil

Lieh je v pohode ale benzín? To musí byť brutálny odér.
Nečakajte odo mňa chválu, z toho je len stagnácia.
Čakajte dotazy na techniku stavby a kritiku. Jedine to posúva vpred.

mirek

 Benzin je také tekutina jako líh. Žádná brutalita, jen lépe odmašťuje a je na všelijaké nečistoty.