kolejiště na půdě (POZOR použito modifikací LEGO dílů)

Založil mirek, 14.01.2008, 10:19:59

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

peki

Citace od: mirek kdy 08.08.2018, 14:52:05
Protože u nových vlaků co stavím instaluji dva motorky (propojený 9V + PF motorek), rozhodl jsem se nový výtvor osadit tímto způsobem.

Tohle mi po shlédnutí videa na youtube vrtalo hlavou. Jestli to půjde. Zda případným prodloužením vlaku se 2 motory nedojde ke zhoršení vybočování vlaku při průjezdu zatáčkou. Ale říkal jsme si že ten nový čumák je určitě kratší než u těch předchozích bílých rychlovlaků.

Já tento vlak zkusím předělat do něčeho podobného Regijojet. Tedy žlutá a černá. 

mirek

Peki,
s předěláním na Regiojet super nápad.

Nový vlak vybočuje, al je to v mezích (mého kolejiště.)

mirek

Takto jezdí s jedním 9V motorkem a jedním vagonkem. Druhý vagon je ještě nepostavený.

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/1776107675759955/

mirek


mirek

#2614
Ještě jeden malý detail stěrače na LEGO 60197


mirek

Dnes jsem začal stavět set LEGO 60198. Vzhled stroje mi připomínal americké lokomotivy. Ty jsou převážně dieselové a nikoliv elektrické.
Proto jsem provedl jednoduchou záměnu.
Kompletně jsem přetvořil střechu lokomotivy. Vnitřek jsem také upravil. Vyjmul jsem baterybox a udělal místo pro elektroniku na 9V pohon.






mirek

#2616
Jak jsem dříve avizoval, pustil jsem se do stavby "Hurvínka" po zkušenostech se stavbou "věžáku". Jejich nástavba je velice podobná.
A když už jsem byl takto rozjetej udělal jsem ještě další "věžák".
Do podvozku jsem nainstaloval motorky které jsem měl po ruce a tak jsem si vyzkoušel i jejich jízdní vlastnosti. Jezdí výborně.
Jedná se o tři podvozky s kovovými kolečky NON LEGO. Nyní na podvozky dávám desky tištěného spoje a na ně postupně pájím přívody od měděných sběračů (po stranách), diody a LEDky. Tištěný spoj je připraven i pro zapojení LEGO 12V sběrače, tak aby stojící vlak svítil díky třetí kolejnici.









více:  https://www.facebook.com/pg/LEGO-Attic-Trains-197041683666570/photos/?tab=album&album_id=1799255650111824&__xts__%5B0%5D=68.ARDx9Y0R8tIWvYArXZg2fHqbZ0zwNgcY9UdlIzUIjxtu6aGhQ4E9d9KIDXk-oTZ629fOX186_tLEolccDBByLQrDCKiUeGPCw-BGpz7k-BLH9qfZD1tR4eXyb3KeWUoIQ4hVIg99wGFZ&__tn__=-UC-R

mirek

Včera jsem si pohrál s deskou tištěných spojů a připájel jsem na ní součástky pro osvětlení.
Motoráček bude stát ve stanici a budou mu svítit přední světla a světlo v kabině obsluhy. Za jízdy také.
Na fotkách je test správné funkce osvětlení.
Nyní mne čeká instalace LEDek do kostiček karoserie.




mirek


mirek

K výročí 10-ti let LEGO ATTIC TRAINS jsem si navrhl a nechal potisknout minifigy jako svoji LEGO vizitku.




peki

Citace od: mirek kdy 30.08.2018, 10:37:53
K výročí 10-ti let LEGO ATTIC TRAINS jsem si navrhl a nechal potisknout minifigy jako svoji LEGO vizitku.

Tak to je paráda. Kde tiskneš?

mirek


Tak to je paráda. Kde tiskneš?
[/quote]

V Berouně - grafické studio DOMINO. Celkem potištěno 250 ploch (tělíčka jedno a oboustranně a tile 2x4) za 2600,- Kč bez DPH.

networ

Zdá se mi to, nebo ten minifig ze zadní části, má naprasklou nohu? To je nový kus, nebo již nějaký starší?

Díky za odpověď
Učím se stavět ...

mirek

Citace od: networ kdy 30.08.2018, 15:22:48
Zdá se mi to, nebo ten minifig ze zadní části, má naprasklou nohu? To je nový kus, nebo již nějaký starší?
Díky za odpověď

Starší. Díky, fotka to odhalila...já ne.

mirek

#2624
K tisku jsem připravil upevnění tělíček na základní desku tak, aby nedošlo k posuvu.
Kostky Tile 2x4 šly upevnit jednoduše.






mirek

#2625
Dlouho jsem se rozhodoval, zda provést výměnu LEGO ovladačů na svém kolejišti. Až když jsem objevil pulsní regulátor MZ rozhodl jsem se jej zabudovat do ovládacího panelu. Jednak díky jeho minimální velikosti a díky zabudovaném mikroprocesoru, který má velmi příznivé účinky na motorek lokomotiv.
Z prospektu: 
Pulsní regulátor pro analogové železniční modely. Díky pulsní regulaci je možno dosáhnout jízdy i velmi malou rychlostí, jinými způsoby regulace nedosažitelnou. zajišťuje též plynulý rozjezd, dojezd i reverzaci bez rušivých jevů. Tím šetří i motorky v lokomotivách při nešetrném ovládání (např. děti).
Všechny tyto vlastnosti a malé rozměry jsou možné jen díky použití mikroprocesoru.
Pulsní regulátor je velmi výhodný též při použití analogových zvukových modulů, kdy zvuk funguje již při malých rychlostech a osvětlení s LEDkami také pracuje při nižších rychlostech.



https://www.facebook.com/pg/LEGO-Attic-Trains-197041683666570/photos/?tab=album&album_id=1814011835302872&__xts__%5B0%5D=68.ARBJgQ0z3p2giykH9T_K_EBHuO3d7oMXHsEU_oRtXIQO8zUlf5RHpgAJAWN54zRdP6hy5k_8WrKBqfGyu6GnvxFryiUGiqwFdQQbv8YxvLYQCbrataAPR_n6Of_A5iFke4-v9XFtYnQ3sGlDy9Khg619kVMLhCUrm-nC40TAmgzZR8s-OBWbag&__tn__=-UC-R

peki

To zní zajímavě.
Máš někde fotku samotného regulátoru, link na propagační materiál atd. ?

milanv

#2627
Já používám stejnou technologii např. na betlému. Viz můj příspěvek o MJ brick - obsahuje 4 výstupy na motory s pulsním ovládáním a další výstupy pro LED a jiné proudově nenáročné aplikace, také s pulsní modulací (PWM).
V betlému používám pro pohodlí ještě rozšíření o dalších 16 výstupů, všechny PWM.

Rozdíl oproti tradičním metodám je, že kromě pájení člověk potřebuje i programovat. Ale výsledek je efektní a do stálého kolejiště (nebo stálých modulů) jednoduchý: naprogramuje se jen jednou, z notebooku přes USB, a pak už není ani potřeba vědět, že jde o počítač - zapne se do napájení jako cokoli jiného. Tak by šly dělat např. celé moduly se závorami (čidla u kolejí plus motorizované závory), které se jako celek použijí na výstavách. Atd. atp.

Edit: Mimochodem, teď do naší firmy děláme takto ovládané kolejiště na obchodní presentace (klasické modelářské, H0) - vlaky řízené těmito počítači Arduino (konkrétně Arduino nano - maličké a z Číny superlevné), pomocí infračervených čidel řídíme provoz vlaků na šesti paralelních kolejích.

Edit2: Na použití v kolejišti je MJ brick zbytečně luxusní: displej není potřeba a ovládat stačí většinou 1-2 motory místo 4, takže pak stačí jedno Arduino nano a jeden tzv. motor shield (H-můstek), z Číny za cca 30 Kč. Z vlastní zkušenosti: víc stojí konektory okolo :)
Pán na Žlutém hradě

mirek

Citace od: peki kdy 03.09.2018, 10:35:54
To zní zajímavě.
Máš někde fotku samotného regulátoru, link na propagační materiál atd. ?

Peki, zde je:    http://www.zajic.cz/zeleznice/regulator/pulsreg.html

peki

A čím to napájíš? Lego trafem? Viz částé dotazy?
1) Jaké by mělo být napájecí napětí regulátoru ? : Ideální napájecí napětí je takové, při kterém s regulátrorem nastaveným na maximum jede nejpomalejší lokomotiva maximální rychlostí. Pro běžné modelové velikosti H0,TT,N je to asi 10-12V.

2) Mám dva okruhy a dva regulátory, mohu oba regulátory napájet z jednoho zdroje ? : Pokud jsou oba okruhy odděleny přerušením obou kolejnic, je možné použít pouze jeden zdroj pro napájení obou regulátorů.

Já bych se zeptal kolik jestli 2 je maximum  >:D

Další jiný dotaz. Vzhledem k tomu že jde o regulátor, tedy to chápu jako náhradu


Pokud mám na výstavě tyto regulátory nastavené na pevno (neměním rychlost) jaké jsou výhody při použití ne Lego regulátorů?

milanv

Nechci se vnucovat, ale při použití toho Arduina je výhodou cena (cca 150-200 komplet, když objednáš z Číny). U tohoto regulátoru si nejsem jistý - je jen na jeden motor (Arduino na dva) a přitom stojí 1000,- Kč(!).
Pán na Žlutém hradě

peki

Citace od: milanv kdy 03.09.2018, 15:09:32
Nechci se vnucovat, ale...
V pohodě já se v tom chci naopak zorientovat, proto se ptám, i když v Mirkově vlákně  :)

mirek

#2632
Peki, vše co o tom vím je z tohoto příbalového letáku a internetu.

http://www.zajic.cz/zeleznice/regulator/Pulzni%20regulator.pdf

Napájím to trafem12 V / 5A stejnosměrným.
Zkoušel jsem i LEGO trafo 10V / 700mA střídavým.
V letáku se píše, že  zdroj by měl být dimenzován na proud minimálně 2A  a z jednoho zdroje je možné napájet i více regulátorů.

Pro mne bylo klíčové, že ovladač má malé rozměry, jde zabudovat na panel a tak nepadá jako ovladač LEGO.
Pak i jízdní vlastnosti.



mirek

Dnes jsem dokončil kolejový autobus. Osadil jsem vnitřnosti elektronikou a osvětlením...i v kabině.
Jízdní vlastnosti jsou vynikající. I stoupání hravě zvládne. Je ovládán novým regulátorem.

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/736123856720427/




Izabella08

Miri,

díky Tvým nádherně propracovaným mašinkám nyní daleko více sleduji vlaky na nádražích..zejména jejich detaily.
Je neskutečné, jak to máš krásně vymazlené :)

mirek

Citace od: Izabella08 kdy 08.09.2018, 19:49:11
Miri, díky Tvým nádherně propracovaným mašinkám nyní daleko více sleduji vlaky na nádražích..zejména jejich detaily.
Je neskutečné, jak to máš krásně vymazlené :)

Izabello08 děkuji za milé hodnocení mé práce.

Večer jsem se "mazlil" s vnitřním osvětlením v kabině mašinfíry. Při jízdě vpřed mu tam svítí zelená kontrolka, při jízdě vzad, červená.
Také cestující jsem tam zkušebně přidal.




Izabella08

To je přesně ono, o čem jsem psala. Poutavé a věrohodné  každým coulem!

mirek

Musím vzpomenout Peki-ho, který jednou řekl, "že bude muset stavět mašinky ve dvou exemplářích z toho důvodu, že když udělá jedinou a je na výstavě několik měsíců, tak doma nic nemá a přijde mu to líto".
Souhlasil jsem. Proto nyní dělám menší lokotky minimálně 2x. Má to jednu velkou výhodu, že když se staví v krátkém intervalu za sebou je stále co vylepšovat. Podobně je tomu i u "kolejového autobusu".
Teprve fotka odhalila prosvítání LEDky přes kostičku. Druhý den byl nápad na světě...zatlačit LEDku do plastelíny a utěsnit...neprosvítá.








mirek

Pekimu bylo líto mých půlených 9V kolejí pro třetí kolejnici. Dlouho mi trvalo, než jsem přišel na náhradní řešení.
Něco jsem hledal a padl mi do ruky materiál ( mosazný plochý pásek šíře 5mm), který jsem okamžitě využil na výrobu třetí kolejnice.
Má výhodu ... je širší než 9V kolejnice
                     je vcelku, bez přerušení,
                     dá se na koncích ohnout a nájezd kontaktu je plynulý
                     neničím 9V koleje.

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/1940816282878849/





mirek

#2639
Změna odstínu na bílé kapotě vlaku.
Abych mohl u nové stavebnice osobního vlaku vytvořit zadní část stejnou jako přední, zakoupil jsem dvě stavebnice, Zbylo mi něco kostek a tak jsem přidal dvě kapoty ze starého osobního vlaku a ty jsem nastříkal odpovídající barvou.



https://www.facebook.com/197041683666570/videos/473081439848455/

https://www.facebook.com/197041683666570/videos/1946201752122099/