(vlastní) Stroje, které známe z našich tratí

Založil AdamKo, 26.12.2009, 21:18:23

Předchozí téma - Další téma

0 Uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

AdamKo

V tomto tématu bych se rád věnoval vozidlům, které stavím podle známých předloh z českých a slovenských dep. Určitě ale nechci, aby si někdo myslel, že tady s někým hodlám soupeřit nebo se po někom "opčit", jdu si vlastní cestou...:)        Postupem času budou přibývat další řady, prozatím začínám prvními fotkami dnes konečně zdokumentované


LOKOMOTIVY ČD/ZSSK  363 (ex. ES499.1)
Doufám, že každý pozná Eso ;D
Pár slov k vlastnímu modelu:
Lokomotiva je skříňové konstrukce, s klasickou šířkou 6 studů a délkou (skříně) 28 studů.
Barevných kombinací je pro tento typ škodovek mnoho, přesto jsem si vybral tu nejstarší (i když už ji tady kdysi zvěčnil Peki), protože na jiné zkrátka nemám potřebné kostky (krémový pruh nepřipadal v úvahu, zelené - na Peršinga - je akutní nedostatek, do nového najbrt kabátu se raději pouštět nebudu :P...snad se mi časem podaří postavit i 372 v tmavo červeno-žluté kombinaci). Tam, kde to bylo nutné, vypomohla samolepící barevná tapeta - např. 4 kulatá ponorková okna (tvarově shodná s lokomotivou Santa Fe 10020, rovněž na transparent clear windows).
Poprvé jsem nepoužil originál lego nárazníky, ale vytvořil si z kostiček vlastní. Vedl mě k tomu fakt, že Eso nikdy kulaté nárazníky nemělo a hranaté mají zase nepřirozeně velký jednolitý pluh (spíš pro starší stejnosměrné řady 141, 121, 122...). Když jsem si složil svoje narážecí ústrojí, mohl jsem jej konečně doplnit o hadice s barevnými kohouty. Rovněž mě lákalo na čelním podvozku použít hák - šroubovku supluje řetěz. Na zadním podvozku najdeme klasický magnet (něco na způsob lokomotivy Santa Fe 101020).
Polopantografy jsem kvůli věrnosti a funkčnosti udělal z černých bužírek, rukou minifigů, ve spolupráci s normálními kostkami.  Se střechou plnou elektrické výzbroje jsem si dlouho hrál, vždyť je to první, co na modelu z výšky vidíme... ;)
To ovšem neznamená, že bych chtěl podvozky a transfotmátor mezi nimi nějak odbýt. Jak stavba pokračovala a mohutněla, dospíval jsem k názoru, že strohý podvozek jí stačit nebude. Vyklubaly se z toho podvozky dva: vitrínový - s velkým množstvím detailů, ale bez pohonu (na obrázcích) a hnací - s motorkem 9V, bez detailů.
Motorovému podvozku se budu dále věnovat, doplním i fotky :)

Podrobnější povídání o lokomotivě, fotky těch "skutečných" a jejich technické parametry najdete na mém blogu.

otaznik

Líbí se mi zpracování střechy, naopak přední a zadní část lokomotivy nejsou to pravé - okna jsou příliš malá a příliš "oblepená", výstupy na straně (ze slopes 75) příliš výrazné.

peki

Sláva další stavitel. Dobrá práce. Těším se na tvoje další výtvory. Tak konec chválení a teď kritika  ;)

1) chybí mi tam motor - stavíš spíše modely nebo počítáš s tím že to bude reálně v provozu (třeba někdy na nějaké výstavě) ?. Může (ale nemusí) to mít dopad nejen na realizaci nárazníků
2) Okna - vim, že je to komplikované, při použití dílku windscreen 4176 a trochu samolepky by bylo okno širší, a zbylo by místo i na boční okno. Tím by se kabina mohla zúžit a lokomotiva prodloužit. Je ale zase rozdíl ve výšce (windscreen je pouze 2 study), který by se mohl dorovnat pomocí plate nahoře a plate dole.
3) Nebál bych se lokomotivu trošku prodloužit 2+28+2 (moje jsou 3+28+3 což je k vůli průjezdnosti a vybočování moje maximum)

Shi-So

Klobouk dolu,
asi nejlepsi ES 499 co jsem zatim videl :)
Souhlas s Pekim, ze pokud je to trosku mozne ,aspon 2 study bych na kazde strane pridal

AdamKo

Citace od: peki kdy 27.12.2009, 08:57:20
1)...motor....stavíš spíše modely nebo počítáš s tím že to bude reálně v provozu (třeba někdy na nějaké výstavě) ?. Může (ale nemusí) to mít dopad nejen na realizaci nárazníků

??? Já jsem ale dopředu napsal, že se motorovému podvozku budu dále věnovat a doplním i fotky. Ty přináším teď. (Za zhoršenou kvalitu se omlouvám, ono - v létě na sluníčku se fotí líp...)
TEDA PEKI, napsat bývalému modeláři (který přesedlal na lego, teprve když pochytil všechny ty modelářské nešvary) jestli počítá s provozem na kolejích :D
Připouštím, zapsal jsem se tady Tramvají, která asi nikdy vlastní silou jezdit nebude, ale s Esem to bylo od začátku jinak... Naopak jsem postavil 9V podvozek jako první, ale zrovna dvakrát jsem jeho krásou uchvácen nebyl (vypadal jako všechny ostatní podvozky z 9V lokomotiv), proto jsem vytvořil mnohem detailnější - nemotorový. V provozu by byl pohon (9Vmotor) umístěn v prvním voze za lokomotivou a mašinu i s krásným zato nefunkčním podvozkem ;D by vlastně strkal. Na nárazníky to vliv NEMÁ. VŠECHNO BYLO DŮKLADNĚ TESTOVÁNO!

Během dneška jsem vymyslel nové uchycení zásuvky 3000V na každém podvozku, u motorové verze je záměrně vypuštěn u čelního podvozku řetěz (hrozí zničení na výhybce/křížení)- zůstává jen hák.

Citace od: peki kdy 27.12.2009, 08:57:20
2)...windscreen 4176...

Komplikované to sice je, ale všechno jde nějak vyřešit... ;)
Popravdě, řešení pomocí windscreen jsem zavrhl jako první, protože by lokomotiva neměla proporční předek. U obrázku z profilu jde docela dobře vidět, že vrchní zkosená část čumáku je dokonce o něco delší než spodní! S použitím wind. by byl předek jakoby ,,vzůru nohama."

Citace od: peki kdy 27.12.2009, 08:57:20
3)...délka lokomotivy...

Zdá se mi, že jsem Vás všechny tak trochu nevědomky napálil. ;D VŠEM SE TEDY VELICE OMLOUVÁM. Vysvětlení:  mnou zmiňovaná délka vozové skříně nečiní 28 studů ALE 36! (Netuším proč jsem se o tolik spletl. Spíš by mě zajímalo, jestli si toho překlepu VŮBEC NĚKDO všiml?)
To z těch mých fotek ani s trochou trpělivosti nejde poznat, že je lokomotiva ,,krapítek" delší než jsem psal?
Tím pádem otázka prodlužování kastle nejspíš PADÁ... (A najednou jsem prolomil i Pekiho maximu)

AdamKo

ČD 242 (ex. S 499.02) "Plecháč"

Tento model jsem postavil přesně před rokem v lednu. Už dávno je rozdělaný, ale přemýšlím o tom, že jej postavím znovu.
Všechny moje modely byly až do příchodu tramvaje T3 výhradně puristické (na některých detailech je to hodně znát).
Plecháč je široký 6, dlouhý 32 studů, pohon 1x9V motor, pantografy po vzoru hobby trainu.

Bery

Krásné stavby.  ;)Já už něco takového nepostavím , protože mám set 7897 zlatých 9v. :-\
Dont worry, dont cry, smoke ganja, and fly! :DDD

mirek

MOC pěkné stavby. Zajímavé techniky spojení dílků.Až realistická nástavba na střeše.

Snad se někde na výstavě dočkám, že stejné lokotky budou vedle sebe a budu moci
obdivovat vynalézavost českých ručiček.

AdamKo

Poslední dobou jsem měl docela napilno.  Pro model ES 499.1 jsem stavěl osobní vagóny, na jaké jsme zvyklí z našich tratí.

Námět byl jasný: zeleno-bílá kupéčka s šířkou 6 studů, co nejvíce odpovídající reálu.
Postavené už je mám, zdokumentované ještě ne. Jedná se o kupé vozy 1xB a 1xAB.  FOTY SE POKUSÍM DODAT DO PÁTKU!!! A VĚNOVAT JIM VÍC PROSTORU. DNES JEN MALÁ OCHUTNÁVKA :P

Dneska dopoledne jsem si pohrával s tramvajovým dioramatem BEZ tramvaje coby "SERVISNÍ ODSTAVNÉ KOLEJE" pro osbní vozy. Tuto kombinaci neberte moc vážně :), spíš mě zajímalo, jak to bude dohromady vypadat...
v Olomouci na hlavním je tento námět "ukízení vozů" běžná záležitost.

Z bezpečnostních důvodů jsem musel sundat stožáry s dráty.

otaznik

Vagony vypadají pěkně, ale polepy v takovémto měřítku už se mi nelíbí.

AdamKo

#10
Citace od: otaznik kdy 07.02.2010, 21:27:20
Vagony vypadají pěkně, ale polepy v takovémto měřítku už se mi nelíbí.
no jo, já vím.
Ty víš o zelených vlakových rámech na okna, v počtu 28 kousků? ;D Hned bych je bral... Myslím, že jsem je v životě ani neviděl >:(
Jak pak má člověk stavět českou železnici ???

otaznik

Citace od: AdamKo kdy 07.02.2010, 22:02:21
Ty víš o zelených vlakových rámech na okna, v počtu 28 kousků? ;D Hned bych je bral... Myslím, že jsem je v životě ani neviděl >:(
Jak pak má člověk stavět českou železnici ???
Blbě, na druhou stranu nejsou v ČR vagony jen se zelenými okny.

Anatyt

Citace od: AdamKo kdy 07.02.2010, 22:02:21
Ty víš o zelených vlakových rámech na okna, v počtu 28 kousků? ;D Hned bych je bral... Myslím, že jsem je v životě ani neviděl >:(

Ale existujú: http://www.kostky.org/forum/index.php?topic=5506.msg32478#msg32478

otaznik

Ano, existují, ale v omezeném počtu a za ne úplně přijatelné ceny (cca 32 USD za kus).

Matošo

Citace od: otaznik kdy 08.02.2010, 00:07:58
za ne úplně přijatelné ceny (cca 32 USD za kus).

uff, to by pak jeden vagon přišel na víc, než má hodnotu celý ČD ...

peki

Citace od: otaznik kdy 08.02.2010, 00:07:58
Ano, existují, ale v omezeném počtu a za ne úplně přijatelné ceny (cca 32 USD za kus).

To je opravdu pure LEGo ? Nebo je někdo v cizině přemaluje? S barvama to u nás umíme taky a asi levněji  ;D >:D

Citace od: AdamKo kdy 07.02.2010, 22:02:21
Jak pak má člověk stavět českou železnici ???

Fotky a detaily pěkné. Je vagón dlouhý tak jak jsi posledně "vyhrožoval" tuším 48 s  :o Jak to vypadá v zatáčce (dva vagony, kolik to vybočuje ?

otaznik

Citace od: peki kdy 08.02.2010, 13:14:55
To je opravdu pure LEGo ? Nebo je někdo v cizině přemaluje? S barvama to u nás umíme taky a asi levněji  ;D >:D
No, těžko říci, ten člověk se samozřejmě dušuje, že je to pure LEGO. Ale já bych to asi neriskoval.  ;D

Rhox

Tomu nerozumím,vždyť okna 4033 nevyšla v zelené v žádném setu,tak jak můžou existovat? Ani BL ani Peeron to neznají...

otaznik

Citace od: Rhox kdy 08.02.2010, 20:10:30
Tomu nerozumím,vždyť okna 4033 nevyšla v zelené v žádném setu,tak jak můžou existovat? Ani BL ani Peeron to neznají...
To, že v žádném setu nebyly, ještě neznamená, že nejsou. Díly se lisují nejen pro sety. Však na BL trochu zapátrej a uvidíš sám.  ;)

mirek

Mistrovsky vyřízlá zelená samolepka, nemýlím-li se. Ani Lego by se za ní nemuselo stydět.

linhi

#20
Tak ty zelené okna na BL opravdu jsou,myslím že to že se neobjevují v žádném setu je třeba tím že je lego udělalo pro nějaký park či speciálně na nějakou zvláštní zakázku. Ale ta cena......

http://www.bricklink.com/search.asp?itemID=1533&colorID=6

Rhox

Citace od: linhi kdy 08.02.2010, 22:43:30
Tak ty zelené okna na BL opravdu jsou.
Aha,já sem hledal okna 4033..

AdamKo

Citace od: Matošo kdy 08.02.2010, 00:21:35
Citace od: otaznik kdy 08.02.2010, 00:07:58
za ne úplně přijatelné ceny (cca 32 USD za kus).
uff, to by pak jeden vagon přišel na víc, než má hodnotu celý ČD ...

brrr :P   za cenu $ 896 by už ta okýnka mohla být rovnou pozlacená :D
Mě stálo půl metru zelené samolepicí tapety zhruba 20 Kč  8) + zlatý český ručičky...

Trochu mi to připomíná, jak kdysi pan Fousek vyprávěl v nějaké televizní estrádě, jak si vyrobil satelit z prádelního hrnce a vařečky a pak s tím štval sousedy ;D ;D ;D

AdamKo

#23
Citace od: peki kdy 08.02.2010, 13:14:55
Fotky a detaily pěkné. Je vagón dlouhý tak jak jsi posledně "vyhrožoval" tuším 48 s  :o Jak to vypadá v zatáčce (dva vagony, kolik to vybočuje ?

;D vyhrožoval jsem s délkou "jak od černokněžníka Zababy" a taky jsem ji dodržel >:D

V zatáčce to zas tak hrozně nevypadá - postačuje průjezdní profil IR rychlovlaku (vybočení se vleze do 3 sudů od pražce, a to jak na vnější, tak i vnitřní koleji) ;)

Fotky samostatných vozů/soupravy s lokomotivou se pokusím dodat co nejdříve :)

AdamKo

#24
Kupéčkové vozy typu Y

Proč zrovna zelená kupéčka?
Když už jsem postavil 363 v unifokovaném kabátě, rozhodl jsem se pro klasické kupéčkové vozy, jak je znám z olomouckého hlaváku už od dětství.

Vřískající špalíky při brždění, špinavá madla u dveří, koženkové sedačky, které se v létě parádně lepí na kůži, dva sklapovací stolečky pod zacákaným oknem, zahnědlé závěsy s nápisem ČSD, "záchod" jak se na vlak patří...  ;D ;D ;D PROSTĚ ROMANTIKA JAKO HROM a srdeční záležitost k tomu :D

Oba VOZY mají stejné proporce:  jsou široké obvyklých 6 studů, dlouhé 48.  Zkoušel jsem délku 40 ale vypadalo to zapojené za Esem při nejmenším divně, navíc neseděl počet oken a sloupků. Proto jsem se vrátil k proporčně odpovídající ,,extrémní"  >:D délce;
Výška činí 11 a 1/3 studu (měření zčínalo na pražci) a váží celých 450 g  (Eso i s 2x9V motor 430 g) .
Po docela dobrých zkušenostech s lokomotivou jsem nepoužíval originál lego nárazníky, ale sestavil si je sám – testovány, v zatáčkách neupadávají – rovněž jsem si mohl dovolit naznačit tlakové hadice. Poslední vůz nemá magnetické spřáhlo, ale hák.

Vůz B (řazený za lokomotivou) má obje magnetická spřáhla stejná, vůz AB má konci místo magnetu hák (podobné provedení jako Eso).

Kvůli barevné rozmanitosti oken, navíc nevhodné, jsem byl nucen všechny okenní rámy přelepit zelenou samolepicí tapetou odpovídající barvy. Po kompletaci bočnice jsem byl nucen přelepit i sloupky mezi okny, protože bylo poznat, kde končí tapeta a začínají zelené kostky. Tak se barva alespoň sjednotila. ;)

Stejná technika nálepek jako u tramvaje, popisky na štítcích a identifikační čísla vozů obkreslená ze skutečných vozů - katalogově by tyto vozy měly být stále v provozu.

Vůz B  (druhá třída)  má na střeše přilepeny oboustrannou lepicí páskou ventilátory. Na straně uličky pravidelně se opakující 4, na staně oddílů jen 2 – nad buňkami WC  (zabílená okna).
Vůz AB (na půl druhá a na půl první třída) má na na straně chodby taktéž 4 přilepené ventilátory. Ty jsou ale umístěny v kocích, na straně odílů, pak stejně jako B, jen 2 nad buňkami WC.

V každém voze se nachází 5 oddílů, kupé a na každém konci 1 oddíl WC. Ve voze B jsou všechna stejná, s červenými sedačkami evokující rezavou koženku. V AB voze jsou 2 kupé první třídy – s modrými sedačkami – a 3 kupé druhé třídy – s červenými sedačkami. V části první třídy podlaha červené barvy připomíná koberec.
Prosklenná, ve spod a na koncích krémová, dělicí příčka je kvůli příčkám mezi okny posunuta o 1/2 studu do středu.

AdamKo

Citace od: AdamKo kdy 23.02.2010, 23:39:19
Kupéčkové vozy typu Y

Detaily, jak to vypadá v zatáčkách.
Až teď vidím, že na fotce 019 je limitní sloupek nechtěně mírně vyhnutý do středu oblouku ::) , ale pořád vůz mohl projet bez problému. ;)

U fotek 011 a 012 se mimo jiné můžete pokochat výhledem z okna mého pokoje.

Sugarfree

Moc pěkné ;) Hlavně ta fotka s tou modrou mašinkou, fakt povedené  :D
LEGO TECHNIC ...it´s my style...

peki

Citace od: AdamKo kdy 09.02.2010, 21:15:29
V zatáčce to zas tak hrozně nevypadá - postačuje průjezdní profil IR rychlovlaku (vybočení se vleze do 3 sudů od pražce, a to jak na vnější, tak i vnitřní koleji) ;)

Vagony jsou pěkné o tom žádná, ale v těch zatáčkách  ??? Nepoužiji slovo strašné  :-\ řeknu, že na mne je to moc. Hodně mi to připomíná situaci zde. To vybočení IR vlaku (3 study) je extrém, ne standart a je "jenom" u čela na začátku a na konci vlaku.

Uznávám že krátký vagon vypadá taky divně. Je to věčný boj  >:D


maeror

Vagony vypadají moc pěkně, hned jsem nostalgicky zavzpomínal na doby, kdy jsem v nich každý týden jezdil na VŠ, ale v těch zatáčkách... nevím, jestli by tě s tím pustili do Velimi... ;)

Jonas

Moc hezké vagóny, rozpoznatelné na první pohled. Skvělé na poličku, špatné do provozu.

Určitě bych je zkrátil nejméně o čtvrtinu. (Například menšími okny, kterých by ale pak mohlo být více.) Když vidím takto z tratě vybočující vozy, zalomené vzájemně do úhlu 90 stupňů, tak se mi z toho pohledu dělá špatně. (Sorry.)
Jonas - Můj Brickshelf